חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפת חלב

מאת: שירה גושןהורות12/05/2011960 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נולד לכם תינוק, מזל טוב! בנוסף לכל כך הרבה דברים חדשים שתכירו בקרוב, כל המושגים החדשים, הרשו לי להכיר לכם מושג הכרחי ושמיש במיוחד בשנים הראשונות: טיפת חלב. ברגע שחוזרים הביתה מבית החולים יש לברר מיקום של תחנת טיפת חלב הקרובה למקום מגוריכם ולקבוע תור. מספר ימים לאחר הולדת הילד הינכם מוזמנים לבדיקה ראשונית בטיפת החלב, לא לשכוח להצטייד בכל הניירות הרלוונטיים הכוללים: מהלך הריון, לידה, אשפוז ומכתב שחרור. בפעם הראשונה נרשמים באותה תחנה, מקבלים פנקס חיסונים, בודקים את מצב התינוק, משקל, גובה ומצב כללי. בנוסף התינוק מקבל עוד חיסון בהמשך לחסון שקיבל בבית החולים ומוזמן לבדיקות מעקב נוספות ולמתן המשך חיסונים. חשוב להתמיד ולגשת במועד לטיפת החלב מכיוון שזהו המקום המתמחה בהתפתחות התינוקות וחשוב לתת את החיסונים בזמן, אך במידה והתינוק חולה יש להמתין והחיסון יידחה למועד אחר על מנת למנוע תופעות לוואי קשות. המעקב הוא מיום לידת התינוק ועד לגיל שלוש בערך. טיפת חלב בודקת התפתחות, רגשית, שכלית ופיסית ובמקרים בהם נתקלים בבעיה האם והתינוק מופנים לחוות דעת מקצועית של רופא מומחה או שמייעצים להורים כיצד לעזור לתינוק להתפתח באותו תחום כגון: דיבור, הליכה, עמידה, זחילה, ישיבה, מוטוריקה עדינה ועוד.

אחיות טיפת חלב מבינות את מצוקת האם הטריה ונמצאות שם גם בכדי לעזור לאם בכל שאלה כגון: בעיות בהנקה, הדרכה להחתלה ולאמבטיה ועוד. אחיות טיפת חלב מסבירות לגבי החיסונים ולגבי תופעות הלוואי. רוב החיסונים מלווים בתחושת עייפות, חום קל, חוסר תאבון ואדמומיות באזור הזריקה, מומלץ להניח רטיות רטובות על האזור ולתת לתינוק לנוח. במידה ותופעות הלוואי חריגות וקשות במיוחד כגון: חום גבוה, הקאות ושלשולים יש לגשת מיידית למוקד או לרופא לטיפול מתאים.

תחנות טיפת חלב ממוקמות בכל רחבי הארץ ושייכות למשרד הבריאות, הן מעניקות טיפול לכלל האוכלוסייה ללא קשר להשתייכות לקופת חולים. ישנן טיפות חלב השייכות לקופות חולים ונותנות מענה למבוטחי הקופה בלבד. כיום בטיפת חלב ניתן מענה כבר לנשים בהריון, ברוב המקומות ניתנות הדרכות ומועברות סדנאות לנשים בהריון, בדיקות ומעקב.

 



תגיות המאמר: הריון ולידה, טיפת חלב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה גושן

מאת: שירה גושןהשקעות03/03/111366 צפיות
בארץ קיימים מספר רב של בתי השקעות מובחרים, חלקם וותיקים בשוק וחלקם חדשים בשטח. לכל בית השקעות יש את היתרונות והחסרונות שלו, לכל אחד סיכונים וסיכויים שונים, מוצרי השקעה שונים, לכל בית השקעות מסלולי השקעה שונים וכל לקוח בוחר לפי צרכיו ושאיפותיו, בבתי ההשקעות מנהלי תיקים ויועצים אשר מנהלים את כספי הלקוח תוך שקיפות מלאה וניתוח מצב הקרנות והאפיקים. ההתנהלות היא יומיומית וניתן לקבל עדכון בכל רגע.

מאת: שירה גושןליסינג והשכרת רכב21/02/111411 צפיות
זהו נמאס לך להיתקע עם האוטו, כבר הרבה זמן אתה חושב שהגיע הזמן להתחדש ברכב חדש, הנסיעות הרבות, התיקונים היקרים, בזבוז של זמן כסף ואנרגיה.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213981 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204566 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204609 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201449 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201438 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201482 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201618 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica