חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - איך יכולה להראות חנות המזון העתידית ?

הסודות מאחורי המדפים – איך יכולה להראות חנות המזון העתידית ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

 

מי מאיתנו עוד זוכר את החלבן, אשר הניח לנו את בקבוקי החלב ליד הדלת בכל בוקר ? או את מוכר הנפט, אשר עבר עם העגלה והפעמון והכריז נפט.

אכן דברים השתנו במרוצת עשרות השנים האחרונות.

לא פחות ואולי יותר, מעניינת הסוגיה , איך תראה חנות המזון העתידית.

האם בכלל תהיה חנות שכזו ? האם הכול יוזמן על ידינו מהמחשב או יוזמן דרך המקרר, אשר ידע לאתר כמה מזון יש לנו במקרר, יאגור לתוכו את המידע לגבי קצב הצריכה שלנו, סופי שבוע וחגים ובסוף התהליך יזמין עבורנו את הסחורה.

 מחקרים המסתמכים על התנהגות הצרכנים כיום, מדברים על שימוש מוגבר ברשת ואו במחשב לביצוע הזמנות.

איך נתון כזה עשוי להשפיע על חנות המזון העתידית ?

כבר היום ברור שיש גבול לגודל החנות, שצרכן יכול להסתובב, במילים אחרות מתחילים לראות כבר היום מגמה של הקטנת גודל החנויות.

מחלקות מוצרי החשמל הולכות וקטנות והופכות להיות לעמדות תצוגה ופחות לעמדות מכירה, לאור כניסת האינטרנט והקנייה דרכו.

ישנם היום מספר פיתוחים ואו רעיונות, אשר חלקן לבטח יצא לפועל.

* שבב על כל מוצר, יאפשר מעבר עגלה דרך שער, אשר יקרא את

   המוצרים והמחירים, כלומר לא יהיה צורך יותר בקופאיות.

* תוכנה אשר מדמה את החנות של הרשת, הלקוח מצטייד "בעגלה

  וירטואלית" ומטייל בין המדפים ואוסף את המוצרים, אשר מגיעים אליו

  לאחר מכן על ידי הרשת בשירות משלוחים.

* שילוט מבצעים על גבי העגלה, אשר מודיע ללקוח על מבצע, כאשר הוא

   נמצא באזור שבו מונחים המוצרים.

* מקרר ממוחשב, אשר יודע לקרוא את רמת המלאי במקרר, פריטים

   שהוכנסו, פריטים שהוצאו וכן יודע לחשב את הצריכה ולבצע הזמנה.

מאחר והאדם הוא חייה חברתית, אשר אוהב לפגוש, לדבר, לרכל ולהכיר אנשים אחרים, נראה שמקומם של רשתות המזון יישאר, בדומה לשוק ואו לכיכר העיר מאות שנים אחורה, אם כי נראה שגודל החנויות ילך עם השנים ויקטן וכנ"ל לגבי מספרן, שהרי את השירות ואו את רובו נקבל דרך המחשב ודרך שירות המשלוחים.

תהליך די דומה שמה שעוברים היום הבנקים, אם כי בהתאמות הנדרשות.

מקום המגורים ומקום הבנק – הופכים יותר ויותר לפחות משמעותיים.

זהו בינתיים ועכשיו נחזור למציאות ולתורים המעצבנים בתור לקופה.

חג שמח !

יובל לובנשטיין, משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111334 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111224 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111135 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111352 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111291 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111343 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111413 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152507 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142853 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148494 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132618 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132491 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132081 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132098 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica