חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עדכון לתמ"א 38

תכנית המתאר הארצית לשיפוץ וחיזוק בניינים נגד רעידות אדמה – תמ"א 38, עומדת לעבור שינוי משמעותי בתקופה הקרובה. זאת, לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה להמליץ לממשלה לאשר תיקון נוסף לתכנית, שיהיה התיקון מספר 3. התיקון יאפשר מעתה להוסיף עד 2.5 קומות בכל בניין שעובר שיפוץ או בנייה מחדש. עד עתה ניתן היה להוסיף קומה אחת בלבד, אם כי במספר קטן של עיריות ברחבי הארץ אישרו להוסיף עוד קומה.

כעת יוכלו הדיירים והיזמים לשפץ את הבניין הקיים או להרוס אותו ולבנות במקומו בניין חדש, תוך שהם מוסיפים 2.5 קומות לגובה המקורי של הבניין, כאשר בעיריות מסויימות ניתן יהיה להוסיף אפילו 3.5 קומות.

מטרתו של התיקון הזה היא לעודד יותר גופים לפעול בנושא וליזום שיפוץ ותיקון של בניינים ישנים שנבנו לפני שנת 1980 ונמצאים בסיכון במקרה של רעידת אדמה. התכנית מיועדת לתת תמריץ כלכלי שיעזור ליזמים ולדיירים לכסות את עלויות השיפוץ הגבוהות של התוכנית - ובמקרים מסוימים אף לייצר לעצמם רווח כספי.

תמ"א 38 קיימת בישראל כבר שנים רבות, אבל עד עתה יושמה במספר קטן מאד של בניינים בהשוואה לתכנון המקורי. עד כה שופצו מאות בניינים בלבד בכל רחבי הארץ, רובם במרכז ומעט מאוד בערים שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע ברעש אדמה כמו טבריה או בית שאן.

הסיבות לכך רבות. בראש ובראשונה – קשה מאד לגייס את הרוב הדרוש מבין הדיירים, שכן תמיד יש אינטרסים מנוגדים - ודיירים שאינם מעוניינים לפעול בדרך זו ומעדיפים לפעול בדרכים אחרות, כגון שיפוצים נקודתיים בלבד או לא לשפץ כלל, במקרה, למשל, שהם לא מתגוררים בדירה אלא משכירים אותה, יכולים לעכב את הפרוייקט בקלות. בנוסף, גם חלק מהעיריות מערימות קשיים, מכיוון שיישום התכנית מגדיל מאד את מספר הדיירים בשכונות שבהן מתבצע השיפוץ, כאשר התשתיות שמסביב לא תמיד תומכות בכך.

נושא נוסף אשר מקשה על יישום של תמ"א 38 הוא הנושא הפיננסי. כל מה שקשור בבניית תכנית המימון ולקיחת ההלוואות והמשכנתאות לצורך השתתפות בתכנית מורכב הרבה יותר מאשר בפרויקטי בנייה גילים, ורוב הבנקים, וגם הלקוחות, מתקשים להתמודד איתו.

אם אתם מעוניינים ליישם בבניין שלכם תמ"א 38, כדאי לכם להיעזר בשירותים של חברת ייעוץ משכנתאות אשר מתמחה ביישום ובבנייה של תכנית פיננסית במיוחד עבור פרוייקטים של תמ"א 38.

 



תגיות המאמר: תמא 38, משכנתאות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גבע קרא עוז, יועץ ניו מדיה, סלולר ושיווק בפייסבוק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גבע קרא עוז

מאת: גבע קרא עוזאורטופדיה ופיזותרפיה02/10/13925 צפיות
אם אתם עובדים שעות ארוכות מדי יום מול המחשב ואם אתם נוטים לסבול מבעיות של כאבי גב, כאבי ראש או כאבי ידיים, שווה לכם לשקול להיעזר בשירותים של ייעוץ ארגונומי

מאת: גבע קרא עוזלימודי תעודה ומקצוע08/08/12850 צפיות
אם אתם מחפשים קורס מעניין שיכול גם להעשיר את ההשכלה שלכם וגם לתת לכם פתח למקצוע עתידי מבוקש ואם יש לכם נטייה לעולם האמנות והעיצוב, שווה לכם לשקול לקחת קורס עיצוב פנים.

מאת: גבע קרא עוזהשקעות28/05/121188 צפיות
אם אתם מחפשים דרך פשוטה וקלה להבנה להשקעה בשוק ההון, שווה לכם להכיר כלי השקעה שנקרא אופציות בינאריות. בניגוד לאופציות רגילות, אופציות בינאריות הן כלי השקעה שכל אחד יכול להבין אותו, גם אם אין לו ידע מוקדם בשוק ההון ונסיון רב בהשקעות בתחום, זאת מכיוון שמדובר בהשקעה שדורשת מהמשקיע לבחור בכל רגע נתון באחת משתי אופציות בלבד.

מאת: גבע קרא עוזתיירות ונופש - כללי16/05/121035 צפיות
בחנויות המיועדות למטיילים וכן באתרי אינטרנט שונים ניתן למצוא מימיות שהן למעשה מערכות שתייה מתקדמות שמיועדות למטיילים, וכן מימיות אשר מיועדות באופן ספציפי לרוכבי אופניים. אלו הן מימיות איכותיות, לא יקרות וברמה גבוהה.

מאת: גבע קרא עוזחינוך ולימודים - כללי16/05/121136 צפיות
לפני שנים אחדות עברה בישראל רפורמה משמעותית שנקראת רפורמת בכר. הרפורמה שינתה את מבנה החיסכון הפנסיוני בישראל והעבירה את האחריות לניהול הכספים מהבנקים לחברות ביטוח ולבתי השקעות. אחת התוצאות של הרפורמה הייתה עלייה משמעותית בביקוש לעובדים אשר מתמחים בנושאי הביטוח. כתוצאה מכך חלה עלייה גם במספר המכללות ברחבי הארץ אשר מעבירות קורס ביטוח, שמיועד להכשיר את העובדים בתחום זה.

מאת: גבע קרא עוזעבודה וקריירה - כללי12/04/121051 צפיות
אם יש לכם ראש למספרים - ואם אתם מחפשים מסלול לימודים שיוביל אתכם לקריירה בעלת אופקים רחבים - שווה לכם לשקול לקחת קורס הנהלת חשבונות.

מאת: גבע קרא עוזחינוך ולימודים - כללי09/02/121116 צפיות
אם אתם עומדים בפני השלב בחיים שבו עליכם להכריע באיזה מסלול לימודים לבחור ע"מ לרכוש לעצמכם מקצוע לעתיד, ואם אתם נמשכים לתחומי ההנדסה והטכנולוגיה, שווה לכם לשקול לפנות למסלול של לימודים לתואר של הנדסאי מכונות רכב.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222784 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223091 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211325 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211745 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica