חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אנרגיה סולארית - אנרגיה ירוקה

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/20161764 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

הפתרון? שימוש באנרגיה סולארית ומתחדשת, שהיא מכונה גם אנרגיה ירוקה, וחסכון באנרגיה הלא מתחדשת. מדובר במהפכה שמתחילה לחולל שינויים בתחום הרכב, חימום מים, ואפילו שימוש "רגיל" בחשמל. אולי אתם לא מודעים לכך, אבל מאות עסקים בישראל כבר מספקים לכם, דרך הסדרה עם חברת החשמל, אנרגיה סולארית מתחדשת. מה הם הסוגים של אנרגיה מתחדשת? אנרגיה ירוקה, או אנרגיה מתחדשת, מחולקת לסוגים שונים, המיוצרים ממקורות שונים בעולם הטבע: שמש, רוח, מים, חומרים ביולוגיים, וביומוסה. האנרגיה המתחדשת המוכרת ביותר בישראל היא כמובן אנרגיה סולארית, כלומר, באה מהשמש. מפני שהשמש תמשיך להאיר את העולם במשך עוד אלפי שנים, ולא נוכל "לרוקן" אותה, היא מהווה (במיוחד בישראל שטופת השמש) אפשרות אידיאלית למקור חשמל חילופי. השמש תזרח ללא כל קשר למה שנעשה, ושימוש בחשמל סולארי פשוט ינצל את קרני השמש וינתן להם לגרום יותר תועלת. מקור האנרגיה השני הוא הרוח, כמו שאתם מכירים מתחנות רוח הישנות, אפשר לרתום את כוח הרוחות ולהפוך אותו לחשמל שימושי. כמובן, הטכנולוגיה התקדמה מאד במאה שנים האחרונות, ובמקום שנצטרך לחבר את חתנת הרוח לריחיים כדי לטחון קמח, משתמשים בטורבו להפקת חשמל. מקור שלישי לאנרגיה מתחדשת הוא המים. בארצות הברית, בקנדה, ובמדינות רבות בעולם, התחילו לרתום את כוח המים ולהפוך אותו לאנרגיה ירוקה ומתחדשת. החסרון הבולט הוא שצריך לכער את הנוף, ואת הסביבה הטבעית, שמסביב למקור המים המדובר, דבר שפוגע באופן בלתי הפיך בסביבה עליה אנחנו מנסים לשמור. מצד שני, עבור מדינות בהן יש הרבה מקורות מים אך מעט יותר שמש, המים יכולים להוות אנרגיה ירוקה יותר וחילופית לפחם, גז, ונפט הנפוצים והפוגעים. מקור נוסף לאנרגיה ירוקה הוא שומנים טבעיים או ביולוגיים, כגון שמן קנולה, שמן סויה, שמן תירס, ושמן קוקוס, המאפשרים לנו ליצור חשמל כשאנחנו משתמשים בשומנים האלה בתור בסיס אלכוהולי. האם המדינה רואה חשיבות בשימוש באנרגיה ירוקה? מדינת ישראל רואה חשיבות רבה בשימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת, מפני שאנחנו מדינה קטנה אך עם קצב גדילה מהמהירים ביותר בעולם. כתוצאה מכך, צרכי האנרגיה של מדינת ישראל גדולים מאשר כמות הנפט, הפחם, והדלק שאנחנו יכולים לייצר או מעוניינים לקנות. אנרגיה ירוקה ומתדשת מאפשרת למדינת ישראל להמשיך לייצר אנרגיה ולהתשמש בחופשיות בחשמל, תוך כדי חסכון ושמירה על איכות הסביבה ועל הבריאות של כולנו. מדינת ישראל מנסה לעודד ייצור ושימוש באנרגיה מתחדשת וירוקה, תוך כדי עידוד ומימון להקמת מערכות סולאריות ליצור חשמל סולארית, פטור ממס לאנשים שמרוויחים מהם כספים, עידוד מחקר, והקמת וועדות מיוחדות לעידוד ותמיכת ייצור ושימוש בחשמל ירוק ומתחדש. מדינת ישראל גם מעודדת את ה"ביוגז", שהוא ייצור גז מפעיל חשמל מהפסולת העירונית. אנרגיה מתחדשת היא העתיד של כולנו, וכחברה אנחנו יכולים לעודד את השינוי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אור טכנאי מחשבים נותן שירות בבית הלקוח, ליעוץ חינם בתחום המחשוב: התקשרו 054-4509979, שעות פעילות בין 08:00 ל-20:00

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אור מחשבים

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182587 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה21/03/171609 צפיות
שימוש באנרגיה סולארית חשוב מאד, הן מבחינה סביבתית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינות רבות נוספות. אנרגיה סולארית מופקת מן השמש. השמש היא מקור אינסופי לאנרגיה מתחדשת – בניגוד למשאבי טבע אחרים אשר משמשים לייצור אנרגיה, השמש היא משאב בלתי נדלה, היא נמצאת שם תמיד על מנת לספק לנו אנרגיה ירוקה.

מאת: אור מחשביםראיית חשבון24/10/162562 צפיות
הדוח השנתי הוא הדיווח שמידי שנה כל עצמאי מחויב בו הבסיס בדוח שמיחד אותו אצל עצמאי אל מול שאר מגישי הדוח הוא נספח א שבו רשומות כלל ההכנסות החשבוניות שבעל העסק הוציא באותה שנה ללקוחותיו ,מתחת לשורת ההכנסות רשומות כלל ההוצאות שבעל העסק הוציא.

מאת: אור מחשביםתוכנה26/02/151036 צפיות
פרמוט מחשב זה תהליך של מחיקת כל הקבצים בכונן הקשיח, כולל קבצי וידאו, תמונות, מסמכים וקבצי מערכת ההפעלה. פרמוט מחשב זה חלק מהתקנת מערכת הפעלה מחדש וחלוקת דיסק הקשיח.

מאת: אור מחשביםמחשבים וטכנולגיה - כללי17/04/101603 צפיות
בעבר היו באינטרנט הרבה מנועי חיפוש ומדריכים שכולם נאבקו ביניהם כדי לראות מי יהיה הטוב מכולם.נראה כי מלחמת מנועי החיפוש הגדולה הראשונה חלפה מהעולם כאשר גוגל ויאהו יצאו וידם על העליונה – לפחות לעת עתה.

מאת: אור מחשביםמחשבים וטכנולגיה - כללי01/04/102190 צפיות
כיוון שהאינטרנט הוא רשת מחשבים, הדרך היחידה להתחבר לאינטרנט היא באמצעות מחשב. איך מחשבים מתחילים להופיע בכל מיני צורות, והם כבר עשויים להימצא בביתכם בין אם אתם מודעים לכך ובין אם לאו.

מאת: אור מחשביםתוכנה09/03/101642 צפיות
לפני שנים, צץ במוחו של גאון אחד הראיון ליצור אתר רשת שניתן יהיה להירשם בו לקבלת חשבון דוא"ל, ואז להתחבר ולקרוא ולשלוח הודעות.

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191294 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171561 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143049 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142647 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142627 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138675 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

מאת: אריאל מליקאיכות הסביבה 13/11/138581 צפיות
כשמדברים על מחזור, שבדיה היא מדינה מוצלחת מאוד, לכל הדעות. רק ארבעה אחוזים מהפסולת הביתית במדינה מועברת למזבלות. שאר הפסולת ממוחזרת או משמשות כדלק בתחנות כוח הפועלות באמצעות פסולת. בכתבה שפורסמה ב-PRI נכתב על הפתרון היצירתי שמצאו בשבדיה למחסור בפסולת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica