חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפסקת עישון בהריון

מאת: משה רוימיהתמכרויות12/04/20119080 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הפסקת עישון בהריון

מאז שהחל להיחקר העישון בשנות ה- 50 והשלכותיו הבריאותיות נמצא כי העישון גורם נזק לא רק לנשים מעשנות כשהן בהריון כי אם גם לעובר שהן נושאות בבטנן. למעשה העישון פוגע עוד הרבה קודם להיריון. מחקרים מראים שהעישון פוגע בפוריות הן אצל הגבר והן אצל האישה כך שבכל מצב הפסקת עישון בהיריון היא דבר נכון ומומלץ.

המודעות הגוברת בשנים האחרונות לבריאות ולאיכות חיים, מניעה יותר ויותר מעשנים לרצות להפסיק לעשן. רוב הנשים המעשנות פועלות כדי להפסיק לעשן טרם תכנונן להיכנס להיריון אבל ישנן לא מעט נשים שנכנסו להיריון והחליטו על הפסקת עישון בהיריון מתוך רצון לצמצם את הנזק ולהגדיל את הסיכוי להיריון תקין ולמינימום נזק לעובר.

הפסקת עישון בהיריון – ההשלכות של העישון על האישה ההרה

אחד ממאפייני ההתמכרות לעישון זה מתח מוגבר ודחק רגשי בעיקר כאשר לא מסופק הדחף. ההסבר לשינויים הרגשיים הנלווים לעישון ולתחושות הכאב באזורים מסוימים, אי השקט הנפשי ולעיתים אף הדיכאון נובע מהשפעת החומרים המצויים בסיגריה על זרימת החמצן בדם למערכת העצבים המרכזית, לשריר הלב, למערכת הנשימה ולמעשה לכל איבר ואיבר. נשים במהלך היריון חוות שינויים פיסיולוגים ומנטאליים שאמורים להכינן לרגע הלידה והעישון לא רק שאינו תורם לתהליך אלא פוגע בו ומוסיף לו סיכונים מיותרים. העישון מעורר ומגביר רגשות שליליים, אינו זוכה לאהדת הסביבה ולכן גם פוגע בערך העצמי בתקופה בה האישה זקוקה לתמיכה, לחיזוק ופרגון ולא להיפך.  

הפסקת עישון בהיריון – ההשלכות של העישון על התינוק שנולד

מחקרים מראים בבירור כי ילדים להורים מעשנים סובלים יותר ממחלות הקשורות למערכת הנשימה, דלקות עיניים ואוזניים כמו כן העישון משפיע על מצב הרוח הכללי ועלול להוביל לדיכאונות ועצבנות יתר לא רק אצל המעשן עצמו כי אם גם בקרב מי שחי בסביבתו הקרובה.

לאור הנתונים הקשים על הנזקים שבעישון על הפוריות והריונן של נשים מערכות הבריאות מעודדות נשים מעשנות לזנוח את ההרגל כמה שיותר מהר ומעמידות לרשותן אופציה להירשם לסדנת גמילה מעישון בחסותן. נשים מעשנות אשר מחליטות להפסיק לעשן בכוחות עצמן או בסיוע מתאים מבטיחות את בריאותן שלהן ושל העובר בתקופה שיכולה להיות המאושרת בחייהן. אלו מבין הנשים שקיבלו החלטה על הפסקת עישון בהיריון פעלו נכון כדי לצמצם את הסיכונים לסיבוכי הריון ולהגדיל את הסיכוי להריון תקין והתפתחות בריאה וטובה של ילדם.

הפסקת עישון בהריון כדאי שתעשה במסגרת תומכת נכונה אשר מבוססת על שינוי תפיסתי ותרגול מיומנויות חשיבה. הדרכה מהסוג הנכון של הפסקת עישון בהריון לא תכלול הפחדות מכל סוג ולא תעורר אצל האישה רגשות אשם, להיפך. תוכנית הפסקת עישון בהריון תעצים את הרגשות הטובים והחיוביים, תחזק את הביטחון העצמי ותשרה רוגע ונינוחות החשובים מאוד לכל אורך תהליך ההיריון, בלידה עצמה ובכל זמן אחר אחריו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה רוימי נולד ב 1968 נשוי ואב ל-3, גדל והתחנך בקריית מוצקין. משה פרץ דרך אישית ומקצועית לפני 5 שנים בעת שהשתחרר משירות קבע לאחר 20 שנה. לאחר שגדל להורים מעשנים וראה את סבלם במשך עשרות שנים ואף היה בעצמו מכור לעישון, החליט לעשות מעשה ולפתח מודל ייחודי לגמילה מעישון. בהתבסס על ניסיונו העשיר, למד והוכשר כמאמן אישי וייסד את מכון שאיפה אשר מתמחה בהפסקת עישון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה רוימי

מאת: משה רוימיהתמכרויות12/04/119870 צפיות
מה גורם לאנשים לצרוך סמים? מדוע נחשבים סמים ברוב מדינות העולם המערבי לבלתי חוקיים ומה באמת הנזק של סמים לחברה?

מאמרים נוספים בנושא התמכרויות

מאת: orya peryהתמכרויות13/06/172023 צפיות
כפי שאנו עדים בשנים האחרונות כאשר סיגריות אלקטרוניות כבשו את השוק הישראלי בסערה, במיוחד לאור המודעות נגד עישון סיגריות רגילות. עצם העובדה שניתן לעשן בסיגריות אלקטרוניות גם במקומות ציבוריים, היא זו שמראה לנו כי אין בה עישון פאסיבי בדומה לסיגריה הרגילה.

מאת: עוז דוידיהתמכרויות06/04/148333 צפיות
מהי התמכרות להימורים? כיצד היא נגרמת? מהם דרכי הטיפול?

מאת: נדב יעקוביהתמכרויות29/10/138832 צפיות
מתי ראוי להביט ולהבחין בגודל הבעיה? התמכרות לסמים מתחילה מגיל צעיר ומכאן שחשוב לתת את הדעת ולעצור את הדברים לפני שיביאו השלכות מרחיקות לכת. כאשר מגלים ההורים ערנות מבעוד מועד, משתנים כללי המשחק. התמכרות לסמים מתחילה מגיל צעיר ביותר. חוסר הידע לעיתים מונע מההורים לתת ולהכיר בבעיה. מה נדרש על מנת שיהיה ניתן להותיר את הבעיה הרבה מאחור? כאן מגיע הרגע להגיד כי אבחון הבעיה וטיפול מוקדם, יכול לסייע ולהשאיר את ההידרדרות הרבה מאחור.

מאת: נדב יעקוביהתמכרויות29/10/138713 צפיות
אם אדם שאתם אוהבים מתגלה כמכור לסמים והדבר משתלט על חייו האישיים, הוא מחייב מבדק ואף התערבות מקצועית בהתאם. יש לא מעט מכוני גמילה מקצועיים אשר יוכלו לסייע לכם ולהעניק את הכלים הנכונים להתמודדות ארוכת טווח. התמכרות? לא כאשר אתם בוחרים מכוני גמילה ומעניקים להם את החשיבות הראויה.

מאת: bonjorהתמכרויות05/11/128872 צפיות
A true story about getting clean from drugs and staying clean. The recovery of an addict.

מאת: דניאל seoהתמכרויות17/04/119184 צפיות
הדרך הנכונה ליזום טיפול בחרדות היא דרך טראפיה רפואית. הרעיון הוא לתת לגוף להיות משוחרר לחלוטין ונינוח לגמרי.

מאת: משה רוימיהתמכרויות12/04/119870 צפיות
מה גורם לאנשים לצרוך סמים? מדוע נחשבים סמים ברוב מדינות העולם המערבי לבלתי חוקיים ומה באמת הנזק של סמים לחברה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica