חפש מאמרים:
שלום אורח
16.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הלקוחות השקיעו במודע באפיקים ספקולטיביים - הבנק אינו אחראי להפסדים

בית משפט השלום בתל אביב דחה תביעת אם ובנה, שטענו כי הבנק הבינלאומי הראשון שכנע אותם בעורמה להשקיע באפיקי השקעות מסוכנים בשוק ההון וגרם להם להפסיד כמליון ש"ח.

התובעים - אם ובנה טענו, כי עקב המלצת יועצי ההשקעות בבנק הבינלאומי הראשון, השקיעו את כספם בשוק ההון, והפסידו 914,133 ש"ח בשנה אחת. לטענתם, שוכנעו להשקיע את כספם בתכניות מסוכנות, וזאת מבלי שהבנק התחשב ברצונם או בצרכיהם ומבלי שהוסברה להם מהותן וסיכוניהן, ובכך הפר הבנק את חובותיו כלפיהם. הבן הוסיף וטען, כי אמו אישה פשוטה מהיישוב, שהבנק לא הסביר לה את הסיכון הרב בהשקעות, וכי העובדה שהינו רו"ח בכיר אינה שוללת את התנהלות הבנק הלקויה.

הבנק טען לעומת זאת, כי התובעים הינם משקיעים מנוסים בשוק ההון, וכי התובע הינו רו"ח בכיר המבין בתחום ממש כמו יועצי ההשקעות בבנק. עוד נטען, כי התובעים ידעו היטב מהו מצב חשבונותיהם ולמרות ההפסדים המשיכו להשקיע בתכניות בעלות סיכון.

השופטת ריבה ניב קבעה, כי התובעים מנוסים בתחום ההשקעות, שכן השקיעו במשך שנים, לרבות בשוק ההון, וכי הבן הוא רו"ח בכיר המועסק במשרד רוה"ח הגדול במדינה, וודאי היה מודע היטב לסיכון שהוא נוטל בעת ההשקעה, ולפיכך התובעים אינם יכולים לגלגל את האחריות להפסדיהם לפתחו של הבנק.

עוד נפסק, כי היה ידוע לתובעים, כי ככל שרמת אי הוודאות של ההשקעה גדלה, כך גם הסיכון בצידה, וכי תמיד ישנו סיכוי להפסיד בעסקאות מהסוג הזה. לא נראה, כך נקבע, כי הבנק התרשל, נהג בחוסר סבירות או הפר את חובת האמון כלפי הלקוחות, אשר הוכח, כי הרבו להשקיע בתכניות ספקולטיביות במשך שנים רבות.

מאחר ומלכתחילה הומלץ לתובעים לחזור בהם מן התביעה אך הם לא שעו לכך, החליטה השופטת לחייבם בהוצאות משפט של 45,000 ש"ח.

בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון, תמלול, פוליגרף, תרגום משפטי ועוד.

שיווק באינטרנט

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מידע לעורכי דין ושירותי אינדקס לכל מי שזקוק לשמאי,

חוקר פרטי ועוד...

שיווק באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני עבודה03/07/111415 צפיות
ביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב קבע, כי עובדת שנדרשה לעבוד במהלך חופשת הלידה, ולאחר מכן אף פוטרה במהלך החופשה זכאית לפיצוי של עשרות אלפי שקלים מהמעסיק, וכן קבע: על בית הדין להוקיע התנהלות של מעסיק אשר פגע בתנאי עבודה של עובדת בשל סירובה לעבוד בחופשת הלידה.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני אינטרנט03/07/111255 צפיות
בימ"ש השלום בי-ם קבע כי בני זוג, שהפיצו מייל אשר פורסם באתרי אינטרנט שונים, בו הם קוראים להחרמת בר בעיר, מהווה לשון הרע, ודחה את טענת בני הזוג, כי לא הוכנסו לבר בשל מוצאה האתיופי של בת הזוג.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני משפחה03/07/111235 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בחיפה דחה תביעת סב להתמנות כאפוטרופוס נוסף לנכדתו, אשר חיה עם אביה לאחר מות אמה בקובעו- כי אין להתערב באוטונומיה ההורית של האבא, אשר מטפל בקטינה כיאות.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליצרכנות13/06/111316 צפיות
מנוי של פרטנר (אורנג') טען, כי במשך 21 חודשים קיבל שירותי מידע מעולם הבידור באמצעות מסרונים, עבורם חויב כל חודש, וזאת למרות שמעולם לא הזמין שירות זה. בית המשפט חייב את החברה ששלחה את המסרונים לשלם לו פיצוי של 3,000 שקלים.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליחוק ומנהל13/06/111373 צפיות
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, כי משחלפה תקופת ההתיישנות על קנס חניה והעירייה לא הוכיחה באופן פוזיטיבי כי במהלכה קיבל החייב את דרישות התשלום, לא הייתה העירייה רשאית לפעול לגבייתו ולפגוע בזכויות היסוד של האזרח.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליפלילי13/06/111233 צפיות
פחות מחודש לאחר שהורשעו, גזר ביהמ"ש המחוזי מרכז על רוני רון ומארי פיזם עונשי מאסר עולם בגין הרשעתם ברצח בכוונה תחילה ושידול לרצח. בית המשפט דחה את טענת בא כח הנאשם, כי יש בכוחן של ראיות חדשות שהציג, כדי לשנות את הכרעת הדין כנגד מרשו.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלינזיקין27/05/111796 צפיות
בני זוג שטענו כי הושפלו בעת בידוק בטחוני אגרסיבי וברוטאלי ע"י צוות הבטחון של אל על בשדה התעופה בהונג קונג, תבעו פיצוי של 93,561 ש"ח. בית משפט השלום בראשל"צ דחה את התביעה וקבע, כי אנשי הבטחון ביצעו חובתם כיאות.

מאמרים נוספים בנושא בנקאות

מאת: דניאל מלמדבנקאות17/05/201259 צפיות
כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא כבר לא יכול לעמוד בהוצאות החודשיות שלו והוא מתמוטט כלכלית – הוא צריך להכריז על חדלות פירעון ולפתוח צו פשיטת רגל בבית המשפט. להמשך קריאה כנסו לפוסט >>

מאת: רוי ורלבנקאות23/10/171452 צפיות
Does thinking about your credit report give you awake? The sound advice above will help you fix your credit and be proud that you are financially responsible again.

מאת: רוי ורלבנקאות16/10/171545 צפיות
Now is the best time to start taking charge of your personal financial issues. Use the tips and techniques from this article to learn some sound personal finance tips. You do not need to take classes or years of training to start seeing big savings by improving your financial management skills. Every single knowledge you learn will help.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןבנקאות01/06/171833 צפיות
הבנקים מחוייבים בחובת גילוי מוגברת כלפי לקוחותיהם, מהי חובת הגילוי של הבנק כלפי הערבים של לקוחותיהם ?

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןבנקאות01/06/171544 צפיות
האם בנק יכול לסרב לתת שירות ללקוחות מסויימים ? מהם התנאים לחוקיות סירוב הבנק לתת שירות ללקוח

מאת: איילתבנקאות20/01/162041 צפיות
טיפים - איך לא להיכנס למינוס מאת עו"ד רוני ברוש: על רקע מציאות כלכלית לא פשוטה ולעיתים אפילו סבוכה מאוד קל להתפתות לקחת עוד הלוואה או להיכנס למינוס בבנק. למעשה, יותר מידי הלוואות או משיכת יתר

מאת: ירון כהןבנקאות30/07/1510986 צפיות
יש לא מעט מוסדות ומשרדים שמבקשים אישורים נוטריונים עבור מסמכים שונים שמגיעים בשפות זרות. מסמכים כגון מסמכי לידה, תצהירים, דרכונים, תעודות, תעודות פטירה, תעודות נישואין או גירושין, מסמכי בעלות על רכוש והרשימה עוד ארוכה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica