חפש מאמרים:
שלום אורח
12.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי גמולוגיה?

מאת: gcilabs11תכשיטים06/03/20111472 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי עבודת הגמולוג?

עבודת הגמולוג הינה מלאכה מורכבת לשם העיסוק בה, יש לעבור הכשרה מקצועית ייחודית להכרת אבני חן שונות ויהלומים בפרט. את המקצוע ניתן ללמוד במכללות ללימודי הגמולוגיה בארץ ובעולם.

במהלך ההכשרה, נצבר ניסיון המאפשר בין היתר:זיהוי פגמים מסוגים שונים באבן, זיהוי וסיווג סוגים שונים של אבנים, כמו גם הערכת איכויות האבנים על פי פרמטרים קבועים ומוסכמים.

עבודת הגמולוג מתבצעת במעבדה גמולוגית המצוידת בציוד בדיקה חדשני, אולם קיימת אפשרות ליישום העבודה גם בתנאי שטח בשעת הצורך.

מהי מעבדה גמולוגית?

מעבדה גמולוגית הינה גוף עצמאי אובייקטיבי, המתמחה בזיהוי, דירוג וסיווג אבני חן, יהלומים, ותכשיטים המשובצים בהם.

המעבדה הגמולוגית מחויבת לעמוד בתקן הבינלאומי, לפיו על המעבדות הגמולוגיות בכל העולם לפעול ללא משוא פנים תוך תיאור מלא ומדויק של כל אשר נמצא בבדיקתן, בכפוף לאיסורים החמורים החלים עליהן: לא לעסוק בדרך כלשהי במסחר ובמתן הערכות כספיות לאבנים ולתכשיטים הנבדקים- כך האובייקטיביות המקצועית שלהן נשמרת ומובטחת.

בכל מעבדה גמולוגית מוכרת, חייבים להיות מספר אנשי מקצוע, בינהם לפחות שני גמולוגים מוסמכים, כאשר לבכיר שבהם חייב להיות ניסיון של 10 שנים ומעלה, והשכלה מתאימה ממוסד בינלאומי מוכר וידוע.

הבדיקות הגמולוגיות במעבדות בינלאומיות מתבצעות בעזרת ציודים ייחודיים הכוללים גם שימוש במכשירים אופטי ואלקטרו אופטי מדעיים מהמתקדמים מסוגם בעולם, המאפשרים לזהות את האבן הנבדקת ולדרגה בהתאם לפרמטרים בינלאומיים מוסכמים, קבועים ומוכרים, וכן להעריך איכותה על פי ממצאי הבדיקות, הבדיקות מאפשרות לזהות את האבן, טבעיותה, מקורה ולדרגה.

בישראל- מעבדה גמולוגית חייבת רישיון מטעם המפקח על היהלומים ואבני החן ממשרד המסחר והתעשייה של מדינת ישראל.

בעולם- רק בחלק מהמדינות יש צורך ברישוי למעבדות הגמולוגיות, ובכל מדינה נדרש אישור מסוג שונה, למשל: ברוסיה יש צורך ברישיון ממשלתי מטעם המשרד לפיקוח על הסחר ועל הסטנדרטים, ולעומתה, ביפן למעבדה שרוצה להיות מוכרת באופן רשמי חייב להיות רישוי מטעם איגוד המעבדות היפני-AGL.

כיצד מתבצעת בדיקה גמולוגית?

עם קבלת האבן או התכשיט לבדיקה במעבדה הגמולוגית, מתבצעת שקילת הפריט אל מול הלקוח ולאחריה מועבר הפריטלמעבדה להמשך הבדיקה.

הבדיקות כוללות איסוף נתונים פיזיים כמידות, משקל, זוויות, אחוזים, מאפיינים אופטיים וכימיים.

האבן נבדקת במיקרוסקופ בהגדלות גבוהות, כאשר סטנדרט הבדיקה נע בין הגדלה של פי 10, לבין הגדלה של פי 120, או הגדלה גבוהה יותר באם נדרש.

בהמשך, מתבצעות בדיקות מתקדמות בהתאם לסוג הפריט הנבדק, במכשירים כגון: ספקטרופוטומטר,FTIR (קרניים אינפרא אדומות), וכו'. במהלך הבדיקות נבדקת ומאומתת מקוריותה וטבעיותה של האבן, וכן טיפולים שונים שהיא עברה לשיפור המראה-באם היו כאלה.

ארבעת הקריטריונים המקובלים בעולם לדירוג והערכת אבני חן ויהלומים הם ה-4C'S: צבע=Color, ניקיון=Clarity, משקל=Carat, חיתוך=Cut.

בהתאם לממצאי הבדיקות ולהסכמת בין הצוותים הבודקים, נקבעות המסקנות הסופיות ומונפקת תעודה גמולוגית לפריט הנבדק, בה נרשמים כל הפרטים שנמצאו בבדיקה.

בפעם הבאה - מהי תעודה גמולוגית, מדוע צריך תעודה גמולוגית?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יהודה יקר,

גמולוג בכיר, עוסק בהוראת יהלומים מעל 30 שנה, בוגר המכון הגמולוגי השוויצרי SSEF וכן בוגר המכון הגמולוגי האמריקאי – GIA

מרצה ומנהל המכללה ליהלומים ותכשיטים, מומחה במיון ודירוג יהלומים,זיהוי חיקויים וטיפול ביהלומים

 

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת gcilabs11

מאמרים נוספים בנושא תכשיטים

מאת: אופירתכשיטים12/04/222710 צפיות
הערכת תכשיטים הוא עולם ומלואו ולכן כדאי להכיר את העולם המרתק הזה לעומק. בהערכה של תכשיטים עתיקים יש כמה אלמנטים שחשוב ללמוד ישר מהבסיס על מנת לעשות זאת באופן מדויק וראוי. לפני הכל, חשוב לקבל מידע מבעלי התכשיטים על עברו של התכשיט. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, כל מידע שתקבלו יכול לסייע לכם בהערכה.

מאת: tiloniתכשיטים27/08/205011 צפיות
מכשירי שקילה שונים נבדלים האחד מהאחר במספר דרכים – מבחינת החפצים הנשקלים, מבחינת הגבלות המשקל, מבחינת נוחות השימוש, מבחינה טכנית ומבחינת אופן שימוש (שימוש בוו שקילה, צג מקצועי או תוספים חשובים אחרים). ברור לכל ילד ששקילת תכשיטים אין דינה כדין שקילת כלי רכב או חומרים כימיים.

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/205085 צפיות
במאמר זה נציג פתרון ניקוי ביתי ע"י השריית צמיד טניס בסבון כלים עדין ובמים חמים במשך 15 דקות תוך כדי שמירה והימנעות מפגיעה ביהלומים

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/204931 צפיות
כיום ניתן למצוא מספר רב של תכשיטים לגברים אבל האם אנחנו יודעים איך לבחור את התכשיט שיתאים לנו. במאמר זה נתמקד בצמידים לגברים וננסה לעקוב אחר מספר פרמטרים אשר יעזרו לנו לבחור את הצמיד הנכון

מאת: תמיר פרלתכשיטים16/12/174177 צפיות
נראה מוזר שמינרל שעשוי מפחמן בלבד הפך לאחד מהתכשיטים המבוקשים ביותר בעולם, כלומר היהלום. אחרי הכל, פחמן נמצא בציוד ובמינרלים הבסיסיים ביותר, כגון הגרפיט בעפרונות שלנו, שכלל אינו נראה יוקרתי.

מאת: webetterתכשיטים14/06/173454 צפיות
אם את מחפשת לוק מנצח והופעה מושלמת בכל עת, המאמר הזה בדיוק בשבילך!

מאת: רוני הכהןתכשיטים21/05/173458 צפיות
איך מנקים זהב ושומרים על המראה הנקי והנוצץ שלו לאורך של תקופה ארוכה? קראו את הדברים המאוד חשובים לשמירה על התכשיטים היקרים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica