חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח רכב לנהג צעיר

מאת: דפנה דרורביטוח רכב23/04/2011871 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פוליסות ביטוח רכב הן פוליסות יקרות במיוחד. חברות הביטוח רואות בנהגים הצעירים גורמי סיכון ניכרים הן בכל הקשור לפוליסות ביטוח רכב חובה המטפלות בכיסוי לנזקי גוף שנגרמו בעת תאונות דרכים לנהג, לנוסעים ולהולכי רגל שהיו מעורבים בתאונת הדרכים, והן בכל הקשור לפוליסות ביטוח רכב מקיף העוסקות בכל הקשור לנזקי רכוש שנגרמו לכלי הרכב עצמו או לרכושם של אחרים. אמנם ביטוח מקיף כולל גם מצבים שאינם קשורים לתאונות דרכים כגון נזקי טבע אולם תאונות דרכים, וגם נזקי זדון נחשבים מסוכנים במיוחד בכל הקשור לנהגים צעירים.

בניגוד לחוק המבדיל בין נהגים ותיקים לנהגים חדשים, כאשר הקריטריון לבדיקת ההבדל נעוץ במשך הזמן בו מחזיק הנהג ברישיון נהיגה: שנתיים ומטה מדובר בנהג חדש, בעוד מעל לשנתיים מדובר בנהג ותיק, הרי שחברות הביטוח מתחשבות בעיקר בגילו של הנהג כקריטריון מבדיל בין נהגים מסוכנים לנהגים "בטוחים".

הסיבות להגדרת נהגים ותיקים או צעירים הן דומות. גם החוק וגם חברות הביטוח מבינים כי נהג ללא ניסיון רב בנהיגה, ללא היכרות מעמיקה עם תנאי דרך שונים או תנאי כביש קשים ככבישים רטובים או נהיגה בזמן סערה, ייתכן וישגה יותר בעת הנהיגה. הבטחון שהניסיון בנהיגה מקנה מהווה עבור החוק קריטריון מספיק, אולם חברות הביטוח מגדילות ואומרות כי נהגים צעירים, כאלו שהם בני 24 ומטה, גם אם הם נוהגים יותר מאשר שנתיים, הם עדיין נהגים מסוכנים.

טענות חברות הביטוח נתמכות על ידי סטטיסטיקות הבודקות נתונים שונים לגבי נהגים שהיו מעורבים בתאונות בכלל ותאונות קשות עם נפגעים בכלל. מסתבר כי בני ה-24 ומטה שותפים באחוזים גבוהים למעורבות בתאונות אלו.

הסיבות לכך אינן נעוצות רק בחוסר הניסיון של הצעירים אלא גם בצורות הבילוי המועדפות על הצעירים, נהיגה בתנאי עייפות קשה, וכן ברצון להרשים את חבריהם המובילה צעירים רבים להחלטות שגויות ונהיגה פזיזה הנוטלת יותר סיכונים מהדרוש.

כתוצאה מכך, חברות הביטוח מעלות את פרמיית הביטוח עבור נהגים צעירים באופן ניכר, ודמי הפרמייה הללו עלולים להגיע עד לכדי פי שניים ושלושה מפרמיית נהגים מבוגרים יותר.

החוק מצידו, מחייב נהגים חדשים בשלט צהוב זוהר על שמשת הרכב האחורית עם כיתוב נהג חדש, ליווי של נהג ותיק בשלושת החודשים הראשונים לאחר קבלת רישיון הנהיגה, וכן הגבלות על מספר הנוסעים שרשאי נהג צעיר להסיע ללא ליווי נהג ותיק. נהגים חדשים הנתפסים בשורת עבירות הנחשבות חמורות יזכו בעונשים כבדים יותר מנהגים ותיקים, ואף לשלילת רישיון אשר תדרוש מעבר נוסף של הטסט ותחילת ספירת השנתיים מההתחלה.

קיימות דרכים שונות להוזיל את מחירי פרמיות הביטוח עבור נהגים צעירים. הטובה שבהן היא לחפש תוכניות מיוחדות אשר מיועדות לנהגים צעירים. קיימות תוכניות הדורשות התקנת מערכות בטיחות מתקדמות ובתמורה מוזילות את עלות הפרמייה. אמנם מערכות אלו עולות כסף אולם החסכון אינו רק בפרמיית הביטוח אלא גם בשקט הנפשי של ההורים שיודעים שילדם נוהג ברכב בטוח יותר מפני תאונות דרכים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרצה בענייני ביטוח

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דפנה דרור

מאת: דפנה דרורביטוח נסיעות25/04/118904 צפיות
ניתן להרחיב את פוליסת ביטוח הנסיעות עבור מקרים שונים כך שתכסה את כל מה שהנסיעה מכתיבה: מצב רפואי של המבוטח, יעדי נסיעה מסוכנים, פעילויות מסוכנות המתוכננות בזמן הנסיעה או הרחבת כיסוי המטען כך שיכלול פריטים יקרי ערך.

מאת: דפנה דרורביטוח נסיעות21/04/11894 צפיות
ביטוח נסיעות לחו"ל הוא דבר שרבים מפעילים בהיסח הדעת, אולם המשמעויות שלו רבות. מה בדיוק מכסה פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל? מה הם ההבדלים בין הפוליסות השונות ואלו הרחבות ניתן לרכוש לפוליסה זו?

מאת: דפנה דרורביטוח רכב19/04/11934 צפיות
המדריך לביטוח רכב חובה נוגע בשאלות של מהו ביטוח רכב? מהם ההבדלים בין ביטוח רכב חובה לביטוח רכב מקיף? את מי ניתן לתבוע כאשר אין ביטוח חובה לרכב בתוקף והין ניתן לרכוש ביטוח חובה לרכב כאשר חברות הביטוח מסרבות למכור אחד כזה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171736 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164125 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163367 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163089 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163068 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143611 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147848 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica