חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מוצאי השבת

מאת: SEOMטיולים משפחתיים06/04/20111301 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מוצאי השבת הוא זמן עצוב. זהו עצב של פרידה. כשם ששמחים בערב שבת עם בוא שבת המלכה, כן עצובים בסוף יום השבת בלכתה.

חשיבותה של השבת רבה לא רק כיום מנוחה שבועי אלא כיום אחדות לכל המשפחה ול  פעילויות לילדים בשבת בחיק המשפחה.

לכן כאילו מנסים למשוך חלק מן הקדושה של השבת אל תוך יום החול (המתחיל במוצאי שבת) ולהאריך את יום השבת ככל האפשר.

הבדלה

בצאת השבת עושים הבדלה על היין,מוזגים את היין לכוס, עד שהיין עולה וממלא אותה ונשפך לצלחת שמתחת לכוס. מעשה זה מסמל את השפע ואת הברכה שאנו מבקשים לקבל לכל השבוע החדש המתחיל זה עתה.

מדליקים נר מיוחד המכיל כמה פתילות (או מחזיקים כמה נרות צמודים זה לזה) ומכינים קופסת בשמים או עלי שיח ריחני. הילדים משתתפים בטקס ההבדלה בהחזקת הנר ובהגשת הבשמים.

בהבדלה מברכים ארבע ברכות: על הגפן, על הבשמים, על האש וברכת "המבדיל".

על הגפן (היין) מברכים כדי להודות לבורא על מה שנתן לנו.

הברכה על הבשמים מסמלת את "הנשמה היתרה" שהייתה לנו במשך השבת ועוזבת אותנו עם צאת השבת.

הברכה השלישית, על הנר ("בורא מאורי האש"), באה להודות לה' על שהעניק לנו את האש, שהיא מקור האור והחום. לפי המסורת, במוצאי השבת הראשונה שלאחר הבריאה גילה האלוהים לאדם הראשון את הדרך ליצור אש על ידי שפשוף שתי אבני צור זו בזו שבו יש לנו תועלת מן האור. יש הנוהגים לקפל את האצבעות אל כף היד ולקרבן כך אל הנר. באופן כזה נוצר צל מתחת לאצבעות, וביתרת כף היד בולט אור הנר. ההבדל הזה מדגיש את האמירה שבברכה: "המבדיל... בין אור לחושך..."

הברכה הרביעית היא עיקר ההבדלה: תוכן הברכה מוקדש להבדלה בין קודש לחול (בין השבת המסתיימת לבין השבוע החדש המתחיל עם ההבדלה). בגמר הברכה הרביעית שותים מן היין ומכבים את הנרות בשאריות היין שבגביע.

 



תגיות המאמר: טיול לשבת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

SEOM ייעוץ שיווקי בתיירות Israel Travel

הקמה ,ניהול וקידום במנועי חיפוש של  אתרי אינטרנט בתחום התיירות הנכנסת בשפות שונות וע"פ מדינות יעד

https://plus.google.com/115228687043315139116

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת SEOM

מאת: SEOMרפואה משלימה11/04/131422 צפיות
תרגילי מוח הם תרגילים היוצרים אינטגרציה של כל חלקי המוח והגוף כדי לשפר את הלמידה והריכוז בכל תחומי החיים.

מאת: SEOMאטרקציות21/11/111359 צפיות
הסביבון הוא כלי עתיק מאד, הידוע אצל עמים שונים. ראשיתו גליל המסתובב על שיפודו, שבעזרתו היו מנחשים את העתיד.במצרים היה שמו "ענת", כלומר, חיים. בהודו נקרא "צ'יקארא" שפירושו גלגל העולם. מקור הסביבון כמשחק כנראה בתקופת רומי . משם הפיצו אותו הליגיונרים הרומאים בארצות אירופה.

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי21/09/111561 צפיות
בשני ערבי החג ובצהרי שני הימים, עם החזרה מבית הכנסת, מתכנסת המשפחה סביב השולחן לסעודת חג. בסעודה הראשונה בשנה החדשה מקפידים שלא לאכול פרות חמוצים ומרים, ומרבים במיני מתיקה. ברוב עדות המזרח נהוג לאכול גם מיני פרות וירקות, שיש בשמם סימנים המרמזים שנזכה בדין ותתחדש עלינו שנה טובה

מאת: SEOMטיולים בארץ28/06/112118 צפיות
תילי-הגעש בגולן נראים כערמות חרוטיות גדולות, שלוע דמוי משפך בראשן. דוגמה לתהליך שזה, אפשר לראות בתילי-העפר מסביב לקיני-נמלים – העשויים גרגרים-גרגרים, שנחפרו מתוך הקן ונערמו בהדרגה מסביב לפתחו.

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי06/06/111230 צפיות
האבל נקבע בעקבות מותם הטרגי של עשרים וארבעה אלף מתלמידיו של רבי עקיבא, שהיה מגדולי החכמים בדורו ומנהיגו הרוחני של מרד בר-כוכבא.

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי05/06/111084 צפיות
הימים שבן פסח לחג שבועות, ימי ספירת העומר, קבלו מאוחר יותר גם משמעות של ימי אבל, שאינם קשורים כלל למשמעות המקורית של הספירה

מאת: SEOMטיולים משפחתיים24/05/111407 צפיות
קבלת התורה על ידי ישראל והפיכתו לעם סגולת ה' קשורות במאורע אחד חשוב, שקדם להן, מאורע שהשפיע בעתיד על התפתחות עם ישראל – יציאת מצרים. במשך מאות בשנים התגוללה האומה בעבדות שפלה. עובדי אלילים שלטו בהם, והטמיעו בתוך אבני טיט ובלבנים כל זיק של מרד, כל חלום על חרות של נוער, המתמרד מטבעו. אך יותר מהשוט אכלה אותם הגלות, שאליה התרגלו ואותה קבלו כטבעית.

מאמרים נוספים בנושא טיולים משפחתיים

מאת: tiloniטיולים משפחתיים20/05/196164 צפיות
Israel is a Middle Eastern country on the Mediterranean Sea, which is recognized by Jews, Christians and Muslims as a sacred land. It has long been known to hold many sites with religious and spiritual significance.

מאת: ניב אבןטיולים משפחתיים23/08/172045 צפיות
בעוד רבים נזכרו כי אין להם מקום מסודר לחופש קצר עם הילדים, וכל המחירים באילת הרקיעו לשחקים לא הגיוניים, עדיין ישנה האפשרות לצאת מן השגרה ולחפש אחר השכרת קרוואן שבו כולם יכולים לנוע אל עבר הנופים הכי יפים שיש לארץ הקטנה שלנו להציע.

מאת: ליאורטיולים משפחתיים07/03/171452 צפיות
מלונות בירושלים בפסח, מספקים לכם הזדמנות, לחופשה אביבית מוצלחת מאוד. בירושלים יש מזג אוויר נעים מאוד, בחודשי האביב. ירושלים היא עיר הבירה של ישראל, וגם העיר הכי מאוכלסת במדינה.

מאת: articlestbdטיולים משפחתיים28/02/171338 צפיות
למה צריכים הסעה לנתב"ג ומה יתרונותיה? מה לגבי שיקולים כלכליים? תשובות בגוף המאמר.

מאת: דרורטיולים משפחתיים11/07/161890 צפיות
הקיץ אוטוטו מגיע, חודשיים בהם הילדים ישבו בבית ואתם תצטרכו לחפש להם תעסוקה. אז יש קייטנות, בריכות, ים, שבוע אצל הסבים והסבתות, פארקים והצגות, אך עדיין יישאר לכם מספיק זמן בו תצטרכו להחליט כיצד להעביר להם את הזמן בצורה מהנה, וחוץ מזה, גם אתם בוודאי תרצו קצת חופש, הרי חופשת הקיץ מיועדת גם לכם, לא?

מאת: דרורטיולים משפחתיים11/07/161700 צפיות
כבר בתחילת הדרך של טיולים מאורגנים, נהוג היה לחלק את הטיולים לקטגוריות שונות, כשאחת מהקטגוריות הפופולאריות ביותר היתה טיולים למשפחות. הרעיון היה מאוד פשוט, טיולים שמתאימים להורים ולילדים, ובכך הם אפשרו להורים לקחת את ילדיהם לחו"ל במקום להשאיר אותם בארץ או לקחת אותם באופן עצמאי.

מאת: אסףטיולים משפחתיים31/05/162077 צפיות
עוד מעט יגיע החופש הגדול ואתם תצטרכו להחליט לאן אתם נוסעים הקיץ, זה הזמן להתחיל להתכונן, לעבור על יעדים ולבחור את היעד המועדף עליכם. אנחנו רוצים לעזור לכם כאן בהחלטה, ולהמליץ לכם, במקום לנסוע אל יעד מוכר וידוע במערב אירופה או לנסוע אל ארה"ב, לבחור דווקא ביעד מעט שונה, שונה אך מעניין וייחודי, אנחנו רוצים להמליץ לכם על טיול לזנזיבר וטנזניה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica