חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סיפורי קפה

מאת: אירית גולן קפה26/03/20111369 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנחנו אוהבים את המשקה השחור הזה, בצורותיו השונות,  אשר מלווה את האנושות מזה אלפי שנים. קפה הוא מצד אחד משקה יוםיומי המסמל פעמים רבות פשטות, אך מהצד השני בו יש משהו מסתורי, עמוק המחביא בתוכוסיפורים רבים שנראה כי הם מערבבים מציאות בדמיון. במאמר זה נביא לפניכם מעט מסיפוריהקפה.

גילוי פוליה קפה

למעשה ישנם שלושה סיפורים המתארים את הגילוי האנושי של פולי הקקאו. האגדה המוכרת ביותר מספרת על רועה צאן אתיופי בשם חאלדי אשר הבחין כי הכבשים שלו נהיות קופצניות במיוחד אחרי שהן אוכלותמשיח הקקאו. הוא החליט לנסות ולטעום מפולי הקפה בעצמו וגילה כי גם הוא מרגיש נמרץיותר.

הסיפור השני עוסק ברועי צאן תימנים שגם כן הבחינו בערנות הגבוהה של הכבשים שאכלו פולי קקאו. הם החליטו לפנותלאנשי דת כדי שיפתרו את התעלומה, אך הם פחדו שמא אלו פירות של השטן והשליכו אתהפולים לאש, עקב כך החל ריח ניחוח של קליית פולי הקפה להתפזר באוויר, דבר  אשר גרםלהם לשנות את דעתם והם החליטו לבשל את הקפה במים. לאחר שטעמו אותו הם חשבו שהערנותשהם מרגישים היא מתנה משמיים.

אגדה מוסלמית מספרת כי כאשר הנביא מוחמד היה חולה  שלח אליו אלוהים מלאך עם משקה שחור בשם "קאווה" (כנראה מקורהשם קפה), לאחר שהנביא מוחמד שתה מהמשקה הוא הבריא, הצליח להילחם עם ארבעים גברים,להפיל אותם מאוכפיהן וללמד ארבעים נשים את סודות האהבה.

מאבק  נשים ומיסטיקה

בשנת 1675 בתי הקפה היו מאוד פופולאריים בקרב הגברים האנגלים. הם היו מבלים שם שעות רבות בשיחות פוליטיות, קריאת עיתונים ופגישות עסקים. הנשים של אותה התקופה שהיו נשות חיל שחיכו לבעליהן שישובואליהן, ראו בדאגה את העובדה שהם מבלים זמן רב מידי מחוץ לבית והחליטו לעשות מעשה.הן שלחו עצומה לבית המלוכה בו הן טענו כי הקפה מייבש את הגברים ופוגע בתפקוד המינישלהם. הגברים מצידם הגיבו בעצומת נגד בה הם טענו כי הקפה דווקא עוזר לילותיהן שלהנשים ומחזק את היכולות שלהם. המלך אגב, ניסה לסגור את בתי הקפה שגם עבורו הם היומטרד פוליטי, אך הוא אינו צלח בכך מכוון שהתנגדות העם הייתה חזקה מידי.

את סיפורי הקפה הנפוצים ביותרמספר, כך מסתבר, הקפה עצמו. מה שהתחיל ככל הנראה אצל הצוענים לפני מאות שנים כחלק מתרבות חיזוי העתיד שהייתה נפוצה בקרבם,  הופץ בשלבים מאוחרים יותר גם לעמי אפריקהוהמזרח התיכון. לקפה,כך יש המאמינים, יש כוח לחזות את העתיד של מי ששותה אותו.קריאה בקפה מתבצעת כך שהשואל שותה קפה חזק והופך אותו מיד לאחר מכן (יש מי שעושיםלפני כן כמה סיבובים) הקורא בקפה רואה סימנים מיוחדים ששאריות הקפה  מציירות בדפנותהכוס ובכך קורא את סיפור חייו העתידי של השואל.

 



תגיות המאמר: היסטוריה, אגדות, קפה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אוהבת קפה על הבוקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית גולן

מאת: אירית גולן קפה25/03/111370 צפיות
שתיית אספרסו מפעילה את חוש הטעם, הריח, הראייה, השמיעה והמישוש, בעזרת חלק מחושים אלה תוכלו גם לבחון את איכות האספרסו, כל הפרטים במאמר

מאת: אירית גולן קפה24/03/111259 צפיות
קפה הוא הרבה יותר משקה, יש לקפה מקום משמעותי בתרבות ההיסטורית ובתרבות של העת המודרנית, כל הפרטים במאמר

מאת: אירית גולן קפה19/02/111299 צפיות
יש קניות שאנו עורכים באופן שוטף, אך ישנן קניות שנערכות אחת לכמה שנים ולרוב מדובר בהוצאה גדולה יותר מאשר לחם וחלב. קניות מהסוג השני צריכות להיערך באופן מושכל כאשר הצעד הראשון לקנייה נבונה הוא ניסוח השאלות הנכונות, הצעד השני הוא איסוף מידע. במאמר זה ננסה לסייע לכם לבחור מבין מכונות אספרסו שונות.

מאמרים נוספים בנושא קפה

מאת: בני דואניקפה20/07/164288 צפיות
קיום של אירועים עסקיים זה דבר שבשגרה בקרב חברות ואנשי עסקים. אם אתם לוקחים חלק בארגון של ארגון כזה או אחר בתחום העסקי, אנו בטוחים שעומדים בפניכם לא מעט לבטים בכל הקשור לאופן ארגון האירוע.

מאת: דודישקפה04/05/146290 צפיות
50 גוונים של אפור: מאחר ואני עוד לא גיבשתי החלטה, החלטתי לצאת ולבדוק את העובדות עם מומחים. שאלנו אותם על היתרונות והחסרונות של תה, קפה וכן תה ללא קפאין ואלו התשובות שקיבלנו.

מאת: שלום כהןקפה24/03/147326 צפיות
כאשר אתם מחפשים מכונות קפה למשרד, אתם ודאי מעוניינים ברמת קפה איכותית, מכונות עמידות ואיכותיות ובעלות סבירה. המבחר והאפשרויות הרבות בתחום זה מבלבלות וקשה לעתים לקחת החלטה לגבי מכונת קפה בביטחון ובלב שלם. קפה עלית לעסקים העלה את הרף בשוק זה של מכונות קפה והביאה אותו למצוינות ואיכות בכל היבט אפשרי.

מאת: אריאל בן-נוןקפה05/01/148329 צפיות
הצבת מכונת קפה בבית העסק היא ללא ספק פעולה עליה יברכו אתכם לא מעט לקוחות, קולגות וגם צוות העובדים. מכונות הקפה המודרניות הן מכונות קטנות ויעילות במיוחד המסוגלות לספק לכם כמות אדיבה של ספלי קפה טעים ואיכותי בזמן הקצר ביותר. על מנת להבטיח לעצמכם רכישה של מכונת קפה איכותית לבית העסק, ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות.

מאת: אריאל בן-נוןקפה15/12/138307 צפיות
פינת הקפה המשרדית היא ללא ספק אחת מעמדות העבודה הכי חשובות במשרד, שם מתחילים שיחות קטנות בין העובדים שיכולים להוביל לרעיונות גדולים, סביבה מתנהלים דיונים שונים אודות מקום העבודה, ובעיקר היא מסמלת את ההווי החברתי של המשרד.

מאת: אריאל בן-נוןקפה29/10/138226 צפיות
כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים ספק עבור מכונות קפה למשרד תחום מכונות הקפה למשרד משגשג בשנים האחרונות הודות למגוון ספקים הצומח באופן תדיר, מחירים אטרקטיביים ובעיקר בזכות האהבה לקפה בישראל

מאת: tkidumקפה04/07/131806 צפיות
בשבוע שעבר נתקעתי בפקק בכביש החוף, ומחשבות עלו לי בראש. למה אין דוכן קפה בכל הדרך הארוכה הזו? לא חסרים נהגים עייפים בדרך, מבואסים ושבוזים מהפקקים הארוכים בכל בוקר ובכל ערב. אז חשבתי, למה שאני לא אפתח דוכן בעצמי? אז דיברתי עם חבר טוב והתחלנו להעלות רעיונות. חשבנו על הקמת מספר דוכנים לאורך הכביש, ובשני צידי הדרך. בגלל שעיקר הפקקים בשעות הבוקר והערב, הדוכן יהיה פתוח בעצם רק לחמש שעות במשך כל היום. כך שזה לא יפגע לנו בעבודה, ועדיין תהיה לנו הכנסה נוספת, וסטארט-אפ נחמד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica