חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קירות גבס - שימוש בקירות גבס ליצירת בידוד

מאת: אודליה משוררשיפוצים03/03/20112334 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בהרבה מאד דירות ישנות - אחת מהבעיות השכיחות ביותר, היא בעיה של חוסר בידוד. בעיות של בידוד יכולות להופיע במספר מישורים: הן יכולות להופיע במישור התרמי של המבנה, הן יכולות להופיע במישור האקוסטי שלו, ולעיתים הן גם יכולות להופיע בשניהם ביחד בו זמנית.

איך מזהים בעיות בבידוד?

  • כאשר מדובר בבידוד תרמי שהוא לקוי, נרגיש שאין שמירה על טמפרטורה אחידה ונעימה בחלל של המבנה, לדוגמא: או שיהיה קר מדי בחורף, או שיהיה חם מדי בקיץ, או שלעיתים נבחין שצריך להשקיע הרבה מאד זמן עבודה בהפעלה של מזגן בתוך הבית (גם כשכל החלל סגור) בשביל לחמם או לקרר אותו בצורה מוצלחת.
  • כאשר מדובר בבעיות של בידוד אקוסטי, פירוש הדבר שחלל המבנה אינו מצליח לבודד בצורה איכותית רעשים שמגיעים מבחוץ, או שלחילופין הוא אינו מצליח לבודד בצורה מוצלחת את הרעשים שנעשים מבפנים כלפי חוץ. במילים אחרות אם שכנים מעירים לכם באופן תמידי על רעשים חזקים שבוקעים מתוך הבית (כמו קולות של אנשים או קולות של גרירת רהיטים), אם אתם גרים על כביש סואן או רחוב ראשי ושומעים כל הזמן רעשים של פעילות ותנועה שמגיעה מבחוץ, או אם אתם לדוגמא עובדים במשרד ושומעים את כל ההתנהלות, הדיבורים והטלפונים של המשרד השכן – פירוש הדבר שיש כנראה בעיות של בידוד אקוסטי בחלל של המבנה שלכם. החדשות הטובות הן אבל, שהדבר הוא פתיר ובר תיקון.

הדרך היעילה ביותר היום, להתמודדות עם בעיות של בידוד מכל סוג שהוא, בתוך חלל פנימי של מבנה - היא ע"י בנייה של קירות גבס פנימיים. פשוט, מחפים את הקיר או הקירות "הבעייתיים" במחיצת גבס נוספת – תוך שמירה על מרווח של כמה סנטימטרים בין הקיר המקורי לקיר שבונים, ובחלל שנוצר מכניסים את החומר הבידודי המותאם לבעיה בה אנחנו רוצים לטפל. אם רוצים להגביר את האפקטיביות – ניתן גם ליצור בידוד חיצוני לדירה ממש באותו האופן, ע"י בנייה של קירות מן הצד החיצוני של המבנה, אבל אז הדבר כבר מחייב השגת אישורי בנייה עבור התהליך (מה שלא בהכרח נדרש כאשר עושים את התהליך בתוך החלל הפנימי של המבנה). בנוסף - מדובר גם בהוצאה כספית שהיא כבר הרבה יותר יקרה מזו של יצירת בידוד פנימי שהוא בתוך המבנה, וגם חשוב ביותר שאת העבודה תבצע חברה שמתמחה בהקמה של קירות חיצוניים למבנים, ולא סתם כל קבלן שיפוצים רגיל.

בנייה של קירות גבס פנימיים - נהפכה אם כן, לשיטה המקובלת והיעילה ביותר שיש היום ליצירה של בידוד פנימי בתוך חללי מבנים. לא בכדי, בהרבה מאד דירות ישנות שעוברות היום תהליכים של שיפוצים, וגם בהרבה דירות חדשות שנמצאות בתהליכים של בנייה ראשונית – משתמשים בפתרונות של עבודות גבס כדי להתגבר על חלק גדול מסוגי הקשיים שצוינו קודם. לעיתים הבנייה של קירות הגבס - נעשית בצורה מכוונת כדי לטפל בבעיה שכבר קיימת ומאד מפריעה וגם פוגעת באיכות החיים של הדיירים. לעיתים היא נעשית כטיפול מונע לבעיות שאולי בהמשך הזמן עשויות להופיע.

לבנייה של קירות גבס יש כמה יתרונות מובהקים:

  • ראשית, מבחינת קלות העבודה, הגבס הוא חומר מאד נוח לשימוש, וגם שיטת הבנייה איתו היא שיטה מאד נוחה. הוא לא מצריך פירוק של הקירות הקיימים, וגם אינו מצריך הריסה. פשוט בונים קונסטרוקציית מתכת שמקבילה בתצורתה לקיר ה"בעייתי" הקיים (ממש כמו שבונים קונסטרוקציה עבור מחיצות גבס, או עבור נישות גבס פנימיות בתוך הבית), בין השלד המתכתי לקיר הקיים, מכניסים את חומר הבידוד, מכסים עם לוחות גבס, ולבסוף, מחליקים וצובעים – ממש כמו קיר רגיל לכל דבר.
  • שנית, הגבס הוא חומר מאד זול, וגם חומרי הבידוד השונים – מחירם אינו יקר במיוחד. במילים אחרות, בנייה של קירות גבס כדי לפתור בעיות של בידוד – מסתברת גם כפתרון שהוא כדאי מאד מן הבחינה הכלכלית.
  • שלישית, היות והבידוד נעשה בתוך פנים הבית – הוא אינו מצריך השגה של אישורי בנייה, וגם אינו מצריך אישורים או השתתפות של דיירים נוספים במבנה.

מן הצד השני לבנייה של קירות גבס, יש גם כמה חסרונות:

  • ראשית, בנייה של קיר גבס פנימי, מקטינה את החלל הפנימי של החדר, ליתר דיוק היא מוסיפה שכבה של בערך עוד שישה סנטימטרים נוספים. זהו נתון שכדאי להתחשב בו, בייחוד עם חלל החדר הוא קטן מידות, או כאשר מעוניינים לחפות יותר מקיר אחד בתוך החלל.
  • שנית, היות והקמת קיר גבס חדש "סוגרת" על כל נקודות החשמל הקיימות (כמו שקעים, תקעים ומתגים למיניהם) – יש להיערך גם לזאת, ולכן לאחר ההקמה - צריך שהקבלן יתאים מחדש את כל נקודות החשמל שהיו, לקיר החדש שנבנה.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד.

המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודליה משורר

מאת: אודליה משוררגינון31/05/112235 צפיות
אומרים שהדשא של השכן תמיד נראה ירוק יותר. המשפט הזה יכול לתפוס לגבי הרבה תחומי חיים, ולאו דווקא למראה של גינה, אבל אם באמת רוצים שהדשא שלנו יראה ירוק באופן תמידי, ויהווה מושא להערצה ולקנאה – הנה כמה טיפים לתחזוקה נכונה של מדשאה בגינה.

מאת: אודליה משוררגינון31/05/111377 צפיות
מאמר מקצועי בנושא גיזום וכריתת עצים. במאמר יוסבר מתי עץ נזקק לכריתה ומתי הוא נזקק לגיזום. למה חשוב לבצע את הפעולה של גיזום העץ (או לחילופין הכריתה), איך הפעולה מתבצעת, ומה חשוב לוודא עם בעל המקצוע כשמזמינים אותו לעשות את העבודה.

מאת: אודליה משוררעיצוב פנים27/04/111323 צפיות
בעולם הפרקטים, ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של משטחים: יש פרקט סינטטי (מה שמכונה פרקט למינציה) ויש פרקט שעשוי מעץ טבעי. הנהירה הטבעית של מרבית האנשים כיום, בגלל סיבות מובנות של עלויות, היא להעדיף את הפרקט הסינטטי על פני אחיו הטבעי. ועדיין, מי שקצת יותר מבין, ומחפש את התחושה של העץ בהתגלמותו המקורית, לעולם לא יוותר על משטח שעשוי מהדבר האמיתי. במאמר זה נסביר בקצרה מה מאפיין פרקט עץ טבעי, אילו סוגי פרקטים מעץ קיימים ועל אילו כללי ברזל יש להקפיד, מהרגע שהחלטנו להכניס אותו אלינו אל תוך הבית.

מאת: אודליה משוררעסקים קטנים ובינוניים02/04/111369 צפיות
מאמר מקצועי בנושא שירותי פריצת מנעולים. במאמר יוסבר באילו נסיבות אנחנו נזדקק להזמנת שירות שכזה, וכיצד לבחור בעל מקצוע (מנעולן) שהוא מקצועי, לא יקר ואמין.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי28/03/111305 צפיות
מאמר מקצועי בנושא הדברת מקקים. במאמר ינתן הסבר קצר על המקק, מאילו סיבות חשוב לבצע הדברה של מקקים, כיצד הדברת מקקים מתבצעת, ומדוע כל-כך חשוב שהיא תיעשה ע"י בעל מקצוע.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי20/03/113600 צפיות
מאמר מקצועי בנושא סתימות בצנרת - כל מה שרציתן לדעת על סתימות בצנרת ולא העזתם לשאול! איך סתימות בצנרת נוצרות, איך נבחין שיש סתימה בצנרת (או במילים אחרות: מהם הסממנים החיצוניים כשיש סתימה), איך מתמודדים איתן וטיפים חשובים למניעת סתימות עתידיות.

מאת: אודליה משוררצרכנות14/03/112583 צפיות
במאמר ינתנו טיפים לטיפול יעיל במזגן - כך שיאריך לנו ימים, ויחזיק לאורך זמן. בין הטיפים לתחזוקה המוצעים: ניקיון של הפילטרים, מילוי גז מזגנים בעת הצורך, הקפדה על כך שהסביבה הסמוכה למזגן תהיה מאווררת ופנויה, הקפדה על ניקיון חלקיו הפנימיים והחיצוניים של המזגן, שמירה על טמפרטורה קבועה ועוד.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232607 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223277 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212867 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211341 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211222 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201395 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201127 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica