חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסדרי ראיה - זכות כנגד חובה

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה27/05/20111247 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסדרי ראיה - זכות כנגד חובה

על פי סעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות ניתנת לאם חזקה, אשר מכונה "חזקת הגיל הרך", לפיה ילדים עד גיל שש ימסרו למשמורתה. אולם האם זוכה במשמורת הילדים גם לאחר גיל 6 מכוח הפסיקה אשר גורסת באחת שאין להפריד בין אחים כאשר יש ילד אחד מתחת לגיל 6 והשני מעל גיל 6. בשנייה, על פי כלל ההמשכיות לפיו אם הילד שהה אצל האם עד גיל 6 כך הוא צריך להמשיך גם לאחר גיל 6 למען יציבותו הנפשית. לפיכך, ברוב המקרים האם היא זו שמקבלת את משמורת הקטינים, והסדרי הראיה נקבעים לאב.

שני ההורים יכולים להסכים בניהם על המועדים להסדרי הראיה, ולהציג את הסכמתם בכתב בפני ערכאה שיפוטית מוסמכת למתן תוקף פסק דין. אך בהעדר הסכמה בניהם רשאי האב לפנות לבית המשפט או לבית הדין הרבני בתביעה לקבוע לו את הסדרי הראיה. יש לציין שהסדרי הראיה הם זכות משפטית וחובה מוסרית לאב, אל מול חובה משפטית ומוסרית לאם.

הנוהל הכללי שנקבע להסדרי הראיה הינו שבהסכמת ההורים ובתאום מוקדם, רשאי האב לקחת את הקטינים בכל יום ובכל שעה, תוך התחשבות בסדר היום הרגיל שלהם. ובהעדר הסכמה בין ההורים רשאי האב לקחת את הילדים בימים ושעות המפורטים כדלהלן.

על פי הנוהל המקובל בישראל, ברגיל רשאי האב לקחת את הקטינים עד הגיעם לגיל שנתיים וחצי, (בהתאם לטיב הקשר שיש להם איתו, ובהתאם להתפתחות הקטינים) פעמיים עד שלוש בשבוע בימים קבועים ובשעות קבועות, למשך שלוש עד ארבע שעות ברציפות. כאשר הקטינים עוברים את גיל שנתיים וחצי יורחבו הסדרי הראיה, והאב יהיה רשאי לקחת אותם גם בכל סוף שבוע שני, ובמחצית מימי החגים והחופשים לסירוגין.

אין חולק בדבר גודל החשיבות שיש לאיכות הקשר בין כל אחד מההורים לבין הילדים, אך לעיתים קורה שבעת מאבק גירושין ההורים מערבים את הקטינים במאבקי הכוח והשליטה בניהם והנזק שנגרם לילדים כתוצאה מכך רב.

למעשה הפרקטיקה בשטח הינה שמשמורת הילדים בכלל וחזקת הגיל הרך בפרט עומדת לאם עוד לפני שהיא מגישה תביעה למשמורת, וכפועל יוצא מכך, במידה והאב יקח את ילדיו ללא הסכמת האם קודם שנקבעו לו הסדרי ראיה בהחלטה שיפוטית, הוא עשוי להיות מואשם בחטיפת הילדים.

בכדי להוציא את ענייני הילדים מהעימותים והמאבקים בין ההורים, ובכך למנוע את הפגיעה אשר נגרמת להם כתוצאה מכך, ניסחנו הצעה לתיקון סעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (הסדרי ראיה להורה הלא משמורן)  אשר הועברה לעיון כלל חברי הכנסת במשכן. ניתן לצפות בהצעה בבלוג של אידאה בתפוז.

אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה  ;   מרכז מידע ארצי :   1800-270280

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו מנכ"ל ארגון אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה. ארגון למען גברים והגינות בגירושין אשר מספק תמיכה בבעיות גברים בזוגיות וגירושין, לרבות משמורת ילדים, הסדרי ראיה, מזונות אישה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש, איזון משאבים, יחסי ממון, ידועים בציבור, אבות בעל כורחם, גניבת זרע, מסורבי גט, אלימות במשפחה, פלילים במשפחה, וכו'. www.edeia.co.il   ;     edeia.mr@gmail.com

מרכז מידע ארצי :     1800-270280

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אידאה - שאול נוי

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה03/06/131064 צפיות
חיוב במזונות ילדים הינו חיוב אשר ילווה את האב ברוב המקרים למשך שנים. התחייבות לסכום גבוהה מידי למזונות ילדים עלולה להותיר את האב עם הכנסה פנויה שתהיה נמוכה מסך המינימום שאדם זקוק לצרכי מחיה. לפיכך, יש לשקול היטב את ההתחייבות למזונות ילדים בכובד ראש.

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה09/06/111647 צפיות
הורים ביולוגיים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם מרגע הגיעם לעולם, ואף על פי כן מבין כל המעשים שהם רשאים לעשות עם ולמען הילד ניתן למנות בעיקר חובות, האם בכל זאת יש להורים זכויות כל שהן בקשר ההורי ?

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה01/06/111157 צפיות
תחילתם של הליכי גירושין מכניסה אדם לתחום בו הוא צריך להתמודד עם מידע בלתי מוכר אשר נושא עימו מאפיינים רגשיים וכספיים שמחייבים הכרעות. כל טעות אשר נובעת מחוסר ידע או מטיפול בלתי הולם, יכולה לגרום לו נזקים גדולים בעתיד. הבאנו בחיבור קצר זה מספר עצות כלליות אשר יכולות לסייע לגבר להתנהל נכון בתחילת הדרך, להוביל את התהליך ולפתוח דרך להצלחה בהמשך.

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה25/05/111307 צפיות
תחת הכותרת אבות בעל כורחם, ומבין שלל המקרים אשר בהם נכפת על גבר אבהות בלתי רצויה, חורגת ובולטת בחריפותה גניבת זרע. והינה על אף שקיים קושי גדול להכיל את התופעה, מסתבר שקיים קושי גדול יותר להתמודד איתה.

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה23/05/111089 צפיות
בפסק דין שניתן ביום: 11/7/10, קבעה השופטת מרינה לוי מבית המשפט לענייני משפחה שבקריות הסדרי ראיה בין קטין בגיל שנה ו-9 חודשים לבין הסבים. ומפסק דין זה עולה שאלת מעמדם של סבים לקשר עם הנכדים, והאם בצדק פסק בית המשפט ?

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה22/05/117294 צפיות
גט פיטורין - את המילים גט או גט פיטורין, או אפילו סידור גט כולנו מכירים. רובינו גם אמרנו אותם בהקשר זה או אחר, אך האם אנו יודעים מה מקורם ומה פירושם של המילים הללו ?

מאת: אידאה - שאול נויבגידות17/05/111834 צפיות
"אישה שזנתה תחת בעלה אסורה לבעלה ולבועלה". כלומר, במידה ונמצא שהאישה בוגדת בבעלה, מחיר הבגידה יהיה בחיוב בני הזוג להתגרש בגט פיטורין ועל האישה יאסר להינשא לגבר שאיתו בגדה.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211498 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211292 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201608 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182006 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181573 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica