חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורכת דין אירית רייכמן על הסכם פונדקאות - כל מה שצריך לדעת

מאת: אירית רייכמןדיני חוזים13/03/20111743 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"הסכם פונדקאות"- אשר מכונה גם "הסכם לנשיאת עוברים", הינו הסכם אשר נערך בין האם הפונדקאית, האם הנושאת את העובר, ובין ההורים המיועדים אשר חייבים להיות איש ואישה שהם בני זוג.

בתוך כך, מוגדר הסכם לנשיאת עוברים בחוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), התשנ"ו-1996 באופן הבא:

מאת: עו"ד אירית רייכמן

"הסכם בין הורים מיועדים לבין אם נושאת לפיו מסכימה האם הנושאת להתעבר בדרך של השתלת ביצית מופרית ולשאת את ההריון עבור ההורים המיועדים".

בבג"ץ 4293/01 משפחה חדשה נ' שר העבודה והרווחה הגדירה כבוד הנשיאה ד' בייניש את הסכם הפונדקאות כהסכם "המבוסס על פיצול המטען הגנטי (שמקורו באחד מבני-הזוג המתקשרים בהסכם או בשניהם) לבין ההיבט הפיזיולוגי (המתממש באמצעות האישה הפונדקאית הנושאת בהריון ובלידה)."

חוק הסכמים לנשיאת עוברים, המהווה הסדר למימוש הזכות להורות, מפרט את התנאים לאישורו של הסכם פונדקאות. כך לדוגמא, מסבירה עו"ד אירית רייכמן, קיימת דרישה כי ילד שנולד מאם פונדקאית – יימסר לידיהם של ההורים המיועדים, בתנאי שנערך בין הצדדים הסכם בכתב אשר אושר על ידי וועדת האישורים. וועדה זו הינה וועדה מקצועית ציבורית אשר הוקמה מכוח חוק הסכמים לנשיאת עוברים ומונה נציגים מתחומים שונים כגון תחום הרפואה, הרווחה, המשפט והפסיכולוגיה.

דרישה נוספת מחייבת על פי חוק באשר להסכם פונדקאות הינה, כי שני הצדדים להסכם הינם בגירים תושבי ישראל. זאת ועוד, מוסיפה עו"ד אירית רייכמן, כי נדרש שהאם הפונדקאית, הנושאת את העובר, לא תהיה נשואה. אולם יחד עם זאת ייתכנו בהקשר זה חריגים בתנאים מיוחדים ועל פי שיקול דעתה של וועדת האישורים. יתרה מכך, חל איסור על האם הפונדקאית להיות בקרבת משפחה של אחד מבני הזוג המיועדים להיות הורים של העובר.

לאחר עריכת הסכם פונדקאות, יש להגיש בקשה לאישורו על ידי וועדת האישורים, כאשר לבקשה זו נדרש לצרף מס' אישורים שונים וזאת בהתאם לדרישת חוק הסכמים לנשיאת עוברים. העובדה כי ההסכם נדרש לקבל את אישורה של וועדת האישורים, משפיעה על חופש החוזים של הצדדים, הואיל וכל אחת מן ההסכמות שיקבלו הצדדים תיבחן על ידי הוועדה.

מה עושים במקרה שהאם הפונדקאית חוזרת בה מהסכם הפונדקאות? עו"ד אירית רייכמן מסבירה, כי בהתאם לחוק הסכמים לנשיאת עוברים, במצב בו ביקשה האם הנושאת לחזור בה מהסכם לנשיאת עוברים, לא יאשר זאת בימ"ש. זאת אלא אם נוכח לאחר קבלת תסקיר עובד סוציאלי לפי חוק הסכמים לנשיאת עוברים, כי חל שינוי בנסיבות שיש בו כדי להצדיק חזרתה של האם הנושאת מהסכמתה וכי אין בכך כדי לפגוע בטובת הילד.

עוד מדגישה עו"ד אירית רייכמן, כי מצב נוסף בו בימ"ש לא יאשר את בקשתה של האם לחזור בה מההסכם ולהחזיק בילד, הינו לאחר מתן צו הורות. לאורך כל הטיפול בסוגיה מן הסוג הזה, מבהירה עו"ד אירית רייכמן כי לעיני בימ"ש תעמוד טובתו של הקטין שנולד.

מבחינה משפטית, עד מתן צו הורות, הילוד נמצא במשמורת הפונדקאית, ולאחר מתן צו הורות ההורים המיועדים הופכים להיות ההורים והאפוטרופוסים הבלעדיים על הילד והוא מעתה והלאה ילדם לכל דבר ועניין.

האמור בכתבה זו אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. כל הזכויות שמורות למרת עו"ד אירית רייכמן.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של עו"ד אירית רייכמן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירית רייכמן - עו"ד ונטוריון

lawyer-r@zahav.net.il

טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית רייכמן

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה23/03/161166 צפיות
בית המשפט המחוזי פסק פיצויים נזיקיים לאישה בסך 180,000 ש"ח בגין עיכוב גט על ידי בעלה, על אף שלא הוכר על ידי בית הדין הרבני כסרבן גט. בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, קבע כי יש לקבל את עמדת האישה ולחייב את הבעל בפיצוי נזיקי בגין התנהלותו במהלך הליך הגירושין בבית הדין, וזאת על אף העובדה כי בקביעות בית הדין והן בבית הדין הרבני הגדול לא ניתנה קביעה כי הבעל סרבן ו/או מעכב גט.

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות03/02/148510 צפיות
בפסק דין שניתן לאחרונה (25.10.2013) על ידי כב' השופטת גאולה לוין מבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, נקבע כי צוואה שנעשתה מחמת השפעה בלתי הוגנת הנה בטלה.

מאת: אירית רייכמןנזיקין05/01/145837 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה נדרש לאחרונה יותר ויותר לדון בתביעות בגין פרסום לשון הרע באמצעות הרשתות החברתיות, ובמיוחד באמצעות רשת הפייסבוק. בשני פסקי דין שניתנו לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון ובבאר שבע, נפסק פיצוי נזיקי בסך של כ-40,000 ש"ח בגין לשון הרע שפורסמה ברשת הפייסבוק. מאת עו"ד אירית רייכמן, עו"ד ומגשרת

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות11/11/137924 צפיות
פס"ד תקדימי: בית המשפט קבע כי התובע יוכר כידוע בצבור ויורש של המנוחה לאחר שבני הזוג התגוררו יחדיו שנה וחמישה חודשים. (תמ"ש 29037-09-12 בבית המשפט למשפחה במחוז ת"א ,שופט נפתלי שילה)

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות15/10/131703 צפיות
בית הדין הרבני הגדול קיבל ערעור של אישה וקבע כי בקשתו של בעלה לסגירת תיק הגירושין ביניהם, אינה כנה, מכיוון שהוא עדיין מעוניין בגירושין. בית הדין הרבני קבע כי כל בקשתו של הבעל היא לסגור את תיק הגירושין כדי להעביר את הדיונים בנושא הרכוש לבית המשפט לענייני משפחה.

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה20/09/121598 צפיות
"סוף מעשה במחשבה תחילה" – בטרם נקיטת הליכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ראוי לזכור כי קיים מגוון רחב של פעולות בסיסיות בהן יש לנקוט על פי הפירוט כדלקמן:

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה16/08/121204 צפיות
תביעת אישה נגד בעלה לפיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לה בשל העובדה כי הבעל סירב ליתן לה גט.

מאמרים נוספים בנושא דיני חוזים

מאת: אבי דוידידיני חוזים23/12/181318 צפיות
מה עתיד להתרחש בפגישה אצל נוטריון וכיצד כדאי להתכונן על מנת להשלים את כל הנדרש במהרה.

מאת: רוני הכהןדיני חוזים16/04/181603 צפיות
האם זה דבר שנחשב בתור יתרון או רק רעה חולה שצריכים להוציא מן החברה? קראו הלאה.

מאת: רוי ורלדיני חוזים23/10/171596 צפיות
Financing a home can be made more difficult when your credit score is low. FHA loans might be a good option to consider in these circumstances, because the federal government guarantees them.FHA loans can even work when a borrower doesn't have the money to make a down payment or closing costs.

מאת: רוי ורלדיני חוזים28/10/161726 צפיות
This article is going to prepare you to start. Check out the helpful hints below and get the advice you read. Make sure that you have good landing pages. Landing pages for specific ads are better than linking to the general website. This is because you are giving them just what they want. If you provide a contact form as well, it will certainly help generate leads.

מאת: elichai rubinדיני חוזים06/07/162058 צפיות
הזוגיות בימינו מוכרת ומקובלת היום גם כשותפות כלכלית לכל דבר. ככזאת, היא חייבת להיות מנוסחת לא רק בחוזה האהבה הנחתם בנישואים, אם כי גם בדמות הסכם ממון תקף שמסדיר שותפות זו מבחינה משפטית. הסכם המון מיועד לא רק למי שיש לו יותר מהשני, אלא גם למי שבא עם פחות רכוש חומרי אבל חלקו בשותפות הזאת לחיים שווה באותה מידה.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני חוזים08/11/153310 צפיות
כל מה שרצית לדעת על המחאות זכות מאת עו"ד נועם קוריס, הסבר על הדין המצוי בענייני המחאות זכות לפי חוק המחאת חיובים

מאת: איתמר כוכבידיני חוזים28/07/152371 צפיות
חוזה הינו הסכם בעל תוקף משפטי, הנובע ממפגש רצונות בין מספר צדדים כשירים בעסקה, הכולל התחייבויות משפטיות. העיקרון המנחה בדיני החוזים הוא שככלל הסכמים יש לכבד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica