חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול במים - החלופה האולטימטיבית לטיפול רפואי

מספיק להסתכל על המים כדי להירגע, וכשאדם רגוע, קל יותר לטפל בו. פעמים רבות ילדים בוכים כאשר הם מגיעים לטיפול שהם נזקקים לו, לעומת זאת,לאחר טיפול הידרותרפי פעמים רבות ילדים בוכים, כי הם לא רוצים ללכת הביתה...
לאנשים נעים לבוא לטיפול בבריכה, וזה מעלה את המוטיווציה להגיע לטיפול ולהתמיד בו.
ההידרותרפיה, טיפול במים, נעשה בבריכה מחוממת, תוך כדי ניצול תכונות המים ושימוש בטכניקות שונות לטיפול. פעמים רבות הטיפול הוא מעין התעמלות פסיווית, שמטרתה להרחיב את טווח התנועה. המטפלים בהידרותרפיה משתמשים במגוון טכניקות, למשל וואטסו, שהוא פיתוח של שיאצו, או ווטר דאנס, שיטה שבה המטפל מגלגל את המטופל ומזיז אותו במים. הטיפול יכול להתבצע בשכיבה על המים, על הבטן או על הגב, או בעמידה, כאשר המטפל עובד על איבר הבעייתי או על איברים אחרים שאמורים להשפיע על הבעיה.
המשקל הסגולי של האדם נמוך מעט מהמשקל הסגולי של המים, וכשהגוף טובל במים הוא כמעט חסר משקל, כך שאפשר לבצע תנועות בלי לחץ על המפרקים ועל עמוד השדרה, והשרירים, שבנויים להתמודד נגד כוח הכובד, יכולים להגיע להרפיה מוחלטת. בנוסף לכך, בגלל המים החמים כלי הדם מורחבים ומספקים לאיברים הפנימיים יותר דם. ומחקרים מראים שטבילה במים בטמפורה של 34 מעלות צלסיוס, בעמידה עד גובה הכתפיים, מעלה את הספק הלב עד 50%, מצב זה עוזר לשפר בעיות אחרות, מסייע לסובלים מספיקת לב נמוכה ונותן תרגול טוב ללב בלי לחצים אחרים. גם הריאות מקבלות יותר דם, ובסיוע הלחץ ההידרוסטטי, לאנשים אסטמטיים קל יותר לנשוף ולתרגל נשימה.
המים הם וסת תחושתי טוב ומתאימים לטיפול בילדים עם בעיות של הצפה תחושתית או של תת תחושתיות. בנוסף, הצמיגיות של המים גורמת התנגדות לכל תנועה במים ויוצרת דרך טובה לחיזוק שרירים. תכונה חשובה אחרת של הטיפול במים היא הפחתת הכאב: לפי מחקרים שונים, בטמפרטורות של בריכות טיפוליות רמת הכאב יורדת ב-50% לעומת היבשה, לכן, גם בטיפול שכרוך בתנועות מכאיבות לא נחוש את הכאב ברמה שהיינו מרגישים אותו מחוץ למים. זה יתרון גדול, אך אליה וקוץ בה - מעובדה זו נובע שמי שמטפל במים צריך להיות מקצוען, ולדעת מתי הוא עובר את הנקודה שבה הכאב מתריע על בעיה.
ההידרותרפיה מקיפה את כל מעגל החיים ומתאימה לתינוקות, מבוגרים וזקנים. בקרב מבוגרים, מגיעים לטיפול הרבה אנשים עם בעיות נוירולוגיות, פגועי ראש ופגועי עמוד שדרה מתאונות דרכים, אנשים שעברו אירוע מוחי או סובלים ממחלות שונות ואנשים עם בעיות אורתופדיות.
הבעיות הפופולריות שמביאות אנשים לבריכה הן כאבי גב ומתח. אנחנו חיים במדינה רוויית מתחים, כל אחד מוצא את השיטה שלו להירגע. יש כאלה שהולכים לפסיכולוג ויש כאלה שבאים לבריכה. יש אנשים שמגיעים לטיפול לפני פגישה חשובה, לפני מבחן.
בקרב ילדים, ההידרותרפיה מטפלת במגוון בעיות, כמו בעיות נוירולוגיות, שיתוק מוחין, אוטיזם ופיגור. הטיפול אמנם לא מתיימר לרפא אוטיזם או פיגור אבל מצליח להביא לתפקוד טוב יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני אלבז

מאת: דני אלבזטיולים בארץ19/03/131215 צפיות
כמה פעמים שאלתם את עצמכם, האם אתם באמת מכירים את הארץ שלכם? ולא, הכוונה היא לא לתל אביב, נתניה או חדרה. הכוונה היא לישובים עלומים יחסית, שמי שלא מגיע משם / יש לו בן או בת משפחה משם, פשוט לא שמע עליהם. בארץ מאות רבות של התיישבויות – חלקן לא מוכרות בכלל.

מאת: דני אלבזבתי מלון19/01/121246 צפיות
אם אתם נוסעים לחו"ל, הרי שאחד הדברים שצריך לחשוב עליהם ולתאם, הוא מלון להתארח בו. אולם, לבחירת מלון יכולות להיות השלכות גם על אופי הטיול ועל החוויה בכללותה. מי שהתארח בעבר במלונות יוקרה יודע, כי אין תחרות לחוויה המיוחדת המוצעת על ידי מלונות יוקרה והתארחות בהם. מי שלא – הרי שאף פעם לא מאוחר מכדי להתארח ברמה אחרת לגמרי. על מלונות יוקרה בעולם כולו.

מאת: דני אלבזבריאות הנפש05/01/129151 צפיות
אם בעבר רבים מאיתנו בחרו לפנות אל רופא המשפחה או אל רופא מומחה אחר בשל בעיה בריאותית כלשהי (בין אם פיזית או נפשית), הרי שכיום יותר ויותר בוחרים לפנות אל מטפלים, המציעים פתרונות מסוג אחר. רפואת גוף-נפש מתייחסת ליחסי הגומלין שבין הנפש לגוף שלנו, ובכוח השפעתם של התודעה, החוויות והרוחניות על תהליך הריפוי. קיימים סוגים שונים של טיפולים וכן פתרונות ריפוי שונים, המספקים לנו את כל התנאים הנדרשים, הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית, כדי לאפשר לנו ריפוי מלא וצמיחה, תוך ניצול כוחות הריפוי הקיימים אצלנו.

מאת: דני אלבזגאדג'טים05/01/121248 צפיות
פיתוח אפליקציות לפייסבוק, לאייפון או לאייפד הינו פעולה מורכבת, הכוללת מספר שלבים שונים: תכנון, אפיון, עיצוב, פיתוח ושיווק. פיתוח אפליקציות בפלטפורמות אלו, שהפכו לחלק בלתי נפרד בחייהם של רבים בשנה האחרונה, מאפשר להשתמש ביתרונותיה של כל פלטפורמה (בין אם מדובר בפייסבוק באייפון או באייפוד) וליהנות מפתרונות שיווקיים ייחודיים.

מאת: דני אלבזשיווק ואסטרטגיה12/08/091497 צפיות
ניהול שוטף וברור של מחלקות הפיתוח והרכש ומערכות שיווק ומכירות מתפקדות בצורה ראויה הן תנאים הכרחיים להצלחתו של כל בית עסק.

מאת: דני אלבזשיווק ואסטרטגיה12/08/091441 צפיות
בישראל קיימות מספר חברות לפיתוח עסקי ומספר רב של יועצים אסטרטגים המלווים את תהליכי פיתוח מערך השיווק בחברות רבות במשק.

מאת: דני אלבזבריאות השן11/08/092068 צפיות
שיטה חדשה להשתלת שיניים

מאמרים נוספים בנושא שיקום והידרותרפיה

מאת: שרון צרפתישיקום והידרותרפיה30/10/161417 צפיות
במקרים רבים לאחר עבודת שיקום מאומצת אנשים מוצאים את עצמם חוזרים אט אט אל החיים הרגילים כפי שהכירו אותם, בעוד אנשים אחרים לא מצליחים לחזור אל איתנם ונותרים עם רמה כזו או אחרת של נזק פיזי שאינו מאפשר להם להתקדם הלאה מבלי שהם יפנו אל חברת סיעוד לקבלת העזרה של מטפל מקצועי. מה צריכים לעשות מוקדם ככל האפשר?

מאת: DSD STUDIOשיקום והידרותרפיה10/04/161699 צפיות
גיל הזקנה מתאפיין בלא מעט שינויים גופניים, שינויים שעלולים לגרום ללא מעט בעיות רפואיות. מתי יש צורך בשיקום גריאטרי אצל קשישים? התשובה במאמר הבא.

מאת: טיראןשיקום והידרותרפיה04/09/143529 צפיות
שחייה, משחקי מים ופעילויות אחרות הקשורות למים, הן דרכים מצוינות לפעילות גופנית הדרושה לחיים בריאים פעילות גופנית בבריכות שחייה יכולה לעזור לאנשים עם מחלות כרוניות ומחלות נפשיות

מאת: ויטלי מיכאלוביץ'שיקום והידרותרפיה18/04/146268 צפיות
שתלים חדשים ואפשרויות מימון חדשות מביאות אנשים רבים לפעול למען שיקום הפה שלהם.

מאת: שלום כהןשיקום והידרותרפיה18/11/129302 צפיות
כיום ישנה מודעות גדולה ורבה אשר נמצאת בעליה מתמדת לגבי גופו של האדם והשמירה על בריאותו. כידוע, בגוף ישנם חיידקים רבים ובניגוד למה שרבים חושבים, לא כולם הם חיידקים רעים.

מאת: מכונת-כתיבהשיקום והידרותרפיה19/10/128831 צפיות
כסאות גלגלים ניתנים היום לרכישה במגוון רחב של דגמים ובהתאמות שונות לצרכים של האדם הסיעודי שנזקק לכסא מסוג זה. במאמר שלפניכם תוכלו להתוודע אל סוגים שונים של כסאות גלגלים

מאת: סיוון כהןשיקום והידרותרפיה15/10/128697 צפיות
אביזרים לנכים יכולים לעשות את כל ההבדל בין חיים נוחים ואיכותיים יותר ככל האפשר לבין מטרד וקושי יום יומי לבצע את המטלות ולו אף הפשוטות ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica