חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רצוי לדעת שיש הבדל בין צוואה לצו ירושה מאת נילי שץ

מאת: עו"ד נילי שץ דיני ירושה10/04/20111520 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת : עו"ד נילי שץ

עם פטירתו של אדם, ניצבות בפני יורשיו שתי דרכי פעולה: הגשת בקשה לקבלת צו ירושה, במקרה והנפטר לא הותיר אחריו צוואה, או לחילופין לקבלת צו קיום צוואה במידה וזו ישנה. במאמר שלפניכם נעמוד על ההבדלים העיקריים בין שני המסמכים הללו.

מהו צו ירושה?

יורשיו של הנפטר יכולים לקבל צו ירושה במידה והאחרון לא הותיר אחריו צוואה. במקרה כזה פונים קרוביו לרשם לענייני ירושה ומבקשים ממנו להתחיל את הליך הנפקתו של הצו. במסגרת ההליך דנן, יחולק עזבונו של המוריש על פי תקנות הירושה הקבועות בדין מדינת ישראל.

על מנת להנפיק את הצו המבוקש – יהיה על הרשם לענייני ירושה לוודא את זהותם של היורשים ואת זכותם לירושה ואף להגדיר את חלקם של כל אחד מהיורשים בעיזבון. בטרם יגישו קרובי הנפטר בקשה לצו ירושה – יהיה עליהם לשלוח בדואר רשום הודעה לכל היורשים הפוטנציאליים בדבר הכוונה להגיש בקשה לצו שכזה. את הבקשה יש להגיש במקום מגוריו של המוריש בארבעה עותקים לרבות כל המסמכים הנוגעים בדבר. חלק בלתי נפרד מההליך הוא פרסום צו הירושה באמצעי מדיה פומבי שיאפשר למעוניינים בכך – להגיש את התנגדותיהם. במידה ולא נרשמו התנגדויות שכאלה תוך 14 יום – יינתן צו ירושה כדין.

מהו צו קיום צוואה?

בניגוד לצו הירושה – יינתן צו קיום הצוואה ליורשים בכפוף להימצאותה של צוואה תקנית העומדת בכל הקריטריונים הקבועים בחוק. החוק הישראלי קובע כי מי שמחזיק בצוואה של אדם שנפטר – חייב להגישה לרשם לענייני ירושה מייד לאחר שהוא קיבל את החדשות המרות על פטירתו של המוריש. את הבקשה יש להגיש (גם כן בארבעה עותקים) בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים דוגמת תעודת פטירה, עותק של הצוואה, אישורי משלוח דואר רשום לכל היורשים המוזכרים בצוואה וקבלות לתשלום האגרה הקבועה בחוק.

צו קיום הצוואה יינתן ליורשים לאחר שהרשם לענייני ירושה יוודא את תקינותה ותקפותה של הצוואה.

כך או כך, בין אם פניכם לקבלת צו ירושה ו/או צו קיום צוואה – מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני צוואות על מנת שיוודא כי כל המסמכים שתגישו – הינם אכן בעלי תוקף משפטי, כך ששני ההליכים יסתיימו בהקדם האפשרי.

משרד עו"ד נילי שץ מתמחה במשפט מסחרי/אזרחי, דיני משפחה אישות והוצאה לפועל.
למאמרים נוספים בנושאי משפט לחצו כאן – עורך דין נילי שץ.
 

 



תגיות המאמר: צוואה, צו ירושה, נילי שץ


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד נילי שץ ממשרד שץ-אבני מתמחה במשפט מסחרי/אזרחי, דיני משפחה ואישות והוצאה לפועל.
פעילה למען החברה וזכויות האדם:

www.nilyshatz.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד נילי שץ

מאת: עו"ד נילי שץ ייעוץ משפטי28/11/111241 צפיות
בכל הליך של הוצאה לפועל מתייצבים זה מול זה שני צדדים – האחד, מוגדר כחייב, והשני – כזוכה. קבלת ייעוץ מעורך דין המכיר את הליכי ההוצאה לפועל על בוריים הופכת להכרח בעבור שני הצדדים אך בעיקר עבור החייב. הסיבה לכך היא שנוכחותו של עורך דין מלווה עשוייה לסייע לחייב בפריסת החוב ובהגעה להסדר מתאים ונוח. במאמר שלפניכם נתייחס לשאלה כיצד בוחרים עורך דין בהליך ההוצאה לפועל ומדוע יהיה נכון לעשות כן.

מאת: עו"ד נילי שץ דיני עסקים13/08/111405 צפיות
בין אם נרצה בכך ובין אם לא - סביר להניח כי בשלב כזה או אחר תהיה עבודתנו תלויה במידה זו או אחרת בספקים או קבלנים חיצוניים. במאמר שלפניכם נציג מספר מרכיבים שעליהם יהיה עליכם לתת את הדעת בעת חתימה על הסכם עם ספק חיצוני – הכל על מנת שלא יעבדו עליכם!!!

מאת: עו"ד נילי שץ דיני משפחה07/08/111404 צפיות
הדין במדינת ישראל קובע כי עם מותו של אדם יתחלק רכושו בהתאם למצווה בצוואה אותה הותיר אחריו, וזאת בכפוף לעובדה כי מדובר בצוואה תקפה וחוקית על כל המשתמע מכך. בהיעדר צוואה תקפה בהתאם להוראות כל דין, קובע החוק כי רכושו של המנוח יחולק בהתאם להוראות חוק הירושה אשר במסגרתו מובאת היררכיית חלוקה ברורה כדלקמן:

מאת: עו"ד נילי שץ ייעוץ משפטי12/07/111881 צפיות
חוק ההתיישנות הוא חוק שנועד להגביל אזרחים, מלהגיש תביעות לבית המשפט על מנת לממש סעד כלשהו, או לחלופין מלהיענש על עבירה שבוצעה, לאחר זמן מסויים שעבר מרגע העבירה / גילוי העבירה. במקרה של הגשת תביעה, כנגד עבירה שחל עליה התיישנות, על הנתבע להעלות את טענת התישנות העבירה. במידה ולא יטען זאת – המשפט יתנהל כרגיל. במאמר הבא ארחיב לכם על חוק זה.

מאת: עו"ד נילי שץ סדר דין אזרחי25/05/111524 צפיות
מטבעו, מתנהל הליך ההוצאה לפועל כנגד אדם שמצבו הכלכלי אינו הטוב ביותר. עת נמצא אדם במצב כלכלי לא פשוט – הוא עשוי להתלבט לא מעט ביחס לכדאיות שכירתו של עורך דין אשר ייצג אותו בהליכים הללו. במאמר שלפניכם נציג איפוא את תפקידיו השונים של עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל ונבחן את היתרונות הגלומים בשכירתו.

מאת: עו"ד נילי שץ דיני משפחה18/05/111168 צפיות
"הרי זו כתובתך" – אלו הן שלוש המילים אותן אומר החתן מתחת לחופה בטרם ימסור את הכתובה לאשתו המיועדת. מדובר למעשה על הרבה יותר מאקט סימבולי ריק מתוכן, כי אם במעמד משפטי מחייב עליו נרחיב במאמר שלפניכם.

מאת: עו"ד נילי שץ דיני עסקים03/05/111578 צפיות
במאמר שלפניכם נרחיב על הליכי גביית הארנונה – אותו מס מוניצפלי מוכר המשתנה בהיקפו בהתאם לקריטריונים שונים עליהם ניתן את הדעת. מהם הקריטריונים שעל בסיסם נקבע היקף הארנונה?

מאמרים נוספים בנושא דיני ירושה

מאת: רוני הכהןדיני ירושה30/09/201349 צפיות
עם השנים זה נעשה יותר ויותר ברור עד כמה זה חשוב להכין צואה.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה21/09/201055 צפיות
החיים ממשיכים בלעדי כל אלה, וכאן, טמונה לה תורה שלמה של ירושה.

מאת: yoni romדיני ירושה14/11/191095 צפיות
נקודת ההנחה אומרת כי אדם אשר החליט לכתוב צוואה עשה זאת על מנת להשאיר הוראות התואמות את רצונו. מימוש הצוואה משמעותה לכבד את בקשותיו של אותו אדם. לכן, רוב הצוואות יכובדו כפי שנכתבו. עם זאת לעתים ישנו תהליך של ביטול של הצוואה כאשר האדם עצמו יכול לשנות את דעתו ולהחליט לבטלה או לעדכן אותה.

מאת: yoni romדיני ירושה03/07/191499 צפיות
כשאדם קרוב אלינו נפטר זו בשורה לא נעימה במיוחד, לפעמים אפילו מכאיבה מאוד במידה ומודבר בבן משפחה קרוב או בן משפחה שנפטר בטרם עת. בנוסף לכאב הגדול על האובדן עצמו לעיתים מתעוררות בעיות נוספות שגורמות לכאב נוסף - בעיות הירושה שהותיר אחריו המנוח.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה24/04/181456 צפיות
כדי למנוע ריבים מיותרים אנשים רבים לקראת הזקנה עורכים מול עורך דין ירושה את כל הנדרש במסמך ירושה מסודר לכל הילדים.

מאת: יוסף מימוןדיני ירושה19/08/152603 צפיות
מאמר זה בא לתת מידע על סוגי צוואות ובמה יכול לסייע עורך דין צוואות, ירושות ועזבונות מומחה.

מאת: רגב אלקיים דיני ירושה04/12/144113 צפיות
ראוי להדגיש, כיעצם ההכרה בבן כ"בן ממשיך" אינה מעניקה לבן הממשיך זכויות קנייניות במשק. משמעות הצהרת בעל המשק על בנו כ-'בן ממשיך' מהווה הגדרת מערכת היחסים שבין 'הבין הממשיך', האגודה, הסוכנות והמנהל – ותו לא! ללא אישור בכתב של בעל המשק, וללא חתימת בעל המשק על המסמכים הרלוונטיים, הבן הממשיך אינו רשאי לבנות במשק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica