חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכינה לעיצוב - האם צריך את זה ? בעד ונגד.

מאת: בנצי לוילימודים19/06/20091678 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מכינה לעיצוב ?  כן ולא ?  בעד ונגד...

עוד בטרם קמו המכינות בשנות ה-90 תנאי הקבלה למוסדות להשכלה בעיצוב לתואר לאדריכלות, אופנה, תקשורת חזותית, עיצוב תעשייתי, אמנות ועוד היו קשים למועמדים החדשים אז. באותם זמנים בתי ספר נחשקים, "פופוליסטים" ופופולאריים היוו את המונופול, עשו כבתוך שלהם ונהנו משפע רב של נרשמים ומועמדים, לעיתים במספרים לא פרופורציונלים.

ומאז, כאשר נפתחו עוד בתי ספר נוספים לעיצוב, כמו מכללת אריאל, אוניברסיטת תל אביב ועוד, התהפכה המגמה ונוצר מצב מעניין שבו היתה התמודדות בין בתי ספר נוספים לעיצוב, לקליטת תלמידים ונרשמים חדשים. בגלל התחרות, תנאי הקבלה דהיינו מבחנים, תיק עבודות, ראיונות אישיים ועוד, כל אלה ירדו ברמתם וזאת כדי להקל על המועמדים החדשים ולשכנע את ליבם של הנרשמים החדשים.

ומאז, שנפתחו "מכינות" שכל מטרתן להכין תלמידים ללימודי המשך לאותם בתי ספר גבוהים לעיצוב כנזכר למעלה, התהפכו היוצרות והמגמה השתנתה. אותם בתי ספר ה"פופוליסטים" והוותיקים לא ראו בעין יפה התפתחות חיובית זו וקראו עליה תיגר.

טענתם הייתה רק מי שנולד עם "כשרון" יכול לבוא בשערי בית ספרם ופסלו את המכינות.

העובדות בשטח ידועות ושונות, ובחדרי חדרים, אותם מלומדים ופרופסורים, חלוקים בדעותיהם בדבר המכינות. אלה הסבורים שרק מי שנולד עם "כשרון" מחד, ומאידך, אלה הממליצים בחום בדבר המכינות שכל מטרתם חיובית ביסודה.

מה מתחולל בליבו של מועמד הרוצה לבוא וללמוד מאחד מבתי הספר הנחשקים ללימודי עיצוב ? נניח לשם דוגמא לתקשורת חזותית (עיצוב גרפי). יודע הוא בוודאות שקרוב ל- 600-700 מועמדים באים לנסות כוחם ומזלם במבחני הכניסה ומתוכם מתקבלים כ- 10-15 אחוז. אותו תלמיד שעיניו בראשו, ושלהיטותו להתקבל בכל מחיר, מכיר הוא בכישרונו ללא סייג, ויודע עד כמה קשה להתקבל, עושה רגע "חושבים" ואומר לעצמו: אלך על "בטוח". אלמד במסגרת מכינה לעיצוב מקום שבו אבנה לי תשתית להבנת יסודות לימודי עיצוב עוד בטרם כניסה ללימודים גבוהים.

וכאן כותב המאמר... אני יוצא בקריאה נרגשת לכל אותם פרופסורים בכירים, שלא רואים בעין יפה את קיומן של מכינות לעיצוב. אנא חדלו מכך, אדרבא, אתם ראשי מחלקות לעיצוב, הקדישו זמן ומחשבה יצירתית יותר לבחינות כניסה ברמה גבוהה ואיכותית יותר, תיק עבודות מגוון יותר וכך הלאה... כן, התעמתו עם תלמידי המכינות שמשקיעים זמן, כסף ואנרגיה כדי להיות מוכנים ביום פקודה ולהתכונן באופן יסודי ללימודי המשך לתואר... ובשורה התחתונה אנו המכינות בתור שכזה, אנו מעלים את הרמה ומפרים את בתי הספר הגבוהים לעיצוב. וכשם שיש מכינה קדם ימית, מכינה קדם צבאית, מכינה קדם אקדמית, וכך גם מכינה לעיצוב אז תודו, שבחדרי חדרים יודעים אתם בוודאות שהמטרה ביסודה חיובית ותועלתית.

ועכשוו למספרים ולעובדות: תלמידי המכינה שלנו, "שורשים" מכינה ירושלמית לעיצוב ואדריכלות, כשמה כן היא מכה שורשים. ובעצם אופייה המיוחד, ומספר המועמדים הגבוה ביותר שמתקבלים כל שנה ללימודים גבוהים. תעיד על כך העובדה שמקרב בוגריה הם המצטיינים בכל מחלקה ומחלקה בהמשך לימודיהם הגבוהים לתואר . באתר המכינה תוכלו לראות המלצות של תלמידים לשעבר במכינה.

אמת אחת ויחידה והיא אמת קשה ומצערת: ישנה נשירה במוסדות לימוד שונים לתואר בעיצוב, משנה א' לשנה ב' בהיקף של כ- 10-15 אחוז מידי שנה בשנה, סטטיסטית ומתוך בדיקה, תלמיד שעשה מכינה אצלנו לא נושר וזאת תודות למכינה המוקדמת. יתרה מכך, הוא מהבולטים בשורה הראשונה. מי שהכין את עצמו כיאות, למד מושגי יסוד בסיסיים, עם מילון אקדמי עשיר, עבודה בחומר ובצבע, תיק עבודות, פיתוח חשיבה יצירתית, ועוד... בטחונו העצמי גדול גם ברמה המנטלית, וגם ברמה הרגשית והשכלית. בבואו להבחן, יודע הוא למה הוא מתאים. הכיצד ?  אנו המנחים והמורים, מגלים את יכולותיו האמיתיות ואת הפוטנציאל האמיתי ולאיזה מחלקה יש לו הסיכוי הגבוה ביותר להתקבל. התלמידים הלומדים אצלנו מחויבים במקביל, ללכת ולצפות בהגשות של פרויקטים בבתי הספר השונים לעיצוב, כך שנוצר קשר ישיר בין לימודיו אצלנו לבין לימודיו בעתיד. כמו כן מתקיימים סיורים מקצועיים במפעלים שונים ובתי דפוס וכן סדנאות מקצועיות ועוד...

ולבסוף, השיקול הכלכלי לא פוסח גם בעצם ימים טרופים אלו ומעניין הדבר... אותם בתי ספר הממומנים על ידי הרשויות הממשלתיות הם המתנגדים הישירים למכינות וככל שיש ברשותם יותר נרשמים ומועמדים, מעצם תשלום דמי ההרשמה (שלא מוחזרים) ורכישת הזכות לגשת לבחינה, כך יש להם הכנסה נאה ומכובדת ביותר. לעומת זאת, בתי ספר גבוהים שהם פרטיים ושאינם נשענים על הרשויות, וידם משגת לתקציבים על ידי תורמים וספונסרים פרטיים בארץ ובחו"ל הם אכן הממליצים על מכינות ובוודאי יודעים דווקא הם עד כמה הדבר חיוני ונכון.

אז שפטו בעצמכם ...

ליקויי בניה

שורשים

אילן יוחסין

מאת:

בנצי (ציון) לוי מייסד "שורשים" מכינה ירושלמית לעיצוב ואדריכלות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אדריכל בנצי לוי הוא מייסד "שורשים" – מכינה לעיצוב ואדריכלות הממוקמת בשכונת נחלת שבעה במרכז ירושלים.

אתר:  http://www.hamehina-sho.com

בוגר המחלקה לארכיטקטורה בצלאל. בוגר מגמת ארכיטקטורה בבוסטון ארכיטקטור סנטר בארה"ב. קיים תערוכות רישום וציור. עבד במשרדי אדריכלים בארה"ב ובישראל. בשנת 1995 ייסד את המכינה לעיצוב ואדריכלות בנחלת שבעה המיוחדת והציורית. המכינה קולטת לתוכה תלמידים הנהנים מן הלימודים ומשכונת נחלת שבעה עצמה, המהווה נדבך חשוב באווירת הלימודים, בשל הארכיטקטורה הנפלאה והמיוחדת שלה ובשל מיקומה במתחם אורבאני בלב ליבה של ירושלים ובסמוך לחומות העיר העתיקה.

טל. 1-800-200-898  או  02-6222822  או  052-7389990

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנצי לוי

מאת: בנצי לוישיפוצים21/06/091013 צפיות
ניצול נכון של מגרש לבנייה הוא מורכב מאד וצריך להתחשב בפרטים הקטנים. יש להתאים את הבית המתוכנן למגרש ויש להתחשב באופי הרחוב, המבנה המתוכנן, ברעשים סביבתיים, חוסר פרטיות אפשרית, חוסר בקרינת שמש או חדירת שמש מכיוונים שאינם רצויים, נוף חסום ועוד.

מאת: בנצי לוילימודי תעודה ומקצוע21/06/091638 צפיות
צעירים רבים בוחרים לשפר את סיכוייהם להתקבל לאחד ממוסדות לימודי העיצוב על ידי לימודים במכינה לעיצוב אשר תפקידה לסייע ולעזור למועמד לעמוד בתנאי הקבלה של המוסד אליו הוא שואף להתקבל .מסלולי מכינה לעיצוב מתמקדים במקצועות עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי, אדריכלות, עיצוב אופנה, טקסטיל וצורפות, תקשורת חזותית, צילום ואמנות. שורשים, המכינה הירושלמית לעיצוב ואדריכלות נוסדה בשנת 1995, זוהי המכינה הותיקה והמצליחה ביותר בירושלים. 98% (!) מתלמידיה מתקבלים בכל שנה ללימודי עיצוב ואדריכלות באקדמיות המובי

מאת: בנצי לוישיפוצים21/06/091317 צפיות
עמוד תפקידו לשאת את הגג. נכון שקירות יכולים אף הם לשאת את הגג אך אין זה תפקידם. ולמעשה הם עושים זאת בצורה בזבזנית יחסית לעמודים. ננסה להסתייע בשני היסטוריונים חשובים האחד זמפר. והשני לוזיה. השונים זה מזה. זמפר בונה את האדריכלות מארבעה אלמנטים: האח, הגג, הטרסה והחלל - התחום. זמפר מקנה עדיפות לחלל התחום כמרכיב הבסיסי ביותר.

מאת: בנצי לוישיפוצים21/06/091143 צפיות
מדוע אנו משתמשים בעיטורים-קישוטים לבניינים שאנו בונים ? האין זה מספיק לראות בניין עם מאסה ופרופורציה ? ערום ונקי ללא קישוט ? ובכל זאת לראות בהדר זה פשטות ואצילות ? אם התבססנו כהלכה בצורות הפשוטות והטהורות, הבה נהפוך אותן, הבה נימנע באופן אינסטינקטיבי מוונדליזם, לא נחפוץ לבצע דבר מה שעלול לעשות צורות אלו לטהורות פחות או לאצילות פחות. עם זאת עלינו ללמוד שבעבור הנפש העיטורים - והקישוטים אינם הכרח אלא מותרות. בניין שהוא יצירת אמנות לאמיתה (הבניינים שאינם כאלה אינם מענייני) הוא בטבעו, במהותו ובגופו

מאת: בנצי לוילימודים19/06/091867 צפיות
שורשים מכינה ירושלמית לעיצוב ואדריכלות. נוסד 1995. תלמידים לשעבר ממליצים ומספרים על לימודיהם במכינה, על החוויות שעברו בה ועל הערך המוסף שקיבלו לקראת לימודים גבוהים במגמות שחפצו בהן: אמנות, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית (עיצוב גרפי), ארכיטקטורה, אדריכלות נוף, עיצוב אופנה ועוד.

מאת: בנצי לויעיצוב19/06/091374 צפיות
עיצוב פנים הוא תחום מעולם האדריכלות . העוסקים בו מופקדים על התכנון הארכיטקטוני של סביבת האדם בביתו, במקום מגוריו ובאזורי הבילוי, הפנאי והקניות שלו. קורס עיצוב פנים יכלול בניית תיק עבודות לעיצוב פנים והכנה מיוחדת לקראת מבחני הכניסה במכללות בצלאל, שנקר, המכון הטכנולוגי חולון ועוד. ההרצאות יכללו נושאים בתכנון ובתרגול כמו היסטוריה ותיאוריה של עיצוב פנים וריהוט, תכונות וטכנולוגיות של חומר גמר, נוחות (אקלימית, תרמית אקוסטית וכו') ריהוט ומוצרים, צבע טקסטיות והיבטים כלליים בעיצוב חללים פנימיים וריהוט.

מאמרים נוספים בנושא לימודים

מאת: איילתלימודים24/11/153791 צפיות
חייו של סטודנט בישראל - מההיבט הכלכלי מאת עו"ד רוני ברוש - חייו של הסטודנט הישראלי אינם קלים מההיבט הכלכלי. על חלק ניכר מהסטודנטים שרוצים ללמוד ולרכוש מקצוע ללהטט בין לימודים לעבודה, בין מבחנים לבין הוצאות שוטפות, בין אחזקת רכב לבין כתיבת עבודות. בשורות הבאות נבין

מאת: גבעת ושינגטוןלימודים30/10/144180 צפיות
"פרדס" - בית הספר הגבוה לאמנות חזותית ב"גבעת ושינגטון" חתם על שיתוף פעולה עם הפקולטה לאמנויות "המדרשה" במכללה האקדמית בית ברל, המוסד המוביל בארץ בלימודי אמנות. זאת, על מנת לאפשר לבוגרי "פרדס" לרכוש תואר אקדמי באמנות ובהוראת אמנות – תואר ראשון B.Ed.F.A ותעודת הוראה.

מאת: טום ברגרלימודים26/01/128585 צפיות
חת הדרכים להשתלב בתחומי העיסוק השונים היא בעזרת תואר ראשון. תואר ראשון נחשב המפתח להצלחה, במקרים רבים, שכן פותח דלתות רבות לאור הכלים הרבים שמספק והמיומנויות השונות, שמפתח במסגרתו.

מאת: ClickUPלימודים13/12/101981 צפיות
NLP PLUS, המרכז המוביל בישראל ללימודי NLP, הודיע על פתיחת מחזור נוסף של הקורס היוקרתי 'ריפוי מטראומה בכלי ה-NLP' לקהילת המטפלים הקליניים ומקצועות הרפואה.

מאת: ClickUPלימודים08/12/102101 צפיות
NLP PLUS, המרכז המוביל בישראל ללימודי NLP, מרחיב את פעילותו ופותח כיתות לימוד נוספות לתושבי ראשון לציון, רחובות והסביבה.

מאת: eyalfatranלימודים08/10/101871 צפיות
הבחינה הפסיכומטרית אמורה להוות כלי ניבוי להצלחה בלימודים האקדמיים ובנוסף הבחינה אמורה לעזור לאוניברסיטאות למיין את הסטודנטים ולהחליט מי יתקבל למוסד הלימוד. השאלה היא האם הכלי הזה הוא כלי יעיל והאם הוא כלי הוגן?

מאת: yaron lotanלימודים22/08/103091 צפיות
ביום שלישי הקרוב ה- 24.8.10 יתקיימו בחינות ההסמכה של הרשות לני"ע ומשרד האוצר. כלכליסט בשיתוף עם מכללת "אורין שפלטר השכלה פיננסית", העלו פורום מיוחד בקבוצת הפייסבוק, בו יענו המומחים של המכללה לשאלותיהם של הניגשים לבחינות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica