חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חומוס - לא מה שחשבתם

כולם אוהבים אותו ורואים בו המאכל הלאומי של ישראל, חומוס נהפך כבר מזמן למייצג תרבותי ולסימן היכר של מדינת ישראל. כששואלים תיירים זרים מה הם הכי אהבו לאכול לא פעם נשמע מהם כי חומוס זה הדבר. עם זאת הדעות לגבי חומוס חלוקות, יש הרואים בו מאכל בריאותי וישנם כאלה שחושבים שחומוס הוא מתכון להשמנה ולחיידקים - תחושה זו נובעת מתוכניות תחקיר שמצאו בעבר בחומוס בקטריות שונות. אך כיום מדובר במציאות שונה בוודאי בנוגע לחומוס אחלה. חומוס אחלה עובר בקרה מוקפדת ויוצא מהמפעל ברמת איכות מעולה.

לגבי השמנה סוד העניין הוא עם מה אוכלים את החומוס, אם תנגבו חומוס כל הזמן בפיתות וודאי שתשמינו אך לא מהחומוס אלא מהפיתות. החומוס עצמו דל בשמן, החומוס עשוי מגרגרי חומוס שעשירים בחלבונים ואם תבדקו את כמות הקלוריות למאה גרם תופתעו לגלות כי מדובר בכמות קטנה הנעה בסביבות 80 קלוריות.כמו כן נעשה שימוש בטחינה משומשום מלאה, הטחינה מבורכת בויטמינים ובעיקר רוויה בסידן. חומוס אחלה מיוצר משילוב של חומוס וכמות מכובדת של טחינה, כמו כן נעשה שימוש רק בשמן קנולה ואחוזי השומן בחומוס הם מזעריים יחסית בהשוואה למתחרים כ-16%. הידעתם כי רוב השומן בחומוס אחלה מקורו בטחינה ולא בשמן הקנולה. מעבר לכך נעשה שימוש בשמן קנולה אודות לסגולותיו הבריאותיות ולא בשמן אחר, מחקרים מצאו כי שמן קנולה מונע מחלות לב ומכיל אומגה 3 התורם לבריאות העור. לא נעשה שימוש בשמן זית היות והוא לא יציב ומשתנה לאורך זמן.

חומוס מתאים לתזונה יומית של ילדים ומבוגרים כאחד. בחומוס אחלה נמצא מגוון רכיבים תזונתיים התורמים לבריאותנו ומונעים מחלות, מדובר בחלבונים צמחיים המסייעים לגוף להיבנות ולהתחדש, ויטמין B החיוני לניצול אנרגיה, סיבים תזונתיים המסייעים לתחושת שובע ומערכת העיכול וכמובן מינרלים כדוגמת סידן וברזל. עוד טענה המושמעת בציבור היא לגבי חומרים משמרים. אין מה להשוות בין חומוס בחומוסיה לבין חומוס אחלה. חומוס בחומוסיה אוכלים במקום ונהנים מהטריות שלו ולפיכך אין צורך בחומרים משמרים, אך חומוס אחלה מיועד לבית, למרוח את הסנדוויצ'ים לילדים לבית הספר או להתפנק שעושים מנגל ביתי ועוד, אם תביאו את החומוס מהחומוסיה הביתה הוא יתקלקל בפרק זמן קצר מאוד ותוך יום תאלצו לזרוק אותו.

חומרים משמרים מאפשרים לכם לשמור את החומוס לאורך זמן ולמנוע היווצרות חיידקים. לכן כאשר מדובר בחומוס בייתי כמו אחלה חומר משמר הוא הכרחי ואי אפשר בלעדיו, כיום שינה הסכמה רחבה בין המומחים כי חומר משמר הוא הבעיה הקטנה ביותר במזון וחשוב יותר להתרכז ממה המזון מורכב וחומוס אחלה מורכב כאמור מחומרים איכותיים בלבד. חומרים משמרים מאפשרים לחברות המזון להכין מגוון סלטים ושאר מוצרים שישמרו על איכותם וטריותם, כאשר בכל מקרה חשוב לבדוק את תאריך התפוגה של המזון ולאכול אותו בטרם המועד האמור. בכל מקרה בחומוס אחלה חברת שטראוס עושה שימוש מועט ככל האפשר בחומרים משמרים אך כאמור הדבר מתחייב אם ברצונכם ליהנות מטריות לאורך זמן. אז תמשיכו לאכול חומוס טרי בחומוסיות וכשתגיעו הביתה תדעו שמחכה לכם במקרר חומוס איכותי העמיד לאורך זמן להנאה מרובה.

 



תגיות המאמר: חומוס, אחלה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אריק אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריק אלון

מאת: אריק אלוןמתכונים ואוכל - כללי19/06/111117 צפיות
כשאתם רוצים לאכול משהו מתוק ולהתפנק ללא רגשי מצפון ישנו מאכל אחד שתמיד ילווה אתכם לכל אורך הדרך, כמה לצד ארוחה, כארוחת ביניים, לקינוח וכממתק, בטוח שניחשתם כבר למה הכוונה - יוגורט.

מאת: אריק אלוןמתכונים ואוכל - כללי24/05/111584 צפיות
כשאתם קונים שוקולד עומד לפניכם מבחר עצום של סוגים, שוקולד חלב, מריר, שוקולד לבן. השוקולד הנמכר ביותר בישראל - שוקולד פרה נמכר כיום במגוון סוגים: שוקולד חלב, מריר, לבן, ממולא באגוזים, קרמל, נוגט, סוכריות, ועוד. האם עצרתם עצמכם וחשבתם מה ההבדל בין כל סוגי השוקולד הקיימים, איך הם נוצרו?

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205296 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205214 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205516 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205606 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195920 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196124 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183098 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica