חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אספרסו וחמשת החושים

מאת: אירית גולן קפה25/03/20111372 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש מעט מאוד רגעים בחיינו בהם אנו מרגישים את פעילותם של חמשת החושים בו זמנית. ובדרך כלל, באופן טבעי, אלו יהיו רגעים שבהם מעורבים גם אוכל או שתייה המפעילים את חוש הטעם. אחת הפעמים שחמשת החושים פועלים יחד מתרחשת כאשר אנו שותים אספרסו, מכל סוג שהוא. במקרה זה, חמשת החושים יכולים גם לסייע לנו לבחון את איכות האספרסו. כל הפרטים בהמשך המאמר.

חוש הראיה

יש ביטוי האומר כי "העיניים גם אוכלות", משמעות הדבר היא שאנשים יוכלו יותר אם המאכל יראה אסטטי ובעל מראה מעורר תיאבון. גם באספרסו בשנים האחרונות התפתחה טכניקה של ציורים על שכבת הקצף במשקאות מבוססי אספרסו כמו קפוצ'ינו. עיטורים אלה יוצרים מראה מרהיב, אסטטי ומסקרן.

אך לא רק בכך החשיבות של השימוש בחוש הראיה, הודות לחוש זה נוכל להעריך עד כמה האספרסו איכותי ונעשה בצורה מקצועית. למשל, אם נבדוק היטב את הקרמה, שכבת הקצף שמעל האספרסו, נוכל להבין את איכותו של הבריסטה, מכין האספרסו ושל פולי הקפה שנעשה בהם שימוש. ככל שהקצף עשיר וסמיך יותר כך תדעו שהכנת האספרסו הייתה מקצועית יותר והוא נעשה בלחץ הנכון, עם הטמפרטורה הרצויה ושפולי הקפה איכותיים, טריים וקלויים כראוי. גם צבע הקרמה משמעותי, רצוי שהיא תהיה בצבע אדום- חום- אדמה, כאשר צבע בהיר מידי מעיד על טמפרטורת מים נמוכה או לחץ מים חלש. דבר נוסף הוא עובי הקרמה אשר צריך להיות כארבעה מ"מ.

חושי המישוש, הריח והשמיעה

חוש זה עוסק באופן שבו אנחנו מרגישים את הדברים, כאשר אנו שותים אספרסו איכותי, יש חשיבות גם לדרך שבה המשקה מרגיש לנו בחיך, אספרסו איכותי ירגיש חלק, נעים למגע.  נשמע מוזר אבל אם תטעמו קפה רובוסטה איכותי תבינו את ההבדל בין אספרסו רגיל לאספרסו גורמה.

חוש השמיעה יופעל בעת שתיית אספרסו בזמן שמכונת האספרסו דוחסת את המים, אבל גם עם כל לגימה שתיקחו, רק היזהרו לא לעשות יותר מידי רעש כאשר אתם במקום ציבורי.

חוש הריח כמובן הוא אחד ממעוררי התיאבון החשובים שיש לנו, אדם תתרן, חסר חוש ריח אינו מסוגל לטעום את האוכל או השתייה כמו אספרסו באותה ההתרגשות כמו מי שהאף לוקח חלק בטעימה. גם לאספרסו יש את הארומה, הריח, המיוחד שלו, יש מי שמכורים רק לריח של אספרסו משובח, ושום קפה אחר לא ישביע את רצונם.

חוש הטעם

נוהגים לחשוב כי זהו החוש המשמעותי ביותר, אך כאמור, ללא שאר החושים הטעם לא יהיה אותו הדבר. נשמע מוזר, אבל אם תנסו לאכול בצל בזמן שאתם סותמים את האף הוא ירגיש לכם הרבה פחות חריף, ולפעמים יהיה קשה להבחין מה טועמים כאשר העיניים עצומות. בזמן שטועמים אספרסו ניתן להבחין אם הוא איכותי מאוד, קפה העשוי מפולי עץ הרובוסטה למשל יהיה בדיוק בחמיצות הנכונה, כלומר לא חמוץ מידי ולא מתוק מידי.

לסיכום, שתיית אספרסו מפעילה את כל חמשת החושים, אם תקדישו להם תשומת לב תוכלו ליהנות ממנו כראוי וגם לבדוק את איכות האספרסו.

 



תגיות המאמר: אספרסו, חמשת החושים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אוהבת קפה על הבוקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית גולן

מאת: אירית גולן קפה26/03/111370 צפיות
אנחנו אוהבים את המשקה השחור הזה, בצורותיו השונות, אשר מלווה את האנושות מזה אלפי שנים. קפה הוא מצד אחד משקה יום יומי המסמל פעמים רבות פשטות, אך מהצד השני בו יש משהו מסתורי, עמוק המחביא בתוכו סיפורים רבים שנראה כי הם מערבבים מציאות בדמיון. במאמר זה נביא לפניכם מעט מסיפורי הקפה.

מאת: אירית גולן קפה24/03/111260 צפיות
קפה הוא הרבה יותר משקה, יש לקפה מקום משמעותי בתרבות ההיסטורית ובתרבות של העת המודרנית, כל הפרטים במאמר

מאת: אירית גולן קפה19/02/111300 צפיות
יש קניות שאנו עורכים באופן שוטף, אך ישנן קניות שנערכות אחת לכמה שנים ולרוב מדובר בהוצאה גדולה יותר מאשר לחם וחלב. קניות מהסוג השני צריכות להיערך באופן מושכל כאשר הצעד הראשון לקנייה נבונה הוא ניסוח השאלות הנכונות, הצעד השני הוא איסוף מידע. במאמר זה ננסה לסייע לכם לבחור מבין מכונות אספרסו שונות.

מאמרים נוספים בנושא קפה

מאת: בני דואניקפה20/07/164292 צפיות
קיום של אירועים עסקיים זה דבר שבשגרה בקרב חברות ואנשי עסקים. אם אתם לוקחים חלק בארגון של ארגון כזה או אחר בתחום העסקי, אנו בטוחים שעומדים בפניכם לא מעט לבטים בכל הקשור לאופן ארגון האירוע.

מאת: דודישקפה04/05/146294 צפיות
50 גוונים של אפור: מאחר ואני עוד לא גיבשתי החלטה, החלטתי לצאת ולבדוק את העובדות עם מומחים. שאלנו אותם על היתרונות והחסרונות של תה, קפה וכן תה ללא קפאין ואלו התשובות שקיבלנו.

מאת: שלום כהןקפה24/03/147329 צפיות
כאשר אתם מחפשים מכונות קפה למשרד, אתם ודאי מעוניינים ברמת קפה איכותית, מכונות עמידות ואיכותיות ובעלות סבירה. המבחר והאפשרויות הרבות בתחום זה מבלבלות וקשה לעתים לקחת החלטה לגבי מכונת קפה בביטחון ובלב שלם. קפה עלית לעסקים העלה את הרף בשוק זה של מכונות קפה והביאה אותו למצוינות ואיכות בכל היבט אפשרי.

מאת: אריאל בן-נוןקפה05/01/148331 צפיות
הצבת מכונת קפה בבית העסק היא ללא ספק פעולה עליה יברכו אתכם לא מעט לקוחות, קולגות וגם צוות העובדים. מכונות הקפה המודרניות הן מכונות קטנות ויעילות במיוחד המסוגלות לספק לכם כמות אדיבה של ספלי קפה טעים ואיכותי בזמן הקצר ביותר. על מנת להבטיח לעצמכם רכישה של מכונת קפה איכותית לבית העסק, ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות.

מאת: אריאל בן-נוןקפה15/12/138311 צפיות
פינת הקפה המשרדית היא ללא ספק אחת מעמדות העבודה הכי חשובות במשרד, שם מתחילים שיחות קטנות בין העובדים שיכולים להוביל לרעיונות גדולים, סביבה מתנהלים דיונים שונים אודות מקום העבודה, ובעיקר היא מסמלת את ההווי החברתי של המשרד.

מאת: אריאל בן-נוןקפה29/10/138227 צפיות
כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים ספק עבור מכונות קפה למשרד תחום מכונות הקפה למשרד משגשג בשנים האחרונות הודות למגוון ספקים הצומח באופן תדיר, מחירים אטרקטיביים ובעיקר בזכות האהבה לקפה בישראל

מאת: tkidumקפה04/07/131809 צפיות
בשבוע שעבר נתקעתי בפקק בכביש החוף, ומחשבות עלו לי בראש. למה אין דוכן קפה בכל הדרך הארוכה הזו? לא חסרים נהגים עייפים בדרך, מבואסים ושבוזים מהפקקים הארוכים בכל בוקר ובכל ערב. אז חשבתי, למה שאני לא אפתח דוכן בעצמי? אז דיברתי עם חבר טוב והתחלנו להעלות רעיונות. חשבנו על הקמת מספר דוכנים לאורך הכביש, ובשני צידי הדרך. בגלל שעיקר הפקקים בשעות הבוקר והערב, הדוכן יהיה פתוח בעצם רק לחמש שעות במשך כל היום. כך שזה לא יפגע לנו בעבודה, ועדיין תהיה לנו הכנסה נוספת, וסטארט-אפ נחמד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica