חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קומפוסטר לייצור פסולת אורגנית

מאת: ריסוק גזםאיכות הסביבה 25/04/20111694 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


כל ילד כבר בכיתה א' נחשף היום בשיעור חקר או מדעים המוקדמים למהו קומפוסט וכיצד נעשה תהליך זה ולמה הוא מיועד ועד כמה הוא חיוני בעידן בו אנו חיים .

השימוש בזבל אורגני לאדמה ולא לפח הוא חשוב מכול ומחנך את לדינו ליצור מהטבע את הטבע מחדש . קומפוסטר הוא מכשיר היוצר קומפוסט בתהליך מכני פשוט , ופותר אתכם מלחפור בור מסוים באדמה וערבוביה מסוימת של זבל אורגני והתעסקות כוללת על מנת ליצור זבל אורגני לאדמה פורייה יותר.

קומפוסטר הוא מכשיר מצוין לעיבוד זבל אורגני.האדמה זקוקה להזין את עצמה בכל עת על מנת להיות משובחת ומניבה. היא מקבלת בברכה קומפוסט, בעזרת קומפוסטר תוכלו להזין את הגינה , או כל חלקת אדמה שנמצאת בבעלותכם.

קומפוסטר יוצר זבל אורגני משובח וראוי למטעי גידולים הכול כך דורשים את הקומפוסט כדי להשביח את הקרקע כל פעם מחדש. נפלאות הטבע הם ארוכי דפים להכיל ,מאידך כל הקשור בקומפוסט לאדמה , חשוב להבהיר ולהצהיר .

יש קומפוסטר? אתם לא זורקים אוכל

כמעט הכול חוץ משאריות ברזל . זבל אורגני זה בעיקר זבל רפתות, צמחים , עשבים ירוקים שוטים שהופכים לפיקחים ב קומפוסטר זבל עופות, קליפות ירקות ופירות, קליפות ביצים והרשימה עוד ארוכה. חשוב ליצור זבל אורגני באמצעות ה קומפוסטר מזבל יבש וזבל רטוב על מנת ליצור איזון אורגני ומשביח לאדמה.

בגדול , ישנו קשר ישיר בין ריקבון לקומפוסט , קומפוסטר יכול ליצור מאזן זה , והוא עדיף לאדמה.

קומפוסט הוא סוג של רקבובית הנצור מהמילה ריקבון.החומרים האורגניים מתלכדים אחד עם השני ב קומפוסטר וכך נוצר אחלה ריקבון לו האדמה זקוקה ומשוועת.

הקומפוסטר בעצם יוצר קומפוסט העולה על יתרונות הדשן, ולולא רק בגל שהחומרים הם טבעיים ובתוך כך תורמים לסביבה , אתם לא נאלצים לזרוק שאריות מזון לפח, שומרים על סביבה אחד, שתיים, מזינים את האדמה שלכם ומשתמשים בכל החלקים האורגניים לצרכים טובים ומועילים לסביבה ולאדמה.

ה קומפוסטר משכנע אתכם לעשות כך ולהשתמש בו. זה מן חשיבה כזו שאם כבר רכשתי קומפוסטר אז למה לא להשתמש כל הזמן?

באמצעות שימוש ב קומפוסטר תם שומרים על הגינה והאדמה שלכם, בימי משבר מים שכאלו היא זקוקה יותר מכול לתזונה מניבה והכרחית לה. הקומפוסט יוצר חיפוי קרקע מעולה וה קומפוסטר הופך להיות מכשיר יעיל בימים יבשים מעין אלו הפוקדים את ישראל ואדמתה.

לסיכום: קרקע בריאה!

קומפוסטר הינו כלי להכנת תערובת איכותית של קומפוסט.

רכשתם קומפוסטר ?!מהיום אסור לכם להשליך לפח האשפה את : הפירות , הירקות, עלים יבשים נושרים מעצי הגינה שלכם או המטעים, שאריות אוכל פירות וירקות, עלים יבשים הנוטים לנשור באופן תמידי בגינה, שאריות של סלט, קליפות ביצים, לחם שיבש לו ואיבד מטריותו ועוד.

קומפוסטר הוא המצאת המאה לקרקע בריאה ומחופה. איך שלא תסתכלו עליו הוא כלי מחזור הכי מבוקש כיום. לא נעים לחשוב שמכול השאריות לא זרקתם כלום ועוד האדמה ניזונה מכך . הכי הרגשה טובה לשוחרי המחזור והטבע.

חשוב להסתכל על קומפוסטר ככלי חדשני כמו שאין לנו יותר אנטנות על הגג ואנו צופים בטלוויזיה בלוויין, כמו שאנחנו כבר לא ממהרים ללוש ביד יש ווי לישה במיקסר הביתי ועוד מכיר ללישה ואפיית הלחם, כמו שיש צינורות דיגיטליים להשקיה בזמנים וקצובת מים נכונה לצמחים ולא עומדים עם הצינור או מפעילים ממטרה. כך גם עם קומפוסטר הוא מערבב ומכין את הקומפוסט בעצמו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ריסוק גזם

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ריסוק גזם

מאת: ריסוק גזםאיכות הסביבה 14/09/111049 צפיות
ריסוק גזם נותן לנו את האפשרות להשתמש בגזם בצורה הרבה יותר יעילה, וזאת באמצעות מחזור של הגזם ושימוש שלו מחדש בגינה בתור חיפוי.

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191297 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171564 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161766 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143052 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142650 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142628 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138678 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica