חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיול לשבת:שפע חיים מתחת למסך הצמחייה בהר מירון

מאת: SEOMטיולים משפחתיים15/05/20111139 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דגיםודו-חיים בשמורת הר מירון

עם קצת ניסיון וסבלנות מתגלה למטייל בהר מירון עולם מלא של בעלי חיים מיוחדים במינם – החל מהסלמנדרה ונמנמן העצים וכלה בסיפורי נמרים.

טיול לשבת באחד מהנחלים היורדים מגוש הרי-מירון (והזורמים עדיין, כמו נחל עמוד העליון, נחל כזיב וכד') ניתן למצוא מעט דגים, העומדים במלחמה כפולה ומכופלת עם סביבתם – מצד אחד התייבשות הזרימה מדי שנה בקיץ, ומצד שני ילדי צפת או מעיליא – היורדים לאפיק מצוידים בכל כלי המשחית המהוות אטרקציות לילדים – רשתות, וחכות מאולתרות, ואפילו רובי דיג תת-מימי.

שני מינים עיקריים של דגים נמצא כאן – הבינית והחפף הדומים זה לזה (הם שייכים לאותה משפחה) ושניהם ניזונים מחומר אורגני (אצות, רקב וכדומה), שהם מגרדים בלסתותיהם מהסלעים. החפפים נוהגים לעלות מהכנרת במעלה הנחלים (כלומר, לשחות נגד הזרם) וידועים מקרים (בנחלי הגולן) בהם הצליחו להתגבר על מפלים של 10 מ'!

דו-חיים בהר מירון

מכיוון שהם קשורים למים, הנדירים למדי בהר מירון , קצת קשה לגלות אותם. אולם לאחר גשם אפשר לראות אפילו סתם בדרך קרפדות מקפצות ממקום למקום. כאשר יורדים מההר בנחליו (הזורמים) נראות בכל מקום צפרדעי הנחלים החומות-ירקרקות מזנקות משפת המים לעומק, בדרכן למחבואן. בהר עצמו נמצא מין דו-חי משונה ומוזר, שבוגריו חיים בין אבנים במעיינות ולעיתים אפשר לראותם מטיילים (בכבדות) על השביל ליד הבית או סתם בדרך לפסגה. זוהי הסלמנדרה הכתומה, שהיא דו-חי בעל זנב.

בגלל צבעה וצורתה, שלהבה הסלמנדרה את דמיונם של התושבים ורבות הן האגדות עליה – כמו למשל שהיא נולדת מהעננים (אגדה ערבית), אינה נשרפת באש (אגדה יהודית), אפשר להפיק ממנה זהב (האלכימאים בימי הביניים), עורה הוא רעיל ומי ששם חתיכה ממנו במזונו של חברו מוצא להורג כרוצח (ביוון וברומי העתיקה).

הצבע המוזר של הסלמנדרה (כתמים חומים על רקע שחור) הוא "צבע אזהרה", כלומר צבע בולט שנועד להפחיד אויבים פוטנציאליים כי אוי לו למי שינסה לטעום.

מדי פעם ליד מקווי מים קטנים ועל עצים עם עלים רחבים אפשר למצוא "צפרדע" קטנה, ירוקה בהירה. זוהי האילנית, שביום היא מחפשת טרף (זבובים, חרקים אחרים) על עלי העצים, ובלילה שבה למים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

SEOM ייעוץ שיווקי בתיירות Israel Travel

הקמה ,ניהול וקידום במנועי חיפוש של  אתרי אינטרנט בתחום התיירות הנכנסת בשפות שונות וע"פ מדינות יעד

https://plus.google.com/115228687043315139116

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת SEOM

מאת: SEOMרפואה משלימה11/04/131421 צפיות
תרגילי מוח הם תרגילים היוצרים אינטגרציה של כל חלקי המוח והגוף כדי לשפר את הלמידה והריכוז בכל תחומי החיים.

מאת: SEOMאטרקציות21/11/111353 צפיות
הסביבון הוא כלי עתיק מאד, הידוע אצל עמים שונים. ראשיתו גליל המסתובב על שיפודו, שבעזרתו היו מנחשים את העתיד.במצרים היה שמו "ענת", כלומר, חיים. בהודו נקרא "צ'יקארא" שפירושו גלגל העולם. מקור הסביבון כמשחק כנראה בתקופת רומי . משם הפיצו אותו הליגיונרים הרומאים בארצות אירופה.

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי21/09/111559 צפיות
בשני ערבי החג ובצהרי שני הימים, עם החזרה מבית הכנסת, מתכנסת המשפחה סביב השולחן לסעודת חג. בסעודה הראשונה בשנה החדשה מקפידים שלא לאכול פרות חמוצים ומרים, ומרבים במיני מתיקה. ברוב עדות המזרח נהוג לאכול גם מיני פרות וירקות, שיש בשמם סימנים המרמזים שנזכה בדין ותתחדש עלינו שנה טובה

מאת: SEOMטיולים בארץ28/06/112117 צפיות
תילי-הגעש בגולן נראים כערמות חרוטיות גדולות, שלוע דמוי משפך בראשן. דוגמה לתהליך שזה, אפשר לראות בתילי-העפר מסביב לקיני-נמלים – העשויים גרגרים-גרגרים, שנחפרו מתוך הקן ונערמו בהדרגה מסביב לפתחו.

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי06/06/111228 צפיות
האבל נקבע בעקבות מותם הטרגי של עשרים וארבעה אלף מתלמידיו של רבי עקיבא, שהיה מגדולי החכמים בדורו ומנהיגו הרוחני של מרד בר-כוכבא.

מאת: SEOMתיירות ונופש - כללי05/06/111084 צפיות
הימים שבן פסח לחג שבועות, ימי ספירת העומר, קבלו מאוחר יותר גם משמעות של ימי אבל, שאינם קשורים כלל למשמעות המקורית של הספירה

מאת: SEOMטיולים משפחתיים24/05/111405 צפיות
קבלת התורה על ידי ישראל והפיכתו לעם סגולת ה' קשורות במאורע אחד חשוב, שקדם להן, מאורע שהשפיע בעתיד על התפתחות עם ישראל – יציאת מצרים. במשך מאות בשנים התגוללה האומה בעבדות שפלה. עובדי אלילים שלטו בהם, והטמיעו בתוך אבני טיט ובלבנים כל זיק של מרד, כל חלום על חרות של נוער, המתמרד מטבעו. אך יותר מהשוט אכלה אותם הגלות, שאליה התרגלו ואותה קבלו כטבעית.

מאמרים נוספים בנושא טיולים משפחתיים

מאת: tiloniטיולים משפחתיים20/05/196145 צפיות
Israel is a Middle Eastern country on the Mediterranean Sea, which is recognized by Jews, Christians and Muslims as a sacred land. It has long been known to hold many sites with religious and spiritual significance.

מאת: ניב אבןטיולים משפחתיים23/08/172042 צפיות
בעוד רבים נזכרו כי אין להם מקום מסודר לחופש קצר עם הילדים, וכל המחירים באילת הרקיעו לשחקים לא הגיוניים, עדיין ישנה האפשרות לצאת מן השגרה ולחפש אחר השכרת קרוואן שבו כולם יכולים לנוע אל עבר הנופים הכי יפים שיש לארץ הקטנה שלנו להציע.

מאת: ליאורטיולים משפחתיים07/03/171451 צפיות
מלונות בירושלים בפסח, מספקים לכם הזדמנות, לחופשה אביבית מוצלחת מאוד. בירושלים יש מזג אוויר נעים מאוד, בחודשי האביב. ירושלים היא עיר הבירה של ישראל, וגם העיר הכי מאוכלסת במדינה.

מאת: articlestbdטיולים משפחתיים28/02/171336 צפיות
למה צריכים הסעה לנתב"ג ומה יתרונותיה? מה לגבי שיקולים כלכליים? תשובות בגוף המאמר.

מאת: דרורטיולים משפחתיים11/07/161887 צפיות
הקיץ אוטוטו מגיע, חודשיים בהם הילדים ישבו בבית ואתם תצטרכו לחפש להם תעסוקה. אז יש קייטנות, בריכות, ים, שבוע אצל הסבים והסבתות, פארקים והצגות, אך עדיין יישאר לכם מספיק זמן בו תצטרכו להחליט כיצד להעביר להם את הזמן בצורה מהנה, וחוץ מזה, גם אתם בוודאי תרצו קצת חופש, הרי חופשת הקיץ מיועדת גם לכם, לא?

מאת: דרורטיולים משפחתיים11/07/161698 צפיות
כבר בתחילת הדרך של טיולים מאורגנים, נהוג היה לחלק את הטיולים לקטגוריות שונות, כשאחת מהקטגוריות הפופולאריות ביותר היתה טיולים למשפחות. הרעיון היה מאוד פשוט, טיולים שמתאימים להורים ולילדים, ובכך הם אפשרו להורים לקחת את ילדיהם לחו"ל במקום להשאיר אותם בארץ או לקחת אותם באופן עצמאי.

מאת: אסףטיולים משפחתיים31/05/162076 צפיות
עוד מעט יגיע החופש הגדול ואתם תצטרכו להחליט לאן אתם נוסעים הקיץ, זה הזמן להתחיל להתכונן, לעבור על יעדים ולבחור את היעד המועדף עליכם. אנחנו רוצים לעזור לכם כאן בהחלטה, ולהמליץ לכם, במקום לנסוע אל יעד מוכר וידוע במערב אירופה או לנסוע אל ארה"ב, לבחור דווקא ביעד מעט שונה, שונה אך מעניין וייחודי, אנחנו רוצים להמליץ לכם על טיול לזנזיבר וטנזניה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica