חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קלפים טיפוליים כאמצעי לפיתוח שיחה

בשנים האחרונות המגמה של טיפולים בשילוב אמצעים אומנותיים למיניהם פורחת וישנה הבנה כי אנשים רבים אינם מעוניינים או אינם מצליחים 'להיפתח' לשיחות עומק ולדבר על דברים רגשיים ואישיים מאוד בשיטה הקלאסית, של שיחה ודיבור בלבד.

בכל יום צצים ענפים שונים של שיטות טיפול למיניהן והן עושות שימוש באמצעים מגוונים ורבים.

במפגשים פרטניים או קבוצתיים נעשה שימוש בכל מיני כלים למען עידוד הפתיחות ורמת החשיפה של המשתתפים. המפגשים עשויים להיות מפגשים טיפוליים, מפגשי אימון, מפגשים חברתיים, מפגשים במסגרת העבודה ולמעשה כל סוג מפגש שהוא אשר יש בו אינטראקציה בינאישית ורצון לפתח שיחה ולהגיע לתכנים משמעותיים.

קלפים טיפוליים (הנקראים לעתים גם 'קלפים השלכתיים') הם אחת הדרכים הפופולאריות כיום להשיג מטרה זו. הרעיון העומד מאחורי קלפים טיפוליים הוא הרעיון אשר למעשה עומד בבסיסן של גישות מודרניות רבות בתחומי הפסיכולוגיה והטיפול באמצעים אמנותיים – קלפים טיפוליים הם אמצעי השלכתי אשר מאפשר לעקוף את הרציונאל אשר לפעמים אינו מאפשר למטופל להגיע לתכנים המבוקשים והחשובים. (הדוגמא במאמר זה הינה של מטפל ומטופל, אך כאמור ניתן להשתמש בקלפים טיפוליים בטיפולים קבוצתיים וכן במפגשים אחרים אשר אינם טיפוליים).

הקלפים הטיפוליים מאפשרים מרחב גדול יותר של שיחה. כאשר המטופל מרים קלף כלשהו ומספר עליו דבר מה או מתאר אותו בדרך כלשהי, הוא למעשה משליך על הקלף את התכנים האישיים שלו, תכנים אשר לעתים אין לו נגישות כה קלה אליהם אם יישאל עליהם או יהיה מעוניין לדבר עליהם באופן ישיר.

לדוגמא: מטופל מרים מתוך חבילת קלפים טיפוליים קלף אחד של תמונה ומתחיל לספר למטפל סיפור על מה שהוא רואה בקלף. לאחר מכן הוא מצרף קלף נוסף לסיפור ולאחר מכן קלף נוסף. בסופו של דבר הוא מעניק שם לסיפור אותו סיפר באמצעות הקלפים.

כאשר הקלפים הטיפוליים מספיק פתוחים ומופשטים, הם מאפשרים למטופל לצלול אל תוך עולמו (לרוב מבלי שיבחין בכך) ולספר למעשה סיפור הנוגע אל חייו ואל התכנים אשר מעסיקים אותו. גם מטפלים ואנשים העוסקים באופן יומיומי בקלפים טיפוליים וכביכול 'מתורגלים' בעניין – מוצאים עצמם מגיעים אל נבכי נפשם באמצעות הקלפים, מבלי ששמו לב.

גם כאשר המטופל מוצא עצמו מתנגד לחלוטין לקשר שלו עם הסיפור שסיפר או עם התכנים שהעלה בנוגע לקלפים – בסופו של דבר כמעט בכל המקרים יימצא קשר כלשהו אל חייו האישיים – לפעמים במצבים כאלו בהם ישנן התנגדויות, יימצאו דווקא החיבורים העמוקים יותר אל המטופל, אשר לאחר מכן ניתן להמשיך בשיחה עליהם ולעבוד עליהם.

ישנן אינספור דרכים בהן ניתן לעבוד עם קלפים טיפוליים, כיד הדמיון הטובה, והם תמיד משמשים כמפתח לדלת נפשו של המטופל אשר עמו נמצאים במפגש.

 



תגיות המאמר: קלפים טיפוליים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איי ווב - הקמת אתרים לעסקים

מה אנחנו עושים בשביל העסק שלך ב-eyeweb? 
אנו עוסקים ב-בניית אתרים לעסקים, קידום אתרים, פרסום באינטרנט ושיווק באינטרנט.
בונים אתרים פשוטים שגוגל אוהב!
נותנים לך שרותי אינטרנט המתאימים בדיוק לעסק שלך.
משלבים לך בניית אתר, קידום אתר שיווק האתר ופרסום על ידי רשת האתרים שלנו.
כשאתה בונה אתר אצלנו, תוכל להתחיל בקטן ולגדול עם הזמן ועם העסק שלך. 
אצלנו תוכל לקבל את כל שרותי הבניה, השיווק והקידום של העסק שלך תחת קורת גג אחת.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת eyeweb - בניית אתרים לעסקים

מאת: eyeweb - בניית אתרים לעסקיםנשירת שיער21/03/121348 צפיות
את נשירת השיער אין לנו דרך לעצור, מקסימום להאט קצת. אבל אנחנו יכולים לפתור אותה במהירות, בקלות וביעילות – על ידי תוספת שיער. אף אחד חוץ מכם לא יידע שהשיער שלכם נושר. איך עושים זאת? בהמשך.

ההחלטה על קניית דירה היא החלטה כבדת משקל ואינה דבר של מה בכך. האם כדאי לקנות דירה יד שנייה או דירה חדשה, מהם פרויקטים חדשים ואיך מגיעים אליהם, מהם אתרי דיירים ומדוע כדאי להגיע אליהם – כל מה שצריך לדעת על דירה, פרויקטים חדשים ואתרי דיירים.

מאת: eyeweb - בניית אתרים לעסקיםעסקים - כללי23/02/121434 צפיות
מדוע אנחנו מקפידים כל שנה לאחר החורף לבצע סיוד של גג הבניין שלנו? מה יקרה במידה ולא נסייד את הגג שלנו? במאמר הבא על סיוד גגות – מה זה, למה זה ואיך עושים את זה?

לכל איטום גגות קיימת השיטה הנכונה והמתאימה בהתאם לסוג הגג, לרמת הגימור ולתקציב הקיים. מאידך, בכל סוג של איטום חייבים לוודא כי העבודה מתבצעת על ידי בעלי מקצוע מוסמכים ואיכותיים וכאןן אסור להתפשר. הצעה זולה מדי מעידה על חוסר מקצועיות וכוונה לתפוס עבודה ותוא לא.

מאת: eyeweb - בניית אתרים לעסקיםשיפוצים17/01/121284 צפיות
בעידן הנוכחי בו אחוז הביקוש לרכישת דירות הולך וגדל, עולה באופן ישיר הביקוש לביצוע בדק בית על ידי חברה מקצועית ומיומנת שתספק דו"ח אמין ומקיף אודות הבית אותו אנו עתידים לרכוש.

מאת: eyeweb - בניית אתרים לעסקיםטיולים בארץ18/12/111301 צפיות
ביקור באחד מעשרות מרכזי המבקרים המושקעים בארץ היא בדרך כלל חוויה לימודית מעניינת המספקת בילוי איכותי של ממש עבור הילדים וכל המשפחה. כן, גם לילדים של היום – שיודעים כמעט הכל... תמיד יש משהו חדש ללמוד.

מאת: eyeweb - בניית אתרים לעסקיםשיפוצים16/11/111305 צפיות
הלבנת גגות היא פעולה חשובה שכדאי להקפיד עליה ולתחזק אותה בכל שנה, אך זוהי בעצם פעולה משלימה של זיפות הגגות, אשר נעשית לפניה והיא חשובה לא פחות. מהי הלבנת גגות? מי עושה אותה? מתי עושים אותה, ואיך?

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196298 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196301 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196155 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196281 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196364 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196561 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196236 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica