חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדרכת הורים: למה, לעיתים, הנזק של בית הספר עולה על התועלת?

התלמיד מאמין שיש קשר בין הציונים שלו לבין מי שהוא כאדם: כלומר, שאם יש לו ציונים בינוניים הוא אדם בינוני. כך האמנתי אני עד גיל 40. לעומתם, יש ילדים שחיים באשליה שאם יש להם ציונים מצוינים הם אנשים כאלה ודרכם בחיים סלולה. זו אשליה שלא מחזיקה מים ונגוזה במפגש של האדם עם החיים האמיתיים.

הילד עושה קשר בין דבר חסר משמעות, כמו ציונים, למי שהוא כאדם. הוא עושה זאת כי אף אחד מעולם לא הסביר לו אחרת ומפני שזה מה שהוא לומד גם מההורים וגם מהמורים.

החינוך הפורמלי לא מכין כלל את הילד לעבור את המבחן היחיד שיש בחיים, מבחן התוצאה: בחיים האמיתיים אין בחינות ואין מבחנים. בחיים האמיתיים יש רק מבחן אחד, מבחן התוצאה. באופן אבסורדי ממש, כל ההשכלה הפורמלית, לרבות "הגבוהה", לא מכינה ילד לעבור את מבחן החיים, כלומר מבחן התוצאה. בשום שלב הוא לא נדרש להפיק תוצאות, אלא רק למלא ניירות. התוצאה היא שילד מגיע אל החיים האמיתיים ללא שום הכנה למבחן האמיתי.

הילד לומד שללמוד זה משעמם: הילד מאבד ענין בלימודים ובצדק. במקום שתהיה שם חוויה שמעוררת את כל החושים, מסקרנת, מאתגרת ובעיקר מהנה, הוא מקבל את מה שהוא מקבל.

החוויה הבית ספרית מחבלת במיומנויות החשובות באמת להצלחה בחיים:
אלו הן המיומנויות החשובות באמת להצלחה בחיים:
אמונה ביכולת - ההכרה הבלתי מסויגת של ילד שהוא יכול להתמודד עם כל אתגר ושזה תלוי רק בו.
יצירתיות ודמיון - היכולת לתת מענה למציאות שמשתנה מהר.
עבודה בצוות - אנחנו חיים בעולם של התמחויות, שבו יותר אנשים יודעים יותר על פחות. כלומר, אין דרך להצליח בשום דבר לבד. נדרשת עבודת צוות.
מוטיבציה יזמית - יזמות היא למעשה ביטוי ליכולתו של אדם לקחת אחריות על חייו. היכולת לקחת משהו משלב הרעיון לשלב המימוש.
לימוד עצמי - רק בבית הספר המורים מלמדים תלמידים. בחיים האמיתיים אף אחד לא לימד אתכם כלום. כל מה שאתם יודעים למדתם לבד, כי היה חשוב לכם. אין שום לימוד מלבד לימוד עצמי.

עכשיו, שאלו עצמכם האם החוויה הבית ספרית משרתת, לדעתכם, את המיומנויות החשובות באמת כדי להצליח בחיים? לדעתי, לא! מחבלת בהן!

ילדים חכמים ומבריקים לא שורדים את המסגרת המשעממת של בית ספר: הם נתפסים כ"בעייתיים". המסר שמגיע אליהם מהמורים וההורים הוא ש:"ילד יש לך בעיה". לוקחים אותו לאבחון שאכן מאשר לילד שהבעיה היא שלו, והילד מאמין, כי מה הוא מבין. זה דופק לילד את הדימוי העצמי ואת החיים! יש הורים שמגדילים לעשות ומסממים את הילדים עם ריטלין. כדי שלא יפריעו למורים להעביר ת'חומר.

לשבת על התחת במשך 5-6-7 שעות זה בניגוד לטבע האנושי: בכל מקום אחר, כאשר יש מרצה משעמם, לקהל יש זכות בחירה לקום וללכת. אף אחד לא מעלה על דעתו לתת לקהל ריטלין כדי שלא יפריע למרצה להעביר ת'חומר, נכון? בבית ספר הקהל שבוי, פשוטו כמשמעו. אין להם שום אפשרות לבחור. ואם התלמיד לא מרוכז, אז לתלמיד יש "בעיית קשב וריכוז".

ועוד משהו בנימה אישית. אני רואה את שילוט החוצות ברשות המקומית בה אני מתגורר החוגג את הישגי הבגרות, ואת מסיבות העיתונאים שמשרד החינוך מכנס על גידול של אחוז או חצי אחוז בנתוני הבגרויות, ואני שואל עצמי: על מה? הלו, מה אין שם אף אחד שרואה את מה שאני רואה, שמבין את מה שכתוב כאן?! האם מה שכתוב כאן הוא שפה זרה, פיזיקה גרעינית?!

הדרכת הורים "איך תלמדו את ילדכם להצליח" מאפשרת להורים לשנות גישה לחלוטין לנושא הצלחה, מה חשוב כדי שהילד יהיה שם, ואיך נותנים מענה חדש, אחר לאתגרים שמציב בית הספר בכל הנוגע לבעיות קשב וריכוז, אי ביצוע מטלות וכישלון בבחינות.

הנחיית הורים חוויתית שיש בה אפשרות להיות אירוע המציל איכות חיים של הורים וילדים.  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רובי שטיינר
אימון אישי ואימון עסקי לתוצאות מדהימות, בחיים ובעסקים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רובי שטיינר

מאת: רובי שטיינראימון מנהלים25/07/111059 צפיות
המאמר יאפשר לכם להכיר את המיומנויות החשובות ביותר בעולם העבודה כיום, ולהבין למה הפרדיגמות הניהוליות שנלמדות בלימודי מנהל עסקים הולכות ומאבדות מהתוקף שלהן. איך תהליכי אימון למנהלים, כמו גם תהליכי פיתוח מנהלים יכולים לשדרג את "ארגז הכלים" של עובד ומנהל

מאת: רובי שטיינראימון אישי25/07/111054 צפיות
המאמר יאפשר לכם להכיר חמישה מכנים משותפים למצליחנים ולבחון האם לדעתכם גם אתם יכולים ללמוד אותם במסגרת אימון אישי?

מאת: רובי שטיינראימון עסקי22/05/111178 צפיות
אם חשבתם שאם ערכים אי אפשר ללכת למכולת, מומלץ לכם לקרוא בעיון את המאמר ולחשוב שוב. קורס מכירות "ללמוד למכור קל, פשוט ומהנה" מאפשר לבעלי עסקים ועצמאים להבין מדוע חברות המונעות ערכים הן המצליחות בעולם, ואיך בכלל לעשות את זה אחרת, לגמרי!

מאת: רובי שטיינראימון אישי - כללי21/01/111297 צפיות
איך הפך אימון אישי או מאמן אישי לטרנד כזה ומה אפשר להפיק מזה? מה זה מאפשר בכל הנוגע להגשמה עצמית?

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162107 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161631 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152488 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152037 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151811 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151929 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152108 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica