חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מפעילים סלולרים חדשים בישראל

מאת: גבע קרא עוזצרכנות16/04/20112574 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יותר מעשר שנים עברו מאז שנכנסה שחקנית חדשה לשוק הסלולר בישראל, והשבוע נפל דבר: שתי חברות חדשות זכו במכרז של משרד התקשורת להפעיל חברת סלולר בישראל. הזוכות הן מירס ואקספון.

מירס היא בעצם לא בדיוק חברה חדשה, שכן היא פעילה בשוק כבר שנים רבות. עם זאת, מירס לא היתה שחקן משמעותי בשוק הישראלי. החברה שהיתה בבעלות של מוטורולה לא השקיעה כבר שנים רבות בשדרוג התשיתות שלה. בנוסף, טכנולוגיית iden שבה היא פועלת לא זכתה להצלחה בעולם ואין כמעט מכשירים שעובדים עליה. החברה נרכשה על ידי פטריק דרהי הצרפתי שרכש גם את מירס. בשלב הבא סביר להניח שדרהי ינסה לקבל אישור למזג את הוט ומירס, או לפחות לייצר שיתוף פעולה בין השתיים, כך שהוט תוכל למכור חבילות משולבות ללקוחות שלה: טלוויזיה, אינטרנט, טלפון קווי וסלולר. הוא תהפוך למשווקת העיקרית של מירס, וצפויה גם לשאת בעלויות המימון של פריסת רשת משדורגת. בכך תהפוך הוט למתחרה הרביעית בשוק התקשורת הישראל - כשהיא היחידה שיכולה להציע את כל השירותים לללקוח. הדבר צפוי להפעיל לחצים למיזוג של יס לתוך בזק. אורנג' מצידה תציע חבילות דומות, וסביר להניח שתנסה לגבש הצעת Iptv ללקוח. סלקום לא צפויה להיכנס לשוק הטלוויזיה בינתיים.

החברה השניה אקספון היא תעלומה. מדובר בחברה אינטרנט קטנה שמאחוריה משקיע בשם חזי בצלאל שאין לו יותר מדי ניסיון בשוק התקשורת. החברה צפויה לנסות לשחק על מגרש המחיר, אבל היא תתקל בשחקניות הווירטואליות שיצוצו בקרוב כמו רמי לוי ושות', שבעבורם משתלם יותר לתת מחירים זולים, כדי למשוך לקוחות לשירותים האחרים שלי. יש להניח שאקספון תנסה לחבור לשותף חזק כלשהו, כדי שתוכל לקבל שירותי הפצה יעילים. שחקן כזה יכול להיות למשל רשות הדואר, אבל מכיוון שמדובר בגוף ביורוקרטי, זה עלול לקחת זמן רב.

בכל מקרה, יש להניח שהשוק הישראלי יהפוך למשוכלל יותר וללקוח יהיו יותר הצעות על השולחן לבחור בינהם. כמו שווקים אחרים שנפתחו, למשל שוק טיסות בזול, או שוק השיחות בינלאומיות, זה עשוי להוביל בהחלט להצעות יותר זולות על המדף, אבל גם לפגיעה ברמת השירות, והעלאות מחירים עקיפות של שירותים נלווים שהיום מסופקים ללקוחות כחלק מהחבילה הבסיסית. בכל מקרה צריך לזכור שבעתיד הלא רחוק יותר ויותר לקוחות ילמדו שאפשר לדבר בסלולרי גם בחינם, באמצעות תוכנות של חברות פיתוח לאייפון ואנדרואיד, כמו וויבר, פרינג' וכו', דרך גלישה בוייפי, שנמצא כמעט בכל בית ומשרד, והסלולרי יהפוך למכשיר לשיחה רק בדרכים.

 



תגיות המאמר: פלאפון, מירס, אקספון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גבע קרא עוז, יועץ ניו מדיה, סלולר ושיווק בפייסבוק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גבע קרא עוז

מאת: גבע קרא עוזאורטופדיה ופיזותרפיה02/10/13925 צפיות
אם אתם עובדים שעות ארוכות מדי יום מול המחשב ואם אתם נוטים לסבול מבעיות של כאבי גב, כאבי ראש או כאבי ידיים, שווה לכם לשקול להיעזר בשירותים של ייעוץ ארגונומי

מאת: גבע קרא עוזלימודי תעודה ומקצוע08/08/12850 צפיות
אם אתם מחפשים קורס מעניין שיכול גם להעשיר את ההשכלה שלכם וגם לתת לכם פתח למקצוע עתידי מבוקש ואם יש לכם נטייה לעולם האמנות והעיצוב, שווה לכם לשקול לקחת קורס עיצוב פנים.

מאת: גבע קרא עוזהשקעות28/05/121191 צפיות
אם אתם מחפשים דרך פשוטה וקלה להבנה להשקעה בשוק ההון, שווה לכם להכיר כלי השקעה שנקרא אופציות בינאריות. בניגוד לאופציות רגילות, אופציות בינאריות הן כלי השקעה שכל אחד יכול להבין אותו, גם אם אין לו ידע מוקדם בשוק ההון ונסיון רב בהשקעות בתחום, זאת מכיוון שמדובר בהשקעה שדורשת מהמשקיע לבחור בכל רגע נתון באחת משתי אופציות בלבד.

מאת: גבע קרא עוזתיירות ונופש - כללי16/05/121035 צפיות
בחנויות המיועדות למטיילים וכן באתרי אינטרנט שונים ניתן למצוא מימיות שהן למעשה מערכות שתייה מתקדמות שמיועדות למטיילים, וכן מימיות אשר מיועדות באופן ספציפי לרוכבי אופניים. אלו הן מימיות איכותיות, לא יקרות וברמה גבוהה.

מאת: גבע קרא עוזחינוך ולימודים - כללי16/05/121137 צפיות
לפני שנים אחדות עברה בישראל רפורמה משמעותית שנקראת רפורמת בכר. הרפורמה שינתה את מבנה החיסכון הפנסיוני בישראל והעבירה את האחריות לניהול הכספים מהבנקים לחברות ביטוח ולבתי השקעות. אחת התוצאות של הרפורמה הייתה עלייה משמעותית בביקוש לעובדים אשר מתמחים בנושאי הביטוח. כתוצאה מכך חלה עלייה גם במספר המכללות ברחבי הארץ אשר מעבירות קורס ביטוח, שמיועד להכשיר את העובדים בתחום זה.

מאת: גבע קרא עוזבניין ואחזקה - כללי16/05/121125 צפיות
תכנית המתאר הארצית לשיפוץ וחיזוק בניינים נגד רעידות אדמה – תמ"א 38, עומדת לעבור שינוי משמעותי בתקופה הקרובה. זאת, לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה להמליץ לממשלה לאשר תיקון נוסף לתכנית

מאת: גבע קרא עוזעבודה וקריירה - כללי12/04/121051 צפיות
אם יש לכם ראש למספרים - ואם אתם מחפשים מסלול לימודים שיוביל אתכם לקריירה בעלת אופקים רחבים - שווה לכם לשקול לקחת קורס הנהלת חשבונות.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214244 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204381 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205283 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194173 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193401 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193443 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182918 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica