חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - אריזות מזון, האם תחום מרתק ומתפתח ?

הסודות מאחורי המדפים – אריזות מזון, האם תחום מרתק ומתפתח ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

 

אחד התחומים, אשר ללא צל של ספק מתחדש ומתפתח, במזון, הוא תחום האריזות.

האריזה אינה רק מה שאנו הצרכנים רואים כלפי חוץ, אלא מכלול רחב של פונקציות, כמו:

* שמירה על המזון, בפני פגיעות וטלטולים.

* שמירה על איכות הסחורה, שלא תתקלקל (לא הקנקן, אלא מה שיש בתוכו)

* עיצוב המוצר ומכירתיות.

* עמידות מפני תנאי מזג אוויר ושינויים בטמפרטורה.

* בולטות והתאמת המוצר לנקודת המכירה.

* חוזק ונוחות בשימוש.

* הארכת חיי המוצר, תוך שימוש באריזות "נושמות", אשר מאפשרות לעודפי

   לחות לצאת מהאריזה.

* העברת מסר צרכני ללקוחות, מידע הנושא רכיבים תזונתיים למשל, שם

   יצרן, ברקוד ולעיתים אף מידע אודות המחיר המרבי לצרכן.

המגמות בתחום זה הן פיתוח מוצרים אשר להם יכולת הארכת משך התפוגה של המוצרים. דווקא כיום ובעקבות דרישות הלקוחות לעבור למזון בריא יותר, אחת המשמעויות המידיות, זה הקטנת השימוש בחומרים משמרים וכאן בדיוק נכנסת גם האריזה, אשר מתפקידה לתמוך בפרמטר זה.

תחום נוסף אשר מהווה אתגר ליצרני המזון הוא תאריך התפוגה.

מה יותר פשוט אם על כל מוצר היה "מודבק" מעין תווית שנקרא לה במאמר זה לצורך השפה המשותפת "מדבקת רמזור".

מדבקה זו בדומה לצבעי הרמזור- תקרין צבע ירוק במידה ואפשר לאכול את המוצר (בכל הקשור למועד התפוגה ובתנאי שהמוצר אינו פגום או חבול), צבע כתום במצב גבולי וצבע אדום במצב שאסור לאכול את המוצר.

פיתוח אביזר זה יקל מאד על העוסקים בתחום ומן הראוי דווקא להתחיל איתו במוצרים אשר הם רגישים יותר, קרי המוצרים אשר נמצאים במקררים, הן של החלב, ירקות, בצקים, בשרים וכדומה.

פיתוח אשר ללא צל של ספק יכול לסייע רבות בכל התעשייה הזאת, זה מציאת פתרון זול לסימון אלקטרוני של המחיר על המוצר. פיתוחים כאלה קיימים, אולם נכון לעכשיו עלותם יקרה.

משמעות הפיתוח, שלקוח לא יצטרך לעבור דרך קופה, אלא דרך סורק, אשר יקרא את כל "הברקודים האלקטרוניים" ויוציא ללקוח חשבון לתשלום. במילים אחרות ביטול הקופות הקיימות.

אתגר נוסף העומד בפני תחום זה, הוא כמובן איכות הסביבה ודאגה לשמירה על הטבע. משמעות הדבר זה לאתר ולפתח חומרים אשר לצד כל הדרישות האחרות, משך חייהם יהיה קצר משמעותית מהקיים.

בהצלחה !

יובל לובנשטיין, משמש יועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות מוצרי הצריכה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111336 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111228 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111136 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111354 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111293 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111344 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111416 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152509 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142855 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148497 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132622 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132498 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132085 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132100 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica