חפש מאמרים:
שלום אורח
14.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוגי השוקולד הקיימים בעולם

כשאתם קונים שוקולד עומד לפניכם מבחר עצום של סוגים, שוקולד חלב, מריר, שוקולד לבן. השוקולד הנמכר ביותר בישראל - שוקולד פרה נמכר כיום במגוון סוגים: שוקולד חלב, מריר, לבן, ממולא באגוזים, קרמל, נוגט, סוכריות, ועוד. האם עצרתם עצמכם וחשבתם מה ההבדל בין כל סוגי השוקולד הקיימים, איך הם נוצרו?

השוקולד נעשה מפולי הקקאו הנקטפים מעץ הקקאו הטרופי. בעולם קיימים שלושה זנים נפוצים של פולי קקאו הנבדלים אחד מהשני באיכותם וטעמם. פולי הקקאו האיכותיים ביותר הם של זן הקריולו, זן הקקאו המקורי שבני המאיה בעצמם היו משתמשים בו. הקריולו נחשב כבעל ארומה מיוחדת. זן זה אינו נפוץ כלל היות וגידולו דורש טיפול מיוחד, ומהווה רק כשלוש אחוז מהתפוצה העולמית. בשל כך מחירו יקר ולרוב ניתן למצוא אותו אצל חברות שוקולד יוקרתיות. הזן הנפוץ ביותר בעולם הוא הפורסטרו, מדובר בזן עמיד ביותר המהווה יותר משמונים אחוז מהתפוצה העולמית של פולי הקקאו. לזן זה טעם מר ובולט ואיכותו פחותה מאשר הקריולו. כמו כן קיימים כמובן זני כלאיים כדוגמת הטריניטריו, מדובר בהכלאה בין שני הזנים הקודמים שנעשתה באי טרינידד, כך שאנו נהנים מטעמו הייחודי של הקריולו ומעמידותו של הפורסטרו. אזור הגידול, סוג האדמה והאקלים קובעים רבות לגבי איכות פולי הקקאו וטעמם. גם לתנאי האחסון של פולי הקקאו חשיבות רבה בשמירה על איכותם, חשוב למנוע לחות שלא תפגע בטעם הפולים.

סוגי השוקולד עצמם מסווגים לפי כמות הקקאו המצויה בהם, ככל שבשוקולד ישנה כמות רבה יותר של חמאת קקאו וליקר קקאו הוא נחשב למשובח יותר. שוקולד פרה מריר נחשב האיכותי ביותר ממשפחת שוקולד פרה היות והוא מכיל כמות חמאת קקאו העולה על 35%. שוקולד פרה מריר אינו מכיל חלב, אלא בעיקר קקאו, ככל שאחוז הקקאו רב יותר כך השוקולד נחשב לאיכותי יותר. השוקולד המריר המשובח ביותר מכיל עד כ-90% חמאת קקאו, אך צריך לזכור כי שוקולד זה יהיה לרוב מר מאוד ולא טעים ממש לחיך. שוקולד חלב מכיל כמובן רכיבי חלב, סוכר ומוצקי קקאו, שוקולד חלב איכותי מכיל לרוב כמות של 30% חמאת קקאו ו-15% ליקר קקאו. שוקולד חלב נחשב כפחות איכותי משוקולד מריר עקב כמות חמאת הקקאו אך טעמו מתוק יותר ובשל כך הוא פופולארי יותר. שוקולד לבן מכיל כמות קטנה יחסית של חמאת קקאו ואין בו כלל אבקת קקאו, לכן ישנם מדינות שלא רואות בו כשוקולד כלל. שוקולד ביניים שמשלב בין שוקולד מריר לחלב הוא השוקולד הכהה, מדובר בשוקולד מריר עם תוספת אבקת חלב לעידון הטעם, כמו כן קיים שוקולד אוורירי ובו בועות אוויר.

לאחר שהשוקולד עצמו מוכן הגיע הזמן לעצב אותו בצורות שונות, כשלרוב נמכר שוקולד כשהוא ארוז בחפיסות. כמו כן מחליטים האם למכור את השוקולד טהור או להוסיף לשוקולד מגוון תוספות. בשוק ניתן לקנות שוקולד פרה חלב וגם שוקולד פרה חלב עם אגוזים, סוכריות, קרמל נוגט ושאר מילויים. סוג נוסף של שוקולד הוא פרלינים, מדובר בממתקים המצופים בשוקולד. הממתקים מכילים מילוי בטעמים שונים, פירות, אגוזים, קרמל, שמנת וכמובן שוקולד. אז כל שנשאר לכם עכשיו זה ליהנות ממבחר סוגי השוקולדים, בתיאבון.

 



תגיות המאמר: שוקולד פרה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אריק אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריק אלון

מאת: אריק אלוןמתכונים ואוכל - כללי19/06/111119 צפיות
כשאתם רוצים לאכול משהו מתוק ולהתפנק ללא רגשי מצפון ישנו מאכל אחד שתמיד ילווה אתכם לכל אורך הדרך, כמה לצד ארוחה, כארוחת ביניים, לקינוח וכממתק, בטוח שניחשתם כבר למה הכוונה - יוגורט.

מאת: אריק אלוןמתכונים ואוכל - כללי01/06/111191 צפיות
כולם אוהבים אותו ורואים בו המאכל הלאומי של ישראל, חומוס נהפך כבר מזמן למייצג תרבותי ולסימן היכר של מדינת ישראל. עם זאת הדעות לגבי חומוס חלוקות, יש הרואים בו מאכל בריאותי וישנם כאלה שחושבים שחומוס הוא מתכון להשמנה ולחיידקים - תחושה זו נובעת מתוכניות תחקיר שמצאו בעבר בחומוס בקטריות שונות. אך כיום מדובר במציאות שונה בוודאי בנוגע לחומוס אחלה. חומוס אחלה עובר בקרה מוקפדת ויוצא מהמפעל ברמת איכות מעולה

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205330 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205253 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205550 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205640 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195952 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196159 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183109 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica