חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מקור אושרו של האדם - חייו, מקור חייו - עבודתו

בחינה של השאלה מהי עבודה בעידן המודרני חושפת הפרדה בסיסית שקיימת ביןפרנסה והישרדות כלכלית לבין הגשמה עצמית. אם נלך אחורה בזמן, נגלה שהפרדהזו היתה הרבה פחות שכיחה. אנשים הרוויחו את לחמם כתוצאה ישירה מיצירתם, אושהיו עובדים את אדמתם ומפיקים ממנה את צרכיהם. בשני המקרים העבודה היתהעיסוקם העיקרי, מקור ליצרנות, סיפוק ותגמול .

כיום רבים מאיתנו מסובכים ומבולבלים בכל הנוגע לעולם העבודה – אנחנומוטרדים מסוג העבודה שבו אנחנו עוסקים, פעמים רבות חשים שהוא אינו מאפשרלנו להתבטא בצורה אישית ועמוקה; במקרים אחרים חיינו מוקדשים אך ורק לעבודה,ואנחנו מושקעים בה לחלוטין, מבלי לשים לב שלא נותר לנו פנאי לגלות אתהנטיות היצירתיות שלנו; קיימים גם מצבים שבהם אנחנו מוותרים מתוך ייאוש עלהאפשרות לעבוד ובוחרים בתלות באחרים ובבטלה היוצרת ניוון של הגוף והנפש.מתי מעט זוכים ליצור ממעמקי נשמתם ולהתפרנס בכבוד מתוך כך.

כיצד היה נראה העולם אילו אנשים היו משקיעים את זמנם ומרצם בעבודה שמאפשרתלהם לבטא נטיות ומשיכות טבעיות ובמקביל מעניקה שירות משמעותי לעולם, אוליאז מה שאנחנו מכנים עבודה היה הופך לאומנות של יוצרה.
כל אדם שיבלה את רוב זמנו בעיסוק שהוא אינו חש חיבור אליו בשום צורה הנוגעתבמעמקי הוויתו – סביר שיפתח תחושת מרמור, כעס וייאוש ביחס לצורך לעבוד.דרוש חיבור של האדם לעצמו ולדחפיו היצירתיים כדי שתקרה התמזגות בין יצרנותלהגשמה עצמית.

חיינו יקבלו משמעות חדשה כאשר נקדיש אותם לחשיפת יעודנו האמיתי. הרי כל אחדיודע שיש לו מתנה ייחודית, יכולת וירטואוזית כלשהי, משיכה שמלווה אותו כלחייו – כל אלה הם רמזים לגילוי של עצמנו.
כאשר נחבר בין היעוד העמוק ביותר שלנו לבין פעולות ממשיות שהן מקור לפרנסה – אז נבין את מה שטולסטוי אמר "מקור אושרו של האדם – חייו, מקור חייו – עבודתו".

הקוטב האחר שיש לבחון הוא התמכרות לעבודה, שהיא רק עוד ביטוי לדיסוציאציהשל האדם מעצמו. במצב הזה יבחרו כל אותם אנשים שנתנו לפחד ההישרדותי להיותמורה דרך ומתוכו הם מקדישים את חייהם לתבנית כלשהי שמאפשרת להם תחושה מדומהשל ביטחון. זו תחושה מדומה משום שהחיים אינם יציבים במהותם, וגם אדם שעובדשש עשרה שעות ביממה לא יכול להבטיח בשום צורה את עצם קיומו.
עבור מי שמכור לעבודה העשייה המתמדת מעניקה לו תחושה כוזבת של המשכיותוביטחון. אילו היה עוצר רגע ושואל, מה אני עושה ומה המניע לפעולות שלי,סביר שהיה מגלה בתוכו ריקנות ופחד – אותו פחד הישרדותי שהניע מלכתחילה אתכל המהלך.
התעלות מעל לצורך לשרוד פותחת בתוכנו מרחב של חקירה וגילוי יצירה של "ישמאין". חיים המוקדשים לחשיפה של אותה צורה ייחודית שבה רק אנחנו יכוליםליצור, בהכרח יהיו מלאים בשמחה ואושר של יצירה וחיבור לעצמנו.

אם כך הפתגם הידוע 'העבודה היא חיינו' מקבל משמעות חדשה כאשר הוא מצוי בתוךהקשר של הגשמה עצמית וחיבור למה שאמיתי. יש לנו הזדמנות חד פעמית לחיות אתהחיים במלואם, למלא אותם בעבודה שהיא ביטוי ליצירתיות ויופי. כל אדםשיעמול במרץ ובטוטאליות כדי לגלות את יעודו, אין ספק שזה האחרון יחשוף אתעצמו בפניו. חיים המוקדשים למימוש והגשמה של הניצוץ האלוהי הטמון בכל אחדאיתנו, הם חיים ששווה לחיות אותם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אימון אישי - דורית בר

מטפלת, מאמנת אישית ועסקית בשיטת האור הלבן

מדריכה להתפתחות אישית ורוחנית

לאתר של דורית בר www.doritbar.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אימון אישי - דורית בר

גבר יקר, מאהב ושותף, יש כמה דברים שכבר הרבה זמן אני כמהה לומר לך, ואני מרגישה שהיום הדברים כל כך ברורים לי שאני יכולה ממש לכתוב לך אותם. לפני שאני מתחילה אני רק רוצה לבקש, שתתכונן לקראת קריאת המכתב הזה. שתבדוק אם אתה באמת מוכן להקשיב ולהניח בצד כל רעיון שיש לך לגביי או לגבי נשים בכלל. ואפילו יותר מכך אני מבקשת - שתניח בצד גם כל מה שאתה יודע על עצמך כגבר, כמין החזק והשולט בפלנטה היפה שלנו.

מאת: אימון אישי - דורית בראימון אישי23/03/111419 צפיות
"אני רוצה למצוא את עצמי", זה היה אחד המשפטים הראשונים שיוליה אמרה לי בטלפון, היא המשיכה "אני מטפלת בכל כך הרבה אחרים, בבעלי, בילדים, ומרגישה ששכחתי את עצמי...". הדחף למצוא את עצמנו הוא אוניברסאלי, כל אדם, באיזושהי נקודה בחייו מרגיש שהוא איבד את עצמו בתוך נסיבות החיים, וחש כמיהה להתמזגות מחודשת עם מי שהוא באמת.

מאת: אימון אישי - דורית בראימון לרוחניות23/03/111299 צפיות
היום שאלתי "מה זה אלוהים?". מאז שאני זוכרת את עצמי השאלה נעה בתוכי אינסוף פעמים ובצורות שונות . כילדה רציתי לדעת על מהות הקיום ובכלל מאיפה באנו לכאן, ואז בגיל ההתבגרות ביטאתי ספקות לגבי אלוהים - כי כל מה שראיתי לנגד עיניי היה אנשים דתיים (מכל דת אפשרית) מדקלמים אורחות חיים מקובלים, חסרי כל יכולת להסביר לעומק באמצעות הדת שלהם את עצם קיומם. ככל שבגרתי כך השאלה העמיקה וקיבלה מקום יותר משמעותי בחיי. הדחף להבין את החיים והדחף להכיר את אלוהים הפכו לתנועה אחת.

מאת: אימון אישי - דורית בראימון אישי23/03/111149 צפיות
קבלת החלטות הוא אחד הנושאים המקובלים ביותר לחקירה בעידן הזה – הוא מתקשר הן לתחומים עסקיים של ניהול וארגון, וכמובן לחיי היומיום שבהם כמעט כל רגע אנחנו צריכים להחליט – על מסלול לימודים, קשר עם בן/בת זוג, השקעת כספים באפיקים מסוימים, לאיזה בית ספר/גן כדאי לנו לשלוח את הילדים, מהי שיטת הטיפול המתאימה ביותר עבורנו לפתרון בעיות פיזיות או נפשיות. כמובן שהרשימה היא ארוכה מאד, ובשל הקצב המאד מהיר של החיים המערביים, כל החלטה מולידה צורך בקבלת החלטה נוספת.

מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194050 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...

יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...

מאת: אבי כחלוןאימון לקריירה19/08/152835 צפיות
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.

מאת: מגניב אימון לקריירה01/07/152671 צפיות
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד

למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...

האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica