חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אשטנגה יוגה

מאת: מירב אשכנזייוגה16/03/20111135 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האשטנגה ויניאסה יוגה על פי שיטתו של Sri. K Pattabi Joiis היא שיטת יוגה דינאמית מאוד, אנרגטית שמשלבת דגש תנועתי יחד עם נשימה עמוקה {נשימת ה Udjui}. שיטת תירגול זו אקטיבית מאוד, יוצרת חום פיזי - דבר
שמייעל את תהליך הניקוי והטיהור של הגוף. היא מתאימה לכל מי שרוצה לשפר את היכולת התנועתית שלו. כמו כן, מעצם שילוב הנשימה עם התנועה הריכוז והמיקוד משתפרים ומצב התודעה משתנה. מתרגלי האשטנגה יוגה חווים העצמה באנרגיות, בויטליות, בכוח, בגמישות ובתנועה.

באשטנגה יוגה מתרגלים לפי סדרות, כל אחת מתקדמת מקודמתה ומעמיקה בתכנים שונים. הסידרה הראשונה היא החשובה והנפוצה ביותר היא מכינה את הגוף והתודעה לתרגול מתקדם יותר. השיטה כוללת סידרה של תנוחות ברצף קבוע שאותן המתרגל לומד להכיר ועליהן הוא מתאמן כך שככל שמתמידים בתרגול קבוע המתרגל משפר את יכולתיו ומחדש את אפשרויות התנועה שלו מתחזק את גופו ברמה הפיזית והאנרגטית ומטפח את יכולת ההתבוננות בתודעתו. בתירגול האשטנגה יוגה יש דגש על שלושה אלמנטים שחשובים לנו ליום יום.

נשימה עמוקה - נקראת אודגאי - נשימת מפוח, מדגישה תרגול מאזור חלל הגרון ויוצרת צליל שנישמע כמו רוח מנשבת.
בעיקרון לטכניקה זו יתרונות רבים: הנשימה מדיטטיבית מאוד בזכות השילוב של שימוש בחוש השמיעה זהו מימד
נוסף לריכוז ומיקוד. נשימת האודגאיי יוצרת תהליך של חימום, דבר שמוסיף ועוזר לניקוי וטיהור הגוף. הנשימה הזו קיצבית ואנרגטית כלומר מטרתה לחזק ולעלות את כוח האנרגיה-prana, היא מדגישה עבודה על איזור בית החזה ומאפשרת את החזקת מרכז הגוף בזמן תנועה ממושכת.

החזקת מרכז הגוף - mula Banda - באשטנגה יוגה מתרגלים להחזיק ולחזק את אזור הבטן התחתונה, דבר שמגן ושומר על איזור הגב התחתון בעיקר בזמן תנועה. הטכניקה משלבת כיווץ של שרירים טבעתיים כדי ליצור תמיכה לשורש עמוד השידרה.

שילוב של נשימה ותנועה כשלומדים לנוע עם מרכז גוף חזק ומשלבים את הנשימה והתנועה, כשהתירגול קיצבי
ואקטיבי אז חווים שינוי. שינוי בתחושה בהרגשה, שינוי בגלי המוח שנוצר בעקבות התרגול. זהו רגע מדהים כשהכל מתמזג והופך לאחד- הנוכחות של אנרגיית הנשימה עולה, המחשבות שאיתן התחלנו את התרגול נשארו מאחור ויש מרחב חדש לרגיעה ולהעצמה.

דרישטי - מיקוד וריכוז דרך חוש הראייה. בזמן התירגול לומדים לאן למקד את העיניים. אלמנט נוסף שמשפר את יכולת הריכוז ומעצים את המדיטציה.

לשעורי האשטנגה יוגה בחוג אני ממליצה למי שעבר מספר שעורי האתה יוגה כבסיס לתרגול דינאמי או בהתאם ליכולות. כדאי ומומלץ לשלב בין השעורים במערכת ולהתייעץ עם מירב .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מירב אשכנזי

מירב היוגה | יוגה במודיעין והסביבה

דוא"ל : Merav70@Netvision.net.il

אתר הבית : www.MeravYoga.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מירב אשכנזי

מאת: מירב אשכנזיאימון לאיכות חיים16/03/111185 צפיות
הנחת היסוד שמחשבה יוצרת מציאות ואם האדם יקבל את הוראות השימוש להפעלת מוחו כדי שיחשוב ידמיין וירגיש חיובי כך תהייה לו יותר שליטה על חייו, יותר אפשרויות בחירה גם ברגעים של קושי או מחלה

מאת: מירב אשכנזיאימון לאיכות חיים16/03/111557 צפיות
אחת הנחות היסוד שמהוות את המפתח לשינוי הרגלים היא שמאחורי כל התנהגות קיימת כוונה חיובית. גם עם ההתנהגות היא שלילית יש לעשות זיהוי והפרדה בין התנהגות או הרגל עצמו לבין הכוונה שממנה ההרגל נוצר

מאת: מירב אשכנזיאימון לאיכות חיים16/03/111155 צפיות
NLP זה למעשה "הוראות הפעלה לשימוש המוח האנושי שלנו". מטרת השיטה הלימוד והאימון היא לתת לאדם כלים להכניס שינוי לחייו ולעזור לו להשתחרר מרגשות, מחשבות והתנהגויות שליליים ומצד שני לאפשר לו ליצור כל תחום בחייו ולחוות אותו ממקום של בחירה אישית תוך כדי אימוץ הרגלים מחשבתיים רגשיים התנהגותיים טובים יותר.

מאת: מירב אשכנזייוגה16/03/111181 צפיות
שעורים פרטיים שבהם התרגול מתבצע לפי היכולת האישית של המתרגל ובהתאם לצרכיו ומטרתו. יתרון טיפולי גדול בשעורים הניתנים אחד על אחד הן בהתקדמות הפיסית וגם בהתפתחות האישית. בשיעורים אלו אני משלבת דימיון מודרך וNLP ומקנה למתרגל כלים מנטלים חשובים בנוסף לכלים הפיזיים שהיוגה נותנת

מאת: מירב אשכנזייוגה16/03/111197 צפיות
שעורים פרטיים שבהם התרגול מתבצע לפי היכולת האישית של המתרגל ובהתאם לצרכיו ומטרתו. יתרון טיפולי גדול בשעורים הניתנים אחד על אחד הן בהתקדמות הפיסית וגם בהתפתחות האישית. אימון אישי ביוגה מאוד מתאים לאנשים שלא עסקו בפעילות גופנית מסיבות שונות ורוצים לשנות את אורח חייהם.חלק מהיתרונות באימון אישי ביוגה זה ההתאמה שמתבצעת שגורמת למתרגל לאהוב את התרגול הגופני ולהנות מימנו.

מאת: מירב אשכנזייוגה16/03/111553 צפיות
מתאר את הדרך להשגת היוגה בשמונה איברים (שלבים) שאותם יש לטפח בו זמנית באופן קבוע.דרך זו מציגה את הנחות היסוד והפילוסופיה של תרגול היוגה כשמטרתה לקדם אושר בריאות ושפע בכל תחומי החיים.

מאת: מירב אשכנזייוגה16/03/111630 צפיות
יש לציין שכשאומרים האתא יוגה באופן כללי מתכוונים ליוגה שעוסקת בהיבט הפיזי, אימון הגוף, תחזוקו, וטיהורו. כך שלמעשה כל סיגנונות היוגה במיגוון השיטות שמתמקדים באימונים גופניים ניקראים האתא יוגה. מטרת האתא יוגה היא לאזן את זרימת האנרגיה ולשלב בין הכוחות הפועלים על מנת לתחזק את הגוף, להתאחד ולהכיר את העצמי העליון, להכיר את כוחות היקום ולחוות הרמוניה ויצירה.

מאמרים נוספים בנושא יוגה

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163212 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152746 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: נירוונהיוגה06/02/151781 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאת: נירוונהיוגה18/12/141662 צפיות
כולנו קראנו או שמענו, ממאסטר חכם,ספר ניו-אייג'י, אולי בשיר של שנות ה-60 או על פלייר לפסטיבל, את המשפט - 'כולנו אחד'. לחלקינו אולי זה אפילו נשמע הגיוני, אבל מה זה בדיוק אומר? בכתבים העתיקים של כל הדתות ובכל תיעוד של משנתו של מואר כזה או אחר מוזכר טבעו האמיתי של האנוש, מעבר לאשליית הנפרדות של האגו, בכל אחד ואחת מאיתנו ולמעשה בכל מה שחיי וקיים זורמת רוח אחת. המקור לכל. האינסוף, האחד, אלוהים, או כל שם אחר שיניח את הדעת.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131995 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צוריוגה10/01/138386 צפיות
היא בירת הבילויים, בתי הקפה, התרבות והנופש. אבל בשקט בשקט, כמעט בלי שנרגיש, הפכה תל אביב לבירת היוגה הבלתי מעורערת של ישראל. כשמדברים על יוגה, תל אביב עולה ישר בדמיון. עם מגוון שיעורים, קורסים, מדריכים, קליניקות ואפשרויות, אין ספק – יוגה עושים אך ורק בעיר תל אביב.

מאת: אשרם במדבריוגה15/09/128894 צפיות
3 בנובמבר 2012 המדבר מזמין אתכם בעונתו היפה ביותר לבוא לקחת חלק באירוע היוגה של השנה. הערבה לובשת יוגה למשך סופ"ש קסום, בו נתכנס ביישובי הערבה השונים לסדנאות עומק של יוגה עם מיטב המורים המובילים מהארץ. בחיקו של נוף המדבר מרחיב הנשימה, מחכה לכם סופ"ש איכותי בלב המדבר הפראי בו המדיטציה ותרגולי היוגה יזכו למבט שונה ממה שהכרתם. באירוע המכרזי יוגה בשקיעה נתאחד לתרגול משותף עם אורחנו המיוחד מחו"ל. אז קחו אוויר ובואו קבלו את היוגה ואת המדבר. בנשימה אחת .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica