חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישור ככלי חיוני בר קיימא לליבון מחלוקות בין הצדדים וחיסכון כלכלי של ההליך המשפטי

מאת: שני ליבמן גישור ובוררות08/06/20091164 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גישור ככלי חיוני בר קיימא לליבון מחלוקות בין הצדדים וחיסכון כלכלי של ההליך המשפטי

 

גישור הינו הליך התנדבותי בו שני צדדים או יותר מלבנים את מחלוקותיהם עד להסכם.

תחום הגישור הינו תחום שמתפתח בימים אלה יותר ויותר ונכנס לכל הערכאות המשפטיות.
בשנה וחצי האחרונה נעשה ניסיון בפרויקט מהו"ת בו ב- 3 בתי המשפט הגדולים בארץ,

תל - אביב, ירושלים וראשון לציון, כאשר כל תביעה אזרחית מעל 50,000 ש"ח הופנתה ראשית לגישור ורק אם זה לא צלח המשיך התיק להתנהל בבימ"ש. הדבר אמנם נתון לשיקול דעתו של בימ"ש, אך בד"כ יבחר בימ"ש בדרך זו.

פעמים רבות כאשר אדם מגיע לגישור הוא נוקט בעמדות שנראות כבלתי אפשריות ליישום על ידי הצד השני. המגשר שואל וחוקר עד שמגיע לאינטרס שעומד מאחורי אותה עמדה ודרך איתור הצרכים והאינטרסים של שני הצדדים (או יותר), מוביל את הצדדים להצעות פשרה, לפתרונות יצירתיים והכל כדי להגיע להסכם.

תפקידו של המגשר בגישור היא לזהות את האינטרסים של הצדדים ולתת להם מענה עד כמה שניתן בהסכם פשרה בין הצדדים המעורבים בגישור.

היתרון הגדול בגישור הוא שההסכם נבנה בעיקרו על ידי הצדדים עצמם, בכך הם מגנים על עצמם, יוצרים מנגנוני קיום בהם הם יכולים לעמוד והחשוב מכל- הם מסכימים להסכם בניגוד לפסק דין או החלטה שיפוטית שכופה עליהם דבר זה או אחר.

לגישור ניתן להגיע באופן פרטי ו/או דרך בית המשפט, אך בכל מקרה מומלץ (אך, לא חובה) לאשר את הסכם הגישור בבית משפט מוסמך על מנת לתת להסכם תוקף של פסק דין ובכך להגן על הצדדים ולתת להם אפשרויות אכיפה נוספות במידה ובמועד מאוחר יותר יפר אחד מצדדים את ההסכם.

בשנים האחרונות המודעות לגישור הולכת וגוברת ובימים אלה אף נבנה מעין מועדון מגשרים המחייב כל מגשר שחבר בו לפנות בתיקיו לדרך הגישור ולקיים הליך גישורי נקי וחף מכל איום משפטי זה או אחר.

ברוח זו עוד חשוב לציין כי אחוז גבוה מאד של תיקים שנדונים בבימ"ש מסתיימים בפשרה, אם על ידי "דחיפה" של השופט הדן בתיק ואם על ידי החלטת עורכי הדין המנהלים את התיק המשפטי.  על כן הגישור ממלא צורך אמיתי ובר קיימא לחיסכון כלכלי של ההליך המשפטי והימנעות מהסיכון שבו ע"י פניה ישירה לגישור.

חשוב להדגיש כי מגשר אזרחי בעל הכשרה בסיסית אינו בהכרח מומלץ להליכי גישור ייעודיים ועל כן, בכל תחום משפטי, על המגשר לעבור הסמכה מיוחדת לאותו תחום וכך מגשר לענייני משפחה עובר הכשרה מיוחדת לגישור משפחתי- על כן, יש להקפיד בבחירת  המגשר ולוודא כי הוא עבר הכשרה המתאימה לנושא הגישור.



                                                                   שני ליבמן

                                                                                                  עו"ד ומגשרת

כל הזכויות שמורות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שני ליבמן - עו"ד ומגשרת המתמחה בדיני משפחה ודין אזרחי

נייד: 054-6311503, טל. 03-5065899

תל-אביב, בת-ים

www.libmanlaw.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שני ליבמן

מאת: שני ליבמן דיני משפחה27/05/091153 צפיות
רבים אינם מודעים לחשיבותו של הסכם ממון וחושבים שזאת נחלת אנשים אמידים. תפקידו של חוק יחסי ממון בין בני זוג (תשל"ג 1973) הוא להסדיר את חלוקת הרכוש בין בני זוג במקרה גירושין. על פי חוק זה ההסכם חייב להיעשות בכתב ובהסכמת שני בני הזוג וזאת רק לאחר שהבינו היטב את הכתוב בו. מי שלא בודק את זכויותיו וסומך על הצד השני בעיניים עצומות או מתוך תמימות, עלול לשלם על כך ביוקר.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181593 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181537 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171701 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161859 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152631 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152111 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152529 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica