חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חתונה חרדית

מאת: ירון כהןחתונות14/04/20112435 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

על פי המסורת היהודית בה דבקים החרדים, על בני זוג להכיר באמצעותו של שידוך. מטרת ההיכרות היא מאוד ברורה - על מנת להקים בית יהודי בישראל, לממש את מצוות פרו ורבו ולהוביל חתונה חרדית כהלכתה. לרוב, השידוך מתבצע בהתאמה אל מול המאפיינים המשפחתיים של כל אחד מהצדדים, על פי מידת הקרבה אל הדת, אם ישנם מקובלים במשפחה יש להתאים זיווג שיהיה ראוי והולם, וכמובן לתלמידי ישיבה ולבנות של רבנות מוכרים או לבנות בעלות מידות טובות יש שם ומוניטין טובים אשר יהיו מומלצים בקהילה לקראת חתונה.

לאחר שנמצא שידוך הולם, בני הזוג מכירים, לפני חתונה בעדה החרדית חל איסור מפורש להיפגשותם של בני הזוג לבדם, לא בדלתיים סגורות וכמובן, אסורים בנגיעה אחד בשני. למעשה, המשפחות דואגות לכל תהליכי חתונות, ומקדמות את תכנונה של חתונה חרדית כהלכתה.

לפני חתונות, על הנשים להתקדש במקווה יהודי כדת וכדין, על מנת להיטהר לפני הטקס המיוחד בחייה. מנהגם של קהילות חרדיות לפני חתונות, הוא שבני הזוג המיועדים להתחתן אינם נפגשים או מתראים.

חתונה חרדית בעלת טקס ייחודי תחת החופה. כאשר הזוג הנישא נכנס אל פתח האולם, ניתן זמן לברכות שהכלה נותנת לנשים הנוכחות, ולאחר מכן מתחיל הטקס ההלכתי תחת החופה. החתן והכלה מובלים אל החופה בנפרד, כאשר כל אחד מהם מלווה עם ההורים : החתן עם שני האבות, והכלה עם שתי האימהות.

חתונות חרדיות נתפסות כאירועים שמחים במיוחד, תוססים בהתלהבותם וריקודיהם של האורחים הנוכחים במסיבת הנישואין. ידוע לכל, כי חתונות חרדיות מוקפדות ביותר, ועל כן הישיבה במקום האירוח תהיה מופרדת : מחיצה בין נשים לבין גברים. מקומות ישיבתם של הנשים יופרדו מאלו של הגברים, ובכל חלק רחבת הריקודים תהיה מלאה במעגלים של אנשים מקפצים ומרקדים בעונג רב.

 



תגיות המאמר: חתונה, חתונות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון כהן

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181355 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: ירון כהןאדריכלות15/02/181870 צפיות
לדלתות האוטומטיות יש יתרונות רבים מעבר ליוקרה והחדשנות שהן משדרות, סיוע למוגבלויות, תחושה ואווירה נעימים יותר ובטיחות.

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181739 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: ירון כהןאומנות - כללי15/02/182810 צפיות
ענף הערכת התכשיטים הוא ענף פופולרי המבוסס על מוניטין חזק, גיליתם תכשיט עתיק או פריט אספנים? גשו למעריך מקצועי, בעל וותק ומומלץ.

מאת: ירון כהןספרות01/06/172188 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: ירון כהןתרבות ובידור01/06/175586 צפיות
לכותבים הרבים שניסו לספר את הסיפור האישי שלהם בשנים עברו לא היו ברירות רבות. מעטות היו ההוצאות שהסכימו להשקיע וגם השיקולים שלהן לא היו ברורים לגמרי גם כאשר הסיפורים היו מעניינים וטובים. היום, כבר אין צורך לחכות ולרוץ אחר אף הוצאה שתזהה את הפוטנציאל שלך בהוצאת קונטנטו דה סמריק וההוצאה הבת שלה, קונטנטו נאו, מזהים את הפוטנציאל של הסיפור לשכם ולוקחים אותו צעד אחד קדמיה

מאת: ירון כהןתרגום משפטי03/04/171757 צפיות
נוטריון בתל אביב הינו שירות מקצועי המוצע לכם על ידי מספר הולך של משרדי עריכת הדין ונוטריון הפועלים באזור המרכז. שירות מקצועי זה נועד בין היתר לצרכי אימות, אישור ועריכה של מסמכים משפטיים מכל סוג שהוא ומסמכים אזרחיים ומסחריים הנדרשים לצרכי קידום עניינכם המשפטיים, האזרחיים והמסחריים כאחד.

מאמרים נוספים בנושא חתונות

מאת: אבי דוידיחתונות23/12/182902 צפיות
היא רוצה לימוזינה ואתה רצת פחות. למה כדאי לך להשתכנע או מדוע היא שוב צודקת?

מאת: shiritחתונות11/06/181376 צפיות
כשאתם מתחתנים בקיץ או בחורף – ישנם הבדלים גדולים מאד בין 2 סגנונות החתונה.

מאת: רוני הכהןחתונות14/03/181512 צפיות
קראו הלאה את הדברים החשובים הבאים טרם ההחלטה לגבי השכרה של לימוזינה או כל רכב יוקרה אחר.

מאת: SEOMANחתונות16/01/181587 צפיות
מהו המקום המושלם לאירועים במרכז ואיך גם אתם יכולים לשריין לעצמכם מועד לחתונה באחד מאולמות האירועים המובילים בישראל מבלי לבזבז את זמנכם היקר בהתרוצצויות מיותרות בין גני אירועים.

מאת: בני דואניחתונות05/09/172065 צפיות
מה יכול להיות משמח, שונה ומיוחד כמו להחליט על איחוד עם בן הזוג ולהתחתן בצורה מכובדת ויפה?

מאת: moraleחתונות08/08/172183 צפיות
כל זוג שעומד להתחתן, לא משנה באיזה גיל, עומד בפני שורה של שאלות לגבי אופי האירוע אותו הוא רוצה לערוך. שאלות אלו, במקרים רבים, הן בסיסיות ומהותיות שכן הן יקבעו את כל אופי התכנון של האירוע, וכן את כל מהלך האירוע עצמו. במאמר זה ננסה לענות על השאלות השונות על מנת להעניק לזוגות מענה שלם וכולל, מענה אשר יאפשר להם לערוך אירוע כפי שהם רוצים וחולמים

מאת: שרון צרפתיחתונות08/06/172111 צפיות
כאשר מגיעים אל השלב הזה של החתונה מגלים עד כמה כל מה שהיה עד עכשיו נראה כמו משחק ילדים מפני שכל העבודה שצריכים לבצע עבור הקמה של חתונה מצריך התמקדות ביעד והבנה במורכבות של איך לארגן חתונה מבלי להגיע אל מצב של ריבים ופרידה סופית...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica