חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אופציות בינאריות

מאת: אלהבורסת ת"א28/02/20111304 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


אופציות בינאריות הן תחום מסחר בשוק ההון בו מנהלים סוג של הימור לגבי הדרך בה יתנהלו מחירי מניות (או ניירות ערך וסחורות אחרים) בעתיד: האם הן ירדו או יעלו? עד כמה הן ירדו או יעלו? כאשר מדובר במסחר במניות או באג"ח בשוק ההון, הרווחים וההפסדים הם פונקציה רציפה המשתנה בהתאם לשינוי מחירי המניות והאג"חים, אולם כאשר מדובר באופציות בינאריות המצב הוא שונה: ניתן להרוויח גם כאשר המניה יורדת, במידה והשקעת והימרת כי זה הדבר אשר יקרה. בנוסף, הסכום אותו ניתן להרוויח מהשקעות באופציות בינאריות אינו תלוי בעליית מחיר המנייה אלא הוא תלוי במידת הסיכון שנלקח בעת ההשקעה ובמידת הדיוק של הניבוי. אם כולם חשבו שערכה של מנייה מסוימת יעלה, ואילו אתם הייתם מוכנים לשים כסף על כך שהיא תרד, ובכמה, והמניה אכן ירדה בטווח המדד אותו הגדרתם – הרווח בו תזכו יהיה גדול מהרווח בו הייתם זוכים אילו הייתם משקיעים בניבוי שהמניה תעלה, ללא הגדרת טווח עליית מדד ברור.

התשואה המתקבלת כתוצאה מהשקעה באופציות בינאריות ידועה מראש. אם השקעתם סכום כסף מסוים ברמת סיכון מסוימת, ניתן לדעת מה תהיה התשואה לה תזכו במידה ותדייקו בניבוי. לא רק התשואה ידועה מראש, גם ההפסדים ברורים: במידה ולא דייקתם בניבוי, או חרגתם מטווח המדד אותו הגדרתם, הסכום אותו השקעתם בניבוי ילך לטימיון, רובו או כולו בהתאם לרמת הסיכון שנלקחה.

אופציה בינארית ניתן להגדיר בנוגע למחירי מניות, שערי מטבעות שונים, או מחירי סחורות כזהב או נפט.

משמעות השם אופציות בינאריות

מסחר באופציה בינארית הוא מסחר בו התשואה ידועה מראש, וכן גם ההפסדים. כדי לדעת זאת מראש, ישנם ארבעה נתוני השקעה מוגדרים מראש בעת ההשקעה שאינם נוגעים לתכולת ההשקעה עצמה: סכום ההשקעה, הקריטריון להצלחה או כשלון, התשואה במקרה הצלחה, ההפסד במקרה כשלון. אופציות בינאריות מאפשרות שתי תשובות בלבד: ההימור הצליח, או שההימור לא צלח, ולכן גם נקבע שמן להיות אופציות בינאריות: אופציות המקיימות שני מצבים בלבד: הצלחה או כשלון, בדומה לשפת המחשב הבינארית הכוללת 2 סימנים בלבד: 0 ו-1 המייצגים שני מצבים אפשריים שונים בלבד.

סוגי אופציות בינאריות נפוצות

אופציות בינאריות נחלקות לאופציות אמריקאיות ואופציות אירופאיות. אופציות אמריקאיות ניתנות למימוש בכל עת לפני מועד פקיעתן, אופציות אירופאיות ניתנות למימוש רק בעת מועד הפקיעה.

מלבד חלוקה זו, החלוקה המקובלת של אופציות בינאריותהיא על פי סוג המרווח והתשואה הצפויים:

· אופציות נגיעה – התשואה מתקבלת אם מדד המניה הגיעה לערך מסוים. השאלה ברכישת אופציה מסוג זה היא לא האם בזמן הפקיעה מחירה של האופציה היה בערך מדד מסוים, אלא האם במהלך ההשקעה, בשלב כלשהו, ערכה הגיע לערך הנקוב. אופציות אלו יקרות, אולם התשואה המתקבלת בהן גבוהה.

· אופציות כיוון – אופציה המתמקדת בשאלה האם ערך המנייה יעלה או ירד. התשואה מתקבלת אם כיוון שינוי המדד הוא בהתאם לתחזית המשקיע.

· אופציית גבולות – הגדרת הגבולות לשינוי ערך המניה. במידה וערך המניה נמצא בין שני הגבולות ולא יוצא מהם בכל משך ההשקעה, התשואה מתקבלת.

· אופציות נכס או כלום – איפיון המתייחס לרמת ההפסד: התשואה מתקבלת אם המניה עמדה במדדים בהם היא אמורה הייתה לעמוד, ובמידה ולא עמדה מקבל המשקיע החזר בגובה 15% מערך ההשקעה.

· אופציית הכל או לא כלום – איפיון המתייחס לרמת ההפסד: תשואה ידועה מראש המתקבלת אם המניה עמדה במדדים בהם היא אמורה הייתה לעמוד. במידה והמניה לא עמדה ביעדים אלו מפסיד המשקיע את מלוא סכום ההשקעה.

· אופציות רכש Call Option - אופציה לקניית המניה במועד תפוגתה, בערך שוויה במועד רכישת האופציה. אופציה זו נרכשת כאשר הניבוי הוא שערך המניה יעלה.

· אופציות מכר Put Option – אופציית למכירת מניה במועד תפוגתה בערך שוויה במועד רכישת האופציה. אופציה זו נרכשת כאשר הניבוי הוא כי ערך המניה ירד.

דרכי השקעה באופציות בינאריות

אופציות בינאריות (אופציות דיגיטאליות), נסחרות בעיקר באמצעות אתרי אינטרנט. החל מ- 2008 ניתן לסחור באופציות בינאריות (אופציות רכש בלבד) גם בבורסה האמריקאית לניירות ערך וגם בבורסת האופציות של שיקאגו.

שימושים סולידיים להשקעות באופציות בינאריות

אפשר להשתמש בהשקעה באופציות בינאריות כדי לגדר מסחר במניות בהסתמך על התשואה הגבוהה יחסית להשקעה הנדרשת: השקעה גבוהה במניה מסוימת ניתנת לגידור באמצעות השקעה באופציית מכר בינארית לאותה המניה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלה

מאת: אלהעסקים קטנים ובינוניים14/08/11891 צפיות
הקמת עסק דורשת לרוב הון ראשוני משמעותי, על מנת להקים את התשתית ולהתחיל בשיווק העסק ללקוחות. בעלי העסק מגיעים לרוב עם הון ראשוני מסוים, אך כמעט תמיד העסק דורש תזרים מזומנים נוסף.

מאת: אלהשוק ההון05/09/101186 צפיות
החלום של כולם הוא להרוויח הרבה כסף ואם אפשר – במיליונים ולא מעט אנשים גם נוקטים בצעדים פרקטיים על מנת להגשים את החלום, כמו השקעות, אבל הרוב חוזרים על אותה הטעות – לא נפרדים מהחלום. השקעות נבונות יכולות להניב רווחים יפים, אבל את המחשבות על סכומים מנופחים ועל מיליונים כדאי להשאיר ללוטו. בהשקעות עובדים חכם, זהיר ולרוב לאט מאד ואז גם מגיע הכסף.

מאמרים נוספים בנושא בורסת ת"א

מאת: כתיבת מומחיםבורסת ת"א26/05/161959 צפיות
מחפשים מערכת מסחר בשביל לסחור בבורסה? חושבים לבצע מסחר במניות ולא יודעים באמצעות איזו חברה לבצע את המסחר? איך בוחרים את הברוקר הטוב ביותר, כזה שמציע לכם אפשרות מסחר בבורסה העולמית בעמלות משתלמות במיוחד? קראו להלן את המידע על חברת אינטראקטיב ברוקרס, ואולי גם אתם תמצאו את החברה הזו כמתאימה עבורכם. כמו סוחרי מניות רבים בעולם כולו.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/06/144973 צפיות
צעירים רבים לאחר השירות הצבאי פונים ללמוד קורס מסחר בבורסה, כדי להשיג השכלה פיננסית פרקטית. חלקם, יעברו אחר כך להיות סוחרים לפרנסתם. אם נתבונן ברשת, נמצא קורסים כאלה במחירים הנעים בין כמה מאות שקלים, לכמה אלפי שקלים. אם כך, מהו המחיר הראוי לקורס כזה? על כך במאמר הבא.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/03/148159 צפיות
אין זה סוד, כי ישראלים רבים סוחרים בשוק באופן פעיל, לפחות כמה פעמים בחודש. חלק מהם עושים זאת אפילו על בסיס סדיר וקבוע, מספר פעמים בכל יום (סוחרים יומיים). נישאלת השאלה, האם בכלל ניתן לסחור בשוק ההון בלי ללמוד את הנושא באופן מסודר? במילים אחרות, האם לימודי שוק ההון הם בכלל דבר הכרחי? המאמר הבא ינסה לענות על שאלה זו.

מאת: יוסי אמודאיבורסת ת"א21/01/148295 צפיות
היסטוריה למניית Google. המנייה חצתה את 1,000 הדולרים וקבעה שיא חדש. הדו"חות לרבעון השלישי שפורסמו על ידי החברה הביאו לעלייה המשמעותית ולחציית הרף, כך פורסם באתר "כלכליסט".

מאת: betraderבורסת ת"א02/06/131788 צפיות
מסחר בבורסה- אז איך נכנסים אל שוק ההון ?

מאת: betraderבורסת ת"א06/05/131782 צפיות
מסחר ב-CFD - רוצים גם? מסחר ב- CFD הינו סגנון מסחר פופולארי ביותר. שמו בעברית הינו חוזה הפרשים. כיום מרכז חוזה ההפרשים קרוב ל- 65% מנפח המסחר במדינות המתוקנות. הסיבה לכך הינה פשוטה:

מאת: betraderבורסת ת"א07/04/131786 צפיות
מסחר בבורסה - ללמוד ברצינות ואז להתחיל ללכת אם אתה אוהב כסף ומחפש דרכים מגוונות להרוויח אותו, תוכל למצוא עניין בתחום המסחר בבורסה. מסחר בבורסה עשוי לאפשר לך ליהנות מעלייה ברמת החיים שלך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica