חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רווחים נאים במשבר הדיור

מאת: יהושע רוזנבאוםמחקרי שוק22/06/20098745 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעת בה רוב רוכשי הבתים ומוכרי הבתים שומרים על פרופיל נמוך, סגרו לאחרונה טריק דינהה וסאל דליסי על 250 נכסים – במכה אחת. ספקולנטים אלה בני ה- 30 וכמה החלו בשנה שעברה לקנות בתים בשכונות של מעוטי הכנסה לאחר קריסתו שלשוק הדיור הלאומי. ככל שיותר ויותר משכנתאות סאב-פריים השתבשו ושיעורי העיקולים גאו, החלו הבנקים להיפטר ממלאי גובר של בתים ריקים במחיר של סנטים עבור דולר, אומר דינהה.

באמצעות קשרים בבנקים ובחברות למשכנתאות, הם מסוגלים לקנות נכסים אלה בכמויות גדולות, כשהם מקבלים את הבעלות עליהם במחירים נמוכים כגון 1,000$ תשלום ראשון ו- 250$ לחודש על חוזים, המכונים חוזי קרקע, עם קונים בתנאים של 10-20 שנה. בסופו של דבר, רוב הבתים נמכרים בפחות מ- 35,000$ עם רווח מכובד דיו. אך, בכמויות גדולות, רווח זה עשוי להצטבר לרווח נאה ביותר.

"אנו הופכים אנשים לבעלי בתים במחצית מן המחיר של שכר דירה ומרוויחים רווח עצום," אומר דינהה. ועל אף שהוא מודה בכנות כי אף אחד מן הבתים האלה אינו "בדיוק טאג' מאהל", אומר דינהה כי רואים מכאן כי בכל מצב גרוע טמונה הזדמנות לאדם אחר.

ואומנם, דינהה ודליסי נמנים על מספר יזמים אשר הופכים את קריסת הנדל"ן הלאומית לעסקים פורחים. על אף שמשבר הדיור מביא עמו בעלי עסקים רבים הנאבקים על עסקיהם – כשליש מן העסקים הקטנים במדינה (ארה"ב) ממומנים על ידי הלוואות כנגד שווי הבית - עבור עסקים אלה הממוקמים היטב, העסקים אף פעם לא היו טובים יותר.

חברות רבות מתחילות לעסקי נדל"ן עסקים בכמויות גדולות בשוק העיקולים. על אף המשיכה של מחירים נמוכים, אלה הקונים מספר רב של בתים מסתכנים בכך שייתקעו עם עשרות או אפילו מאות נכסים ברמה נמוכה אשר ימשיכו להישאר בשוק בשכונות אשר אולי אף פעם לא יתאוששו, מזהירים הצופים.

עדיין, יזמים אחרים מגלים הזדמנויות ייחודיות בשיעורי העיקולים הגואים במדינה, בלי שיקנו נדל"ן בשווי כלשהו. על ידי דטרויט, מנהל רודני טאונסנד שירות אשר עורך סיורים למשקיעים פוטנציאליים בבתים מעוקלים. טאונסנד, אשר ממוקם בסאותפילד, מישיגן, השיק את Foreclosure Bus Tours לאור הפיטורין הנרחבים בשלושת המפעלים הגדולים למכוניות בשנים האחרונות. מצב זה דחף את שיעורי העיקולים באזור לשיאים חדשים – ובכך הוא זכה ביתרון הראשוניות בשוק אשר התפשט מאז ברחבי האומה.

היום, החברה מארגנת סיורים של שש שעות בלמעלה מתריסר ערים. עבור 97$ לאיש, לוקחים עד 20 משקיעים לכ- 8 בתים מעוקלים בכל נסיעה. הסיורים גם כוללים טיפים על רכישה בשוק העיקולים, וכן הזדמנות לפגוש רשת של מומחים להשקעות נדל"ן, אומר טאונסנד. כמשקיע נדל"ן בעצמו, הוא אומר כי בשנה האחרונה עסק הסיורים הפך להיות עבודה במשרה מלאה. עד כה, כל סיור היה מלא.

"אני רוצה שהסיורים יהיו זמינים בכל מקום בו יש מספר עיקולים וזה פחות או יותר בכל מקום עכשיו," אומר טאונסנד.

גם קייל רנסום חושב כך. בערך באותה בה החלה לפעול חברת Foreclosure Bus Tours, החל רנסום במפנה בתחום מכירות ערכות ייעוץ לעיקולים אשר הוא הרכיב מספר שנים קודם לכן כמתווך משכנתאות באטלנטה. הערכות, שמחירן ברשת פחות מ- 100$, מיועדות לסייע במניעת עיקולים על ידי סיוע לסוכנים, מתווכים ואחרים להשיק שירותי ייעוץ אשר מתווכים בין בעלי בתים לבין לווים. עכשיו הוא מוכר מעל 10 ערכות בחודש – עלייה של 10% מן השנה שעברה – יחד עם ערכות הצלה מעיקולים ומוצרים ושירותים נוספים.

לשעבר פקיד הלוואות, אומר רנסום כי הוא מבלה את רוב זמנו היום בהכנת ערמות של תיעודים הנדרשים כדי להגיש את ההצעה הציבורית הראשונית לSecurities and Exchange Commission. הוא אומר כי הוצאת החברה שלו לציבור, אשר הוא צופה כי יתרחש תוך מספר חודשים, תבטיח את ההון הנוסף לו הוא זקוק כדי להגדיל את הפעילות ולענות על הדרישה הגוברת.

אך עלייה בשיעורי העיקולים אינה ההשפעה היחידה של הירידה בשוק דיור היוצרת הזדמנויות עסקיות מגוונות. דרישה נמוכה יותר ומחירי נדל"ן שוקעים, מחזיקים את המוכרים בעמדת המתנה, ורבים החלו להשקיע מזומנים רבים יותר בתוך הבתים שהינם כבר ברשותם. מציאות זו מעניקה לחברות שיפוצים וחברות עיצוב פנים עלייה בלתי צפויה בעסקיהם.

אנדי בל, הנשיא של Handyman Matters, בדנוור, אומר כי בוני בתים ללא עבודה החלו להגיע לסניפים שלו של שיפוצים ואחזקה, שהינם בפרופיל נמוך יותר, כדי לעבוד ולקבל משכורת אשר תחזיק אותם במשך השפל בבנייה. מציאות זו מתגברת את הצוות שלו עם זרם עקבי של עובדים מיומנים ומסייעת להם להתרחב לשוק הרווחי של שיפוץ אמבטיות.

לעומת זאת, קמעונאיים גדולים יותר של שיפוץ בתים נמצאים במצוקה. לאחרונה, האשים Home Depot את הירידה בשוק הדיור בירידה הראשונה במכירות השנתיות, אשר אילצה את הרשת, שבסיסה באטלנטה לסגור 15 חנויות בארה"ב ולחסל 1,300 משרות.

"זה היה עבורנו רווח לא צפוי," אומר בל, אשר מתייחס לקריסת הדיור. בניגוד לרווחים הצונחים ולפיטורין אשר ספגו אותם הקבלנים הגדולים, עולות המכירות ברובם של 131 הסניפים של Handyman Matters ברחבי ארה"ב, קנדה ואירלנד. "אני חושב כי יש הכרה גוברת בכך כי אנשים ימשיכו לחיות בבתיהם, לכן הם מוכנים להשקיע סכום גדול יותר במקצת עבור עבודה איכותית," הוא אומר.

אלה הם אותו הסוג של בעלי בתים אשר מגדילים את המכירות בDecorating Den , חברת שיפוצים אשר בסיסה באיסטון, מרילנד. בשנה האחרונה, ראו 500 הזכיינים של חברה זו את הכספים המושקעים בפרוייקטים של שיפוצים עולים ב- 4% במהלך השנה שעברה, אף אם סך מספר הפרוייקט ירד.

"היתה עליה במספר הקליינטים אשר החליט להמתין בעת הירידה בשוק הדיור ובמקום זאת לשפץ," אומר נשיא החברה, ג'ף בוויס. "אנו עקבנו אחרי עליה בכניסות לאתר האינטרנט שלנו, ממצא התואם ליותר פגישות ייעוץ ובקשות אחרות."

החברה, אשר החלה לפעול לפני קרוב ל- 40 שנה, ראתה בימי קיומה עליות וירידות בשוק הדיור, אומר בוויס.

"בעבר, כאשר המחזור בירידה, מגיעה העלייה במהירות ובעוצמה," הוא ואמר. "בדרכים רבות, עליך להיות מוכן להתאוששות כשם שעליך להיות מוכן לקריסה."

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יהושע רוזנבאום מתמחה בהשקעות נדל"ן ונכסים מניבים בארה"ב.

למידע נוסף על המחבר ונדל"ן בארה"ב בכלל, כנסו לפורטל הנדל"ן להשקעה של חברת GPI באתר החברה www.gpiinvest.com/heb

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יהושע רוזנבאום

מאת: יהושע רוזנבאוםמחקרי שוק05/06/094627 צפיות
אז אתם רוצים לקנות בית מגורים מעוקל או להשקיע בנכס כזה? אינכם בטוחים בדיוק היכן להתחיל? ראשית, יועיל לכם להבין כי ישנם שלושה היבטים לקניית נכסים מעוקלים, אשר לכל אחד מהם תכונות שונות מאוד.

מאת: יהושע רוזנבאוםמחקרי שוק26/05/091284 צפיות
הנתונים הדומננטיים שייצרו את ההזדמנות של השקעה בבתים מעוקלים

מאת: יהושע רוזנבאוםמחקרי שוק26/05/091600 צפיות
בכדי לדעת כיצד יוכלו עיקולי בנק לפעול למענך - צריכים קודם להבין איך נוצר ומהוא התהליך של עיקול בתים על ידי הבנקים.

מאמרים נוספים בנושא מחקרי שוק

מאת: יוסי רייכמןמחקרי שוק12/01/152474 צפיות
ויוטה פריוס היברידית נשענת על הפלטפורמה הידועה והאיכותית של דגם הפריוס הקלאסי אך לדגם זה נוספו 15.5 ס"מ לאורך, 3 ס"מ לרוחב וגם לגובה המכונית נוספו 8.5 ס"מ. למעשה, העיצוב של הפריוס ההיברידית דומה לעיצוב הפריוס הרגילה ורק במבט שני ניתן לראות כי מימדי הרכב גדלו וכמובן. תא הנוסעים לעומת זאת שונה בגלל הקונסולה השוכנת בין המושבים הקדמיים ולרשות הנהג והנוסעים אבזור עשיר ומפנק.

מאת: אפרת אלעמרי מחקרי שוק20/06/131766 צפיות
בראש ובראשונה אתה חייב לסמוך על אנשים במקרה שלנו לקוחות שלא רק שיתנו לך משוב אלא שגם המשוב שלהם יהיה אמתי. בהרבה מאוד מקרים שאנשים מרוצים הם לא מרגישים צורך להתקשר לחברה להודיע לה על כך. בזמן שאחרים יקטרו על חסרונות ותקלות בשרות או במוצר ומקללים את החברה בלי להודיע או לתת לה משוב על כך שיש איזו בעיה שהיא יכולה להתמודד ולפתור אותה. יעוץ ניהולי נכון יכול לעזור לך למצוא פתרון ולהחזיר אותך לדרך המלך.

מאת: אפרת אלעמרי מחקרי שוק15/06/131768 צפיות
בוער בך להתחיל עסק חדש!!!, יש לך את החזון ואת הרעיונות ואתה מרגיש שהגיע הזמן לממש אותו ? ברכותינו אבל לפני שאתה רץ חושב רגע האם יש לך את מה שצריך כדי להצליח בעסק ? האם באמת חשבת על השוק שלך, על המתחרים שלך, על החוזקות שלך או על החולשות שלך, כמה השוק שלך רווי וכמה בשורה האחרונה אתה יכול להרוויח ולאיזה תקופה, אם אחד מהמרכיבים האלה חסר בחזון שלך אתה חייב בדיקת כדאיות להקמת העסק שלך וכך לראות אם שווה לך בכלל להתחיל להתעסק...ובכן בעסק הייעודי שלך.

מאת: חיים זוארץ - DataMindמחקרי שוק20/09/128710 צפיות
בינה עסקית היא הערך המוסף לכל ארגון המסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות. באמצעות BI ניתן לאתר דפוסים משמעותיים לניהול של ארגון, ליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות בזמן אמת. יחד עם יתרונות אלו, יישום מערכות בינה עסקית חייב להיות מתוכנן בקפידה אחרת לא יעמוד בציפיות.

מאת: gilon mמחקרי שוק21/04/128219 צפיות
כיום בעידן המודרני מוצרים רבים בתעשייה ובכלל בחיי היום כפי שניתן לראות אם רק נסתכל סביב עשויים מברזל ונירוסטה. למי שלא אומר כלום המושג נירוסטה נסביר בקצרה שזהו ברזל שעבר עיבוד או תוספת של חומרים שונים כגון כרום אשר מקנים לו תכונות מסוימות משופרות בחלקן אם תרצו.

מאת: עידן קידום אתריםמחקרי שוק15/12/118646 צפיות
ביקור בבית דפוס יכול להיות מועיל מאוד עבור אנשים שרוצים לתת לעסק שלהם קפיצה עסקית. כאשר אנחנו מגיעים לבית דפוס באפשרותינו לבחור מוצרים שונים אותם אנחנו מדפיסים לצרכים שונים של העסק שלנו. בחירה של מוצרים להדפסה בבית דפוס בנוייה כמו פירמידה. בהתחלה אנחנו בוחרים בבית דפוס מוצרים שהם בסיסיים ולאט לאט אנחנו עולים במדרגות של הפירמידה ומגיעים לשלב בו אנחנו רוכשים מבית דפוס מוצרים שהם מוצרים של מותרות.

מאת: יאיר השחר חניוניםמחקרי שוק13/08/118758 צפיות
תל אביב. מצד אחד מדובר בבירת העסקים והבידור בישראל, עיר ללא הפסקה שחיה מסביב לשעון. מצד שני, מדובר גם בעיר שמקומות החניה בה היצע מקומות החנייה בה מוגבל – דבר ההופך כל מקום פנוי לנכס שערכו לא יסולא בפז.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica