חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רבי נחמן מברסלב.

מאת: אורייהיהדות23/01/20091680 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבי נחמן מברסלב.

א בניסן תקל"ב(1772) - י"ח בתשרי התקע"א (1810)


רבי נחמן מברסלב היה בנו של שמחה ופיגא, סבו של רבי נחמן היה ר' נחמן מהורדנקא,אחד מתלמידיו של הבעל שם טוב הידוע.


אך פה לא נגמר הקשר של רבי נחמן לבעל שם טוב,אימו פיגא היתה ביתו של אדל,אדל היתה ביתו של הבעל שם טוב(ביתו היחידה).


רבי נחמן מברסלב חיי באוקראינה,הוא נולד בעיירה מז'יבוז' וכבר בגיל צעיר ראו ממנו גדולות.


בגיל 6 הוא כבר חיבר את הספר "ספר המידות" ,כמו כן הוא גילה כבר בגיל צעיר את עניין ההתבודדות.


רבנו מאוד דגל בהתבודדות,הוא היה יוצא לשדות באוקראינה ושם מתענה ומתבודד,הוא היה מתפלל שעות רבות בשדות ויש האומרים שהטלית שלו היתה ספוגה מדמעות.


עוד ידוע לנו על רבנו שהוא פעמים 18 היה צם משבת לשבת.


רבנו מאוד דגל באמונה תמימה מול הקב"ה ,הוא גדל באווירה חסידית קבלית ותמיד טען שצריך להתחדש ולא להזדקן...(לא להזדקן הכוונה באמונה לא לאבד כוחות,תמיד להמשיך קדימה).


בשנת 1798 החליט רבי נחמן שהוא רוצה לנסוע לארץ ישראל ..וכך עשה.


אחרי מסע תלאות קשה שארך כחצי שנה הוא הגיע לארץ ישראל בערב ראש השנה של 1798,הוא ירד מספינה בחיפה ושם גם עשה את ערב החג.


בספר חיי מוהר"ן כתוב שאחרי 4 צעדים בארץ ישראל רבנו פנה לשמש שלו ואמר לו "פעלתי מה שפעלתי ואפשר לחזור" אך הוא המשיך בביקור שארך כחצי שנה.


בין היתר הוא ביקר במירון,צפת,טבריה אך בירושלים לא היה.


רבנו חזר לאוקראינה ושהה בעיר זלטופול,הוא היה שם כשנתיים ,שם הוא החל לנהוג כאדמור ,דרכו שהחדשה שהוא הביא הקימה עלייו מתנגדים רבים ואז רבנו שוב נאלץ לנדוד...בדרך הוא עבר בעיירה אומן ושם שמע את הסיפור שקרה 30 שנה לפני כן,סופר לו שם על הטבח שעשו ההיידמקים ביהודים ואז הוא ביקש שלפי מותו יקחו אותו לשם ויקברו אותו שם עם כל היהודים שנטבחו שם.


משם הוא הגיע לברסלב (שנת 1802) שם התקבל כאדמור בהסכמת דודו רבי ברון ממז'יבוז',שם התחברו אלייו רוב תלמידיו ובין היתר רבי נתן תלמידו הקרוב ביותר אלייו שהפך להיות יד ימינו של רבנו ועלייו הוא אמר "לולא הוא לא היה נשאר ממני אפילו עלה אחד".


על שם המקום ברסלב נקראים היום חסידיו חסידי ברסלב.


בין היתר רבנו כתב את הספר ליקוטי מוהר"ן ספרו הידוע ,כמו כן הביא לעולם רבנו את התיקון הכללי שהוא כל הישועות (רעה ערך התיקון הכללי),10 פרקי תהילים שהם תיקון גדול לנשמה.


בשנת 1810 פקד אסון את רבנו,ביתו ובית מדרשו נשרפו קליל...באותה תקופה הגיע הידיעה כי יש לו אישור לבנות בית באומן...רבנו שהיה חולה בשחפת נסע לאומן.


כחצי שנה לאחר מכן הוא עזב את העולם,כאשר גסס תלמידיו התגודדו סביבו והחלו להתלחש על מה שיהיה בלעדייו בעולם ואז רבנו פנה אלייהם ואמר "מה יש לכם לדאוג?הרי אני הולך לפנייכם"

בכוונה של אין לכם ממה לדאוג,אומנם אני עוזב את העולם הזה אבל יש עולם הבא ואני אדאג לכם משם....


בין היתר רבנו תמיד אמר שלהגיע אלייו בראש השנה זה כל העניין שלו,הוא קיבל על עצמו את ראש השנה וכמו שידוע בכל ראש שנה נקבע מה יהיה השנה ולכן צריך להגיע אלייו.....


פעם אחת הוא אפילו פנה לתלמידו רבי נתן ואמר לו שאם הוא יגיד לו שיד שמאל שלו זה ימין שיאמין,אבל אם בטעות עקב המחלה או מכל סיבה אחרת הוא יגיד לו לא לבוא בראש השנה,שלא יקשיב לו ויבוא כל ראש שנה.


כיום בימינו בכל ראש שנה סוחף אחרייו רבנו עשרות אלפי אנשים,לא רק חסידי ברסלב מגיעים לאומן בראש השנה אלא יהודים מכל הזרמים,ראש השנה באומן הוא אור גדול!!!


בין היתר רבנו תמיד אמר להיות בשמחה,שהרי שמחה היא המעלה הכי גדולה...אם אכן בן אדם עובד את הקב"ה ומבין שהכל לטובה אז הרי תמיד הוא צריך להיות בשמחה "מצווה גדולה להיות בשמחה" (ליקוטי מוהר"ן),ולא להתייאש בעבודת השם "אין יאוש בעולם כלל" (ליקוטי מוהרן).


ספריו של רבי נחמן מברסלב:


ליקוטי מוהר"ן .


ספר המידות.


סיפורי מעשיות.


השתבחות הנפש.


ליקוטי עצות.


כמן כן הביא את התיקון הכללי.


וכמו כן השאיר מגילת סתרים לרבי נתן שעוברת כל פעם בין ראשי ברסלב,במגילה זו יש את כל הנבואות של רבנו וחזונו הסודי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורייה קבלה ומיסטיקה- פתיחה בקבלה,מיסטיקה,רוחניות,נומרולוגיה,חלומות ופתרונם ועוד...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורייה

מאת: אורייהקבלה17/04/091612 צפיות
במאמר זה נביא קצת על תרומת השמחה לבריאות

מאת: אורייהמיסטיקה23/02/095331 צפיות
במאמר זה נביא קצת על עין הרע

מאת: אורייהקבלה20/02/091334 צפיות
במאמר זה נביא קצת על הקבלה

מאת: אורייהקבלה16/02/091794 צפיות
במאמר זה נדבר קצת על מלאכיםעולם האצילות הוא תחום הספירות, בעולם הבריאה נמצאים כסא הכבוד, שבעה היכלים ושאר כוחות עליונים של המרכבה. בעולם היצירה שוכנים המלאכים ועולם העשייה הוא הקוסמוס החומרי. ובו מדורם של צבאות השמיים ובני האדם והקליפות.

מאת: אורייהכישוף16/02/0910057 צפיות
במאמר זה נדבר קצת על כישופים ואיסורםכישוף הוא פעילות שנועדה להשפיע על המציאות באמצעים על טבעיים. המונח כישוף מתייחס לפולחנים שמטרתם לבצע קסם. במונח "כישוף" טמונה קונוטוציה שלילית, הן של חוטא ושל כפירה והן של קוסם רע המשתמש בפולחנים אפלים. מנקודת המבט של הדת והיהדות שנוסדה זה מכבר, המונח "כישוף" שימש כמונח שלילי עבורטקסים פולחנים של קבוצות אתניות יריבות, נחותות לכאורה, המחללות שם ועבודת אלילים הדתות המואותיסטיות תמיד גינו את העוסקים בכישוף, וראו בכישוף מאפיין של פוליתאיזם .

מאת: אורייהיהדות27/01/091379 צפיות
במאמר זה נביא לכם קצת על ההתבודדותושום דבר בעולם לא יכול לשבור אתכם. כי עליכם לדעת שיש מנהיג והוא הקדוש ברוך הוא מנהיג העולם. וכל דבר גם אם הוא גדול או קטן אינו נעשה מעצמו אלה בהשגחת המאציל העליון. לכן אף שעוברים עליכם עכשיו משברים וגלים ומר לכם מאוד ואתם סובלים ובאים צרות בצרורות ונדמה כי אף פעם לא תוכלו לצאת מן הצרות אל תאמרו זאת לעולם!! כי הכל יכול להשתנות אם רק תיקחו את עצמכם בידיים.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102804 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195572 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195638 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195656 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195612 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195639 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195631 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica