חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסיפור שלי ו- 10 סיבות להתנדב

מאת: אריק מירסקעזרה והתנדבות08/05/20111603 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ב 19/04/2009 בפעם הראשונה מאז שהתחלתי ללמוד בטכניון שכבתי על הדשא של הפקוטלה והבטתי על העננים לגמרי חסר דאגות . הרמתי טלפון לעכבר המעבדה שלי וסיפרתי לו שאני פורש , העכבר ציחקק אמר שאני אידיוט ושהוא יתגעגע ואז זה היה רשמי - אני בחוץ . זה היה רגע יפה במיוחד , נשבה רוח אביבית נעימה העננים הסתדרו בצורות מעניינות והרגשתי נפלא - עד שהבנתי שהחופש החדש הזה, ההחלטה היחידה שקיבלתי בכל חיי עד כה באופן עצמאי מותירה אותי חסר כל תוכניות .

חודש וחצי מאוחר יותר העתודן ההכי מעצבן שהטכניון ידע אי פעם , אימת המרצים , האיש שאף מתרגל לא רוצה לפגוש במסדרונות , ישב בחדר שלו בבית ושיחק מסירות עם הקיר . ברחתי מכולם , מהטכניון , מהצבא ,  מכל מה שגרם לי להרגיש מחוייב . החלפתי עבודה פעמיים בשבוע - אם בכלל טרחתי לעבוד, הייתי מגעיל לחברים המעטים שנשארו לי ושתיתי המון . הרגשתי ריק לגמרי , לא ידעתי מה אני רוצה , לפעמים אני עדיין לא יודע . לקבל החלטות בצורה עצמית זה לא עניין פשוט ...

הזמן עשה את שלו והחלטתי להתמסד , הסתובבתי בעיתונים ובין כוחות אדם וככל שאתה מסתובב יותר כך גוברת ההסתברות שתדרוך על חרא  - התחלתי לעבוד בבנק . נכון שכשאתם נכנסים לבנק נראה לכם שהחיים של הפקידים האלה מאושרים ? כי אנשים שלובשים אלגנט בעבודה לא יכולם להיות אומללים ? אז תרשו לי להגיד לכם , אם מציעים לכם עבודה בבנק  - run like hell !  אלא אם כן אתם רוצים להיות הביץ' של הבנק . הנחמה היחידה שהייתה לי בעבודה הזאת היו שעות העבודה הקצרות שהותירו לי זמן לעיסוק החשוב שלי - מסירות עם הקיר . אפשרי שהקיר היה זה שהחליט במקומי שהגיע הזמן לעשות משהו עם כל הזמן הפנוי שנותר לי , אפשרי שהכדור ... כך או כך התנדבתי ומצאתי את עצמי בורח שוב . ברחתי מאק"ים , ברחתי מהאגודה למען החייל , ברחתי מלתת ו... אחרי תקופה קצרה , ברחתי גם מהבנק . שוב שיניתי כיוון אבל אחרי נסיון כושל בתור חשמלאי רכב , דרכתי שוב על חרא - הפעם זה היה בנק אחר .

בבנק הזה היה לי תפקיד קצת שונה מהבנק הקודם - הועסקתי בתור קישוט , כן כן קישוט (בלשון המעטה ) ורק אל תגידו שהבנק לא משקיע בחוכמה את הכסף שהוא גונב לכם על עמלות . בכל מקרה , יום אחד , תוך כדי ביצוע תפקידי - שיחת הבלים עם השומר , נתקלתי במודעה הזאת : http://www.tzevet.org.il/_Uploads/8791(1).jpg תלוייה על הקיר.

מתנדבים ... ? לתת מכל הלב ? - לאפ , לא נראההה לי , משהו שכן היה נראה לי זה החלק שאומר : " יכול/ה להכין תלמיד י"א לבגרות במתמטיקה ? " . נחזור לשלב שבו סיפרתי לכם על אימת המרצים זוכרים ? זה בגלל שכשזה קשור למתמטיקה אני יכול לדבר שעות ולשאול את כל השאלות שאף לא רוצה ולא בהכרח אפשרי לענות עליהן . אז כן , בעצם התקשרתי אליהם כי אני נהנה לענות אנשים  ולא היה איכפת לי שאלו יהיו תלמידי תיכון . הם אמרו שתיצור איתי קשר הרכזת של לוד (כן..לצערי , לוד  ) . אז קבענו פגישה וסיפרתי לרכזת שאני רוצה ללמד קבוצה קטנה ולהכין אותה לבגרות .

כעבור שבועיים מצאתי את עצמי יושב בחדר המורים של אחד התיכונים הפחות טובים בעיר , מול שולחן עם 5 תלמידי כיתה י' , היועצת הבית ספרית והרכזת של הפרוייקט . ילדים מעולם לא נראו לי מאיימים יותר . כשאני פוגש ילדים ברחוב - אני תמיד יכול להפחיד אותם , ילדים קטנים לרוב מפחדים ממני ללא עזרה מצידי . כאן המצב היה שונה , ישבו מולי 5 תלמידים שהמטרה שלי להעביר אותם את הבגרות , שבחנו אותי מכל הכיוונים בחיפוש אחר נקודות חולשה( כמו להקת זאבים שמצאו ג'מוס ) ,שהייתי חייב להראות להם סמכות ושניכר בהם שאין להם שום כוונה אמיתית ללמוד . האינסטינקט לברוח לא איחר לבוא , חיפשתי נקודת מוצא ותרוץ טוב לברוח , תוך כדי שאני מספר לילדים בקול עמוק: " ...אני כאן כדי לעזור לכם ... " ומנסה לגלות עניין בתלמידים . בדיעבד, מסתבר שהרכזת מנוסה מאד בעבודה עם ילדים ושנייה לפני שאמרתי משהו כמו : " שכחתי שאני צריך להאכיל את הדינוזאור שלי " ונמלטתי על נפשי , היא קלטה את המצב , עצרה אותי ואת השאלות המעצבנות שהילדים התחילו לשאול ואמרה : "אתם לא מבינים , אריק נמצא כאן בהתנדבות ..." אני לא זוכר מה היא אמרה אחר כך אבל אני זוכר איך זה הרגיש - זה הרגיש טוב . הרגשתי כמו נקודת אור במרכז הייקום . לא חשבתי יותר על זה שאני שונא את העבודה , לא היו יותר כל הכשלונות שאני סוחב איתי לכל מקום - הייתי רק אני , מישהי האמינה בי ונתנה לי משימה . לפתע הילדים נראו הרבה פחות מאיימים .

הבעיה האמיתית היא בנות - לא נשים , בנות . הן מופרעות נפשית , לא מפסיקות לצחקק וחייבות לשאול שאלות מפגרות ולא קשורות. אז לא הופתעתי כשהתייצבתי בנעליים צבאיות ועמידה זקופה (בשביל חזות מאיימת יותר) ומערכי שיעור מדוקדים מול 2 פרחחיות שלא הפסיקו לצחקק , שני פרחחים שחלמו בהקיץ ופרחחית נוספת שטענה שהיא ניגשת לבחינה בלשון (שהייתה אמיתית כמו הרצון שלה ללמוד) .  הכיתי עם היד על הלוח , שגאתי , דרשתי שקט ואפילו נסיתי לספר בדיחה , אבל שום דבר לא הועיל - נתקלתי בקיר במחסום ההקשבה שיש ליותר מדי אנשים במדינה שלנו . משם זה רק התדרדר ולבסוף נותרתי עם תלמיד אחד - הוא היה שונה . אני לא יודע מה גרם לילד הזה להגיע לשיעורים אבל הוא התמיד להגיע לכל שיעור . זה שימח אותי , מצאתי תלמיד שהיה מוכן ללמוד - אמנם לא את יסודות המתמטיקה כפי שקיוותי שהשיעור שלי יהיה , אבל הוא למד ואפילו השתפר במבחנים - אני חייב להגיד לכם שאני עדיין גאה בעצמי על ההישג הזה , הצלחתי להעביר את המושג של סדרה חשבונית לתלמיד שלא ידע לחבר ולחסר ספרות ללא מחשבון. משם הוא רק השתפר. אולי זה היה טוב מדי , הפכתי למישהו שלא האמנתי שאני יכול להיות - מישהו שעושה שינוי , גם כאן התעורר הצורך לברוח וכשהתלמיד שלי הבריז לי בפעם הראשונה , רשמתי מייל פרישה לרכזת , סוף סוף הייתה לי סיבה לעזוב . בדיעבד מסתבר שהיא מנוסה גם בתור רכזת - היא התקשרה ושיכנעה אותי להמשיך . כיום אני כבר לא מלמד את התלמיד שלי , הוא לא זקוק יותר לעזרה שלי , אני כן מתקשר אליו מדי פעם להתעדכן במצב הלימודים שלו ואני יכול להגיד לעצמי בגאווה - שהפעם לא פרשתי .

השם שלי בדוי , הסיפור שלי אמיתי וזאת הסיבה שרציתי לחלוק איתכם את הסיפור בתקווה שאולי גם אתם תרצו להתנדב .

בקרו אותנו :  http://gamlalod.blogspot.com/

10 סיבות טובות להתנדב :

1. תחושת מטרה וסיפוק עצמי - בתקופה שבה הייתי מלמד בהתנדבות , ישנתי טוב יותר (לפעמים חלמתי שאני שוב נגש לבגרות  -אבל ישנתי טוב ).

2. לתת זה לקבל - אתם תתפלאו לגלות שאתם יכולים להיות יותר כשאתם עושים בשביל אחרים , אני תמיד רציתי לסכם את כל המתמטיקה התיכונית , כשלימדתי ,הייתה לי סיבה טובה - אז ככה שגם אני הרווחתי מזה .

3. להשפיע על העתיד - הנוער של היום , המבוגרים של מחר . לא הייתם רוצים להשפיע עליהם ? אני יודע שאני כן .

4. להכיר אנשים חדשים ואיכפתיים - אדם שבוחר להתנדב , הוא אדם טוב ששואף לטוב , הכרתי במפגשי המתנדבים של הפרוייקט אנשים שנותנים מעצמם לחניכים שלהם ,בצורה אמיתית ומסוגלים להעניק להם אהבה (הם עושים חונכות אישית ) ולהיות שם כשההורים של החניכים בעבודה ואין מי שיכול להשגיח עליהם (מדובר בילדים צעירים יותר) . כולנו יכולים ללמוד מהם .

5.יותר מהנה ומועיל מלתכנן את רצח אחותך . רציני עכשיו , תחשבו על זה - אנחנו מבזבזים המון זמן על דברים מפגרים , לכל אחד יש משהו כזה . עדיף להשקיע את הזמן בלעזור לאחרים .

6. לצעירים שבנו , ובכלל לכולם - זה בוסט רציני לאישיות שלכם , זה מלמד אתכם לקחת אחריות, להציב לעצמכם מטרה ולשאוף אליה.

7. אם שום דבר שרשמתי לא עניין אתכם , תוכלו לרשום את מה שרשמתי למעלה ברזומה שלכם, זה מקורי ומגניב ומראה תכונות רצוייות לכל עבודה.

8. קארמה טובה - למי שמאמין בזה , אני לא רואה דרך טובה יותר .

9. כי מתי בפעם האחרונה עשינו משהו שהוא לא רק בשביל עצמנו ?

10. עדיף על לשחק מסירות עם הקיר :)

אנחנו עדיין כאן : http://gamlalod.blogspot.com/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוד לא ביקרתם ? : http://gamlalod.blogspot.com/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריק מירסק

מאמרים נוספים בנושא עזרה והתנדבות

מאת: בנימין קלינגרעזרה והתנדבות27/09/201185 צפיות
הרבה פעמים אדריכלים, מהנדסים נתקלים בפני צומת דרכים בהליך הרישוי המקוון ואין להם תמיד את מי לשאול. משרדנו מתמחה בהכנת וקידום בקשות להיתרי בניה וראינו לנכון לסייע ולתת תשובות לשאלות שנשאלות לאחרונה די הרבה . משרד בנימין קלינגר תמיד זמין ושמח לסייע במקרה וישנם שאלות נוספות או נדרש סיוע מול המערכת הבירוקרטית.

מאת: המרכז לגיוס כספיםעזרה והתנדבות26/12/139129 צפיות
המודעות בארץ לעולם הפילנתרופיה גוברת עם השנים, ובהתאם לכך, ההיקף של תרומות לעמותות ומלכ"רים מטעם אנשי עסקים וחברות עסקיות הולך וגדל. עם זאת, אחוז התרומות שמגיעות מטעמם ביחד לכלל התרומות לעמותות ולמוסדות ללא כוונות רווח, נותר נמוך בישראל, בייחוד בהשוואה למצב במדינות המערב, ובארצות הברית בפרט.

מאת: רוני מיכאלעזרה והתנדבות23/07/136867 צפיות
הסיוע של המדינה הוא גם בדמות 2 חוקים חשובים. האחד, חוק נגישות לנכים – כלומר כל מוסד ציבורי חייב להיות נגיש לנכים – במיוחד ישובים על כסא גלגלים.

מאת: דוד גרינברגעזרה והתנדבות09/06/132319 צפיות
נהוג לומר שהנוער של ימנו חסר ערכם ושכל מה שהוא עושה זה לשבת שעות מול המחשב או הטלויזיה. אז תתפלאו מסתבר שיש גם נוער אחר, מסתבר שבני הנוער צמאים למדריך ולדרך וכשיש מי שמנחה הם מתגייסים יוזמים ותורמים מעצמם - תוכנית סח"י - היא יוזמה התנדבותית עבור בני נוער - שתורמים ועושים למען הקהילה והחברה בישראל

מאת: עמותת שלעזרה והתנדבות31/07/128641 צפיות
עמותת של הינה עמותה המפעילה מתנדבי שירות לאומי בכל הארץ. הקטע הבא עוסק בראיון ותיאור השירות של אביבה מדבדב, המתנדבת בגן נוריות בקרית ביאליק.

מאת: daronetעזרה והתנדבות07/06/129123 צפיות
אזרחים מן השורה, שכירים, עצמאיים, בעלי עסקים וחברות רבות חורטים כולם על דגל תפישת עולמם את המעורבות הרבה בקהילה והנתינה עבור אלה הזקוקים לקבלה. ישנם גופים רבים אשר ניזונים מכספי תרומות אך בעיקר בולטות בנוף זה העמותות אשר פועלות ללא כוונת רווח אך עדיין מצליחות להתנהל ע"י מנהלים מעמדות מפתח בחזית התעשייה הישראלית. תרומות לעמותות אלו חשובות במיוחד ואף מעודדות ע"י המדינה באמצעות מתן החזרי מס.

מאת: אייל בן יהודיתעזרה והתנדבות26/04/128545 צפיות
הכותב עו"ד אייל בן יהודית יזם, שותף ומייסד עמותת מִלקוּת לעצמאות ( ע"ר) שחרטה על דיגלה לסייע למתמחים ועורכי דין עם מוגבלויות להתנסות בעבודה במשרד עורכי דין, באמצעות העסקתם במחלקה המשפטית בעמותה ומציאת מקומות להתמחות בתוספת התאמת מקום העבודה בסיוע משרד התמ"ת, ולסייע לעורכי הדין עם מוגבלויות להקים משרד בהעסקה עצמית או לשרוד בו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica