חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המדריך לביטוח חובה לרכב

מאת: דפנה דרורביטוח רכב19/04/2011936 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כולנו מכירים פוליסות ביטוח רכב מהן. פעם בשנה מתקיים הטקס של חידוש פוליסות הרכב. לפעמים הטקס מתלווה לחיפוש סוכנות ביטוח חדשה, או חברת ביטוח משתלמת יותר. המודעות מציפות אותנו בהבטחות של חברות הביטוח לפוליסות משתלמות וזולות במיוחד, אבל כמה מאיתנו באמת יודעים מה המחיר על פוליסות ביטוח זולות? או האם כדאי לפצל בין ביטוח חובה לרשות?

פוליסות ביטוח רכב נחלקות לפוליסות ביטוח חובה לרכב ופוליסות ביטוח מקיף לרכב. פוליסות ביטוח חובה לרכב, כשמן כן הן - חובה. כל נהג שנוהג ברכב ממונע חייב לשאת עימו תעודת ביטוח רכב חובה בתוקף, במידת הנדרש להציגה לפני נהגים או הולכים רגל שהיו מעורבים בתאונת דרכים על כלי הרכב המבוטח, או נציגי החוק על פי דרישתם. פוליסת ביטוח חובה לרכב מגינה על נהג, ולא רק עליו, אלא גם על הנוסעים ואחרים שמעורבים בתאונת דרכים ומפצה נזקי גוף והוצאות הכרוכות בטיפול גופני, נפשי ושיקומי הנדרש בעקבות פגיעה בתאונת דרכים.

בניגוד לפוליסת ביטוח חובה לרכב, פוליסות ביטוח מקיף לרכב מעניקות פיצוי במקרים בהם נגרם נזק לרכוש. מרבית פוליסת ביטוח מקיף מעניקה כיסוי לנזקי רכוש שנגרמו לכלי הרכב המבוטח עצמו, וסעיף בביטוח מקיף נותן, על פי רב, כיסוי לנזק שנגרם לרכושו של צד שלישי שהיה מעורב בתאונת דרכים עם הרכב המבוטח. ביטוח מקיף לרכב, מעניק כיסוי לנזקים שנגרמו לרכב המבוטח במגוון מקרים ולא רק בתאונת דרכים, בשונה מביטוח חובה לרכב.

מי מפצה פגיעות גופניות במקרה שאין ביטוח חובה לרכב?

החוק קבע כי במקרים בהם אין תעודת ביטוח חובה בתוקף שאותה ניתן לתבוע, הפיצוי ישולם באמצעות קרן קרנית שנוסדה לצורך כך. בניגוד לביטוח חובה לרכב, שם חברות הביטוח מחויבות לשלם פיצוי ללא קשר לאשמתו של הנהג בתאונה, קרן קרנית פועלת בצורה שונה. מלבד מקרים בהם הנהג לא ידע ולא היה צריך לדעת כי הביטוח שברשותו אינו תקף, למשל במקרים בהם הרכב שכור, הנהג לא יקבל פיצוי במקרי תאונת דרכים גם אם נפגע, ואפילו יתכן כי קרן קרנית תתבע את הנהג עבור התשלום שהיא שילמה ליתר האנשים שנפגעו בתאונה וקיבלו פיצוי מהקרן.

מה קורה כאשר חברות הביטוח מסרבות לבטח?

חברות הביטוח הן גופים בעלי כוונות רווח. במקרים מסוימים, כאשר הנהגים נחשבים מסוכנים במיוחד, חברת הביטוח רשאית לסרב לבטחו. מקרים כאלו קורים כאשר הנהג הגיש מספר תביעות לחברות הביטוח בעבר הקרוב, או כאשר הוא נחשב נהג מסוכן, למשל נהג שצבר עבירות תנועה רבות ורישיונו נשלל זה לא מכבר. במקרים כאלו, הנהג הבעייתי עלול למצוא את עצמו ללא חברת ביטוח שתסכים לבטחו בביטוח חובה לרכב, אשר בלעדיו אסור לו לנהוג.

על פי פקודת החוק, קיימת חברת הפול שהיא מחויבת למכור לכל דורש תעודת ביטוח חובה בתוקף. חברת הפול איננה חברת ביטוח אלא תאגיד של כל חברות הביטוח המשווקות פוליסות ביטוח חובה לרכב. כל חברות הביטוח מיוצגות בפול, והן נותנות מענה המפזר את הסיכון בינהן. פולסות ביטוח חובה לרכב שנרכשות באמצעות הפול הינן יקרות במיוחד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרצה בענייני ביטוח

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דפנה דרור

מאת: דפנה דרורביטוח נסיעות25/04/118913 צפיות
ניתן להרחיב את פוליסת ביטוח הנסיעות עבור מקרים שונים כך שתכסה את כל מה שהנסיעה מכתיבה: מצב רפואי של המבוטח, יעדי נסיעה מסוכנים, פעילויות מסוכנות המתוכננות בזמן הנסיעה או הרחבת כיסוי המטען כך שיכלול פריטים יקרי ערך.

מאת: דפנה דרורביטוח רכב23/04/11873 צפיות
פוליסות ביטוח רכב הן יקרות מאד עבור נהגים צעירים. בניגוד לחוק המכיר בנהגים ותיקים לעומת חדשים, חברות הביטוח שמות דגש מיוחד על גיל הנהגים, ופחות על ותק הנהיגה.

מאת: דפנה דרורביטוח נסיעות21/04/11896 צפיות
ביטוח נסיעות לחו"ל הוא דבר שרבים מפעילים בהיסח הדעת, אולם המשמעויות שלו רבות. מה בדיוק מכסה פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל? מה הם ההבדלים בין הפוליסות השונות ואלו הרחבות ניתן לרכוש לפוליסה זו?

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171736 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164125 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163367 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163089 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163069 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143611 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147849 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica