חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דלק ירוק ומנועים ידידותיים לסביבה

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/20143051 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יצרניות רכב וחלפים לרכב כמו אלפא רומיאו ופיאט עובדות בשיתוף למטרת שיפור ביצועי מנועים והפחתת צריכת הדלק, ובכך שמירה על הסביבה ושמירה על הכסף שלך. לדוגמא: אלפא רומיאו מיטו מנוע Multiairבגרסת 167bhp ו - 135bhp טורבו, שהיא טכנולוגיה חדשה לחיסכון בדלק, שהגיעה לאלפא רומיאו (במכוניתQuadrifoglio Verdeהיוקתית לדוגמה) מחברת פיאט.

במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

סוגים שונים של דלק הקיימים היום בשוק המכוניות

בנזין: זהו הסוג הנפוץ ביותר של דלק המשמש במכוניות כיום, והוא אחד מהגורמים העיקריים להתחממות כדור הארץ. בנזין מייצר כימיקלים רעילים הנפלטים מהמנוע, כמו: פחמן חד חמצני וסוגים שונים של תחמוצות חנקן. אלה לא רק שגורמים להתחממות כדור הארץ, אלא גם לגשם חומצי ויכולים לפגוע בבריאות אדם. בנזין נטול עופרת, הוא הבנזין הידידותי ביותר לסביבה.

יש מכוניות עם מנועי דיזל שצריכת הדלק שלהם פחותה ב-  30% יותר מאשר מנועי בנזין ! במכוניות עם מנוע דיזל הבלאי נמוך יותר והן יכולות לנסוע זמן רב יותר ללא צורך בתיקונים. כלי רכב מסוג דיזל, משחררים פחות פחמן דו חמצני ביחס לכלי רכב עם מנועי בנזין, הם כן משחררים תרכובות אורגניות נדיפות יותר ותחמוצות חנקן.

דלקים אחרים זמינים כעת, שיחסכו לכם כסף ויעזרו לסביבה.

גז פחמימני מעובה (גפ"מ) Liquefied Petroleum Gas (LPG): אפשר למצא בישראל, הוא נפוץ יותר  בבריטניה בכלי רכב היברידיים שהם הרבה יותר ידידותיים לסביבה וחסכוניים בדלק מאשר כלי רכב עם מנועי בנזין. הם מייצרים פחות פליטה של פחמן דו חמצני, פחמן חד חמצני ותחמוצות חנקן ממנועי בנזין ודיזל בנסיעה. גפ"מ גם גורם פחות בלאי לרכב ויעיל יותר בצריכת דלק, וחוסך לך כסף.

גז טבעי דחוס (CNG): כלי רכב הממונעים בעזרת גז טבעי דחוס CNG, הם שקטים יותר ופולטים פחות חומרים רעילים, הם צורכים פחות דלק, המנועים ללא ספק יעילים יותר מאשר מנועים במכוניות קונבנציונליות. ניתן להמיר מנועי בנזין ודיזל רבים לנסיעה על CNG.

ביו-דיזל: דלק ביו דיזל מופק ממקורות אנרגיה מתכלים כגון: סלק סוכר, זרעי דלעת, שמן דקלים וזרעי חמניות. זהו תחליף ביולוגי לסולר הרגיל. מכוניות ביו-דיזל הן יותר ידידותי לסביבה מאשר מכוניות קונבנציונליות שנוסעות על בנזין וסולר מסיבות רבות; לדוגמא ביו-דיזל לא רעיל, וכמעט שאינו מייצר גזי פליטה מזיקים. למרות שביו-דיזל מייצר פחמן דו חמצני כתוצר לוואי, הצמחים הגדלים לייצור הדלק, סופגים פחמן דו חמצני מהאטמוספרה בתהליך הפוטוסינתזה. אחד החסרונות של ביו דיזל הוא הסכנה של כריתת יערות כדי ליצור מקום למטעים הדרושים לגידול צמחים לביו דיזל. ביו-דיזל אינו זמין בכל תחנות הדלק, בדרך כלל הוא יותר זול מהמחיר של סולר ובנזין נטול עופרת. אפשר אפילו לייצר לבד בבית ובחינם ביו-דיזל, אם אוספים שמן ישן ממסעדות ומסננים אותו בכלים פשוטים שיש בבית.

ביו-אתנול: זה תחליף דלק ביולוגי, ועשוי ממקורות אנרגיה מתכלים. יש לו אותן היתרונות כמו ביו-דיזל, אך הוא פחות נפוץ. הפופולריות שלו היא במדינות כמו ברזיל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קבוצת קליבר 818 בע"מ יבוא סחר והרכבת מנועים לרכב גירים לרכב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קליבר 818

מאת: קליבר 818רכב03/05/121442 צפיות
לטמפרטורת הפעולה גבוהה מדי של המנוע חסרונות רבים ועלולה לגרום לתקלות. הצתה מוקדמת, בלאי שסתומים ותקלות במצתים אלה רק דוגמות אחדות ממה שעלול לקרות במנוע, אם הטמפרטורות גבוהות מדי

מאת: קליבר 818תחבורה ורכב - כללי22/04/121189 צפיות
הרדיאטור מורכב משני מיכלים ומקרב הנמצא ביניהם. מיכל הכניסה של הנוזל כולל צינור חיצוני, דרכו נכנם הנוזל מהמנוע לרדיאטור. פתח הרדיאטור למילוי הנוזל מחובר, על־פי־רוב, לחלקו העליון של המיכל העילי

מאת: קליבר 818רכב15/02/121121 צפיות
היחס בין כמות האוויר ובין כמות הדלק: להפעלת המנוע יוכל לשמש, לכאורה, כל חומר דלק.

מאת: קליבר 818תחבורה ורכב - כללי08/01/121300 צפיות
הספק מנוע אפשר לקבוע במכשירים שונים, המודדים את הפיתול הנוצר. הואיל וגודל הפיתול משקף את העבודה, כוח כפול דרך

מאת: קליבר 818תחבורה ורכב - כללי15/06/111510 צפיות
כאשר מנוע בשריפה פנימית צורך כמות דלק בפרק זמן מסוים ומספק על ידי כך כמות מסוימת של קלוריות, אפשר לערוך מאזן חום של המנוע

מאת: קליבר 818תחבורה ורכב - כללי06/05/111313 צפיות
שימוש נכון במכונית חשוב לא רק לגבי בטיחות בנסיעה, אלה גם לגבי הארכת משך שימושה של המכונית, תוך מיעוט הוצאות האחזקה ומיעוט תקלות.

מאת: קליבר 818בעלי חיים - כללי23/04/111400 צפיות
ראש וראשון למניעת תאונות הוא כלל בל יעבור: אסור לשחרר מהרצועה כלב, שלא השלים בהצלחה גמורה אילוף משמעתי, במקום בו יש תנועת כלי רכב, ולו הקלה ביותר !

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191296 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171564 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161766 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142650 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142628 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138677 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 13/11/138583 צפיות
כשמדברים על מחזור, שבדיה היא מדינה מוצלחת מאוד, לכל הדעות. רק ארבעה אחוזים מהפסולת הביתית במדינה מועברת למזבלות. שאר הפסולת ממוחזרת או משמשות כדלק בתחנות כוח הפועלות באמצעות פסולת. בכתבה שפורסמה ב-PRI נכתב על הפתרון היצירתי שמצאו בשבדיה למחסור בפסולת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica