חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רכישת דירה

מאת: יצחק טאוסינדל"ן ומקרקעין22/03/20111000 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רכישת דירה

רכישת דירה היא אחת העסקאות החשובות בחיי אדם-מ או זוג ישראלי מן היישוב.

בימים אלה בהם עניין הנדל"ן הפך לנושא "חם" מן הראוי לשים ליבנו לאיזכור נשכחות: יש לבצע מספר בדיקות בסיסיות בטרם מבצעים עסקה מעין זו ובכללן את התאמתו של הנכס הנרכש- למוצהר.וכי בדיקה זו צריכה להיעשות- לא רק אצל רשם המקרקעין- אלא גם במחלקות ההנדסה הרלוונטיות.

אחת מהנחות הבסיס הידועות אותן קבע השופט לפני שנים רבות הוא 4 אבני יסוד החייבות להתקיים בכל עסקה: 1. לזהות את הצדדים לעסקה (מי המוכר מהי הקונה- פרטי הזיהוי שלהם)  . את מהות העסקה( מכר , שכירות וכו) , את מיהות הנכס ( קרקע, בנין, דירה..) וכמובן- התמורה.

במאמר זה נתייחס לזיהוי הנכס.

תזכורת לכך שיש לבדוק את הנכס המכר בטרם ביצוע העסקה-נמצאנו למדים  בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים שניתן בחוד שפברואר ש.ז.

ומעשה שהיה כך היה:

אדם שכר דירה מגברת בירושלים.

בשלב מסויים הצדדים החליטו שהשוכר יקנה את הנכס.(100,000$ בשקלים)

בחוזה נכתב- בערך במילים הבאות הקונה מכיר את הנכס ובדק אותו פיזית ומשפטית ומצאו מתאם למטרותיו .. וגו'.. סעיף הקיים בכל חוזה מכר דירה.

לימים משביקש הקונה ליטול משכנתא-התברר לו כי אין מדובר בדירה אלא במחסן.

מאותו שלב הגיעו הצדדים לכדי סכסוך -כאשר הם הגיעו לפתחו של בית המשפט לקבל את הכרעתו - הקונה ביקש לאכוף את החוזה- ולקנות את "הדירה". המוכרת- ביקשה לחזור בה.

הקונה תבע אכיפה. המוכרת ביקשה בתביעה נגדית לבטל את החוזה בשל הפרתו- והרי הקונה לא שילם לה את מלוא התמורה..

פסק בימ"ש:

הגם שאי מסירת המידע כי המדובר במחסן נבעה מטעות בתום לב (לטענת המוכרת- היא רכשה את הבית לפני למעלה מ3 עשורים- והסתמכה על הרישום בלשכת המקרקעין ולא ידעה כי המדובר במחסן ) עדיין עובדת " אי התאמה בממכר" שרירה וקיימת- והרי המדובר היה בעסקת מכר של "דירה". בשל כך ומטעמים אחרים- פסק כי עליה לשלם לקונה את הפיצוי המוסכם 20,000$ ועוד פיצוי בסך של 20,000$

ואולם בכך כבוד בית המשפט לא סיים את אמירתו: פסק בית המשפט- לאור הצהרות הקונה כי בדק את הדירה וו: כי חובת הבדיקה מוטלת היתה על הקונה.וכן כי לאור סעיף 13 לחוק החוזים חל הכלל הידוע   " יזהר הקונה"

עוד קבע בית המשפט- כי ניתן להשתית עילה של תביעה בגין אי התאמה- רק אם המוכר ידע עליה.

בנסיבות אותו תיק- קבע בית המשפט כי גם לא ניתן להפוך את המחסן לדירה- ומכאן שאין מקום לאכיפה. מן הצד השני הקונה- התובע- לא ביקש ביטול ולא הצטייד בחו"ד שמאית ע"מ לקבוע מה היה הפסדו כתוצר של אי ההתאמה- ע"מ לקזזו.

מאידך נמצא הקונה- מפר כי לא שילם את יתר התשלומים הקבועים בחוזה. כמו כן לא שילם גם בהמשך- תשלומים נוספים החלים על הדירה לרבות ארנונה וכו.

בסופו של יום-פסק בית המשפט כי המוכרת הפרה את החוזה(ופסק פיצויים לקונה וגם למוכרת)

מסקנות:

גם במכירת דירה – הליך שהוא כמעט "יום יומי" במקומותינו- אין הצדדים פטורים מלבצע את הפעולות הפשוטות ובכללם בדיקה של הנכס במערכות השונות ובכללם במחלקת ההנדסה של העירייה.

ואם בדירה רגילה כך- על אחת כמה וכמה- כשמדובר ברכישת דירה מקבלן. ועל כך במאמר הבא.

יצחק טאוסי , עו"ד, נוטריון ומגשר

(אין האמור בא במקום יעוץ משפטי או יעוץ כל שהוא)

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יצחק טאוסי , עו"ד נוטריון ומגשר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יצחק טאוסי

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211699 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201312 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201596 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201005 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica