חפש מאמרים:
שלום אורח
07.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שילמה עבור חדר זוגי וקיבלה חדרון שיועד לאיש צוות - מנו ספנות תפצה

אישה שהזמינה שייט בספינה של 'מנו ספנות' טענה כי למרות ששילמה עבור חדר זוגי, קיבלה חדרון קטן וצפוף. בית המשפט חייב את מנו ספנות לשלם לה מעל 6,400 שקלים ופסק - החברה כשלה מכל בחינה בעצם האירוע ובטיפול בו.

התובעת הזמינה דרך האינטרנט חבילת הפלגה לשייט בן 14 יום לספרד באוניית גולדן איריס של מנו ספנות. לטענתה, הזמינה חדר זוגי פנימי המכיל 2-4 מיטות, בעלות של 1,191 דולר לאדם אחד, ומכיוון שביקשה לנסוע בגפה, נדרשה לשלם עבור החדר תוספת של 100%, פחות הנחה בגין רכישת הכרטיס באינטרנט ופחות בגין אי חיוב המיסים של הנוסע הנוסף, ובסך הכל שילמה 2,076 דולר.

התובעת טענה, כי כאשר עלתה לאונייה, גילתה כי החדר שקיבלה אינו תואם כלל את שהזמינה ושילמה עבורו. לטענתה, החדר אותו תיארה כ"כוך עם מיטת סוכנות וכיסא" היה חדר קטן שהכיל בקושי מיטת יחיד צרה, ללא טלפון, רדיו או בו כל איבזור המתאים לאירוח, כשלהמחשת גודלו, ציינה כי בעת פתיחתה, הגיעה דלת השירותים עד אל קצה המיטה ולא אפשרה מעבר בין הדלת למיטה. התובעת הוסיפה וטענה, כי מבירורים שערכה, הסתבר לה כי החדר אותו קיבלה נועד לשמש חדר לעובדי האוניה, אך למרות שמנהל המלון באונייה, הבטיח לה כי יבדוק מה ניתן לעשות בנושא, בפועל לא נעשה דבר, ובהמשך ההפלגה, הוא התעלם ממנה לחלוטין.

בתביעה שהגישה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, דרשה הנוסעת לחייב את מנו ספונת להחזיר לה את הסכום ששילמה בגין התוספת לאדם בחדר זוגי וכן דרשה פיצוי של 3,000 שקלים בגין עגמת נפש.

מנו ספנות הכחישה כי החדר שקיבלה התובעת יועד להיות חדר צוות, אך אישרה כי שופץ כדי "להכיל אנשי צוות". בכתב ההגנה טענה החברה כי החדר שקיבלה התובעת הינו חדר המתאים לשני אנשים ויותר, אך בדיון בבית המשפט, הודתה כי החדר שניתן לתובעת הוא חדר ליחיד. עוד טענה החברה, כי למרות שבהזמנה קיימת התייחסות לחדר זוגי , בפועל הובטח לתובעת חדר ליחיד.

החדר לא היה מיועד לשני אנשים

סגנית הנשיא (בדימ') השופטת רחל חוזה קיבלה את התביעה במלואה, לאחר שקבעה כי היא מאמינה ללא עוררין לתובעת ולעדים מטעמה (חבריה לנסיעה), ופסקה כי החדר שקיבלה לא היה מיועד לאירוח שני אנשים, ואף לא לאירוח אדם בודד, וראוי היה במקרה הטוב לשמש כמקום מנוחה של איש צוות, כפי שהודתה החברה כי זה היה ייעודו מלכתחילה.

השופטת התייחסה לשבחים שחלקה לעצמה מנו ספנות, אשר טענה כי היא נמצאת ברף הגבוה של החברות המספקות הפלגות שייט:

"אם אכן כך הם פני הדברים, כפי שהנתבעת מציגה עצמה בכתב ההגנה, הרי שבעניינה של התובעת נכשלה הנתבעת כשל מוחלט מכל בחינה [...] הנתבעת לא היתה נכונה כלל לראות כי לא נהגה כיאות וכי ראוי הוא שתעשה לפיצוי התובעת ובחרה להעלות טענות סרק, חסרות כל ממש ואף סותרות האחת את רעותה וכאשר כל טענותיה, כולן, נדחות על ידי." השופטת פסקה כי גם אם היתה עותרת התובעת להחזיר לה את מרבית הסכום ששילמה עבור השייט, היתה נענית לכך.

לפיכך, ובהתאם לדרישות התובעת, חויבה מנו ספנות להשיב לה 3,426.54 שקלים - סכום התוספת שנדרשה לשלם בגין אדם בודד בחדר כפול, ולכן פיצתה אותה ב 3,000 שקלים בגין עגמת הנפש שנגרמה לה.

בנוסף, ומאחר והתובעת ושני עדיה מתגוררים בדרום הארץ ונאלצו להגיע לחיפה, חויבה מנו ספנות שלם לתובעת הוצאות משפט של 2,500 שקלים.

בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, תרגום משפטי, שירותי תמלול, נוטריון, תמלול, פוליגרף ועוד.

שיווק באינטרנט

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון, תמלול, פוליגרף ועוד.
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פסקדין - צרכנות

מאת: פסקדין - צרכנותחוק ומשפט - כללי30/06/111768 צפיות
לקוחה של סלקום הגישה תביעה נגד החברה בטענה כי בעת שהיתה בחו"ל, בוצעו במכשיר הסלולארי שלה שיחות לסודן בסכום של 8,000 שקלים. סלקום טענה כי ניתקה את הקו לשיחות יוצאות לאחר שהחיובים הגיעו ל 1,000 שקלים. בית המשפט קבע - סלקום אינה אחראית.

מאת: פסקדין - צרכנותחוק ומשפט - כללי27/05/111189 צפיות
חתן שהלין על כך שבמעמד החופה הסתיר הצלם לבני הזוג את הקהל ולהיפך, הגיש נגד תביעה בה דרש פיצוי של 23,000 שקלים. בית המשפט דחה את התביעה, ואף קיבל את התביעה הנגדית שהגישה חנות הצילום.

מאת: פסקדין - צרכנותחוק ומשפט - כללי27/05/111091 צפיות
נופשים שהזמינו חבילת נופש ליוון, טענו כי באחד המלונות החדרים היו קטנים וצפופים ורמת השירות בעייתית, ומלון אחר היה בדירוג של ארבעה כוכבים במקום חמישה כמובטח. ביהמ"ש דחה את מרבית הטענות ופסק להם פיצוי סמלי בגין ההפרש בדירוג המלון.

מאת: פסקדין - צרכנותחוק ומשפט - כללי20/05/111494 צפיות
אדם שרכש מזגן משקם אלקטריק, טען כי למרות שהתקנת המזגן תואמה בין השעות 10:00 ל 14:00, בפועל הגיע הטכנאי בשעה 17:00, ודרש פיצוי. שקם אלקטריק טענה כי זמן האספקה הוא משוער בלבד, אך בית המשפט חייב אותה לפצות את הלקוח.

מאת: פסקדין - צרכנותחוק ומשפט - כללי20/05/111173 צפיות
בעקבות עתירתה של התנועה לחופש המידע, הורה ביהמ"ש לעניינים מנהליים בירושלים למשרד הבריאות לפרסם דו"ח הנוגע לפערים באיכות הטיפול הרפואי בין ארבעת קופות החולים הפועלות בישראל.

מאת: פסקדין - צרכנותחוק ומשפט - כללי20/05/111481 צפיות
דיירים בבניין משותף טענו כי במשך כ 9 שנים, השתמשה YES בתשתית החשמל של הבית, למרות שמתוך 16 דירות, רק 3-4 מחובות לשירותי החברה. בית המשפט קיבל את התביעה, וקבע - אמנם מדובר בסכומים נמוכים מאוד, אך אין הצדקה שדיירי הבניין יממנו סכום זה עבור YES.

מאת: פסקדין - צרכנותחוק ומשפט - כללי20/05/111585 צפיות
נוסעים שהפליגו עם כספי הפלגות וזכו לשיט שהחל בצחנת ביוב, המשיך בנטיית הספינה על צידה והסתיים בשעות של המתנה בשדה התעופה, הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ביהמ"ש קיבל את תביעתם וקבע- "חלום שהפך לסיוט בלהות".

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231638 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212077 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211935 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211587 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211261 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201807 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201540 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica