חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השמנת ילדים תזונה ופעילות גופנית

"כל זמן שאדם מתעמל ויגע הרבה, ואינו שבע, אין חולי בא עליו וכוחו מתחזק . וכל מי שהוא יושב לבטח ואינו מתעמל, אפילו אכל מאכלים טובים ושמר על עצמו לפי הרפואה, כל ימיו יהיו מכאובים וכוחו תשש" .הרמב"ם

השמנת ילדים בעיה אסתטית ?

השמנה היא מחלת הילדים הכרונית הנפוצה ביותר בעולם המערבי. בשני העשורים האחרונים נצפתה עלייה חדה של 50% בשכיחות ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער. תופעת ההשמנה בקרב מתבגרים ובני נוער בישראל גדלה משנה לשנה וכרגע אנו ממוקמים מקום שלישי בקרב הבנים ומקום רביעי בקרב הבנות ביחס לאירופה וארצות הברית.

אז איזו מחלה היא השמנה?

 

זו בעצם מחלה הפוגעת בהרבה מערכות אחרות בגוף.

מבחינה לבבית – יש שכיחות גבוהה של עלייה בשומני הדם , ירידה בכולסטרול הטוב HDL ובשלבמאוחר יותר עלייה בכולסטרול הרע - LDL.

ל – 50% מהילדים השמנים יש הפרעה בשומני הגוף.

יתר לחץ דם – בין 10%-20% סובלים מיתר לחץ דם. הסימן הראשון ליתר לחץ דם הוא שאין הבדל בלחץ הדם בין יום ובין הלילה.

סוכרת - בגלל עודף משקל נוצרת עמידות לפעולת הורמון האינסולין , כתוצאה מכך הלבלב מיצר יותר מדי אינסולין ,וזה בפני עצמו כשל שמגביר סיכון לפתח מחלות לבביות, יתר לחץ דם, ובסוף סוכרת. בין 25%-75% מהילדים יש עמידות לאינסולין.

בעיות בכבד - כאשר יש השמנה , השומן שוקע גם בתוך הכבד, וזה גורם לכבד שומני.ל – 60% מהילדים השמנים ישכבד שומני. לחלקם נגרמת בעיה בתפקודי הכבד ולחלקם אי ספיקה של הכבד.

בעיות בכליה – איבוד חלבונים בשתן

בעיות שינה – השנה גורמת לדיכוי של מערכת הנשימה וכתוצאה מכך יש ירידה בריכוז החמצן בגוף. תופעה זו בולטת בעיקר בשינה ונקראת דום נשימה חסימתי בשינה. הילד מפסיק לנשום, ריכוז החמצן בדם יורד , הילד מתעורר וחוזר לישון עשרות ואף מאות פעמים במהלך הלילה. ילדים אלה עייפים במשך כל היום ובעלי נטייה להפרעות בשיעורים. לעיתים טועים ומתייגים אותם כבעלי הפרעת קשב וריכוז

בעיות במערכת הנשימה – עקב פגיעה במערכת הנשימה , יש נטייה מוגברת לאסטמה

בעיות אורטופדיות – המפרקים סוחבים משקל כבד מאוד הגורמות לבעיות אורטופדיות רבות ואף לרגלי איקס

בעיות הורמונאליות – נטייה להתבגרות מוקדמת ,מחזור ,שיעור, וכו

דימוי עצמי נמוך ובעיות פסיכולוגיות

אין כמעט מערכת בגוף שלא נפגעת מהשמנה וליותר ויותר ילדים כיום יש מחלות שנחשבו בעבר כמחלות מבוגרים

 

אולי עדיף לחכות שהילד יגדל על מנת לטפל בהשמנה ?


ילדים שמנים יהפכו בסבירות גבוהה יותר למבוגרים שמנים, והסבירות גדלה עם עליית הגיל :

כ- 20% מהפעוטות השמנים יהפכו למבוגרים שמנים.

כ- 40% מילדי הגן השמנים יהפכו למבוגרים שמנים.

כ- 80% מילדי בית הספר וחטיבות הביניים השמנים יהפכו למבוגרים שמנים.

ככל שנקדים בטיפול הסיכוי להשמנת מבוגרים תהיה קטנה יותר והסיכוי למחלות יהיה קטן יותר. עדיף למנוע השמנה בגיל הילדות מאשר לטפל בה בגיל הבגרות.

 

מדוע יש יותר ילדים שמנים כיום מאשר מבעבר?

הסיבה לעלייה בהשמנה מקורה בצריכה קלורית גבוהה יותר מההוצאה האנרגטית, על פי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מתברר שלא חלה עלייה משמעותית בצריכה הקלורית בקרב ילדים ומתבגרים. מכאן נובע שהעלייה בשכיחות להשמנה בקרב ילדים ובני נוער היא ירידה בפעילות גופנית הנגרמת עקב אורח החיים היושבני שהתפתח בשני העשורים האחרונים. הילדים שוהים יותר ויותר בבית מול המחשב והטלוויזיה ופחות יוצאים החוצה למשחקי חברה וכדור.כמו כן ישנה ירידה בדפוסי הפעילות היומיומיים, הילדים פחות הולכים ויותר מוסעים ממקום למקום.

 

ובכל זאת האם לתזונה אין השפעה על ההשמנה?


ב- 20 שנה האחרונות חל שינוי בהרגלי התזונה, המזון הפך ליותר מתועש ויותר עתיר בקלוריות ולכן חשוב שנקפיד על תזונה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון הויטמינים והמינרלים. אך על פי מחקרים שנעשו על הרגלי התזונה נמצא שאנשים וילדים לא צורכים יותר קלוריות. (פרט לאוכלוסיה של בנות מתבגרות שצורכות יותר קלוריות מבעבר). מה שכן השתנה זה הרגלי השתייה , יש ירידה של 30% בכמות שתיית החלב והכפלה בכמות השתייה המוגזת.

לשם הדגמה : כוס קולה אחת בכל יום מספקת כמות אנרגיה בשנה השווה ל 8 ק"ג .

 

כיצד פעילות גופנית תורמת במניעה טיפול בהשמנה?

קיים קשר ישיר בין השמנה לבין חוסר בפעילות גופנית במהלך תקופת הינקות, הילדות, והבגרות. פעילות גופנית מעלה את ההוצאה האנרגטית היומית, מחזקת שרירים וגורמת לחילוף חומרים יומי גבוה יותר ובכך תורמת לירידה במשקל.

בנוסף פעילות גופנית גורמת לשימוש גדול יותר בשומן כדלק מטבולי , מפחיתה גדילה של תאי שומן ובילדים אף גורמת להפחתה בהיווצרות תאי שומן חדשים.

כאשר ילד מבצע פעילות גופנית הדימוי הגופני שלו גדל , הוא מרגיש נוח יותר לשחק עם חבריו ובכך מגדיל את דפוס הפעילות היומי שלו.

פעילות גופנית מותאמת מונעת ומטפלת בכל ההשפעות השליליות הנגרמות בעקבות ההשמנה.

 

במקסימוס פיתחנו תוכנית לאימון הרזיה בילדים המתבססת על : פיתוח מטרות הניתנות להשגה המתבססות על התמדה ושיפור בפעילות הגופנית הגורמות לחוויית הצלחה ותחושה של מסוגלות. גוון רחב של פעילויות להעשרת היכולת התנועתית ולשיפור היציבה והקואורדינציה, הדרגתיות בעצימות האימון,הפיכת הפעילות הגופנית לחלק מאורח החיים, ומעל לכל יחס אישי המבטיח שיפור בכושר הגופני והעלאת הדימוי העצמי.

לקריאה נוספת - מקסימוס מאמני כושר אישי עד הבית

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יניב שאול -  פיזיולוג . B.E.D בחינוך גופני , M.A במדעי החיים , מאמן כושר אישי ומאמן כדורסל .

המנהל של מקסימוס - אימוני כושר אישי עד הבית.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניב שאול - פיזיולוג מאמץ

מאת: יניב שאול - פיזיולוג מאמץ דיאטה20/03/111613 צפיות
כיום כבר ידוע שהשמנה אינה רק בעיה אסתטית אלא מוכרת כמחלה מטבולית ויותר מכך היא נחשבת למחלת המאה של העולם המערבי. ההשמנה גורמת למחלות קשות הן פיזיולוגיות והן פסיכולוגיות. על פי תוצאות סקר "מצב הבריאות ותזונה" שנעשה על ידי משרד הבריאות בשנת 2000 כ- 60% מהגברים הישראלים וכ- 50% מהנשים הישראליות הינם בעלי משקל עודף.

מאת: יניב שאול - פיזיולוג מאמץ דיאטה20/03/111460 צפיות
השמנת ילדים בעיה אסתטית ? השמנה היא מחלת הילדים הכרונית הנפוצה ביותר בעולם המערבי. בשני העשורים האחרונים נצפתה עלייה חדה של 50% בשכיחות ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער. תופעת ההשמנה בקרב מתבגרים ובני נוער בישראל גדלה משנה לשנה וכרגע אנו ממוקמים מקום שלישי בקרב הבנים ומקום רביעי בקרב הבנות ביחס לאירופה וארצות הברית.

בריאות – בטל רוגזו ימעט אוכלו וירבה תנועתו – הרמב"ם. לפעילות גופנית נכונה, המבוססת על תדירות ועצימות המתאימות למתאמן, יש תרומה עצומה לאיכות החיים שלנו. הפעילות הגופנית מחזקת את הגוף משפרת את היציבה מונעת כאבי גב ומפתחת גוף חטוב. פעילות גופנית תורמת להגברת הביטחון העצמי מפחיתה עייפות ומתח ומאפשרת תפקוד יום יומי יעיל וקל יותר. לפעילות הגופנית השפעה מכרעת על מרכיבים רבים בחיינו, כגון :

מאמרים נוספים בנושא דיאטה

מאת: אבי דוידידיאטה21/05/196584 צפיות
המלצות וטיפים לקראת דיאטה מהירה לגברים שמתחתנים בקרוב.

מאת: אבי דוידידיאטה08/01/196940 צפיות
עצות שימושיות לגברים שמחפשים דיאטה מהירה ללא תחושת רעב וללא הימנעות ממסעדות.

מאת: SEOMANדיאטה25/02/183526 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך להוריד במשקל ולהישאר רזה, עכשיו גם אתם תוכלו להכיר את השיטה החדשה לירידה במשקל אשר הצליחה להטריף אלפי ישראלים הודות לתוצאות היפות אשר הצליחה להציג עבור כל אלו אשר התחילו להשתמש בה.

מאת: SEOMANדיאטה25/02/182760 צפיות
האם נמצאה שיטה חדשה לירידה במשקל אשר הצליחה לעזור לאלפי ישראלים לרדת במשקל בדרך הטבעית? עכשיו גם אתם יכולים לדעת איך מורידים במשקל בלי דיאטה וספורט.

מאת: SEOMANדיאטה15/01/181739 צפיות
מהי הדרך הטבעית לירידה במשקל ואיך גם אתם יכולים להתחיל להוריד במשקל 3-5 קילוגרם בחודש מבלי ללכת לחדר הכושר ולהרעיב את עצמכם במשך ימים שלמים? הכירו את שיטת ההרזיה ששיגעה את המדינה. נטור דיאט היא מעל לכל ספק אחת מהדיאטות החמות ביותר אשר הצליחה גם להגיע לידם של הסלבס ולקבל פידבקים רבים על הצלחתם של אלו אשר הצליחו לרדת במשקל בדרך הטבעית.

מאת: SEOMANדיאטה09/01/181556 צפיות
מהי הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל באופן טבעי ואיך השימוש במוצרי הרזיה ודיאטות שונות יכולים להשפיע עלינו בטווח הקצר ובטווח הארוך? האם קיים פתרון אחד שיוכל להתאים לכל אחד? קיבלנו שאלות רבות בנוגע לאנשים אשר מחפשים את הפתרון הטוב ביותר אשר יעזור להם גם להוריד במשקל וגם לשמור על אורח חיים בריא לאורך זמן. אין ספק כי אלו הן רק חלק מהשאלות העתיקות ביותר אשר מניחות את דעתם של אלו החפצים בשינוי אמתי ומשמעותי בחייהם.

מאת: SEOMANדיאטה09/01/181459 צפיות
כמה זמן אתם כבר מנסים להוריד במשקל ולשמור על אורח חיים בריא? אם גם אתם חשבתם שניסיתם כבר הכל, חשוב שוב. כעת הדיאטה החדשה שהספיקה כבר לשגע את המדינה, יכולה להיות גם ברשותכם. דיאטת התרסיס או דיאטת הסלבס של נטור דיאט מציעה דרך חדשה להתמודד עם בעיית עודף המשקל. הודות לתרסיס ההרזיה והשימוש היומיומי בקפסולות, תוכלו גם אתם להוריד ממשקלכם באופן טבעי לאחר שתתחילו לאבד תיאבון ותרגישו תחושה של שובע ומלאות. אם כן, מה כדאי לדעת לפני שמתחילים ואיך זה עובד? הטיפים לירידה במשקל שיעזרו לכם להתחיל לחיות טוב יותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica