חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכולוגיה לתואר שני - תחנת חובה בדרך לעיסוק בפסיכותרפיה

בעקבות ההצלחה המסחררת של הסדרה בטיפול, רבים מבקשים לטפל באמצעות פסיכותרפיה ולהיות פסיכולוגים. עם זאת, על פי החוק בישראל, רק מי שסיים לימודי תואר שני בפסיכולוגיה, וכן תקופת התמחות, רשאי להירשם בפנקס הפסיכולוגים במשרד הבריאות ולעבוד במקצוע. עובדה זו מביאה לביקוש רב למסלול לימודי פסיכולוגיה לתואר שני, ומשום כך תנאי הקבלה הינם גבוהים במיוחד. עם זאת, עבודה בפסיכותרפיה הינה דבר מתגמל במיוחד מבחינה רגשית ומקצועית, ושווה את ההשקעה הרבה הכרוכה במסלול הכשרה ארוך ומפרך.

אתר לימודי מספק את כל המידע על מסלולי הלימוד של פסיכולוגיה לתואר שני, כולל מידע עדכני על תנאי הקבלה של המסלולים השונים. חשוב לציין שמסלול פסיכולוגיה קלינית הוא המבוקש ביותר ועל כן תנאי הקבלה אליו הם גבוהים במיוחד, אך ישנן התמחויות נוספות של לימודי תואר שני בפסיכולוגיה. משום כך, רבים המבקשים להתקבל אל לימודי פסיכולוגיה קלינית, אך אינם עומדים בתנאי הקבלה, מתחילים ללמוד פסיכולוגיה לתואר שני בהתמחות אחרת, ולאחר שנת לימודים עוברים להתמחות המבוקשת.

פסיכולוגיה חברתית הינה תחום התמחות מרתק במיוחד, הכולל נושאי לימוד מגוונים דוגמת תפיסה חברתית, תורת המשחקים הניסיונית, קבלת החלטות אסטרטגיות, ערכים בהקשרים בין תרבותיים, שיפוטים וקבלת החלטות בתנאי אי-וודאות ו/או תוך כדי משא ומתן, מוטיבציה, קוגניציה, מדעי המוח, קונפליקטים קבוצתיים, חקר עמדות, נורמות, מודעות ועוד. לאחר סיום הלימודים, הבוגרים משתלבים במגוון מקומות תעסוקה, דוגמת משאבי אנוש, ייעוץ ארגוני, ועוד.

התמחות פסיכו ביולוגיה הינה תחום לימודים חדש ומרתק, אשר עוסק בהשפעות של תופעות פיזיולוגיות על תהליכים פסיכולוגיים. סטודנטים הבוחרים בהתמחות זו במסגרת לימודי פסיכולוגיה לתואר שני, יעסקו בנושאים חדשניים דוגמת השפעות מערכת החיסון על התפתחות המוח לפני ואחרי הלידה, אינטראקציות בין מערכת החיסון והמערכת האופייטית בהקשר לתפיסת כאב, אינטראקציות בין מערכת העצבים למערכת החיסון בתהליכי למידה וזיכרון, ועוד.

משך הלימודים של תואר שני בפסיכולוגיה הוא שנתיים, בדומה ללימודי תחומים אחרים לתואר שני. עם זאת, על הסטודנטים לבחור בין לימודים במסלול מחקרי, כלומר עם תזה, לבין מסלול לא מחקרי. חשוב לציין כי רק בוגרי תואר שני בעלי תזה רשאים להמשיך למסלול של דוקטורט, ועל כן מי שמבקש להמשיך וללמוד תואר שלישי בפסיכולוגיה נדרש לעשות תזה. מי שבוחר במסלול ללא תזה, נדרש למבחן סיום המקיף את כל החומר אשר נלמד במהלך התואר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר לימודי ייעוץ לימודים כולל מידע עדכני על מאות מסלולי לימוד, ומספק ייעוץ לימודים אובייקטיבי ללא תשלום וללא התחייבות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לימודי ייעוץ לימודים

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםלימודים אקדמאיים19/09/111327 צפיות
רבים מבקשים ללמוד לימודים אקדמאיים, אולם מגלים כי אינם עומדים בחלק או בכל תנאי הקבלה. אתר לימודי מספק את כל המידע על לימודי מכינה 30+, המאפשרת להשלים בגרויות ולהתכונן לפסיכומטרי.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםחברה ומדינה - כללי08/09/111267 צפיות
המדינה היא למעשה מכלול של גופים, אשר יחדיו מרכיבים את המנהל הציבורי ואחראים על תפקודה התקין. לימודי מדיניות ציבורית מקנים את הידע הדרוש על מנת להכיר גופים אלו, וכן מיומנויות מתקדמות המאפשרות להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה ולהנהיג את סדר היום הציבורי.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםאימון אישי01/09/111193 צפיות
אימון אישי זוכה לפופולאריות ניכרת בשנים האחרונות, וזאת בשל היתרונות הרבים שלו. לימודי אימון אישי מקנים כלים מקצועיים מתקדמים, ומאפשרים להתפתח מבחינה אישית, להתקדם מבחינה תעסוקתית, ולהשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה מאתגרים.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםתזונה25/08/111449 צפיות
מדעי התזונה הוא תחום מרתק ודינאמי, אשר עוסק בקשר בין התזונה לבין הבריאות הגופנית והנפשית. לימודי מדעי התזונה מעניקים ידע תיאורטי מתקדם לצד מיומנויות פרקטיות מתקדמות, ומאפשרים להשתלב במגוון רחב במיוחד של אפשרויות תעסוקה.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםרפואה סינית15/08/111460 צפיות
דיקור סיני הינה שיטת טיפול אפקטיבית במיוחד, אשר כל אדם יכול להשתמש בה. לימודי אקופנקטורה מוצעים במגוון רחב של מוסדות לימוד ברחבי הארץ, ומאפשרים לכל אדם לרכוש את הידע הנחוץ על מנת לטפל בעצמו ובסביבתו.

ראיית חשבון הוא מקצוע מבוקש ויוקרתי, אשר מתאים במיוחד למגזר החרדי בשל צורת החשיבה הייחודית הנדרשת מהעוסקים. לימודי חשבונאות למגזר הדתי מקנים מקצוע מאתגר, הפותח אפשרויות תעסוקה מתגמלות.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםשוק ההון24/07/111257 צפיות
כולם רוצים להשקיע בשוק ההון, בשל האפשרויות הרבות לרווחים מהירים. עם זאת, על מנת להימנע מהפסדים מיותרים, אתר לימודי מספק את כל המידע על לימודי שוק ההון במגוון מסלולים.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196299 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196302 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196156 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196282 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196366 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196562 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196238 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica