חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למי עדיף ליסינג מימוני?

מאת: Dan Brandרכב26/04/20111155 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ענף הליסינג התפתח מאוד בישראל בשנים האחרונות והנתון הרשמי של יבואני הרכב כיום מדבר על כך ש 70% מסך כלי הרכב העולים על כבישי ישראל כיום הנו רכבים של חברות הליסינג. ליסינג או חכר מכר בעברית תקנית, הפך להיות לצרכן הרכב הגדול ביותר בישראל ופלח שוק גדול משמעותית מהמקובל בארצות מפותחות אחרות.

בשל קוצר היריעה, לא נכנס כאן לסיבות למצב כיום. יחד עם זאת ועל אף אחוז רכבי הליסינג הגדולים העולים על הכביש, עדיין קיימת בורות לגבי סוגי מוצרי הליסינג המוצעים לציבור ע"י חברות הליסינג הגדולות. קיימים שני מוצרים עיקריים כאשר על כל אחד קיימים וריאנטים שונים - בהתאם לסוג העיסקה.

במאמר זה נעסוק במוצר הנקרא ליסינג מימוני , נסביר מה מהות המוצר ונבין לאילו סוגי גופים ואירגונים הוא מתאים.

ובכן, ליסינג מימוני הוא עיסקת ליסינג בה החוכר משלם מקדמה מסויימת ומקבל את הרכב לשימושו. אחרי כן, מידי חודש ולמשך תקופה של 3 עד 5 שנים, ע"פ רוב, ישלם הלקוח תשלום חודשי לא גבוה. תשלום זה נועד לכסות את ההלוואה ועלויות ההלואה שניטלה ע"י חברת הליסינג בכדי לממן את קנית הרכב מיבואן הרכב.

בסיום התקופה עומדות בפני הלקוח שתי אפשרויות: או לרכוש את הרכב במחיר אטרקטיבי או להתקדם לעסקת ליסינג מימוני חדשה.

שוני נוסף ומהותי בין ליסינג מימוני וליסינג תפעולי (כזה הנהוג בחברות גדולות) הנו העובדה כי הלקוח אחראי בעצמו על כל ההוצאות הקשורות ברכב כגון תשלומי אגרות למיניהן, ביטוחים, תיקוני מכאניים וכיו"ב ואלו נעשים על חשבונו של הלקוח ולא מכוסים או מוחזרים ע"י חברת הליסינג בשום צורה. זאת כאמור, בניגוד גמור לעיסקאות ליסינג תפעולי.

מדוע עיסקאות ליסינג מימוני הנן אטרקטיביות?

התשובה לשאלה זו מורכבת משני חלקים: ראשית במהותה, דומה עיסקאת הליסינג המימוני לנטילת הלוואה מהבנק. יחד עם זאת, העלות הכוללת של עיסקאות הליסינג המימוני הנן זולות משמעותית מהלוואות הניטלות בבנק לרכישת הרכב. הסיבה לכך היא שחברות הליסינג, בהיותן גופים בעלי יכולת פיננסית ומאגר לקוחות גדולים, מסוגלים ללחוץ על יבואני הרכב לתת הוזלות משמעותיות במחירי הרכבים. הנחות שהלקוח הפרטי של יבואני הרכב אינו מכיר. לאחר שחברת הליסינג רכשה את הרכב במחיר מוזל מאוד היא יכולה להציע ללקוחותיה החזרי הלוואה (או יותר נכון, תשלומים עבור עיסקאת הליסינג המימוני) אשר יהיו נמוכים מספיק בכדי להוות אלטרנטיבה מושכת לרכישת רכב בהלוואה בנקאית.

בנוסף לכך עדיין מצליחה חברת הליסינג להנות מנתח שמן בכל עיסקה, הן בשל תנאי תשלום נוחים מול יבואני הרכב והן בשל עלות בסיסית נמוכה.

ע"פ תקנות המס ניתן לזקוף רכב בליסינג מימוני כהוצאה מוכרת לצרכי מס עבור עסקים רבים ולכן בעלי עסקים המעונינים לרכוש רכב חדש ואמין לעסק מבלי להעיק על האובליגו פונים לפיתרון של ליסינג מימוני.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יועץ ליסינג

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Dan Brand

מאת: Dan Brandליסינג והשכרת רכב20/11/101908 צפיות
אחת הסיבות ההופכות ליסינג תפעולי אטרקטיבי כל כך בשנים האחרונות הינן הטבות המיסוי אשר ניתנות לחברות ולעצמאים הבוחרים לנהל את ציי הרכב שלהם באופן זה. מה הן הטבות המיסוי הללו? על כך במאמר.

מאת: Dan Brandליסינג והשכרת רכב05/10/10841 צפיות
חברות ליסינג תפעולי מציעות לעסקים אשר עבורם הם מנהלים את ציי הרכב מגוון של שירותים נלווים אשר מטרתם לתת שירות טוב יותר וערך מוסף לניהול ציי הרכב באמצעות חברות הליסינג.

מאת: Dan Brandרכב24/08/101204 צפיות
ליסינג פרטי מאפשר לעובדים לרכוש רכבים במקום להסתמך על רכב חברה. בשוק בו מקום העבודה הוא עניין נזיל ומשתנה אשר אין בו ביטחון רב, רכב פרטי עשוי להיות עוגן מוצלח.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213848 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213977 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214159 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204627 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195593 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196287 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193512 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica