חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה חשוב לדעת – מערכת ניהול תוכן

מאת: יפית מוגמיבניית אתרים11/03/2011896 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מערכת לניהול תוכן באתר

לכל אתר אינטרנט ישנה מערכת לניהול תוכן המותאמת לרוב לצרכי האתר ותוכנו, בין אם זהו אתר בסיסי או חנות מקוונת. מערכות לניהול תוכן (CM) הן תוכנות פשוטות לתפעול הנעשות לרוב על ידי מתכנתים מקצועיים, ומותאמות לשימוש אנשים פרטיים במחשבים ביתיים. המשמעות היא לאפשר לכל אחד להקים אתר אינטרנט בפשטות יחסית. ממשקי ניהול התוכן מתבססים על טכנולוגיות שממירות את הנתונים לידי קודים בשפות התכנות של רשת האינטרנט. לרוב ניתן למצוא אותן בחינם, אם כי חברות רבות מציעות לבצע את ניהול התוכן עבורך תמורת תשלום משתנה.

מה האפשרויות

אז מה בעצם יכול האדם הפרטי לעשות בעזרת מערכת ניהול תוכן? כמעט הכול. מבחינה גראפית: בחירת רוחב העמוד, גודל הטקסט, הגדרות העיצוב, גווני הרקע והכותרות, שילוב אנימציות וסרטוני וידאו, אפשרות להעלאת אלבומי תמונות, עיצוב טפסים מקוונים ותבניות ליצירת קשר. מבחינת התוכן: מערכת הניהול מאפשרות שליטה מלאה בכתיבת הטקסט, בעריכה, בטעינה ובשכתוב התוכן בכל רגע נתון. מעבר לכך, מעקב צמוד אחר פניות הגולשים ואפשרות להגיב בזריזות, ניהול אנשי הקשר ורשימות המנויים, מדידה של כמות גולשים, הרגלי הצפייה באתר ועוד.

מה צריך לדעת לפני שבוחרים מערכת ניהול תוכן

בשלב הראשון חשוב להבין מהי המטרה העיקרית בבניית האתר. בהתאם לכך, מה האתר צריך לכלול, האם צריכה להיות בו מערכת לניהול אנשי קשר, מערכת ליצירת משובים, טפסי רישום, אפשרות לקנייה און-ליין, יכולת עדכונים מידיים ואפשרויות אחרות. לא כל מערכת לניהול תוכן עונה על אותם צרכים ועל כן חשוב להבין מה המערכת מציעה ועד כמה היא שימושית למטרות הספציפיות שלך. מומלץ לבצע סקר על אמינות התוכנה, יציבותה ברשת ונפח האחסון שהיא מאפשרת.

לבד או עם איש מקצוע

חברות תכנות רבות מציעות לנהל עבורך את מערכת ניהול התוכן של האתר. כדי להבין את היתרונות באנשי המקצוע חשוב להבין את החסרונות שבניהול עצמאי. מבחר התבניות מועט, ועל כן אתרים רבים נראים דומים מבחינה גרפית האחד לשני מה שגורע מהייחודיות. בנוסף, ממשקי התוכן הם למעשה קודים מספריים מקצועיים, וכל תקלה שהיא בתפעול האתר לא תוכל להיפתר באופן עצמאי. לעיתים תכנים חדשים שמוזנים לתוכנה מוחקים את התוכן הקודם ונדרשים קודים מיוחדים לשם כך. רוב מערכות הניהול מושתתות על קודים מסורבלים שאינם עולים בתוצאות מנועי החיפוש ונוצרת בעיה כשרוצים לקדם את האתר. את כל אלה פותר איש המקצוע תמורת תשלום שנע בדרך כלל בין 1500-3000 ש"ח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יפית מוגמי

מאת: יפית מוגמיקידום אתרים12/03/11838 צפיות
כיום לכל עסק, ארגון וחברה יש אתר אינטרנט. לפי עיקרון קידום האתרים חשיבותו של דף אינטרנט קשורה בדירוגו במנועי החיפוש, ולא בהכרח באיכות ובאטרקטיביות שבו. מחקרים שהראו כי רוב הגולשים מגיעים דרך מנועי חיפוש - הביאו לפיתוח תורה שלמה שנקראת קידום אתרים (SEO).

מאת: יפית מוגמיבניית אתרים02/03/111077 צפיות
האינטרנט הוא ספק המידע הגדול ביותר בעולם. בשנים האחרונות הפך האינטרנט לכלי הנפוץ ביותר המגיע לכל מדינה, לכל עיר וכמעט לכל בית בעולם. יותר מכך, מי שלא קיים באינטרנט - לא קיים.

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213626 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194085 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175725 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174881 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172720 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172291 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162137 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica