חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי מדעי התזונה - להתאים תפריט אישי ולשמור על איכות חיים

תזונה היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הבריאות האישית, אולם מדובר בתחום מורכב במיוחד מאחר ולכל אדם מתאים תפריט תזונתי שונה. באמצעות תזונה נכונה ניתן להקל ואף לפתור בעיות בריאותיות רבות, לשפר את איכות החיים, ועוד. בשנים האחרונות המודעות לתחום התזונה הבריאה עולה, וישנם מחקרים רבים העוסקים בנושא. לימודי מדעי התזונה מקנים ראיית עולם כוללת על התחום, ומעניקים את כל הכלים המקצועיים הנחוצים על מנת להתאים בצורה אישית את התפריט הפרטני המתאים לדרישות האדם.

מחלות רבות ניתנות למניעה באמצעות תזונה נכונה, החל מכאבי ראש וכלה בסוכרת. חלק חשוב נוסף בתזונה הוא צריכה של חומרים בריאים בלבד, והימנעות מחומרים רעילים כמו עופרת או דיוקסינים, הנמצאים בחלק מהמזונות. באמצעות למודי מדעי התזונה לתואר ראשון ניתן להבין אילו מזונות מביאים לבריאות טובה יותר, ואילו מזונות משפיעים בצורה שלילית על המערכות השונות בגוף האדם. אתר לימודי מספק את כל המידע על לימודי תואר ראשון במדעי התזונה, ובכלל זה נושאי הלימוד העיקריים.

תזונה לקויה נפוצה מאוד בתרבות המערבית המודרנית, ונובעת ממגוון רחב של סיבות. תזונה לקויה הינה חוסר איזון בין התזונה המומלצת על פי צרכי הגוף, לבין הצריכה בפועל של המזונות. תופעות דוגמת אכילה מול הטלוויזיה או המחשב מתרבות מאוד בשנים האחרונות, ויחד עם ירידה בפעילות הגופנית, ועלייה בפרסומות המתארות אורח חיים לא בריא, הילדים מפתחים הרגלי אכילה לא נכונים. תפקידו של דיאטן בוגר לימודי מדעי התזונה הוא הרכבת תפריט בריא יותר, תוך התייעצות עם ההורים ובהתאמה לערכים ולנורמות הנהוגות בכל משפחה.

חינוך תזונתי הוא תחום חדש יחסית, אך עקב החשיבות הרבה של התזונה הנכונה ישנם אנשי מחקר רבים העוסקים בנושא. באמצעות חינוך תזונתי ניתן להקנות הרגלי אכילה נכונים כבר מגיל צעיר, ובדרך זו לשמור על בריאות פיזית ולמנוע בעיות רבות. חשוב לציין שעבודה בקבוצות נמצאה כיעילה יותר מאשר עבודה פרטנית, ולכן אנשי מקצוע רבים ממליצים לשלב את החינוך התזונתי במערכת החינוך הפורמאלית, במסגרת שיעורים בבתי הספר המוקדשים לנושא.

לימודי מדעי התזונה לתואר ראשון נמשכים שלוש שנים, אולם רק מי שמשתתף בהכשרה מקצועית של ששה חודשים נוספים זכאי לתעודת דיאטן קליני מטעם משרד הבריאות. לאחר סיום הלימודים ניתן להשתלב במגוון רחב של תפקידים, ובהם מערכת הבריאות הציבורית, שירותי קהילה, מוסדות מחקר, קופות חולים, או עבודה בצורה עצמאית בייעוץ תזונתי. עם זאת, חשוב לזכור כי עולם התזונה משתנה ומתעדכן ללא הרף, ומשום כך מומלץ להמשיך וללמוד גם לאחר סיום התואר הפורמאלי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר לימודי ייעוץ לימודים כולל מידע עדכני על מאות מסלולי לימוד, ומספק ייעוץ לימודים אובייקטיבי ללא תשלום וללא התחייבות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לימודי ייעוץ לימודים

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםלימודים אקדמאיים19/09/111326 צפיות
רבים מבקשים ללמוד לימודים אקדמאיים, אולם מגלים כי אינם עומדים בחלק או בכל תנאי הקבלה. אתר לימודי מספק את כל המידע על לימודי מכינה 30+, המאפשרת להשלים בגרויות ולהתכונן לפסיכומטרי.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםחברה ומדינה - כללי08/09/111265 צפיות
המדינה היא למעשה מכלול של גופים, אשר יחדיו מרכיבים את המנהל הציבורי ואחראים על תפקודה התקין. לימודי מדיניות ציבורית מקנים את הידע הדרוש על מנת להכיר גופים אלו, וכן מיומנויות מתקדמות המאפשרות להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה ולהנהיג את סדר היום הציבורי.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםאימון אישי01/09/111193 צפיות
אימון אישי זוכה לפופולאריות ניכרת בשנים האחרונות, וזאת בשל היתרונות הרבים שלו. לימודי אימון אישי מקנים כלים מקצועיים מתקדמים, ומאפשרים להתפתח מבחינה אישית, להתקדם מבחינה תעסוקתית, ולהשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה מאתגרים.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםרפואה סינית15/08/111459 צפיות
דיקור סיני הינה שיטת טיפול אפקטיבית במיוחד, אשר כל אדם יכול להשתמש בה. לימודי אקופנקטורה מוצעים במגוון רחב של מוסדות לימוד ברחבי הארץ, ומאפשרים לכל אדם לרכוש את הידע הנחוץ על מנת לטפל בעצמו ובסביבתו.

ראיית חשבון הוא מקצוע מבוקש ויוקרתי, אשר מתאים במיוחד למגזר החרדי בשל צורת החשיבה הייחודית הנדרשת מהעוסקים. לימודי חשבונאות למגזר הדתי מקנים מקצוע מאתגר, הפותח אפשרויות תעסוקה מתגמלות.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםשוק ההון24/07/111256 צפיות
כולם רוצים להשקיע בשוק ההון, בשל האפשרויות הרבות לרווחים מהירים. עם זאת, על מנת להימנע מהפסדים מיותרים, אתר לימודי מספק את כל המידע על לימודי שוק ההון במגוון מסלולים.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםהריון ולידה14/07/111162 צפיות
הנקה היא תהליך טבעי, אולם לא תמיד הכול על מי מנוחות. לימודי מדריכות הנקה מעניקים מיומנויות פרקטיות לצד ידע תיאורטי, ומסייעים להדריך את האם הטרייה כיצד להניק את התינוק בצורה הטובה ביותר.

מאמרים נוספים בנושא תזונה

מאת: אבי דוידיתזונה12/12/186878 צפיות
הדיאטה הכי מהירה שיש עם ארוחות מוכנות שמרחיקות אתכם מהמטבח ומצמצמות את החשיפה לפיתויים.

מאת: עופר שלותזונה13/07/187326 צפיות
טיפול טבעי כעזרה ראשונה במצבים בריאותיים שונים

מאת: דודישתזונה23/05/173320 צפיות
הצלחתם להרים את עצמכם מהספה, להיכנס לכושר ואפילו להיכנס לשגרה של אימונים. אתם יודעים שאתם חוזרים מהעבודה, מחליפים בגדים ויוצאים לריצה או לשחייה או לחדר כושר או עם מאמן כושר אישי בבית שלכם ועושים שוב ושוב את אותן פעולות שגיליתם כי הן תורמות לכם.

מאת: רונןתזונה14/03/173511 צפיות
הברזל חשוב מאוד לגוף וצריכים אותו במיוחד טבעונים שלא מקבלים אותו מהחי, ספורטאים שצריכים שהרמה שלו שלא תרד וגם נשים בהריון שעלולות לאבד ברזל. חוסר בברזל עלול לגרום לבעיות שונות

מאת: gilad edelsteinתזונה13/08/143983 צפיות
הרזיה היא אחד מהנושאים האלו שכולם מדברים עליהם כל הזמן. זה נראה כאילו לא ניתן ללכת לשום מקום בלי לראות או לשמוע איזה מסר לגבי הרזיה. סיפורים על הסכנות של אי ירידה במשקל מופיעים באופן קבוע בחדשות הלילה. קנייוני קמעונות והאינטרנט מלאים בשלל מוצרי הרזיה. מדברים על הרזיה במרכזים רפואיים ובבתי ספר ואפילו בעבודה. אם אתם מנסים לרדת במשקל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

מאת: אמיר פטיטותזונה14/07/143954 צפיות
במקרה שאתה מעונין לרכוש ידע מאנשים שמצליחים במהלך החיים ועושים תוצאות בתחום הספורט חשוב לך ללמוד מה מה לאכול לפני אימון וגם מה מה לאכול אחרי אימון כי תזונה זה חלק מאוד חשוב.

מאת: רותם וובזתזונה02/06/144504 צפיות
המילה דיאטה ישר מתקשרת לחסות ורעב מתמיד, כי אין מדובר בדיאטה, צריך לחשוב בריא, ירידה במשקל תלויה בחשיבה בריאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica