חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מבצעים פעולת מסחר?

מאת: דני אלבזמט"ח07/06/2009988 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אז כך פועל מסחר במט"ח 

  • בוחרים 2 מטבעות שבהם אתם רוצים לסחור (לדוגמה אירו ודולר).
  • קובעים את הכמות לקניית המטבע.
  • מפקידים בטחונות (עירבון שמבטיח שהעסקה תתקיים, בד"כ אחוז נמוך מאוד משווי העסקה, כגון 1% או 1:100) ומאשרים.

אפשר לעקוב אחרי עסקה און-ליין ולבדוק תרחישים אפשריים דרך התוכנה. אפשר לשנות חלק מתנאי העסקה או לסיים אותה (כדי לאסוף את הרווח או לצמצם הפסדים). בנוסף התוכנה מכילה רכיב שמאפשר לסגור אוטומטית את העסקה כשהיא מגיעה לנקודה מסוימת שאתם בוחרים. כלומר, לא צריך לעקוב בלי הפסקה אחר העסקה. 
תוכנות פורקס מכילות מדריכים, אינפורמציה, וצ'ט שירות לקוחות. אתם יכולים להיכנס לחשבון הפורקס ולעקוב אחרי העסקאות שלכם מכל מקום שבו יש גישה לאינטרנט, מתי שתרצו וכמה שתרצו.

זכור תמיד שהמטבע הראשון שרשום בין צמד המטבעות נקרא "Base Currency" או מט"ח בסיסי. מט"ח בסיסי הוא בד"כ הדולר האמריקאי, כשבד"כ הוא ייסחר מול המטבעות השונים. כשהדולר האמריקאי רשום כמט"ח בסיסי וערכו עולה, זה אומר שהציטוט שלו עלה, ואילו השער של המטבע השני מהצמד ירד. (כך למשל: במידה ונבחר הצמד דולר אמריקאי וין יפני והציטוט הוא בדך כלל שווה ל-2.35 ולאחר זמן מה הציטוט הוא 2.50, אזי ששער הדולר גבוה ועכשיו ניתן לקנות בו יותר ינים.
על מנת להבין יותר טוב את מונחי היסוד בעולם הפורקס, אתם מוזמנים לבקר במילון המונחים שלנו ולהחכים.

חוץ ממסחר במט"ח, ניתן לבצע גם מסחר בזהבמסחר בנפט ומסחר במדדים:
מסחר בזהב
בשנת 1900 נקבע בארה"ב - "תקן הזהב", אשר העניק למתכת הבוהקת תפקיד מרכזי במסחר הבינלאומי. תקן הזהב קבע את שער הדולר ביחס לאונקיית זהב ובעצם ארה"ב הצמידה באופן מלא את המטבע שלה לזהב. משמעותה של הצמדה זו היא שהמסחר וכמות הכסף נקבעים בהתאם לכמות הזהב.
לאחר השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 והאינפלציה הגואה בשנות ה- 70 שהביאו לפיחות בשער הדולר ולעלייה חדה במחיר אונקיית זהב, החלה ארה"ב בקביעת שער חליפין צף בין הדולר לערך של מטבעות אחרים וכך בעצם נותק הקשר בין ערכו של הדולר לאונקיית זהב כאשר הערך של הדולר נקבע מעצם מעמדו. 
הבנקים העולמיים הפסיקו להכתיב את ערכו של הדולר בזהב, דבר שהביא לשחיקתו של הדולר ולגידול ההשקעה בזהב.
מאז ועד היום ערכו של הדולר עלה דבר שהביא לירידה בערכו של הזהב (ירידת האינפלציה רעה לזהב) אך מאותה העת הזהב נחשב במסחר העולמי כמבטח מפני מפגעים כלכליים.
מסחר בנפט
כאחד השווקים הפיננסיים בעלי פוטנציאל הרווח מהגדולים בעולם, מסחר בנפט גולמי הופך פופולארי יותר ויותר בקרב סוחרים מסוגים שונים וספקולנטים. עקב שילוב התכונות הייחודי כגון יכולת הובלה, שפע – אם כי יחסי – וצפיפות אנרגיה גבוהה – נפט גולמי הוא מקור האנרגיה העיקרי בעולם במשך 50 השנים האחרונות והפך גם לסחורה אשר נסחרת בהיקפים גדולים ביותר. בצורתו כחומר גלם, הנפט הגולמי, או פטרוליום, משמש בייצור מוצרים כימיים וחומרים אחרים כגון פלסטיק.
עקב שקיפות המחיר והנזילות הרבה, חוזים עתידיים על נפט גולמי משמשים כמדדי תמחור עיקריים בשוק הבינלאומי. חוזים עתידיים על נפט גולמי (וכן אופציות) מהווים גם דרך טובה עבור חברות בתעשיית האנרגיה - בצד ההפקה כמו גם בצד הצריכה - לגדר את סיכוני המחיר שלהן ולהגן על עצמן מפני תנועות מחיר מזיקות.כאשר הביקוש לנפט נמצא בשיא של כל הזמנים ועקב גורמים אחרים, כגון סכסוכים מדיניים, מחירי הנפט הגולמי הרקיעו שחקים לקמות שמעבר ל-$72 לחבית לאחרונה, לאחר השיא של $78.40 אשר נקבע בחודש יולי 2006, והם עלו פי שלושה מאז שנת 2003. התנודתיות הפוטנציאלית הגבוהה של מחירי הנפט נותנת לך הזדמנויות מסחר רציפות בנפט גולמי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני אלבז

מאת: דני אלבזטיולים בארץ19/03/131218 צפיות
כמה פעמים שאלתם את עצמכם, האם אתם באמת מכירים את הארץ שלכם? ולא, הכוונה היא לא לתל אביב, נתניה או חדרה. הכוונה היא לישובים עלומים יחסית, שמי שלא מגיע משם / יש לו בן או בת משפחה משם, פשוט לא שמע עליהם. בארץ מאות רבות של התיישבויות – חלקן לא מוכרות בכלל.

מאת: דני אלבזבתי מלון19/01/121249 צפיות
אם אתם נוסעים לחו"ל, הרי שאחד הדברים שצריך לחשוב עליהם ולתאם, הוא מלון להתארח בו. אולם, לבחירת מלון יכולות להיות השלכות גם על אופי הטיול ועל החוויה בכללותה. מי שהתארח בעבר במלונות יוקרה יודע, כי אין תחרות לחוויה המיוחדת המוצעת על ידי מלונות יוקרה והתארחות בהם. מי שלא – הרי שאף פעם לא מאוחר מכדי להתארח ברמה אחרת לגמרי. על מלונות יוקרה בעולם כולו.

מאת: דני אלבזבריאות הנפש05/01/129156 צפיות
אם בעבר רבים מאיתנו בחרו לפנות אל רופא המשפחה או אל רופא מומחה אחר בשל בעיה בריאותית כלשהי (בין אם פיזית או נפשית), הרי שכיום יותר ויותר בוחרים לפנות אל מטפלים, המציעים פתרונות מסוג אחר. רפואת גוף-נפש מתייחסת ליחסי הגומלין שבין הנפש לגוף שלנו, ובכוח השפעתם של התודעה, החוויות והרוחניות על תהליך הריפוי. קיימים סוגים שונים של טיפולים וכן פתרונות ריפוי שונים, המספקים לנו את כל התנאים הנדרשים, הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית, כדי לאפשר לנו ריפוי מלא וצמיחה, תוך ניצול כוחות הריפוי הקיימים אצלנו.

מאת: דני אלבזגאדג'טים05/01/121252 צפיות
פיתוח אפליקציות לפייסבוק, לאייפון או לאייפד הינו פעולה מורכבת, הכוללת מספר שלבים שונים: תכנון, אפיון, עיצוב, פיתוח ושיווק. פיתוח אפליקציות בפלטפורמות אלו, שהפכו לחלק בלתי נפרד בחייהם של רבים בשנה האחרונה, מאפשר להשתמש ביתרונותיה של כל פלטפורמה (בין אם מדובר בפייסבוק באייפון או באייפוד) וליהנות מפתרונות שיווקיים ייחודיים.

מאת: דני אלבזשיווק ואסטרטגיה12/08/091501 צפיות
ניהול שוטף וברור של מחלקות הפיתוח והרכש ומערכות שיווק ומכירות מתפקדות בצורה ראויה הן תנאים הכרחיים להצלחתו של כל בית עסק.

מאת: דני אלבזשיווק ואסטרטגיה12/08/091445 צפיות
בישראל קיימות מספר חברות לפיתוח עסקי ומספר רב של יועצים אסטרטגים המלווים את תהליכי פיתוח מערך השיווק בחברות רבות במשק.

מאת: דני אלבזבריאות השן11/08/092074 צפיות
שיטה חדשה להשתלת שיניים

מאמרים נוספים בנושא מט"ח

מאת: מסחר בינלאומימט"ח08/06/152462 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על מסחר בפורקס, אתם בוודאי יודעים שזה משהו הקשור לשוק ההון. אך לא כולם יודעים מהו בדיוק מסחר בפורקס ומה ההבדל בינו לבין מסחר בשוק ההון. הרשו לי להסביר לכם בקצרה מהו מסחר בפורקס ומדוע הוא הופך להיות לכל כך פופולארי.

מאת: אריאל כהןמט"ח26/02/151903 צפיות
הדולר הוא ללא ספק אחד המטבעות היותר חשובים שיש לנו בכלכלה העולמית. ישנם עוד מספר מטבעות ששווים הרבה מאוד, אך היוקרה היא ללא ספק של הדולר עצמו.

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151982 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: שמעוןמט"ח24/12/141967 צפיות
מטבחים הם המקום שבו אנחנו מכינים לעצמנו אוכל, בין אם זה אוכל בסיסי, ארוחות גורמה או אפילו ארוחות מוכנות שאנחנו פשוט מכניסים לתוך המיקרוגל ומחכים 30 שניות.

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141866 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141858 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141884 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica