חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היהלום- המרכיב החשוב והיקר ביותר בטבעת האירוסין-חלק ב'

מאת: רועי קטיובתכשיטים26/05/20111171 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כפי שהסברנו במאמר הקודם ,ליהלום ישנה חשיבות מכרעת ביותר בבואנו לבחור טבעת אירוסין . במאמר הקודם , התמקדנו בצבע היהלום , ואילו במאמר זה נתמקד בניקיון היהלום.

יהלום הניקיון הוא למעשה רמת ה"טוהר" של היהלום . יהלום מורכב רובו ככולו מהיסוד פחמן , אשר אחראי לתכונותיו הידועות כגון החזר אור מקסימלי . יחד עם זאת , ברוב היהלומים ישנם "זיהומים" בשפה המדעית , ז"א ישנם אלמנטים נוספים נוכחים בתוך היהלום אשר אינם קשורים ליסוד עצמו. זיהומים אלו , קרויים בשפה המקצועית "פגמים",או ,"תכלילים" כיוון שלעין האנושית הם נראים כגורמים זרים בתוך היהלום.

 

כאשר ישנם תכלילים רבים בתוך היהלום , הם חוסמים למעשה את האור הבוקע מן היהלום ,וכך היהלום נראה נוצץ פחות ,והברק שבוקע מתוכו חלוש. יחד עם זאת , אם ביהלום ישנם פגמים קטנים ,או פגמים שאינם פוגעים בהחזר האור , ברק היהלום יהיה חזק ויפה. במאמר זה נעסוק בשאלה כיצד לקבוע איזה ניקיון עלינו לבחור עבור טבעת אירוסין ,ועל מה יש לשים דגש. תחילה נבאר את דרגות הניקיון הקיימות :

 

IF -F :

הדרגות הנדירות ביותר ביהלומים. משמעות דרגות אלו היא היהלום נקי לחלוטין מפגמים . מחיר יהלומים אלו יקר מאוד , והם נחשבות לנדירות במיוחד , כיוון שרוב היהלומים בטבע נוצרים עם פגמים.

 

VVS1-VVS2 :

דרגות ניקיון אלו נחשבות אף הן לנדירות מאוד . משמעות דרגות אלו היא שביהלום ישנו פגם קטן במיוחד , והוא מוגדר כפגם מיקרוסקופי -ז"א ניתן לראותו באמצעות מיקרוסקופ בעל הגדלה של 20X. גם מחיר יהלומיםאלו הוא יקרבמיוחד ,ונחשב לפופלרי בקרב עשירים . השפעת פגם זה על החזר האור של היהלום היא זניחה.

 

VS1-VS2 :

קיימים ביהלום פגמים קטנים במיוחד , אשר ניתנים לצפייה בהגדלה של עדשה של 10X . מחיר יהלומים אלו הוא כמובן זול יותר מדגרות ה VVS , אך עדיין נחשב ליקר, במיוחד ביהלומים שמשקלם מעל קראט. השפעת פגמים אלו על החזר האור של היהלום היא מועטה במיוחד ועומדת לרוב על 1-2% . לרוב משובץ בטבעות אירוסין ,ע"י אנשים עשירים , לרוב בארה"ב.

 

SI1-SI2 :

קיימים ביהלום פגמים קטניםאשר ניתנים לצפייהבהגדלה של עדשה של 8X .יהלומים אלו נחשבים לפופולרים במיוחד , ומחירן עולה בהדרגה לאורך השנים. כיוון שלעין האנושיתלא ניכר הבדל בהחזר האור שלאותו יהלום כמעט בכלל , ומחירן הוא זול בהשוואה למחירי היהלומים בניקיון VS או VVS . זוהי למעשה הדרגה המבוקשת ביותר בעולם ביהלומים לצורך טבעת אירוסין .יוון שרוב ציבור רוכשי טבעת אירוסין הינם אנשים צעירים בתחילת דרכם בחיים ,לרובזוהי התאמה מושלמת לתקציב . השפעת פגמים אלו על החזר האור עומד על 3-7%. וכאמור ,העין האנושית אינה מסוגלתלהבחין בהשפעת פגמים אלו על החזר האור.

 

I1-I2-I3 :

קיימים ביהלום פגמים בינוניים עד גדולים הנראים לעין האנושית ללא אמצעי עזר. בדרגת הניקיון I1 אפשר לראות חלק מהם בעוד שבשתי הרגות האחרות I2 ו I3 אפשר לראותכמעט את כל הפגמים. השפעת הפגמים על החזר האור נעה בטווח של 30-80% . לרוב יהלומים בניקיונות אלו הם זולים ,ואינן משובצות בטבעת אירוסין. יחד עם זאת ישנן תרבויות שבהם שמים דגש על יהלום גדול ,ומפאת חוסר תקציב קונים יהלומים מסוג זה כאשר כאמור הדגש הוא על גודל היהלום ולא על איכותו.

 

אם כן , לאחר שסקרנו את כל דרגות הניקיון הקיימות ביהלומים ,נעבור למסקנה הסופית :

היהלום המתאים ביותר עבור טבעת אירוסין הן מבחינת מאפייניו והן מבחינת מחירו הוא יהלום שנע בטווח שבין SI ל SI2 , כיוון שהחזר האור שלו כמעט ואיננו מושפע בכלל מפגמיו,ומחירו זול יותר בהשוואה ליהלום שנראה לעין אותו הדבר אך ניקיונו מבחינה גמולוגית גבוה יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רועי קטיוב, מרגלאן - עולם הפנינים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי קטיוב

מאת: רועי קטיובטבעות אירוסין ונישואין27/03/14877 צפיות
כיצד נבחר טבעת אירוסין בדרך הקלה והפשוטה? להלן כמה טיפים חשובים

מאת: רועי קטיובתכשיטים02/03/141061 צפיות
כיצד שומרים על טבעות יהלומים נוצצות ויפות כמו שקנינו אותם? והם יש דרך לחדש טבעת אירוסין?

מאת: רועי קטיובתכשיטים17/08/111258 צפיות
מאמר המסביר אודות התהליכים הכרוכים בתרבות פנינים ,החל מזריעתן בתוך צדפות , ועד שלייתן ושיבוצן בתכשיטים

מאת: רועי קטיובתכשיטים04/05/111324 צפיות
המאמר מסביר אודות היהלום , המרכבי החשוב ביותר בטבעות אירוסין ,ומתמקד באחד הפרמטרים החשובים ביותר ביהלום -צבע היהלום, ומסביר את הקשר בין בחירת יהלום בצבע הנכון לבין הטבעת.

מאת: רועי קטיובתכשיטים10/04/111210 צפיות
המאמר מסביר על התפתחות המושג "פנינים" בתודעה האנושית ,ואת הסיבות לדימויה של הפנינה כסמל לחכמה ,עושר טוהר ויופי

מאת: רועי קטיובתכשיטים04/04/111239 צפיות
מאמר המסביר אודות אופנת הפנינים התופסת תאוצה בארה"ב ובאירופה ,ואת הסיבות לכך

מאמרים נוספים בנושא תכשיטים

מאת: אופירתכשיטים12/04/222650 צפיות
הערכת תכשיטים הוא עולם ומלואו ולכן כדאי להכיר את העולם המרתק הזה לעומק. בהערכה של תכשיטים עתיקים יש כמה אלמנטים שחשוב ללמוד ישר מהבסיס על מנת לעשות זאת באופן מדויק וראוי. לפני הכל, חשוב לקבל מידע מבעלי התכשיטים על עברו של התכשיט. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, כל מידע שתקבלו יכול לסייע לכם בהערכה.

מאת: tiloniתכשיטים27/08/204950 צפיות
מכשירי שקילה שונים נבדלים האחד מהאחר במספר דרכים – מבחינת החפצים הנשקלים, מבחינת הגבלות המשקל, מבחינת נוחות השימוש, מבחינה טכנית ומבחינת אופן שימוש (שימוש בוו שקילה, צג מקצועי או תוספים חשובים אחרים). ברור לכל ילד ששקילת תכשיטים אין דינה כדין שקילת כלי רכב או חומרים כימיים.

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/205023 צפיות
במאמר זה נציג פתרון ניקוי ביתי ע"י השריית צמיד טניס בסבון כלים עדין ובמים חמים במשך 15 דקות תוך כדי שמירה והימנעות מפגיעה ביהלומים

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/204872 צפיות
כיום ניתן למצוא מספר רב של תכשיטים לגברים אבל האם אנחנו יודעים איך לבחור את התכשיט שיתאים לנו. במאמר זה נתמקד בצמידים לגברים וננסה לעקוב אחר מספר פרמטרים אשר יעזרו לנו לבחור את הצמיד הנכון

מאת: תמיר פרלתכשיטים16/12/174164 צפיות
נראה מוזר שמינרל שעשוי מפחמן בלבד הפך לאחד מהתכשיטים המבוקשים ביותר בעולם, כלומר היהלום. אחרי הכל, פחמן נמצא בציוד ובמינרלים הבסיסיים ביותר, כגון הגרפיט בעפרונות שלנו, שכלל אינו נראה יוקרתי.

מאת: webetterתכשיטים14/06/173441 צפיות
אם את מחפשת לוק מנצח והופעה מושלמת בכל עת, המאמר הזה בדיוק בשבילך!

מאת: רוני הכהןתכשיטים21/05/173448 צפיות
איך מנקים זהב ושומרים על המראה הנקי והנוצץ שלו לאורך של תקופה ארוכה? קראו את הדברים המאוד חשובים לשמירה על התכשיטים היקרים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica