חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרוייקטים חדשים ואתרי דיירים

הבדלים בין קניית דירה יד שנייה לקניית דירה חדשה

דירה היא נכס אשר מעבר לפונקציונאליות שלו מעניק ביטחון כלכלי לשנים רבות, והרבה פעמים אנשים נקלעים למצבים כלכליים לא פשוטים, אך הימצאות הנכס ברשותם מהווה עוגן חשוב עבורם.

אחרי שנים של חסכון והתארגנות לקראת המאורע - אחת השאלות הגדולות בבואנו לקנות דירה היא האם כדאי לקנות דירה חדשה מקבלן או לקנות דירה יד שנייה (שלישית... או רביעית...) מבעליה הנוכחיים? לכל אפשרות ישנם היתרונות והחסרונות שלה, כאשר בסופו של דבר נצטרך להחליט מה הטוב ביותר עבורנו והכי מתאים לנו. אז הנה חמישה מהיתרונות והחסרונות של קניית דירה מקבלן מול קניית דירה מיד שנייה ולהיפך:

1. קניית דירה בפרויקטים חדשים מאפשרת מחד להיות חלק מפיתוח האזור – להיות שותפים לבניית הקהילה וחיי החברה, להיות בעלי השפעה כלשהי על מוסדות החינוך והתרבות אשר יהיו בה ולהיות שותפים להחלטות נוספות אשר יהוו בהמשך חלק חשוב מאיכות החיים שלכם ושל ילדיכם. מאידך, קניית דירה באזור קיים ומפותח חוסכת סימני שאלה בעניין – ניתן להגיע ולהתרשם מחיי החברה, מוסדות החינוך והתרבות ואין הפתעות – מה שרואים זה מה שמקבלים.

2. כאשר קונים דירה בפרויקטים חדשים היא חדשה לגמרי על הנייר וניתן לתכנן ולבצע בה בעת הבנייה שינויים ותוספות בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם – עבור הרבה מאוד אנשים זהו יתרון מאוד משמעותי של קניית דירה מקבלן בפרויקטים חדשים על פני קניית דירה מיד שנייה אשר הבעלים הקודמים כבר 'עשו בה כרצונם'. דירה הנקנית מיד שנייה עשויה להתאים לכם באופן מושלם אם יש לכם מזל גדול ובעיקר – סבלנות אינסופית לחיפושים אחר דירה שכזו, ואז כמובן שיש גם חיסכון כספי גדול אשר בדירה בפרויקט חדש מקבלן צריך להשקיע. במקרים אחרים, ביצוע שינויים ותוספות בדירה קיימת דורשים לרוב הוצאות רבות וכאבי ראש לא מעטים.

3. מערכות חשמל, צנרות מים ועוד מערכות בסיסיות של בתים, נבנות כיום בסטנדרטים ובתקנים גבוהים פי כמה וכמה מאלו אשר נבנו לפני שנים. קניית דירה בפרויקטים חדשים הנבנים על ידי קבלן טוב וקפדן מבטיחה שקט מכיוון מערכות אלו למספר שנים, לעומת קניית דירה מיד שנייה – אשר אם יש מזל המערכות בה יהיו טובות ויחזיקו שנים ואם אין... עלולות לעשות בעיות לא פשוטות ולגרור נזקים והוצאות רבות.

4. כאשר קונים דירה מקבלן קיימת אחריות של הקבלן לתקלות אשר מתגלות לאחר הכניסה לדירה, אשר לא ניתן היה לצפות קודם. האחריות פותרת את הדיירים מלשלם על התיקון. תקלות שכאלו עשויות להתגלות גם בדירה אשר נקנתה מיד שנייה, אך במקרה הזה הוצאות התיקונים יהיו על הדיירים.

5. ערך הדירה והקרקע בפרויקטים חדשים עולה עם השנים, כאשר הסביבה מתפתחת ונבנית. לכן קנייה של דירה מקבלן בפרויקט חדש היא השקעה טובה לטווח ארוך. כאשר קונים דירה מיד שנייה כל המקום בדרך כלל כבר מפותח וזה נכלל כבר בסכום הרכישה (על כן באופן יחסי היא עשויה להיות יקרה יותר). מצד שני, כמובן, כאשר רוכשים דירה מיד שנייה, ניתן לדעת מראש מהם השירותים הניתנים במקום, מהם מוסדות החינוך, חיי החברה והתרבות במקום.


זיכרון דברים וחוזה רכישת דירה ברכישת דירה מקבלן בפרויקטים חדשים

'פרויקטים חדשים' הם למעשה אתרים (שכונות בדרך כלל) אשר אינן בנויות או מאוכלסות עדיין וקבלן כלשהו בונה בהם פרויקט ובו הרבה יחידות דיור ולמעשה בונה שכונה יש מאין. בדרך כלל אלו הרחבות של מושבים קיימים או שטחים גדולים אשר אינם מאוכלסים בערים מסוימות אשר יש בהן שטח גדול לבנייה נרחבת של הרבה בתים או דירות.

זיכרון דברים בין קונה לקבלן הוא למעשה חוזה מקדים לחוזה הקנייה הרשמי אשר יגיע בהמשך, והוא מכיל את הצהרות שני הצדדים ואת הפרטים המהותיים של העסקה העתידית. בהנחה שזיכרון הדברים מכיל את כל הצהרת הכוונות ואת כל הפרטים העיקריים של העסקה, הוא מהווה מסמך משפטי בעל תוקף.

בעיקרון מומלץ שלא לחתום על זיכרון דברים אם אין הכרח בכך. אם מחליטים לחתום יש לקחת בחשבון כי החל מרגע החתימה יש לשלם את מס השבח הנדרש בחוק ויש לדווח על כך ולשלם באופן מסודר. אם החלטתם בכל זאת לחתום על זיכרון דברים, וודאו קודם כל כי הקבלן מולו אתם חותמים הוא קבלן מוכר, מקצועי ואמין אשר ניתן לסמוך עליו וכן ערבו בעניין עורך דין מטעמכם על מנת שיכתוב בזיכרון הדברים סעיפים אשר יגנו עליכם כקונים הפוטנציאליים.

כאשר אתם עומדים לחתום על חוזה רכישת דירה מול הקבלן עליכם לשכור מראש את שירותיו של עורך דין אשר יבטיח את הביטחון שלכם לאורך כל התהליך ואשר חלה עליו החובה לבדוק בטרם החתימה כי הקרקע עליה אתם חותמים אינה מעוקלת או משועבדת וכי היא נמצאת בבעלות הקבלן או חברת הבנייה וכי יש לו היתר בנייה מטעם הרשות המקומית או העירייה.

הקבלן מופיעים בו, אחריות הקבלן במקרים של שינויים ותוספות, מפרט טכני מלא וכן מה גובה העמלות במקרים של התקנות שונות בדירה. בדקו כי המחיר הנקוב הינו מחיר סופי וכן מהו מועד מסירת הדירה ומהי החריגה המותרת לקבלן ומה קורה במידה וחורג מעבר לה.

אתרי דיירים – מה, למה ואיך?

1. אתרי דיירים – מה? - אתרי דיירים הם אתרים באינטרנט אשר מאגדים בתוכם דיירים של פרויקט מגורים כלשהו. לדוגמא, שכונת הרחבה במושב ותיק, אשר מוקם בה פרויקט חדש של עשרות בתים או דירות. בעלי הדירות החדשות יכולים ליצוא לעצמם או להצטרף לאתר דיירים משל עצמם, אשר בו הם יוכלו לנהל את חיי הקהילה שלהם. לדוגמא – רשימת חברים, פורום, התראות רלוונטיות, הודעות, פרטים על מרכזים ושירותים קהילתיים, מסמכים משותפים, אירועים, חדשות, בעלי מקצוע, רכישות משותפות ועוד.

2. אתרי דיירים – למה? – הקמת והצטרפות לאתר דיירים, קל וחומר בפרויקטים חדשים, חשובה מאוד עבור כל הדיירים בפרויקט. שתי סיבות עיקריות לחשיבות ההצטרפות לאתרי דיירים הן – האחת, קבוצה היא תמיד בעלת כוח יותר מאשר יחידים. כאשר אתם נמצאים בקהילה כלשהי ויש לכם כוח של קבוצת הקונים ואתם לא רק 'הקונה היחיד' יש לכם יותר כוח ויותר יכולת להשיג עבורכם דברים שעשויים להיות לכם חשובים, לדוגמא הנחות בקניות מרוכזות בכל מיני מקומות, הנחות קבועות ברשתות גדולות ועוד.

הסיבה השנייה קשורה לחיי החברה והקהילה שלכם בפרויקט החדש – פרויקטים חדשים הם לרוב, כאמור, שכונות חדשות של ממש אשר אין בהן עדיין חיי קהילה, חיי תרבות ואפילו מוסדות חינוך שונים. כך תוכלו יותר מהר להכיר את החברים שלכם לפרויקט, להתגבש וליצור יותר במהירות (וביעילות) את חיי הקהילה שלכם, ולמעשה לבנות אותה מן ההתחלה.

3. אתרי דיירים – איך? – מאוד פשוט. ישנם אתרים באינטרנט העוסקים בקהילות ובבתים משותפים או בפרויקטים חדשים ומציעים את עצמם כמרחב להקמת אתר דיירים משלכם. לרוב מדובר באתרים בעלי ממשק משתמש ידידותי אשר מאפשר לבנות את חיי הקהילה מאפס באופן פשוט וקל, ולמעשה נותנים לכם את המקום ליצור בו את הקהילה שלכם ולהתחיל בקשר ובשיתוף פעולה עם השכנים החדשים שלכם עוד הרבה לפני שהתחלתם לבנות את הדירה.

לסיכום

רכישת דירה היא ללא ספק אחד הצעדים המשמעותיים והרציניים יותר בחיי אדם ומשפחה. אנשים רבים חוסכים שנים רבות לכבוד המאורע המשמח הזה, אשר טומן בחובו גם הרבה כאבי ראש ובעיות. ישנה תמיד ההתלבטות בין רכישת דירה מיד שנייה לרכישת דירה חדשה מקבלן, כאשר לכל אפשרות יש היתרונות והחסרונות שלה.

כאשר באים לרכוש דירה בפרויקט חדש יש לברר מיהו הקבלן או חברת הבנייה אשר אחראים על הפרויקט, ויש לבדוק את מקצועיותו ואמינותו. רצוי, אם ניתן, לדלג על שלב החתימה על זיכרון דברים ולעשות הסכם בעל פה אשר הפירוט שלו יגיע בחוזה הכתוב של הרכישה עצמה. כמובן את החוזה צריך לבדוק בקפדנות עורך דין פרטי מטעמכם, ויש לחתום עליו רק לאחר שעורך הדין בירר את כל הבירורים המקדימים על מנת להבטיח שהעסקה אכן נעשית לטובתכם.

כאשר רוכשים דירה מקבלן בפרויקט חדש, רצוי ומומלץ מאוד לנצל את הבמה אשר האינטרנט מציע לנו ולהצטרף לקהילה של הפרויקט החדש שלכם באתר דיירים משל עצמה, אשר יהיה אתר סגור לדיירי הפרויקט ויחבר ביניכם גם לצרכים חברתיים ולא פחות לטובת שיתוף פעולה אשר יהיה יותר נכון עבור כולכם מבחינה כלכלית ומבחינת הכוח שלכם כקבוצה מגובשת. בהצלחה ובשעה טובה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איי ווב - הקמת אתרים לעסקים

מה אנחנו עושים בשביל העסק שלך ב-eyeweb? 
אנו עוסקים ב-בניית אתרים לעסקים, קידום אתרים, פרסום באינטרנט ושיווק באינטרנט.
בונים אתרים פשוטים שגוגל אוהב!
נותנים לך שרותי אינטרנט המתאימים בדיוק לעסק שלך.
משלבים לך בניית אתר, קידום אתר שיווק האתר ופרסום על ידי רשת האתרים שלנו.
כשאתה בונה אתר אצלנו, תוכל להתחיל בקטן ולגדול עם הזמן ועם העסק שלך. 
אצלנו תוכל לקבל את כל שרותי הבניה, השיווק והקידום של העסק שלך תחת קורת גג אחת.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת eyeweb - בניית אתרים לעסקים

מאת: eyeweb - בניית אתרים לעסקיםנשירת שיער21/03/121348 צפיות
את נשירת השיער אין לנו דרך לעצור, מקסימום להאט קצת. אבל אנחנו יכולים לפתור אותה במהירות, בקלות וביעילות – על ידי תוספת שיער. אף אחד חוץ מכם לא יידע שהשיער שלכם נושר. איך עושים זאת? בהמשך.

מאת: eyeweb - בניית אתרים לעסקיםעסקים - כללי23/02/121433 צפיות
מדוע אנחנו מקפידים כל שנה לאחר החורף לבצע סיוד של גג הבניין שלנו? מה יקרה במידה ולא נסייד את הגג שלנו? במאמר הבא על סיוד גגות – מה זה, למה זה ואיך עושים את זה?

לכל איטום גגות קיימת השיטה הנכונה והמתאימה בהתאם לסוג הגג, לרמת הגימור ולתקציב הקיים. מאידך, בכל סוג של איטום חייבים לוודא כי העבודה מתבצעת על ידי בעלי מקצוע מוסמכים ואיכותיים וכאןן אסור להתפשר. הצעה זולה מדי מעידה על חוסר מקצועיות וכוונה לתפוס עבודה ותוא לא.

מאת: eyeweb - בניית אתרים לעסקיםשיפוצים17/01/121282 צפיות
בעידן הנוכחי בו אחוז הביקוש לרכישת דירות הולך וגדל, עולה באופן ישיר הביקוש לביצוע בדק בית על ידי חברה מקצועית ומיומנת שתספק דו"ח אמין ומקיף אודות הבית אותו אנו עתידים לרכוש.

מאת: eyeweb - בניית אתרים לעסקיםטיולים בארץ18/12/111301 צפיות
ביקור באחד מעשרות מרכזי המבקרים המושקעים בארץ היא בדרך כלל חוויה לימודית מעניינת המספקת בילוי איכותי של ממש עבור הילדים וכל המשפחה. כן, גם לילדים של היום – שיודעים כמעט הכל... תמיד יש משהו חדש ללמוד.

מאת: eyeweb - בניית אתרים לעסקיםשיפוצים16/11/111303 צפיות
הלבנת גגות היא פעולה חשובה שכדאי להקפיד עליה ולתחזק אותה בכל שנה, אך זוהי בעצם פעולה משלימה של זיפות הגגות, אשר נעשית לפניה והיא חשובה לא פחות. מהי הלבנת גגות? מי עושה אותה? מתי עושים אותה, ואיך?

מאת: eyeweb - בניית אתרים לעסקיםבניית אתרים31/08/11985 צפיות
רבים העסקים אשר מבינים היום את החשיבות של הקמת אתר לעסק. בעבר הלא רחוק ממש לפני שנה שנתיים, הקמת אתר לעסק הייתה דבר טכני בלבד – הולכים לבונה אתרים, בוחרים עיצוב זה או אחר – מה שנראה לנו יפה וקופצני

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222776 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223082 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211364 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211321 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211581 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211553 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211742 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica