חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכינה לעיצוב – מה צריך לכלול קורס עיצוב פנים

מאת: בנצי לויעיצוב19/06/20091375 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

" ... המרחב כאן הוא המחשבה עצמה ... " ( בודריאר )

עיצוב פנים הוא תחום מעולם האדריכלות . העוסקים בו מופקדים על התכנון הארכיטקטוני של סביבת האדם בביתו, במקום מגוריו ובאזורי הבילוי, הפנאי והקניות שלו.

מושם דגש על הממדים האסתטיים, תרבותיים, טכנולוגיים, כלכליים וסביבתיים.

נדרשת ממעצב הפנים התייחסות והקשר לעיצוב המעטפת של המבנה כמו גם הבנה בחומרים שונים, צבעים, מערכות ותשתיות, כלים סניטאריים, פרטי תאורה, ריהוט ועוד.

שיפור איכות החיים, הגידול בשעות הפנאי והתפתחות הטכנולוגיה - המלווים בהתקדמות כלכלית, הביאו למערכת דרישות ענפה מאדריכלי ומעצבי הפנים בכל הנוגע לרווחת המשתמשים, מיצוי חומרי הבנייה ומוצריהם המודרניים ועיצוב מקומות מחיה ותפקוד בהתאם להגדרות דרישות פונקציונאליות או עיצוביות .

מתכונת הלימודים מכינה לעיצוב פנים

לימודי עיצוב פנים הנערכים במסגרת מכינה לעיצוב ואדריכלות יכללו בניית תיק עבודות לעיצוב פנים והכנה מיוחדת לקראת מבחני הכניסה במכללות.

ההרצאות יכללו נושאים בתכנון ובתרגול כמו היסטוריה ותיאוריה של עיצוב פנים וריהוט, תכונות וטכנולוגיות של חומר גמר, נוחות (אקלימית, תרמית אקוסטית וכו') ריהוט ומוצרים, צבע טקסטיות והיבטים כלליים בעיצוב חללים פנימיים וריהוט.

בתרגילי התכנון הסטודנטים צריכים לתכנן פרויקטים בסדר גודל בינוני ולהוכיח יכולת עיצובית והבנה טכנית.

בהרצאות ובתרגילים יודגשו המאפיינים של סוגי המבנים השונים כגון: מבני חינוך, מגורים, בתי מלון, משרדים, מסעדות, מבני דת ועוד...

הקורס יכלול מספר סיורים לימודיים בארץ במקומות הרלוונטיים לנושאי הקורס.

הקורס כולל מאות שעות.

בדק בית

מטרת התוכנית

תוכנית הלימודים מיועדת להכשיר סטודנטים בעיצוב חללים פנימיים ואלמנטים של ריהוט, כמעצבי פנים.

הסטודנטים ילמדו את המרכיבים הטכניים והאסטטיים של העיצוב, כך שבוגרי הקורס יוכלו לתכנן חללים פנימיים וריהוט.

תכני המכינה לעיצוב פנים

היסטוריה

היסטוריה של התפתחות סגנון עיצוב הפנים - מקלאסיקה יוונית ועד ימינו

התפתחות הסגנון האדריכלי של עיצוב הפנים והריהוט לאורך ההיסטוריה של התרבות המערבית

בקורס יוגדרו, יודגמו וינותחו הסגנונות החשובים שהתפתחו, ויוצג התחביר להבנת משמעות הסגנון האדריכלי.

עיצוב בסיסי

היכרות נרחבת עם עולם העיצוב, מושגים כלליים בעיצוב ומושגי יסוד בעיצוב גרפי (תקשורת חזותית), עיצוב תעשייתי, עיצוב אופנה, עיצוב טקסטיל, עיצוב תכשיטים, אנימציה, אומנות, עיצוב פנים ואדריכלות.

הכרת מושגי יסוד של האומנות הפלסטית, עיצוב בכלל ועיצוב פנים וריהוט בפרט. היכרות עם מגוון רחב של חומרים, עיצוב דו ותלת ממדי של אובייקטים, תאור מרחבי שלהן, הצבתם בחלל  ובחינה ביקורתית של היצירה. הקורס יינתן באמצעות סידרת תרגילים להכרת ויישום טכניקות שונות, העברת מסרים ורעיונות, עיצוב אובייקטים ועיצוב חלל (יחידת אחסון, פנל דלת דקורטיבי, מעקה מתכת, תקרה דקורטיבית ומדרגות).

שרטוט והבעה גרפית

הסברת יסודות החשיבה הגרפית והכרת השפה הגרפית למעצבי פנים, לימוד ותרגול שיטות ואמצעי הבעה גראפית.

שפת השרטוט, קומפוזיציה דו מימדית, אקסונומטריה, פרספקטיבה וקומפוזיה תלת מימדית, רישום ושרטוט צורות תלת ממדיות, אור וצל, טכניקות עבודה בעיפרון ועפרונות צבעוניים, רפידוגרפים, וצבעי מים.

תיאוריה - מושגים רעיונות ותפיסות בעיצוב פנים וריהוט

השראה לתכנון, ארכיטקטורה כשפה, יצירות מופת של אדריכלים ומעצבים נבחרים והשוואת התחביר הייחודי שלהם, תיאוריות שונות על מורכבות וסתירות בארכיטקטורה ועיצוב פנים. השפעת הסביבה האירופאית והבניה המקומית הערבית על זהות עיצוב הפנים בארץ, יהיו בין הנושאים שיוצגו.

מוצרים וחומרי גמר

היכרות עם מגוון החמרים והמוצרים העומדים לרשות המתכנן, אפשרות שילובם בחלל הפנים, אפיון התכונות המייחדות אותם, טכניקת השימוש בהם והשילוב ביניהם.

אבן, שיש וקרמיקה, טקסטילים ושטיחים,עץ ומוצריו, פולימרים וחמרים ייעודיים, מתכות וזכוכית, שימוש בצבע וטקסטורות.

תינתנה הרצאות, יערכו תרגילי תכנון, יוצגו הדגמות של יצרנים שונים ויערכו סיורים במפעלים ואולמות תצוגה של יצרנים וספקים מובילים .

ריהוט

הכרת ריהוט מופת. חומרים וטכנולוגיות ואפשרויות השימוש בהם ליצירת ריהוט.

פרויקטים לתכנון סוגי ריהוט שונים:

ריהוט נייד כגון שולחנות,כסאות, ארונות. ריהוט קבוע, נגרות בנין כגון ארונות וחיפויי קיר שונים, דלתות דקורטיביות ושילובן בחלל,ריהוט סדרתי תעשייתי - משמעות ייצור בסדרות גדולות וריהוט מתמחה - למשרדים מוסדות חינוך ועוד.

פרוייקט - סטודיו תמטי

שעורי הפרויקט יינתנו בצורת סדנה עם הנחיות אישיות ודיונים קבוצתיים.

בכל סמסטר יינתן לפחות פרויקט אחד בו יידרשו הסטודנטים לתכנן ולעצב חלל פנים על כל מרכיביו. דגש  יינתן על חלוקת החלל, הגדרת אופי וסגנון החלל, תכנון כל דפנות החלל, הריהוט והאביזרים לרבות בחירת חומרים צבעים וטקסטורות.

דרשה לבר מצווה

ברכות לבר מצווה

פרויקטים לדוגמא:

דירת מגורים- חדר שינה , מטבח. חלל ציבורי כמו חדר בבית-מלון, חללים מסחריים כמו משרד, לובי בבית משרדים, חנות ספרים, בית קפה, בר, מסעדה.

ההגשה בצורת תוכניות רעיוניות וכן תוכניות מפורטות לביצוע.

מאת:

אדריכל בנצי לוי מייסד "שורשים" - מכינה לעיצוב ואדריכלות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אדריכל בנצי לוי הוא מייסד "שורשים" – מכינה לעיצוב ואדריכלות הממוקמת בשכונת נחלת שבעה במרכז ירושלים.

אתר:  http://www.hamehina-sho.com

בוגר המחלקה לארכיטקטורה בצלאל. בוגר מגמת ארכיטקטורה בבוסטון ארכיטקטור סנטר בארה"ב. קיים תערוכות רישום וציור. עבד במשרדי אדריכלים בארה"ב ובישראל. בשנת 1995 ייסד את המכינה לעיצוב ואדריכלות בנחלת שבעה המיוחדת והציורית. המכינה קולטת לתוכה תלמידים הנהנים מן הלימודים ומשכונת נחלת שבעה עצמה, המהווה נדבך חשוב באווירת הלימודים, בשל הארכיטקטורה הנפלאה והמיוחדת שלה ובשל מיקומה במתחם אורבאני בלב ליבה של ירושלים ובסמוך לחומות העיר העתיקה.

טל. 1-800-200-898  או  02-6222822  או  052-7389990

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנצי לוי

מאת: בנצי לוישיפוצים21/06/091015 צפיות
ניצול נכון של מגרש לבנייה הוא מורכב מאד וצריך להתחשב בפרטים הקטנים. יש להתאים את הבית המתוכנן למגרש ויש להתחשב באופי הרחוב, המבנה המתוכנן, ברעשים סביבתיים, חוסר פרטיות אפשרית, חוסר בקרינת שמש או חדירת שמש מכיוונים שאינם רצויים, נוף חסום ועוד.

מאת: בנצי לוילימודי תעודה ומקצוע21/06/091639 צפיות
צעירים רבים בוחרים לשפר את סיכוייהם להתקבל לאחד ממוסדות לימודי העיצוב על ידי לימודים במכינה לעיצוב אשר תפקידה לסייע ולעזור למועמד לעמוד בתנאי הקבלה של המוסד אליו הוא שואף להתקבל .מסלולי מכינה לעיצוב מתמקדים במקצועות עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי, אדריכלות, עיצוב אופנה, טקסטיל וצורפות, תקשורת חזותית, צילום ואמנות. שורשים, המכינה הירושלמית לעיצוב ואדריכלות נוסדה בשנת 1995, זוהי המכינה הותיקה והמצליחה ביותר בירושלים. 98% (!) מתלמידיה מתקבלים בכל שנה ללימודי עיצוב ואדריכלות באקדמיות המובי

מאת: בנצי לוישיפוצים21/06/091320 צפיות
עמוד תפקידו לשאת את הגג. נכון שקירות יכולים אף הם לשאת את הגג אך אין זה תפקידם. ולמעשה הם עושים זאת בצורה בזבזנית יחסית לעמודים. ננסה להסתייע בשני היסטוריונים חשובים האחד זמפר. והשני לוזיה. השונים זה מזה. זמפר בונה את האדריכלות מארבעה אלמנטים: האח, הגג, הטרסה והחלל - התחום. זמפר מקנה עדיפות לחלל התחום כמרכיב הבסיסי ביותר.

מאת: בנצי לוישיפוצים21/06/091144 צפיות
מדוע אנו משתמשים בעיטורים-קישוטים לבניינים שאנו בונים ? האין זה מספיק לראות בניין עם מאסה ופרופורציה ? ערום ונקי ללא קישוט ? ובכל זאת לראות בהדר זה פשטות ואצילות ? אם התבססנו כהלכה בצורות הפשוטות והטהורות, הבה נהפוך אותן, הבה נימנע באופן אינסטינקטיבי מוונדליזם, לא נחפוץ לבצע דבר מה שעלול לעשות צורות אלו לטהורות פחות או לאצילות פחות. עם זאת עלינו ללמוד שבעבור הנפש העיטורים - והקישוטים אינם הכרח אלא מותרות. בניין שהוא יצירת אמנות לאמיתה (הבניינים שאינם כאלה אינם מענייני) הוא בטבעו, במהותו ובגופו

מאת: בנצי לוילימודים19/06/091681 צפיות
צעירים רבים בוחרים לשפר את סיכוייהם להתקבל לאחד ממוסדות לימודי העיצוב על ידי לימודים במכינה לעיצוב אשר תפקידה לסייע ולעזור למועמד לעמוד בתנאי הקבלה של המוסד אליו הוא שואף להתקבל .מסלולי מכינה לעיצוב מתמקדים במקצועות עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי, אדריכלות, עיצוב אופנה, טקסטיל וצורפות, תקשורת חזותית, צילום ואמנות . מה יחסם של בתי הספר הגבוהים לעיצוב לנושא זה של המכינות לעיצוב ? כל זאת במאמר שלפניכם.

מאת: בנצי לוילימודים19/06/091868 צפיות
שורשים מכינה ירושלמית לעיצוב ואדריכלות. נוסד 1995. תלמידים לשעבר ממליצים ומספרים על לימודיהם במכינה, על החוויות שעברו בה ועל הערך המוסף שקיבלו לקראת לימודים גבוהים במגמות שחפצו בהן: אמנות, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית (עיצוב גרפי), ארכיטקטורה, אדריכלות נוף, עיצוב אופנה ועוד.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב

מאת: דרור אטריעיצוב28/10/172517 צפיות
עבודות של אחזקת נדל"ן מתבצעות על ידי חברות מיוחדות של תחזוקה, ניקיון ושאר שירותי גננות ותיקונים. בנייני מגורים ובנייני משרדים בערים הגדולות זקוקים לעבודות שוטפות של תחזוקה בכל שעות היממה. משרדים גדולים דורשים שעות ארוכות של עבודות תחזוקה וניקיון בכל יום. צוות מקצועי ממונה על ניקיון חדר האוכל, חדרי השירותים וריקון של פחי האשפה במשרדים. שמירה על רמה גבוה של ניקיון תורמת לבניית סביבת עבודה נעימה ובריאה לעובדים ולדיירים.

מאת: moraleעיצוב19/07/175136 צפיות
במהלך השנים התחום של הדפסה על זכוכית השתנה באופן מהותי, מתחום בו נהוג היה להשתמש אך ורק לצרכים עסקיים ושיווקים או לצרכים אומנותיים לשם תצוגה בתערוכות ומוזיאונים, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא שימוש הולך וגובר בהדפסה מסוג זה גם לצרכים אישיים, פרטיים.

מאת: SEOMANעיצוב25/06/172609 צפיות
רוצה לשפר את הלוק שלך? כך תעשי זאת בדרך הנכונה באמצעות שרשרת אחת עדינה שתשנה אותך מקצה לקצה. כל מה שצריך לדעת על האביזרים הקטנים שיכולים לעשות את השינויים הגדולים.

מאת: Droxitעיצוב06/06/172367 צפיות
לעיצוב הדירות הקטנות יש יתרונות רבים, ביניהם בחירת ריהוט פרקטי וייחודי, החל משולחן סלון מעוצב ועד להדפסים על הקירות

מאת: moraleעיצוב19/03/172291 צפיות
כל עסק מבקש לשווק את עצמו לקהל לקוחותיו בכלים הטובים ביותר, בין אם מדבר בשיווק דרך האינטרנט, תקשורת כתובה ואלקטרונית, בשלטי חוצות וכן במיקום בו העסק פועל, אם זה משרד, חנות, מפעל או כל דבר אחר. כל עסק עושה זאת בהתאם לצרכיו ויכולותיו הכלכליות והאחרות.

מאת: רוןעיצוב11/12/162221 צפיות
שרותי זגגות הם תחום הקשור לאספקה, התקנה והחלפת מוצרי זכוכית בבית, ברכב ובעסק, חשוב להזמין זגג אמין היכול לייעץ בבחירת המוצר המתאים להתקנה.

מאת: רוןעיצוב28/09/162262 צפיות
אזורי צל בגינה נוצרים באופן טבעי בגלל הצללה של מבנים או עצים. עיצוב גינה עם השקעה והשראה מאפשר להפוך אזורים זניחים אלה לפינות יפות ומטופחות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica