חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

וול סטריט הוא שם של רחוב, אבל בעיקר שם של כסף

מאת: עומר ביטלםבורסת ת"א27/03/2011993 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

וול סטריט הוא שם של רחוב, אבל בעיקר שם של כסף

בכל יום אנו מאזינים לחדשות ושומעים מה קורה בארץ ובעולם, אתהשורות האחרונות אנחנו לא תמיד מזהים ובמיוחד כאשר מדברים במונחים שאינםמוכרים לנו אלא כאלו שרק שמענו את שמם, מונחים כמו מעוף, נאסד"ק ודאו ג'ונסהם מונחים שמיד מקשרים אותנו בראש לבורסה אך אין לנו מושג מה זה ממש אומרובדרך כלל גם כתוצאה מחוסר ניסיון..

מהי בעצם הבורסה בתל אביב ומה קורה שם?

הבורסה היא שוק בה מוכרים וקונים סוגים שונים של מניות.המניות הנסחרות הן בדיוק כפי שהיו נסחרים ירקות או פירות רק בצורה של חברותגדולות או קטנות אשר שוות הרבה יותר כסף הניתן לעליה או לירידה בהתאםלרווח או להפסד. הרווח וההפסד מושפעים באופן ישיר מהתנהלות החברה הנסחרתבבורסה, מרווחיה ממכירות ומההתנהלות הפוליטית, המדינית והביטחונית שלהמדינה בה קיימת ומושקעת החברה. כך קורה לעיתים שאנו שומעים כי ירידות חדותבבורסה בעקבות מצב ביטחוני או להפך, כאשר המצב יציב יש משקיעים וכאשר אינויציב כולם מושכים את הכסף שלהם וכביכול בורחים, ברגע שמצב כזה קורה, אותהחברה מאבדת את השווי שלה בבורסה ובמצב זה היא חשופה או לנפילה והתרסקותכלכלית כי פתאום אין לה כסף או לעליה כי רבים ינצלו את ההזדמנות להשקיע בהאת כספם למרות המצב ומתוך ידיעה אינסטינקטיבית ובתקווה כי המצב ישתנה.

כל אדם שקונה מניות של חברה מסוימת הנסחרת בבורסה, הופך למעשהלהיות שותף בחברה ובכך שותף לרווחים ולהפסדים, כמובן שישנם שותפים גדוליםיותר במניות וקטנים יותר בהתאם להשקעה, הכסף המושקע בחברה בצורה של מניותעוזר לחברה להנפיק את עצמה בבורסה ובכך היא מסוגלת לפתח את העסק ולמכור גםמעבר לים.

הבורסה, כפי שמתקיימת בת אביב, מתקיימת בוול סטריט בניו יורקובכל הערים המרכזיות בעולם, הבורסה מתנהלת באופן בינלאומי וכל אדם המעונייןלהשקיע יכול להיכנס בהשקעה מסוימת.

איך יודעים במה להשקיע?

כאשר מדובר על הכסף שלנו יש להבין שאם הכסף הוא כסף של מחייהאין כל עניין לקחת אותו להשקעה שכזו, אם בידינו כסף נוסף שאינו משמש אותנולצורכי קיום בסיסי, ניתן לפנות לאפיקי השקעה כאלו וכדאי להבין שכמו שיכוליםלהרוויח כך גם יכולים להפסיד ובכדי לא להסתכן לחלוטין כדאי קודם כללהתייעץ ואולי אף לתת ליועץ השקעות, בתי השקעות וכדומה אפשרות לייעץ לנוולהשקיע בשבילנו את כסף. גם במקרה זה אין ערבויות אבל בכל זאת מי שחי בעולםהזה באופן יום יומי יכול לצפות את השוק.

ניתן לומר כי הבורסה מנהלת את הכסף שזז בעולם, לעיתים יש יותרולעיתים פחות אך בסך הכל מדובר על סכומים שזזים ממקום למקום ומאחד לשני.

 



תגיות המאמר: בתי השקעות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פיננסים, השקעות ושוק ההון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עומר ביטלם

מאמרים נוספים בנושא בורסת ת"א

מאת: כתיבת מומחיםבורסת ת"א26/05/161954 צפיות
מחפשים מערכת מסחר בשביל לסחור בבורסה? חושבים לבצע מסחר במניות ולא יודעים באמצעות איזו חברה לבצע את המסחר? איך בוחרים את הברוקר הטוב ביותר, כזה שמציע לכם אפשרות מסחר בבורסה העולמית בעמלות משתלמות במיוחד? קראו להלן את המידע על חברת אינטראקטיב ברוקרס, ואולי גם אתם תמצאו את החברה הזו כמתאימה עבורכם. כמו סוחרי מניות רבים בעולם כולו.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/06/144968 צפיות
צעירים רבים לאחר השירות הצבאי פונים ללמוד קורס מסחר בבורסה, כדי להשיג השכלה פיננסית פרקטית. חלקם, יעברו אחר כך להיות סוחרים לפרנסתם. אם נתבונן ברשת, נמצא קורסים כאלה במחירים הנעים בין כמה מאות שקלים, לכמה אלפי שקלים. אם כך, מהו המחיר הראוי לקורס כזה? על כך במאמר הבא.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/03/148153 צפיות
אין זה סוד, כי ישראלים רבים סוחרים בשוק באופן פעיל, לפחות כמה פעמים בחודש. חלק מהם עושים זאת אפילו על בסיס סדיר וקבוע, מספר פעמים בכל יום (סוחרים יומיים). נישאלת השאלה, האם בכלל ניתן לסחור בשוק ההון בלי ללמוד את הנושא באופן מסודר? במילים אחרות, האם לימודי שוק ההון הם בכלל דבר הכרחי? המאמר הבא ינסה לענות על שאלה זו.

מאת: יוסי אמודאיבורסת ת"א21/01/148288 צפיות
היסטוריה למניית Google. המנייה חצתה את 1,000 הדולרים וקבעה שיא חדש. הדו"חות לרבעון השלישי שפורסמו על ידי החברה הביאו לעלייה המשמעותית ולחציית הרף, כך פורסם באתר "כלכליסט".

מאת: betraderבורסת ת"א02/06/131785 צפיות
מסחר בבורסה- אז איך נכנסים אל שוק ההון ?

מאת: betraderבורסת ת"א06/05/131777 צפיות
מסחר ב-CFD - רוצים גם? מסחר ב- CFD הינו סגנון מסחר פופולארי ביותר. שמו בעברית הינו חוזה הפרשים. כיום מרכז חוזה ההפרשים קרוב ל- 65% מנפח המסחר במדינות המתוקנות. הסיבה לכך הינה פשוטה:

מאת: betraderבורסת ת"א07/04/131781 צפיות
מסחר בבורסה - ללמוד ברצינות ואז להתחיל ללכת אם אתה אוהב כסף ומחפש דרכים מגוונות להרוויח אותו, תוכל למצוא עניין בתחום המסחר בבורסה. מסחר בבורסה עשוי לאפשר לך ליהנות מעלייה ברמת החיים שלך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica