חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - סלנג קמעונאי - לקמעונאים שפה משלהם

מאת: לובנשטיין יובלמיתוג03/03/201111107 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סלנג קמעונאי  - לקמעונאים שפה משלהם

 

 

 

זר לא יבין את השפה המוזרה הזאת,להלן צוהר ומילון שימושי לשפה

ייחודית ומעניינת זו.

1) גונדולה – בשם זה מכנים הקמעונאים את שורה של מדפים עליהם 

    מונחת הסחורה –וזאת על שום מה – על הדמיון בינה לבין הגונדולה

    של ונציה (כמובן ממבט על).

2) ראש הגונדולה – הוא כמובן החלק החיצוני של הגונדולה או המדף.

    מחלקים לראש גונדולה קדמי ולראש גונדולה אחורי.

    זה הוא האזור הכי נחשב – מאחר והחשיפה שלו לצרכנים היא הגדולה

    ביותר, בדרך כלל כמות הקנייה ממנו גדולה משמעותית מזה של מדף

    רגיל בין 5-7  בממוצע גס,תלוי במיקום בחנות.

    מאחר וזה האזור הטוב של החנות – הוא המבוקש ביותר והספק יהיה 

    מוכן לשלם הרבה עבור תצוגת המוצרים שלו – זהו כמו חלון הראווה

    של הסופר.

    ישנה תורה שלמה –איך מניחים את המוצרים באזור זה.

    בחנויות קטנות נהוג להניח מוצר אחד למדף,ובחנויות גדולות נהוג

    להציג את המוצרים באופן אנכי,על מנת לתפוס את המבט של   

    הלקוח,מאחר והעין שלנו רואה טוב יותר לרוחב.

3) פלנוגרמה – תרשים העמדת המוצרים על גבי המדפים.

     ברשתות המתקדמות ישנה מחלקת פלנוגרמה,אשר מנתחת את הפדיון 

    והרווחיות של המוצר/מדף.

4) פדיון למ"ר – אחד המושגים החשובים ביותר.

    זהו למעשה הפדיון של החנות מחולק בשטח.(כנ"ל רווח למ"ר)

5) same store sell –מושג יסוד וקמעונאות בכל הקשור לניתוח ביצועי 

     הרשת. נתון זה בודק את ביצועי הרשת שנה מול שנה באותם חנויות

     שהוא פעילות בשנת ההשוואה.זה הוא אחד המדדים החשובים

     המראים אם חל שיפור בביצועי הרשת בנטרול חנויות חדשות שנפתחו 

     במהלך השנה.

6) רווח גולמי – זהו למעשה פדיון החנות בניכוי מע"מ – אשר ממנו

    מפחתים את עלות המכר (כמה עלתה לנו הסחורה שנמכרה)

7) סל ממוצע – נתון חשוב לבחינת ביצועי החנות.

    מושג זה מתחלק לשניים כספי וכמותי.

    כספי – ערך סל הקניות בש"ח –סה"כ הפדיון מחולק במספר הלקוחות.

    כמותי – סה"כ מספר הפריטים שנמכרו לחלק למספר הלקוחות שעברו

    קופה.

8) פעולות קופה = מספר הלקוחות שעברו קופה.

9)פריסה – מושג זה מתייחס למכלול הפעולות התפעוליות בחנות,אשר

   מתרגם את הנחיות המטה לגבי תצוגת המוצרים בחנות.

   איזה מוצר להניח באיזה מקום. הכוונה רק לגבי המוצרים המתחלפים

   בראשי הגונדולות או באזורים יעודים אחרים.

10) הוק –hock פריט מידוף המשמש לתליית המוצרים שימושי

      בפריטי הלבשה ואו ציוד משרדי ואביזרים שונים- חשמל/שיער.

11) מוצר משלים – פריט זה מוצג בדרך כלל ליד מבצע ומטרתו לבצע

      מכירה נוספת ללקוח בדרך כלל בשיעור רווח גבוה יותר ,אשר מפצה

      על הרווח הנמוך יחסית של המבצע.

      לדוגמא: ליד מבצע יין –יוצגו מארזים של כוסות יין

                 ליד מבצע של אבקות כביסה –יוצגו מערומים של מרככי

                 כביסה,אטבי כביסה,סלים.

12) פריט חילופי – פריט זה מוצע ללקוחות במידה והמלאי של פריט

      במבצע אזל.

13) פינת החזרות לספק – איזור בחנות,בדרך כלל במחסן קבלת

      הסחורה,שבו מרוכזים אותם פריטים פגומים או פריטים אותם הרשת

      מבקשת להחזיר לספק.

14) זכות החזרה מלאה – זכות אותה שומרת לעצמה,להחזיר לספק את

      מוצריו,זכות זו בפועל מוכתבת בהסכם ההתקשרות של הרשת עם

      ספקיה.

     סעיף לא קל,אשר עלול לעיתים לגרום לספק לקשיי מימון ניכרים.

     ישנם  לא מעט ספקים אשר יהיו מוכנים לתת הנחה נכרת במחיר

     הקניה – ובלבד שסעיף דרקוני זה לא יהיה.

15) הסכם סחר – הסכם ההתקשרות בין הרשת לבין הספק.

16) "תצוגה בגובה העיניים" – הכוונה לתצוגה של מוצרים בגובה שבין

       "החגורה לעיין" זהו האזור הטוב ביותר להציג את המוצרים.

       באזור זה ימוקמו מוצרים שהרשת חפצה בייקרם – קרי מרוויחה הכי

       הרבה.

       במידוף התחתון מוצגים בדרך כלל האריזות הגדולות ומוצרים שאין

       ברצון הרשת לקדם יותר מדי.

       לעיתים הרשת במסגרת דיוניה הכספיים ורצונה להשיא את מחירי

       הקניה שלה מהספק – נוקטת בפעולות כמו הורדת מוצרים למידוף

      התחתון ולעיתים אף בהוצאת מוצרי הספק ואחסונם המחסן

      החנות,לשם שכנוע הספק.

17) מעבר ראשי - זהו הנתיב המרכזי שבה מתבצעת תנועת הלקוחות.

18) "עם כיוון הלקוחות" זהו האזור איתו נפגש הלקוח אשר נכנס לחנות.

       זה הוא למעשה האזור אותו רואה הלקוח לראשונה ללא מאמץ

       מיוחד ובלי לסובב את הראש יותר מדי.

19) מוצר קו קופות – המוצרים אשר מוצגים ליד הקופות,אלא בדרך כלל

      מוצרים אשר החלטת הקנייה לגביהם אינה כבדה,שיעור הרווח

      עליהם גבוהה במיוחד.

20) מוצר אימפולס – מוצר שהחלטת הקנייה לגביו אינה כבדה

      בדרך כלל עד 20 ₪ (בדרך כלל מוצר שהבעל אינו מתקשר לאשתו

     לבקש את רשותה)

21) פריט קופה – מוצר ואו מספר מוצרים אשר נבחרים בקפידה וניתנים

      לקופאית לשם הגדלת הסל.

      פריט טוב יכול למכור בשבוע,כמויות אשר לא נמכרות במספר

   חודשים ויכול להגיע למאות אלפים.

   לעיתים עודף פריטים לקופאית יוצר עומס ועצבים בקופה והרווח יוצא  

   בהפסדו.

22) מגוון/גיוון  מכלול הפריטים אשר מוכנסים לקטלוג של הרשת.

23) קיר כוח – power wall  ריכוז מוצרים מאותו תחום על פני שטח

      גדול יחסית בדרך כלל בכניסה לחנות,עם כיוון הזרימה של

      הלקוחות,יוצר אפקט של "וואו" – מעין חנות תצוגה.

24) תצוגת חוץ מדף – אמצעי תצוגה,בדרך כלל מקרטון או

       מעמד/סטנד,אשר ממוקם מחוץ למידוף הרגיל.

       מיועד למשוך תשומת לב הצרכן,משתמשים בה להבלטת המוצרים-

       נעזרים בו להשקת מוצרים חדשים,להבלטה ולמבצעים.

25) תגמול – מונח המתאר את יצירת הקשר במחשב בין המבצע לאופן

      ביצועו בקופה. התגמול מבוצע במטה הרשת ומשודר לקופות,כמו

      מבצע 1+1 וכו

26) מבצע יצרן/ספק – בדרך כלל מבצע גורף של הספק על כלל מוצריו

      ואו קבוצות מוצרים שלמות – כמו 20% הנחה על כל הרטבים של

      אוסם.

27) ספירת מלאי בקומות עליונות- על מנת לפשט את הליך הספירה נהוג

      לבצע אותה בשלבים.שלב ראשון מבודדים את הסחורה במידוף 

      העליון,אשר בדרך כלל משמשת לאחסון ופחות לקניה.

28) השמדה באישור קב"ט – סחורה פגומה,אשר לא ניתנת להחזרה

      לספק,מושמדת (נגרסת או נמעכת) לעיניו של קצין הביטחון על מנת   

      לוודא שאין בה שימוש ושהיא נגרעת מהמלאי.

29) נוהל פתיחה וסגירה – נוהג שיגרתי המבוצע בעת פתיחת החנות

      וסגירתה.

30) בירקוד – הוספת מדבקת ברקוד על הסחורה

31) תמחור – הוספת מחיר צרכן על הסחורה

32) זימזום – הוספת זמזם למניעת גניבות על הסחורה.

33) סדרן סחורה – בדרך כלל נציג הספק אשר מבצע מילוי הסחורה על

      גבי המדפים.

34) יריד קניות – מהלך המנוהל על ידי אגף הסחר של הרשת,במהלכו

      מבוצעת רכישה מרוכזת של סחורה.

     כל מנהל חנות מבצע את הרכש המוקצה לו ומייעד לשם כל שטחים

     יעודים.המהלך משקף במלואו של שיתוף הפעולה האמיתי בין ברשת

    לבין ספקיה. הרשת מקצה תשומת לב ניהולית ושטחי תצוגה והספק 

    משפר את מחירי הקניה שלו לרשת.

35) חלוקה – הקצאת סחורה לרמת החנות הבודדת.

                   ישנה חלוקה/הוראת הקצאת אשר במוצעת על ידי הספק

                   וקיימת חלוקה ממחסן מרכזי – לפיה נדרש הספק להעביר

                  את הסחורה באופן מרוכז למחסן ומשם נעשה הפיזור. 

הסחורה המגיע למחסן הרשת נארזת מראש על ידי הספק ברמת כל חנות והדרישה הספציפית שלה.

36) S.K.U. 's ("אס קיי יוז")

       Stock keeping unit

       בעברית – נקרא – מק"ט – מספר קטלוגי,אשר יודע לאפיין כל פריט

       על רמת הגודל,הצבע,הטעם.

       על פי זיהוי זה מוקם הברקוד (הפסים על פיהם מבוצע זיהוי הסקנר)

יובל לובנשטיין,משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בעיקר בתחום מוצרי הצריכה,שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות המובילות בישראל בהם שופרסל,הום סנטר וקנה ובנה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111331 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111221 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111133 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111350 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111289 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111341 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111411 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192738 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176201 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162601 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162699 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162193 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162121 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162013 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica