חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההשפעות הבריאותיות של פעילות גופנית ומרכיבי הכושר שיבטיחו את בריאותכם.

בריאות – בטל רוגזו ימעט אוכלו וירבה תנועתו – הרמב"ם

לפעילות גופנית נכונה, המבוססת על תדירות ועצימות המתאימות למתאמן, יש תרומה עצומה לאיכות החיים שלנו. הפעילות הגופנית מחזקת את הגוף משפרת את היציבה מונעת כאבי גב ומפתחת גוף חטוב. פעילות גופנית תורמת להגברת הביטחון העצמי מפחיתה עייפות ומתח ומאפשרת תפקוד יום יומי יעיל וקל יותר.

לפעילות הגופנית השפעה מכרעת על מרכיבים רבים בחיינו, כגון :

· עלייה בצריכת האנרגיה היומית (אנשים פעילים "שורפים" מאות קלוריות יותר מאנשים שאינם פעילים).

· עלייה במסת השריר .

· ירידה באחוזי השומן.

· גוף חזק וחטוב יותר.

· עלייה בצפיפות העצם . (תקופה קריטית אצל בנות מתבגרות למניעת אוסטיאופורוזיס).

· הפחתת לחץ דם.

· הפחתת השומנים בדם.

· עלייה בכולסטרול הטובHDL וירידה בכולסטרול הרע LDL.

· עלייה בביטחון העצמי .

· תחושת ערנות וריכוז גבוהים יותר במשך היום.

· הפחתת מתח נפשי.

· שיפור בהרגלי השינה.

· פעילות גופנית הינה התרופה ביותר למניעה וטיפול של כל מחלה כרונית הקיימת כיום כגון : מחלת לב כלילית, יתר לחץ דם, סכרת, אוסטיאופורוזיס, סרטן המעי הגס, חרדה ודיכאון.

מחקרים שנעשו לאורך שנים מראים כי פעילות גופנית סדירה וכושר גופני אירובי מעלים את תוחלת החיים, זאת אומרת , ככל שרמת הכושר גבוהה יותר , כן נצפתה תמותה נמוכה יותר מכל הסיבות.


כפי שניתן לראות לפעילויות הגופניות השפעות חיוביות רבות ומגוונות- על חיינו, ולמרות זאת מפליא לגלות כי ישנה ירידה קבועה בכמות הפעילות הגופנית והכושר הגופני באוכלוסייה בישראל ובעולם כולו. אם לפני 100 שנה האדם הממוצע היה פעיל גופנית כ- 12 שעות ביממה, ולפני כ-50 שנה היה פעיל בין 5-6 שעות ביממה, כיום הממוצע הוא בין 1-2 שעות ביממה ואצל רבים וטובים מבינינו אף פחות. תופעה זו נגרמת בעיקר בעקבות ההתייעלות הטכנולוגית, המתבטאת בכך שאנו נדרשים פחות להפעיל את שרירי גופנו ויותר מסתייעים במוצרים טכנולוגיים, כגון: מכוניות , מדרגות נעות, מעליות ועוד. לא זאת בלבד, אנו גם "מבלים" ברוב היממה- בבית, מול הטלוויזיה, המחשב, הפלייסטישן והפלאפונים.

אדם פחות פעיל, חלים עליו תהליכים ניווניים כגון : ירידה במסת השריר והעצמות , לב חלש,כלי דם צרים יותר ופחות גמישים, מפרקים נוקשים יותר, עלייה באחוזי שומן

ומשקל הגוף ועוד. האדם הלא פעיל מרגיש עייף יותר לאורך היום, ורמת המוטיבציה לבצע פעילות גופנית פוחתת.

ניתן למנוע את הירידה בכושר הגופני ואת היחלשות הגוף והנפש על ידי הוספת

פעילות גופנית בשתי דרכים :


1. NEAT - Non Exercise Activity - פעילות גופנית לא יזומה כחלק משגרת

החיים. כוללת את כל הפעילויות שאנחנו עושים סביבנו: הליכה לקניות, הליכה

לחברים, הליכה בזמן העבודה, הליכה לחדר האוכל, עמידה לעומת ישיבה וכדומה.

פעילות כזו יכולה לשרוף עד 1000 קלוריות יותר באדם פעיל בהשוואה אדם לא

פעיל. מתברר שאנשים שמנים יושבים שעתיים וחצי ליום יותר מאנשים רזים.

לאנשים רזים יש נטייה "טבעית" לעסוק בפעילות גופנית לא יזומהבעקבות הפרשת

גבוהה יותר של הורמון "OREXIN" במוח.

2. פעילות גופנית מובנית - SEP

כוללת פעילויות גופניות יזומות המבוססות על לוח זמנים מדויק, בדרך כלל בהנחיית מדריך. לדוגמה : הליכה , שחייה , רכיבה על אופניים, אימון בחדר כושר, שיעור אירובי , יוגה, אימון אישי ועוד. תוכנית הפעילות הגופנית חייבת להיות מבוססת על עקרונות אימון נכונים המותאמים ליכולתיו ומטרותיו של כל מתאמן, כמו כן הפעילות הגופנית חייבת להיות משולבת בתכנון השבועי והיומי של כל מתאמן, אחרת ימצא המתאמן סיבות רבות מדוע אינו יכול לבצע את האימון באותו היום או השבוע. (מי מאיתנו לא נרשם לחדר כושר והפסיק להגיע לאחר חודש או חודשיים).

מומלץ לבצע פעילות גופנית ייעודית לפחות 3 פעמים בשבוע.

הפעילות הגופנית המובנית חייבת לכלול בתוכה חמישה מרכיבי כושר גופני הקשורים בבריאות :

1. סיבולת אירובית.

2. סיבולת שרירית.

3. כוח שריר.

4. גמישות.

5. הרכב רקמות הגוף.


רק תוכנית אימונים המשלבת את כל חמשת המרכיבים תבטיח איכות חיים

ובריאות גבוהה בכל הקריטריונים.








 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יניב שאול -  פיזיולוג . B.E.D בחינוך גופני , M.A במדעי החיים , מאמן כושר אישי ומאמן כדורסל .

המנהל של מקסימוס - אימוני כושר אישי עד הבית.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניב שאול - פיזיולוג מאמץ

מאת: יניב שאול - פיזיולוג מאמץ דיאטה20/03/111616 צפיות
כיום כבר ידוע שהשמנה אינה רק בעיה אסתטית אלא מוכרת כמחלה מטבולית ויותר מכך היא נחשבת למחלת המאה של העולם המערבי. ההשמנה גורמת למחלות קשות הן פיזיולוגיות והן פסיכולוגיות. על פי תוצאות סקר "מצב הבריאות ותזונה" שנעשה על ידי משרד הבריאות בשנת 2000 כ- 60% מהגברים הישראלים וכ- 50% מהנשים הישראליות הינם בעלי משקל עודף.

מאת: יניב שאול - פיזיולוג מאמץ דיאטה20/03/111235 צפיות
השמנת ילדים בעיה אסתטית ? השמנה היא מחלת הילדים הכרונית הנפוצה ביותר בעולם המערבי. בשני העשורים האחרונים נצפתה עלייה חדה של 50% בשכיחות ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער. תופעת ההשמנה בקרב מתבגרים ובני נוער בישראל גדלה משנה לשנה וכרגע אנו ממוקמים מקום שלישי בקרב הבנים ומקום רביעי בקרב הבנות ביחס לאירופה וארצות הברית.

מאת: יניב שאול - פיזיולוג מאמץ דיאטה20/03/111466 צפיות
השמנת ילדים בעיה אסתטית ? השמנה היא מחלת הילדים הכרונית הנפוצה ביותר בעולם המערבי. בשני העשורים האחרונים נצפתה עלייה חדה של 50% בשכיחות ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער. תופעת ההשמנה בקרב מתבגרים ובני נוער בישראל גדלה משנה לשנה וכרגע אנו ממוקמים מקום שלישי בקרב הבנים ומקום רביעי בקרב הבנות ביחס לאירופה וארצות הברית.

מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני - כללי

מאת: עופר שלוספורט וכושר גופני - כללי24/09/204916 צפיות
אזניות לפעילות גופנית, אוזניות ספורט, אוזניות אלחוטיות

מאת: דניאל מלמדספורט וכושר גופני - כללי11/02/205472 צפיות
כולם היום קונים בגדי ספורט באינטרנט, חברה שמספקת מבחר גדול של בגדי ספורט אונליין לגברים ונשים. בגדי ספורט איכותיים מאוד, נושמים והכי נמכרים בעולם בכל ענף הספורט. המאמר הבא יסביר לכם כיצד נכון לקנון בגדי ספורט אונליין. קריאה נעימה

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/172879 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי17/08/173440 צפיות
עכשיו קיץ ורב הילדים נמצאים בחופש הגדול. ברור לכולם שילד בגיל 12-16 לא ישב בבית כל החופשה, אלא יצא החוצה לשחק במגרשים. בכל שכונה ברחבי הארץ ניתן למצוא מגרשי ספורט עם מתקני ספורט רבים. במקרים מסוימים ניתן למצוא אפילו כמה מגרשים באותה שכונה מה שנותן לאותו ילד בקיץ חופש בחירה במקום בילוי המועדף עליו.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי06/08/173894 צפיות
אין ספק שפעילות גופנית בימינו תופסת מקום חשוב אצל האנשים ורובנו מבינים שבכדי להישאר בריאים יש צורך בלבצע פעילות פיזית בתדירות גבוהה. בזכות פעילות פיזית אנו שומרים על הגוף שלנו ומפחיתים את הסיכוי למחלות שונות בעשרות אחוזים. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לבצע פעילות פיזית. ניתן למצוא ברחבי הארץ חדרי כושר רבים, ולאלו שאוהבים להתאמן בחוץ יש את מגרשי הספורט.

מאת: דניסספורט וכושר גופני - כללי30/03/173698 צפיות
איך תוכלו להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם בווינר? בעזרת קהילת מהמרי ווינר מקצועית שתוכל לעזור לכם להחליט על מה ומתי להמר.

מאת: רוני הכהןספורט וכושר גופני - כללי04/07/163128 צפיות
עד אשר התרופה המיוחלת תגיע גם אל תחום הדימנציה אפשר להאט את התקדמות המחלה על ידי תרגילים של שיפור זיכרון שמאפשרים להעניק את הטיפול החשוב שמאפשר עוד שנים ארוכות של חיים איכותיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica