חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבחון דידקטי, קשיי למידה?

מאת: טל סופרליקויי למידה05/05/20111547 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אבחון דידקטי מיועד לילדים צעירים בגילאי בית הספר היסודי עד מבוגרים אשר פונים ללימודים אקדמיים .האבחון הדידקטי מיועד לתלמידים אשר השגיהם נמוכים מההשגים המצופים מבני גילם וכן קיים פער בין יכולתם השכלית לבין השגיהם בלימודים .

היום קיימת מודעות רבה לחשיבות איתור לקויות למידה בגיל הצעיר. ככל שמאתרים קשיי למידה בגיל הצעיר,כך ניתן להקנות אסטרטגיות למידה ולבנות תוכנית המתאימה למאובחן,אשר בה יוכל לשפר את הישגיו.
בעבר ילדים בעלי קשיי למידה נחשבו כ"עצלנים" והמורה הייתה טוענת כי "אינם ממשים את הפוטנציאל הגלום בהם...". היום אנו יודעים כי קיימות לקויות למידה וקשיים נוירולוגיים אשר משפיעים על הלמידה ועשויים לבוא לידי ביטוי בהישגים לימודיים נמוכים,אשר לא קיימת הלימה בין יכולתם האינטלקטואלית לבין ההישגים הלימודיים.

פעמים רבות אנשים אלו חשים מתוסכלים מכיוון שהם מודעים לפער בין יכולתם השכלית לבין הישגיהם הלימודיים בפועל. פעמים רבות תסכול זה גורם לירידה בתחושת הערך העצמי ולקשיים נלויים בתחום ההתנהגותי והחברתי.

בנוסף להמלצות אופרטיביות לשיפור מיומנויות הלמידה,נכתבות המלצות לטיפול:בירור נוירולוגי,טיפול רגשי,הדרכת הורים,הוראה מתקנת,הפנייה לטיפולים פרא-רפואיים:קלינאי תקשורת,ריפוי בעיסוק. בנוסף נכתבות התאמות לימודיות,ע"פ חוזר מנכ"ל,אשר מיועדות לסייע לתלמיד להתגבר על קשייו ולהעזר ביכולותיו ובמוקדי הכוח אשר אותרו באבחון.

לאחר האבחון הדידקטי נכתבת תוכנית לימודית אישית,ע"פ ממצאי האבחון. אסטרטגיות הלמידה אשר מוצעות מותאמות למוקדי הכוח אשר נמצאו באבחון.לדוגמא אם למאובחן נמצאה עדיפות לערוץ השמיעתי לעומת הערוץ החזותי,אסטרטגיות למידה בתחום השפה יהיו לקרוא את המידע בקול רם ולהשתמש ברשמקול.

יש אפשרות להרחיב את האבחון לאבחון פסיכודידקטי. אבחון זה הוא אבחון כוללני אשר בודק את מיומנויות הלמידה בשילוב עם החלק הפסיכולוגי:מבחני האינטיליגנצייה הפורמליים,מבחנים אשר בודקים את התחום הרגשי ומאתרים קשיים חברתיים/רגשיים וחברתיים וכן מבחנים אשר בודקים את נושא הקשב והריכוז

לאחר האבחון הדידקטי נכתבת תוכנית לימודית אישית,ע"פ ממצאי האבחון. אסטרטגיות הלמידה אשר מוצעות מותאמות למוקדי הכוח אשר נמצאו באבחון.לדוגמא אם למאובחן נמצאה עדיפות לערוץ השמיעתי לעומת הערוץ החזותי,אסטרטגיות למידה בתחום השפה יהיו לקרוא את המידע בקול רם ולהשתמש ברשמקול.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרכז איתנים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל סופר

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173635 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161867 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152169 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152469 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143970 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143531 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144169 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica